Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:21

Hier 25 april gevlogen, de maandag na de staking op zaterdag. Was er 4 uur van te voren, dat was zelfs te kort. KLM heeft toen de vlucht 2 uur vertraagd zodat bijna iedereen mee kon. Afgelopen vrijdag terug gekomen, toen ook ruim drie kwartier moeten wachten om door de paspoortcontrole heen te komen.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 13:28

Mri schreef:
Afgelopen zondag terug gekomen van een weekje turkije. Geen last gehad van drukte. Maar eerlijk is eerlijk, wij hoorde van de dame die ons eruit pikte bij de douane (ivm 2 jonge kinderen) dat het smorgens/smiddags gekken werk was. Dikke rijen tot boven en buiten. En dat was dan voor de paspoort controle om het land weer in te gaan

Wij hebben daar niks van gemerkt.
Heen vlucht was dus op de laatste zondag van de mei vakantie. Geen vertraging of hele erge drukte. Maar ook toen hadden we een andere incheckbalie vanwege de kids en buggy.
Was het druk? Ja, maar dat is het altijd. Het was, in mijn beving, niet drukker dan voor corona.

Let wel! Je mag tegenwoordig je flesjes water gewoon meenemen! Wij werden er wel uitgepakt voor analyse, maar dat was zo gepiept

Mag dat gewoon een plastic flesje water zijn ? Eerst werden die weg gegooid maar lijkt me wel fijn om mee te hebben .

Ik las dit op de Schiphol site:
Vergeet je waterflesje niet!
Veel reizigers hebben een flesje met water bij zich. Je moet uiteraard goed gehydrateerd blijven tijdens het vliegen. Je waterflesje mag mee als het bij de securitycontrole goedgekeurd wordt door de handbagagescan en de securitymedewerker. Na security en eventueel paspoortcontrole, kun je je flesje weer bijvullen bij een van de tappunten bij de toiletblokken.

Maar wanneer word die goedgekeurd en moet hij dan dus leeg zijn ? :=

Wij vliegen 24 juni naar Turkije. Onze vlucht gaat 08:30 dus zo te lezen in een van de drukste tijden van de dag..

ingvdh

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:12

Ik neem altijd een leeg flesje mee door de douane en vul dit bij de WC's met water, geen enkel probleem.

Ik hou het hier ook even in de gaten, we vliegen begin juni maandag morgen vroeg, maar zal er ruim op tijd maar heengaan, gelukkig wonen we in de buurt. Je ben inderdaad langer bezig met wachten dan vliegen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 17:57

Wij vliegen zaterdag naar Turkije. Ik heb medische (rolstoel) assistentie aangevraagd. Pezen gescheurd, losse stukjes bot. Zit in een brace en kan geen lange afstanden lopen.
Gaan wij dan door een speciale/korte rij dat iemand weet?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:09

Booooo schreef:
Wij vliegen zaterdag naar Turkije. Ik heb medische (rolstoel) assistentie aangevraagd. Pezen gescheurd, losse stukjes bot. Zit in een brace en kan geen lange afstanden lopen.
Gaan wij dan door een speciale/korte rij dat iemand weet?

Check-in (van bagage) regel je meestal zelf. Daarna wordt je doorverwezen naar de assistentie.
Als je al in het bezit bent van een instapkaart en geen ruimbagage in te checken hebt, dan mag je je direct melden bij de assistentie.
De assistentie zorgt dat jij bij de gate komt. Afhankelijk van welke service (1. Caddy tot de gate en zelf door de brug aan boord lopen 2. Caddy tot de gate en door de assistentie met rolstoel door de brug tot de deur van het vliegtuig gebracht worden, zelf aan boord lopen 3. Helemaal tot je stoel aan boord gebracht worden, waarbij je dus ook getild wordt). De assistentie heeft meestal wel korte lijntjes bij zowel de security als de paspoortcontrole.
Maar... Houd er rekening mee dat óók de assistentie te kampen heeft met personeels tekorten. Dan focussen ze zich bvb het meest op de service passagiers uit de 3e groep en kan het zijn dat je groep 1 en 2 gelijk behandeld worden (dus caddy tot aan de gate en dan zelf door de brug)... soms kan het grondpersoneel van de maatschappij dan evt extra hulp bieden, maar niet altijd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:13

moonsparkle schreef:
Wat is er veranderd dat het nu zo druk is? Personeel tekort of meer reizigers? Ik ben in december geweest en was met denk ik max 45 min bij de gate, ik was er 2,5 uur van te voren dus ik had nog alle tijd om nog te eten etc

