In je eentje naar Italië? (Met de auto) en met kat ;)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:41

Als jij denkt gaan, gewoon gaan. Gaat het niet, draai je om naar huis. Misschien even wat tabletjes bij de DA halen evt tegen reis(hoogte)ziekte, etc. Draagzak misschien mee voor als je naar de wc zelfstandig moet en die paar min kan met ramen open en kat in reismandje in de schaduw onder de 30 gr een overweging, ook dit kan je DA voorleggen. Voor de rest zijn er genoeg reizende nomads met kat, zie Insta of FB. :j

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:49

Ik heb twee jaar geleden een kat meegenomen uit Griekenland. 10 uur op de boot en daarna nog 24 uur in de auto en dat ging prima! Ik zou het zo weer doen en als we niet zouden kamperen zou ik haar ook zo meenemen op vakantie. Onze andere kat daarentegen is een enorme angsthaas, dus haar zou ik zo'n onderneming nooit aandoen. Je kent daarin je kat zelf het beste!

Nu waren wij wel met z'n tweeën dus dat scheelt qua rijden natuurlijk wel een hoop. Dat wisselden we af en ondertussen sliep de kat bij de ander op schoot of keek lekker uit het raam.

Heb je airco in je auto? Bij een stop kan ze toch ook in een reismandje even mee uit de auto?

Over de warmte in Italië zou ik me ook niet zo druk maken. Als jullie in een huisje zitten heeft ze daar binnen naar mijn mening weinig last van.

Boras

Re: In je eentje naar Italië? (Met de auto) en met kat ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:20

Ik denk dat jouw kat het heeft getroffen, ts.

Lekker samen erop uit naar buiten en zelfs op vakantie. En zo te horen heb je daarbij alle oog voor het welzijn.

Veel liever dat dan je hele kattenleventje binnenshuis moeten slijten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 13:00

Vaccinaties etc zijn op orde. Chip en rabies, ontworming etc. Ben zelf dierenarts, dus dat is lekker makkelijk, haha! De rabies heeft ze al aan boord omdat mijn zus dicht bij de Duitse grens woont en ze vaak mee gaat daarheen. En het idee was er sowieso om haar mee te nemen op vakanties.

Plan voor nu is wel gaan vliegen. Dat is eigenlijk zo gepiept, en is wel minder belastend voor alle partijen. Is tijd technisch haalbaarder en is vrij eenvoudig. Ze kan bij deze airline mee als handbagage, en ik heb video’s zitten kijken van het proces en dat is appeltje eitje.
Het scheelt ook in de kosten. Dus vliegen is dan handiger.
Ik wacht even tot ik al haar spullen binnen heb en dan ga ik even wegen of dat ook haalbaar is.
Neem wel de grote reisbench mee voor het geval dat, en haar eigen bak met korrels. Heb voor de zekerheid een zwemvestje besteld en een Apple AirTag. Het is wel remote gebied, dus ik twijfel of ik niet beter het tractive systeem kan nemen. Hebben nog even tijd gelukkig :)

Ik ga een kleine week. En als het niet gaat, dan ga ik eerder terug. Ook geen probleem.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:07

Ik heb niet alles gelezen, maar zo veel uren reizen (zowel vliegen als auto) om in een ander land zo veel mogelijk in een huisje te blijven ivm kat/kinderen? hihi ik zou er voor passen. (maar goed, ik kom sowieso niet verder dan NL-BE-DL)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:15

Superleuk als je de kat meeneemt! Mijnes zijn angsthazen dus dat gaat helaas niet.. heel erg jammer wel..
Laat je weten hoe het is bevallen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 13:24

Humpiedumpie schreef:
Superleuk als je de kat meeneemt! Mijnes zijn angsthazen dus dat gaat helaas niet.. heel erg jammer wel..
Laat je weten hoe het is bevallen?

Ja zeker!!!!

Sky_As schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar zo veel uren reizen (zowel vliegen als auto) om in een ander land zo veel mogelijk in een huisje te blijven ivm kat/kinderen? hihi ik zou er voor passen. (maar goed, ik kom sowieso niet verder dan NL-BE-DL)

Ik was ook tevreden geweest met België, maar daar waren geen huizen meer voor zoveel mensen met een beetje leuke dingen erbij voor de kleine kinderen. En t is een familie ding. “Nu kan het nog” zeg maar. Iedereen is nu nog fit genoeg voor vakantie. En mijn moeder heeft vorig jaar een hartinfarct gehad, dus dan zit de schrik er wel even in. Vandaar dat ik ook echt wel graag wil gaan, maar alleen als het kan. En het lijkt te kunnen :)
We zullen ivm de kleintjes sowieso veel bij het huisje zijn, en dat heeft een grote tuin, zwembad, voetbalveldje etc, dus wij vermaken ons wel :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:29

Mocht vliegen toch niet lukken, gewoon lekker de Caddy pakken. Leuke podcast serie erbij of gewoon de NL radio via 4G. Tegenwoordig is de ontvangst op de Autobahn prima.

