Antwerpen of Brussel?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:27

Annet_Dottie schreef:
Ik ben tussendoor even druk bezig maar nog even korte toelichting, we zouden dan gaan met een bus (touringcar), kwa openbaar vervoer enzo is niet echt aan de orde en we krijgen een aantal uren om ons eigen ding te doen dus om dan door te reizen zelf naar een andere plaats gaan we sowieso niet doen.

In de deal zijn 3 mogelijkheden Antwerpen, Brussel of Brugge, nu zie ik dat Brugge ook her en der genoemd word dus dat brengt me ook weer in verwarring we hadden bewust al gezegd wat spreekt ons zo het meeste aan kwa omschrijving wat er bij stond en dat was dan toch wel Antwerpen of Brussel dus om de keuze niet nog moeilijker te maken zetten we daar even op in nu. Of er een vervolg komt en waar we een eventueel heen gaan weten we nog helemaal niet :P


Dan zou ik toch maar voor Brugge gaan.

Antwerpen en Brussel zijn allebei leuke steden met veel te doen. Zoals iemand anders al opmerkte, in Brussel heb ik altijd het gevoel dat ik op vakantie ben met al die verschillende culturen, heel leuk!

Maar als Nederlander denk ik dat je je het meest comfortabel zal voelen in Brugge, daar praten ze Vlaams en heb je veel (toeristische) bezienswaardigheden.

Ereste
Berichten: 217
Geregistreerd: 20-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:01

Hihi, als Belg, en geboren en getogen Gentenaar, is het wel leuk om dit topic te volgen :) (best trots op 'mijn' stad eigenlijk).
Ik denk dat er zowel in Antwerpen als in Brussel heel veel te zien is. Het is moeilijk om je hierover te adviseren. Brussel is meer een grootstad. Als je niet zo goed Frans spreekt is Antwerpen misschien wel de beste optie, al kan je in Brussel toch ook vaak wel met Nederlands terecht hoor.

Iemand raadt Brussel af omdat ze daar in haar auto hebben ingebroken. Geen leuk gevoel, kan ik van meespreken. Maar van mijn auto werd de achterruit ingeslagen tijdens een clinic van Manolo Mendez ergens in Nederland, op een sjieke manege. Zo'n dingen kunnen overal gebeuren, daar zou ik me niet door laten afschrikken. Alleen voldoende voorzorgen nemen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Antwerpen of Brussel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:05

Natuurlijk kan dat overal gebeuren.
Het probleem/gevoel is dat er een onveilige sfeer hangt. Grote groepen mensen die zich 'zomaar' verzamelen en die niet veel goeds van plan lijken te zijn. En als het mis gaat, is er ook nog geen hulp voorhanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:08

Als Brugge ook een optie is, zou ik naar daar gaan. En anders Antwerpen. Naast winkelen ook zat te beleven. Jarenlang prima vermaakt daar. Brussel vind ik een vreselijke stad die ik liever uit de weg ga (sorry voor wie er wonen).

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Antwerpen of Brussel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:13

Ik heb me op al die jaren nog nooit onveilig gevoeld in Brussel... Nu zou ik er ook niet snel alleen gaan rondlopen in het donker maar het is zo'n mooie stad. Ik woon in Gent, nog steeds de leukste en mooiste stad van Belgiƫ als je het mij vraagt. Ben hier helemaal verliefd op. Tijdje ook vaak in Brussel gezeten, ben ik persoonlijk ook echt wel wat mijn hart verloren. In Antwerpen 3 jaar gezeten, leuk, maar echt niet mijn stad. Smaken verschillen zeker?

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:20

Annet_Dottie schreef:
Ik ben tussendoor even druk bezig maar nog even korte toelichting, we zouden dan gaan met een bus (touringcar), kwa openbaar vervoer enzo is niet echt aan de orde en we krijgen een aantal uren om ons eigen ding te doen dus om dan door te reizen zelf naar een andere plaats gaan we sowieso niet doen.

In de deal zijn 3 mogelijkheden Antwerpen, Brussel of Brugge, nu zie ik dat Brugge ook her en der genoemd word dus dat brengt me ook weer in verwarring we hadden bewust al gezegd wat spreekt ons zo het meeste aan kwa omschrijving wat er bij stond en dat was dan toch wel Antwerpen of Brussel dus om de keuze niet nog moeilijker te maken zetten we daar even op in nu. Of er een vervolg komt en waar we een eventueel heen gaan weten we nog helemaal niet :P

is het zo'n hele goedkope deal met daarin ook een tussenstop met lunch op koffie en een verkoop presentatie? In dat geval zou ik gewoon helemaal overslaan als ik jullie was. Dan zit je vooral de hele dag met bejaarden in de bus en bij die verkooppresentatie en krijg je een 1 of 2 uurtjes in de stad.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:26

oji schreef:
Annet_Dottie schreef:
Ik ben tussendoor even druk bezig maar nog even korte toelichting, we zouden dan gaan met een bus (touringcar), kwa openbaar vervoer enzo is niet echt aan de orde en we krijgen een aantal uren om ons eigen ding te doen dus om dan door te reizen zelf naar een andere plaats gaan we sowieso niet doen.

In de deal zijn 3 mogelijkheden Antwerpen, Brussel of Brugge, nu zie ik dat Brugge ook her en der genoemd word dus dat brengt me ook weer in verwarring we hadden bewust al gezegd wat spreekt ons zo het meeste aan kwa omschrijving wat er bij stond en dat was dan toch wel Antwerpen of Brussel dus om de keuze niet nog moeilijker te maken zetten we daar even op in nu. Of er een vervolg komt en waar we een eventueel heen gaan weten we nog helemaal niet :P

is het zo'n hele goedkope deal met daarin ook een tussenstop met lunch op koffie en een verkoop presentatie? In dat geval zou ik gewoon helemaal overslaan als ik jullie was. Dan zit je vooral de hele dag met bejaarden in de bus en bij die verkooppresentatie en krijg je een 1 of 2 uurtjes in de stad.

Precies! Ga gewoon met de auto of de trein zodat je de tijd aan je eigen hebt.

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:28

Als Brugge een optie is, dan niet twijfelen en voor Brugge gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 15:12

oji schreef:
is het zo'n hele goedkope deal met daarin ook een tussenstop met lunch op koffie en een verkoop presentatie? In dat geval zou ik gewoon helemaal overslaan als ik jullie was. Dan zit je vooral de hele dag met bejaarden in de bus en bij die verkooppresentatie en krijg je een 1 of 2 uurtjes in de stad.


Nee ;)


elnienjo schreef:
Precies! Ga gewoon met de auto of de trein zodat je de tijd aan je eigen hebt.


We gaan niet voor niets met zo'n actie... :o


-

Bedankt opnieuw voor alle tips en ervaringen, vind het wel lastig, reacties van mensen die er daadwerkelijk wonen zijn wel echt heel anders over het algemeen dan mensen die er wel eens geweest zijn. Blijft echt heel lastig maar neem alles mee en binnenkort maar even via Google er in duiken :)