ORYX schreef:Met een achillespeesontsteking een berg een trektocht willen doen (deze bergop) kan ik je ten zeerste afraden...
Ik denk dat ik er dan geen last van heb hoor. Het is met opstaan en verder niet. Bovendien verwacht ik wel dat zoiets snel over gaat. Als ik het boek, dan is dat niet in de komende 3 maanden. Dus dan heb ik wel tijd nog. Het is ontstaan als bijwerking van antibiotica immers. Theoretisch moet ik als bijwerking nog een paar maanden oppassen voor peesscheuringen. Maar trainen kan wel is er gezegd. Maar omdat ik de winter geen fijne periode vind om die kan op te gaan heeft het nu geen haast, dus voorbereiden kan heel rustig.
Met dubbele bepakking lopen, ik wandel soms gewoon wel 100-150m met 50kg op mijn rug. Dus gewicht ben ik ook gewend.
trappen en heuvels hebben we hier niet, maar in juni ben ik wel 5 dagen over de dijk geklommen met die 50kg op mijn rug. Maar dat was Zeeland en dus niet Groningen. Betekent wel dat ik eigenlijk al behoorlijk getraind ben, maar niet helemaal op die lange afstanden.
Hemelvaartsdag 27km geslenterd in 8 uur. Dat was zwaar.
Gemiddeld wandel ik elke dag over de dag wel een 8km. Dus daarmee zit ik dan ook wel aan een behoorlijke tippel al. Achter elkaar niet, dat klopt, soms een rondje van 5km, soms 7, vaak wel met een fotorugzak en een flesje drinken, maar met deze warmte doe ik hooguit 3.
Als ik het ene bericht lees ben ik gewoon fit to go, in een ander bericht zou ik een maandje nog wat meer moeten wandelen als training. Als ik dan dat maandje aanhou, dan zit ik natuurlijk gewoon goed.
Ik heb een aanbieder een mail gestuurd met wat vragen over mogelijkheden. Ik heb nu 2 aanbieders op de shortlist staan voor de 8 daagse lemosho.