Als je nou met een Renault 5 ging had ik mijn twijfels ;-) Maar dit kan gewoon prima hoor. Zeker met jouw achtergrond ken je jouw dier door en door dus dat moet echt geen probleem vormen.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:31

Tof om te lezen. Mijn twee katten zijn al 2 keer mee geweest naar Oostenrijk en naar Frankrijk, maar nog nooit gevlogen. Italië zou ik spannend vinden qua warmte, maar inderdaad goed in de gaten houden. Ik ben benieuwd hoe het vliegen bevalt!

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:37

Persoonlijk, voor de kat en voor jou, als je minder dan 2 weken weg gaat zou ik het niet doen. Als het dichterbij was of een langere periode dan wellicht. Maar lijkt me te veel gedoe en stress voor nog geen twee volle weken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:38

Ik zou wel een Tractive overwegen ipv een airtag. Die pingt alleen maar als een iPhone in de buurt van 50 meter is, een tractive werkt ten alle tijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:47

Ik zou het ook niet doen. Wij wilden vorig jaar een roadtrip maken met onze Caddy en de honden en een tent, door het jawel: zeer tropische Nerland :+

Kwam er net een hittegolf aan. Zelfs met schaduw en airco zelf drie dagen totale stress gehad omdat ik bang was dat ze neer zouden vallen (we konden het best goed managen, maar ik ben nogal neurotisch met warmte.) En uiteindelijk, ook vooral voor ons eigen plezier, de honden bij mijn moeder gebracht omdat we constant alleen maar met hittemanagement bezig waren en echt gek werden. Wij, vriend en ik, werden echt helemaal gek van de constante stress.. Dus alleen daarom zou ik het laten..

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 13:55

Wat leuk dat Minty waarschijnlijk meegaat op vakantie :D Stoer dametje is het ook. Ik denk dat je echt de kennis wel hebt om te beoordelen of het kan of niet.

Daarnaast is 30 graden in Nederland niet hetzelfde als 30 graden in Italië. Toen wij in Italië waren zaten we met een vest aan omdat het 's avonds fris werd. Lees: 25 graden ofzo :+ Hier is dat een prima temperatuur. Katten kunnen over het algemeen ook prima tegen warmte, die van mij sjeesden vorige week met 30 graden ook nog door het huis :+

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:11

let op bij vliegen of er geen hitte embargo is, volgens mij valt die vanaf 15 maart tm 15 sept. dan is er een probleem om te vliegen met dieren in bagage ruimte. Weet niet of een kat in de cabine mee mag in reistas, een klein hondje kan vaak wel. Dus dat ook uitzoeken.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:42

Ik ken zelfs mensen die hun kat meenemen in de camper. Als de kat dit gewend is, waarom niet? Lijkt mij minder stressvol voor zo'n dier om in de auto bij baasje te zitten, dan de hele tijd (luchthaven inbegrepen) in een caddy in het vliegtuig!
Ik sleur mijn hond (cav king charles) ook overal mee. Behalve nu naar Canada kan het niet, omdat hij anders in quarantaine moet en dat kan ik hem niet aandoen.
Gewoon niet zoveel over piekeren. Inladen en gaan!
Trouwens, ik weet niet of een krabpaal meenemen zoveel meerwaarde heeft?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:02

Als ze mee kan als handbagage dan zou ik dat wel overwegen.
Auto zn lange reis zou ik mijn diertjes niet aandoen voor mijn eigen plezier.

Verder snap ik je wel heel goed hoor. Mijn katten zijn mijn alles. Die gaan dit jaar met vakantie op een katten hotel.
Dit is bij iemand thuis die ook dierenarts assistente is en katten gedrag deskundige.
Zij gaat ook een paar x per dag met ze spelen en troetelen. Ze hebben een hele leuke privé kamer. Als mijn katten het niet goed hebben kan ik helemaal niet zelf genieten op vakantie

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 16:03

speurneusc schreef:
let op bij vliegen of er geen hitte embargo is, volgens mij valt die vanaf 15 maart tm 15 sept. dan is er een probleem om te vliegen met dieren in bagage ruimte. Weet niet of een kat in de cabine mee mag in reistas, een klein hondje kan vaak wel. Dus dat ook uitzoeken.

