Vliegvakantie met baby, waarheen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:24

Sommigen reacties. :roll:

Ik heb zelf niet veel met baby's, maar ik verkies een volle airbus A380 van Emirates met mijzelf als enige volwassene en verder enkel baby's boven een privevlucht met sommigen mensen hier. _O-
Zo'n kind heeft nog het excuus geen besef, sommigen volwassenen zijn de 'huisdierfase' nooit ontgroeid.

TS; ik vloog veel en over de hele wereld en imo valt het best mee met de overlast. Tuurlijk is het zuur als het lang gedoe is, maar dat geldt dan ook voor de ouders. Baby's zijn vaak makkelijk en slapen nog lekker veel. :D
Fijne vakantie!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:38

Ik vind het strand bij El Arenal op Mallorca heerlijk voor kinderen, lekker breed en het loopt heel geleidelijk de zee in.
Ik vond sowieso Mallorca heel leuk :j

Doubtless

Re: Vliegvakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:07

Mooi gesproken Sunnda. Alsof we als maatschappij zonder babies kunnen. Nee, dat niet, maar de keuze om kinderen te krijgen (en daar vervolgens rekening mee te houden) individualiseren we voor het gemak wel :roll: intolerante nonsens.

Tips voor het vliegen: fijne vliegtijden kiezen, kindje niet hypen voor je gaat boarden, baby + verzorger niet te warm aankleden. Met baby op schoot vond ik het zó warm in het vliegtuig! Baby kon een truitje uit, ikzelf helaas niet.

Hijs en nog een tip voor na het vliegen: denk na hoe je vanaf t vliegveld bij je accommodatie komt. Heb je een kinderstoel nodig?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:10

Houd de reis inderdaad kort, geef je borstvoeding dan is het gemakkelijk want je legt de kleine aan met stijgen en dalen, anders neem een flesje mee, want drinken verminderd de druk op de oortjes want dat kan erg pijnlijk zijn. En verder gewoon genieten.

Al zeer lang geleden heb ik met de jongste op schoot een vliegreis gemaakt naar London (uurtje) en iedereen sprak er schande van (6 weken oud baby'tje) en het was een klein toestel waar mensen in werkten. Dus toen ik met de gup binnen kwam keken echt zoveel mensen mij boos aan. Wat ik wel niet dacht, asociaal brullend ding hadden ze geen zin in (dus dat was 40 jaar geleden al zo). Enfin, onze gup heeft geen kik gegeven, met dalen werd hij wakker en wilde gaan huilen en toen borstvoeding gegeven heel rustig slokje voor slokje zodat hij echt het hele daal proces af en toe zijn oren kon open ploppen, en gup deed het fantastisch. Toen ik met baby uitstapte kreeg ik excuses aangeboden en bravo voor de baby. Eerlijk gezegd vond ik het zo bizar.

Ooit zat ik met diezelfde baby in een overvolle trein geperst. Kleintje begon te huilen. Naast me zat een zeer stoere gast vol met tato's (was toen echt nog bijzonder ) en allerlei piercings. Tja wat nu. Draait die man die naast het raam zat zich naar me toe, ziet dat huilende wurm dat langzaam maar zeker van zachtjes huilen een octaaf hoger dreigde te gaan en zegt tegen mij: "volgens mij heeft uw kindje honger. Zullen we ruilen dan kunt u bij het raam zitten en dan zorg ik dat niemand tegen jullie kan aanstoten". :oo Wouw, ik was die gast zo dankbaar en nog nooit heb ik me zo beschermd gevoeld in een overvolle trein waar ik mijn baby de borst gaf. Ik had altijd een fijne wollen doek bij me, zodat niemand mijn borst kon zien als ik in het openbaar was om dat ik wist dat er mensen zijn die daar aanstoot aan nemen. Mijn buurman in ieder geval niet, want toen het wurm lekker lag te klokken lachte hij lief en zei: "ik had gelijk, de kleine had honger" _O- :)F Lieve lieve man. Dus zo kan het ook.

Succes TS en vooral heel vele plezier met weinig stress.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:26

Doubtless schreef:
Mooi gesproken Sunnda. Alsof we als maatschappij zonder babies kunnen. Nee, dat niet, maar de keuze om kinderen te krijgen (en daar vervolgens rekening mee te houden) individualiseren we voor het gemak wel :roll: intolerante nonsens.

Tips voor het vliegen: fijne vliegtijden kiezen, kindje niet hypen voor je gaat boarden, baby + verzorger niet te warm aankleden. Met baby op schoot vond ik het zó warm in het vliegtuig! Baby kon een truitje uit, ikzelf helaas niet.

Hijs en nog een tip voor na het vliegen: denk na hoe je vanaf t vliegveld bij je accommodatie komt. Heb je een kinderstoel nodig?

