De Noorse Staatsbosbeheer heeft ook op meerdere plekken hutten waar je gratis kan overnachten. Wel zelf wat basics meenemen, vuur aanmaken en kans dat er andere mensen daar ook willen overnachten (leuk voor de contacten).
Google maar is.
Zo hebben wij (maar dan echt in de zomer) wel eens overnacht tijdens een hike. Super tof (behalve in het donker buiten naar het wc hokje in de nacht haha).
Evy
Geplaatst: 07-10-22 20:05
MoniqueT schreef:
En jouw tuiger
Dank je wel!
@moonsparkle; ik zal je even een PB sturen
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-22 07:14
We hebben besloten dat we naar Noorwegen gaan eigenlijk is het weer het enige waar ik tegenop zie, haha. Maar als het veel regent/heel koud is kunnen we altijd onderweg altijd een keer een airbnb pakken
Wij hebben afgelopen voorjaar vrijwel weinig anders dan mooi weer gehad. Jullie waren hier in Nederland zo ongeveer aan het verdrinken in de regen terwijl wij buiten in het zonnetje zaten. Dus qua weer is het best Nederland, het kan alle kanten op.
Klopt, mijn ouders stonden in juni met 30 graden op de poolcirkel, tsja dat is dan wel weer t andere uiterste en wij verzopen in t zuiden van Noorwegen begin augustus. Gewoon genoeg waterdichte spullen meenemen en dan komt t wel goed.
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-22 15:54
Even nog een vraagje ik ben een beetje naar een route aan het kijken(dat valt niet mee ) , nu heb je een paar hoofdwegen maar zijn de andere gele wegen op google maps ook goed te rijden? Om een idee te geven we willen ongeveer tot hier gaan
We zijn dus niet van de grote steden en drukte, ivm het meeste kans op goed weer gaan we wel in het hoogseizoen.
MoniqueT
Geplaatst: 30-10-22 16:08
Wij hebben veel van die gele wegen gewoon met een grote camper gereden. Ja dus.
Wij zitten nu hier En eigenlijk zijn die gele wegen heel prima te doen, te vergelijken met hier de gemiddelde provinciale weg. Heel stuk ook in het donker gedaan en dat is even wennen maar anisch ook te doen.
noordje
Geplaatst: 30-10-22 16:55
Tot Moelv is het een 2baans snelweg, dus daar kun je lekker doorrijden. Wil een beetje toeristische route ( ik vind snelwegen vreselijk ) dan zou je de 27 vanaf Ridabu naar Folldal kunnen doen. Of de PeerGyntvegen, die loopt van Tretten naar Gålå.
Wil je in 1 keer naar Geiranger? Er is zoveel moois onderweg.
Laat maar weten als ik je kan helpen met iets/route.
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-22 19:11
Nee hoor zeker niet maar tot daar willen we ongeveer gaan om een idee te geven, hiermee zoek ik dus een route dit is wat Google maps als eerste optie geeft. Ik hoef dus ook niet naar Oslo. Ik dacht dus misschien om te starten met vanaf Kristiansand naar boven te rijden omdat ik denk dat dit minder gekozen word
Leuk dat je wil meedenken noordje, jij bent toch wel de expert denk ik zo
Het ligt er natuurlijk helemaal waar je naar toe wilt en wat je wilt zien.
Ik weet ook niet of jullie persé met eigen auto willen gaan. Een nichtje van mij en vriend kwamen met het vliegtuig en hebben een mini camper gehuurd. https://nordiccampers.com/no/
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-22 21:26
Ja we gaan wel zeker met eigen auto. Het mooie is dat er weinig is wat ik specifiek per se wil zien daarmee kan ik alle kanten op, haha. Watervallen, bergen, bossen allemaal mooi. Voorbeeld van wat ik bijvoorbeeld mooi vind: voringsfossen, espelandsfossen, nedre Buarbreen, morkgonga
Dit zijn zo even wat dingen die ik op insta had opgeslagen
Maar soms vertekend dat ook zo had ik latefossen opgeslagen, maar ligt dat gelijk aan een weg.
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-22 18:10
Er is zoveel keuze ik heb nu een beetje dit bedacht
Dan zou ik eventueel nog een locatie nodig hebben dichtbij Kristiansand, dat zou in principe voor 1 nacht zijn dus zou ook bijvoorbeeld een airbnb kunnen zijn.
Globaal zou ik dan dus overnachten bij
støylen
in de buurt van Odda (links ervan ligt NP folgefonna en rechts NP hardangervidda)
In de buurt van voringsfossen (daaronder ligt ook hardangervidda)
In de buurt van Eidsborg
Ik heb alleen nog geen idee hoe ik bijvoorbeeld handig hikes kan vinden zo had ik wel een website van hardangervidda gevonden maar die springt steeds weer naar Noors
Met de route die ik nu heb komen we niet super ver maar dat geeft niet want op dit stuk lijkt al zoveel moois te zien. De auto ritten zijn nu tussen de 1,5 en 4,5 uur volgens maps, daarmee kunnen we ook onderweg nog makkelijk stoppen om te kijken en dan kunnen we per locatie ongeveer 3 a 4 hele dagen ergens zijn.
Ik lees nog heel graag aanvullende tips of bezienswaardigheden etc langs deze route
Ik heb de UT.no app, maar die is in het noors. Maar ook de all trails app en daar komen toch wel hele leuke wandelingen op als ik bijv. op Hardangervidda zoek.
Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar je gaat onderweg genoeg campings tegen komen waar ze ook hutten hebben. Wij gebruiken meestal gewoon google maps om te zien wat er in de buurt is. Zonde om alles van te voren vast te leggen voor het geval je ergens wat langer wilt blijven.
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-22 18:55
We leggen geen overnachtingen vast hoor staan er bij all trails dan ook bij waar je kunt parkeren oid?