Ze mag als handtas mee. Anders is het sowieso geen optie hoor, ga dat diertje niet als cargo meegeven. Nee, lekker op schoot :)
Als de cabine bij inchecken bv ook te vol is ofzo, dan dikke vette pech. Het idee van haar meenemen is juist dat ze graag bij mij is.

Toen ik de vraag stelde wist ik nog niet dat je een kat zo makkelijk in de cabine mee mocht nemen, vandaar dat ik dacht over de Caddy. Maar nu blijkt dat het appeltje eitje is ga ik liever vliegen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 11:29

Ik heb onze tickets geboekt. We vliegen mooi overdag, extra been ruimte en extra handbags geboekt (en een huisdier). Dus dat moet goed komen. Nu duimen dat het die week niet zo warm gaat zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:34

eilleen333 schreef:
speurneusc schreef:

Ze mag als handtas mee. Anders is het sowieso geen optie hoor, ga dat diertje niet als cargo meegeven. Nee, lekker op schoot :)
Als de cabine bij inchecken bv ook te vol is ofzo, dan dikke vette pech. Het idee van haar meenemen is juist dat ze graag bij mij is.

Toen ik de vraag stelde wist ik nog niet dat je een kat zo makkelijk in de cabine mee mocht nemen, vandaar dat ik dacht over de Caddy. Maar nu blijkt dat het appeltje eitje is ga ik liever vliegen.

Hoe doen ze dat dan eigenlijk met inboeken? Je kunt toch niet zomaar tussen mensen zitten die wellicht allergisch voor katten zijn?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 11:55

elnienjo schreef:
eilleen333 schreef:
[quote="speurneusc"
[/quote

Hoe doen ze dat dan eigenlijk met inboeken? Je kunt toch niet zomaar tussen mensen zitten die wellicht allergisch voor katten zijn?

Ja, blijkbaar wel. Heb wel rekening gehouden met de plek, helemaal in een hoekje met niemand voor ons, bij het raam.
Het schijnt, dat als iemand (heel erg) allergisch is dat zij verplaatst worden, of Minty en ik evt op moeten schuiven.

En zij zit natuurlijk op de grond in een mandje op een vlucht van 1,5 uur, dus in het algemeen merken mensen het niet eens schijnt.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 12:25

Ik denk dat ik je verhaal herkende op Facebook? Kan dat? ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 16:33

jojoleinee schreef:
Ik denk dat ik je verhaal herkende op Facebook? Kan dat? ;)

Ja, dat zou heel goed kunnen. In de Adventure cats groep. Heb daar weer een hoop tips uit gehaald :)

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 16:41

Ah tof, wanneer is je reis?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 16:51

We vliegen 7 september om 14.00 uur. Ik wilde eigenlijk de 6e vliegen, maar dan was het in de ochtend om 8 uur vertrekken ofzo. En we vliegen vanaf Dusseldorf, dat is 2 uur rijden, dan daar wachten...Dan moet ik echt om 3 uur 's nachts gaan rijden, en daar had ik geen zin in :P Dus ik dacht ik ga een dag later.
Heb priority boarding geboekt, dan kunnen we hopelijk wat sneller doorlopen en gaan zitten, is comfortabeler dan in de rij staan.
Terug is 12 september in de ochtend. Dus we gaan een ruime 5 dagen. De rest gaat 10 dagen, maar ik moet het weekend dat zij vertrekken nog werken.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:44

eilleen333 schreef:
Ja, blijkbaar wel. Heb wel rekening gehouden met de plek, helemaal in een hoekje met niemand voor ons, bij het raam.
Het schijnt, dat als iemand (heel erg) allergisch is dat zij verplaatst worden, of Minty en ik evt op moeten schuiven.

En zij zit natuurlijk op de grond in een mandje op een vlucht van 1,5 uur, dus in het algemeen merken mensen het niet eens schijnt.

Zit je bij de nooduitgang? Daar mag geen bagage op de grond staan, dus ik gok ook geen kat? Bagage op de grond mag zover ik weet alleen als het onder de stoel voor je kan, zodat het niet zomaar rond vliegt bij opstijgen, turbulentie, etc.