Oh hou op hoor. Maak van de egoïstische wens voor kinderen geen maatschappelijke messias actie. Er lopen genoeg mensen op de aardbol rond. Daarnaast staat het krijgen van kinderen als missie om de maatschappij draaiend te houden behoorlijk los van een, wederom uit egoïsme, keuze tot luxeproduct zoals vliegvakantie.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:27

Doubtless schreef:
Alsof we als maatschappij zonder babies kunnen. Nee, dat niet, maar de keuze om kinderen te krijgen (en daar vervolgens rekening mee te houden) individualiseren we voor het gemak wel :roll: intolerante nonsens.

Yep, als ik ergens uit eten ga heb ik ook een hekel aan krijsende baby's die lang door huilen.
Ik ga ook speciaal naar 18+ hotels om er geen 1 te hoeven horen de hele nacht.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:31

Elin_ schreef:
Doubtless schreef:

Oh hou op hoor. Maak van de egoïstische wens voor kinderen geen maatschappelijke messias actie. Er lopen genoeg mensen op de aardbol rond. Daarnaast staat het krijgen van kinderen als missie om de maatschappij draaiend te houden behoorlijk los van een, wederom uit egoïsme, keuze tot luxeproduct zoals vliegvakantie.

Jongens, lekker boeiend. Respecteer elkaars meningsverschillen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:40

Elin_ schreef:
Doubtless schreef:

Wouw......Elin wat een heftige post, ik merk dat ik er een beetje van terugdeins.....iets van leven en laten leven ........ieder zijn mening...zoals Urbanus ook al schrijft....

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:47

Elin_ schreef:

weet je Elin, uiteindelijk zullen we het met z’n allen moeten doen. De Babys grootbrengen, de zwakkeren helpen, de zieken verzorgen, de beesten niet laten uitsterven, de maatschappij een beetje fleurig inrichten… dan kan je wel heel boos zijn op Babys en vliegtuigen, maar wat levert dat op? Als iedereen alleen z’n eigen hachje gaat redden gaat het echt niet lukken.

Brainless: maar er zijn geen baby only vluchten waar TO voor kan kiezen, toch?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:55

Doubtless schreef:
Brainless: maar er zijn geen baby only vluchten waar TO voor kan kiezen, toch?

Klopt, daarom heb ik zelf nooit mijn kinderen meegenomen op een vlucht.. ik weet hoe irritant een krijsend kind op een vlucht is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:12

Je zegt het alsof het een gegeven is, maar het is echt persoonlijke interpretatie. Ik heb tijdens mijn vlucht naar Californië naast ouders gezeten wiens kind de hele vlucht onrustig is geweest. Ik heb daar weinig last van gehad, had vooral met de ouders (die zich duidelijk opgelaten voelden) te doen.

Ik denk ook niet dat het realistisch is om keuzes te maken gebaseerd op “wat als”, zeker als de impact bottom line vrij klein is. Maar goed, dat is natuurlijk ieders persoonlijke keuze.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:16

Die keus kan ieder voor zichzelf maken. Ik nam mijn baby's wel mee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:20

Doubtless schreef:
Je zegt het alsof het een gegeven is, maar het is echt persoonlijke interpretatie. Ik heb tijdens mijn vlucht naar Californië naast ouders gezeten wiens kind de hele vlucht onrustig is geweest. Ik heb daar weinig last van gehad, had vooral met de ouders (die zich duidelijk opgelaten voelden) te doen.

Ik denk ook niet dat het realistisch is om keuzes te maken gebaseerd op “wat als”, zeker als de impact bottom line vrij klein is. Maar goed, dat is natuurlijk ieders persoonlijke keuze.

Het vetgedrukte is zo herkenbaar. Ik heb zelden of nooit last gehad van kinder gehuil van andermans kinderen , voor mij is dat een geluid dat bij het leven hoort en liever hoort iedereen lief kindergelach, maar zo werkt het nu eenmaal niet en ik vind het altijd zo sneu voor de ouders die zich vaak zo zichtbaar opgelaten voelen.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:26

Gewoon lekker vliegen!! Denk dat die mensen die klagen over kids op de vlucht dat die maar met de auto moeten gaan!

Onze zoon word 4 en is al de hele wereld over geweest! Jong geleerd is oud gedaan! Hij loopt als een volleerd reiziger over schiphol met zn trolly in de vorm van een grote pinguin!

Zorg voor een kindertablet met filmpjes, kleine cadeautjes, flesjes tijdens het dalen en stijgen( of borstvoeding iig drinken oid) voor het makkelijk klaren van de oortjes. Neem zijn/haar favoriete knuffel mee, lekkere snacks of fruit!

De stewardessen helpen je heel goed tijdens de vlucht!

Probeer je vooral niet opgelaten of geirriteerd te voelen door anderen oid.

Probeer een vlucht te vinden tijdens de slaapjes van jullie kindje, meer rust voor jezelf eventueel.

Geniet van jullie vakantie!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:30

Inderdaad wat Alenthe zegt en hoe meer ontspannen jij bent des te rustiger je kind is en zuurpruimen heb je altijd :j

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:46

Gewoon lekker gaan, niet te lange vlucht. Persoonlijk zou ik voor een appartementje gaan met in elk geval een terrasje buiten waar jezelf ook heerlijk kan zitten/chillen. Want die kleine moet hoe dan ook vaak ff een dutje doen en dan zit je niet opgesloten op je kamer.

Ook wij zijn zo'n stel die onze 2 koters vanaf geboorte meenemen op wintersport. Bult commentaar van mensen dat dat zielig is, 10 uur in de maxicosie en dan ook nog de kou in! Volgens mij hebben ze er zelf echt geen last van en ze vonden het tot nu toe altijd heerlijk!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:18

Alenthe05 schreef:
Gewoon lekker vliegen!! Denk dat die mensen die klagen over kids op de vlucht dat die maar met de auto moeten gaan!

Zo bijzonder dit.. zeg je dat ook als je in de bioscoop/chique restaurant zit met een krijsende baby? Dat de mensen die zich er aan ergeren maar weg moeten gaan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:20

Brainless schreef:
Alenthe05 schreef:

Zo bijzonder dit.. zeg je dat ook als je in de bioscoop/chique restaurant zit met een krijsende baby? Dat de mensen die zich er aan ergeren maar weg moeten gaan?

Dat is geen openbaar vervoer. Vliegtuig wel. En dan kun je soms reisgenoten treffen die het niet fijner maken.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:31

Brainless schreef:
Alenthe05 schreef:

Als het restaurant kinderen toelaat dan vind ik dat kinderen ook gewoon mee mogen ja. Moeten ze zich gedragen, ja dat ook. Maar het zijn wel kinderen en een keer huilen of juist hard lachen moet dan kunnen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:32

Urbanus schreef:
Dat is geen openbaar vervoer. Vliegtuig wel. En dan kun je soms reisgenoten treffen die het niet fijner maken.

Vakantie met de bus nam ik ook adult-only.. zou prima extra willen betalen om kindvrij te kunnen vliegen.
Ik ga al naar een adult-only hotel.
In de trein kan je evt ergens anders gaan zitten of uitstappen en de volgende trein pakken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:34

Denise_Storm schreef:
Als het restaurant kinderen toelaat dan vind ik dat kinderen ook gewoon mee mogen ja. Moeten ze zich gedragen, ja dat ook. Maar het zijn wel kinderen en een keer huilen of juist hard lachen moet dan kunnen.

Heb gezeten in een chique restaurant waar echt een kleine baby bijna een uur heeft liggen krijsen omdat ouders hun etentje rustig wilde afmaken.
Ikzelf vind dat aso naar alle andere mensen die een avondje zonder kinderen uit willen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 16:37

Jongens, het is niet mijn bedoeling om discussie uit te lokken! Ik wil gewoon graag een openstaande reis nog verzilveren, en kan mijn prachtige zoon niet langer dan 1 of 2 nachtjes missen.
Gelukkig heeft hij net zoveel recht om mee op vakantie te gaan met het vliegtuig als ieder ander. Gelukkig voor de anti-baby brigade; hij huilt bijna nooit :) En misschien maakt ie wel een zandtaartje voor je als we je op het strand tegen komen <3

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:41

Vriendin van me vloog met 2 maanden oude baby naar Curaçao. Ging prima. Voeden bij opstijgen en landen. Verder heeft ze geslapen. (de baby)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:41

secricible schreef:
Ik weet nog hoe ik me voelde toen ik met 2 kinderen met forse buikgriep terug naar huis moest in een vliegtuig na een mega emotionele vakantie. Ik voelde me al intens rot en de snauwende mensen die me sneren toesnauwde omdat de jongste zich niet fijn voelde en huilde bij het instappen maakte het echt nog 100x rotter. Ik vind dat meer valken onder asociaal dan een kind in een vliegtuig, wat mij betreft mogen ze die mensen er uit knikkeren.

Ik vind dit oprecht droevig om te horen en een triest voorbeeld van de individualisering van de maatschappij. Eerlijk is eerlijk, ik erger mij soms ook groen en geel aan kinderen in het vliegtuig maar snap ook dat dat mijn probleem is en niet die van de ander. Dus iemand daarvoor afsnauwen/op aanspreken, dat je het überhaupt bedacht krijgt zeg.... Schaamteloos.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:42

Brainless schreef:
Urbanus schreef:

Vakantie met de bus nam ik ook adult-only.. zou prima extra willen betalen om kindvrij te kunnen vliegen.
Ik ga al naar een adult-only hotel.
In de trein kan je evt ergens anders gaan zitten of uitstappen en de volgende trein pakken.

Ik gun je een adult only vliegreis. Zoals ik in mijn eerste bericht schreef lijkt me dat prima. Tot die tijd kun je baby's tegenkomen.