In corona tijd is bijna iedereen ontslagen. Nieuw personeel is lastig te vinden en moet ook opgeleid en ingewerkt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:44

En als je terugkomt op schiphol? Lang wachten op bagage? Of is dit de normale 30-45 minuten?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:54

pimaude schreef:
En als je terugkomt op schiphol? Lang wachten op bagage? Of is dit de normale 30-45 minuten?

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, ik vlieg over een paar weken terug naar Nederland en had eigenlijk niet gerekend op de lange wachttijd

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 18:55

Kennis van mij vloog een aantal weken geleden terug uit Curaçao en heeft er 1,5 uur over gedaan om buiten te komen

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 19:15

Ik heb 27 april gevlogen vanaf Amsterdam. Nog nooit van m'n leven er zo lang over gedaan om overal door te komen. Wij waren er 4 uur van te voren ipv de 3 uur die aanbevolen wordt (verre reizen). We hadden nog maar 1 uurtje over tot we gingen boarden.

Het lange wachten is vooral na de bagage afgifte. Dus bij de security, je staat beneden al in de rij voor boven.

Wij hebben terug ruim 45 minuten gewacht op onze bagage.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 19:28

pimaude schreef:

Wij zijn op 27 april geland, komend uit Curaçao met TUI en hebben 2 uur op onze bagage staan wachten.

Daarna nog een omweg moeten nemen met NS door storingen.

Was echt een top dag, want in het vliegtuig waren we omsingeld door koters die wedstrijdjes leken te doen wie het hardst kon gillen _-:( :roll:

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 23:05

Ik ben 5 mei terug gekomen en heb meer dan een uur op de bagage moeten wachten. Paspoort ging wel vlot.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 04:38

Wij vertrekken vandaag om 5.00. We waren er om 2.00 , we konden overal doorlopen,

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 05:06

Afgelopen maandag gevlogen met ruimbagage. Was 9.00 aanwezig op Schiphol, 12.20 bij de gate na eindeloos in rijen gestaan te hebben(!)
12.35 was de vertrektijd officieel. Uiteindelijk vertrokken we tegen 13.00…
Eén iemand van onze groep heeft het vliegtuig gemist en kwam een dag later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:41

Oh jeetje. Nou hopen dat het vanavond laat wel wat opschiet haha.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 16:32

Ik zit nu bij de gate en het is redelijk heftig. Vertrekhal 3 was tijdelijk dicht vanwege drukte. Ik heb t in 3 kwartier gered maar mensen hier om me heen hebben het over 1.5 uur… weinig gehoord nog dat langer dan 2 uur is eerlijk gezegd.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 17:58

Ik heb zo geen zin in maandag := Kan niet wachten tot we in Edinburgh zijn maar dit gedoe op Schiphol… bleh.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 18:32

Ik heb onze shuttle vervroegd :=
Zouden twee uur van tevoren aanwezig zijn, maar heb er toch maar tweeënhalf van gemaakt. Kunnen we eventueel ook nog even rustig ontbijten.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 20:22

Kreeg vandaag deze email. Terugweg dus dezelfde ellende..

Afbeelding

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 21:36

Maandag voor werk naar London. Normaal ( voor Covid ) was ik er dan maximaal anderhalf uur van te voren. Maar ik loop ernstig te twijfelen hoe lang ik van te voren er gaan zijn. En dat voor een klein uurtje vliegen naar
London city

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:18

Wij zijn de dag na de staking naar Gran Canaria gevlogen, konden gelijk doorlopen en bagage inchecken.
Er stond ook een mega rij maar wij hoefde daar niet bij aan te sluiten gelukkig. Ik weet niet eens meer hoe laat we op Schiphol zelf waren maar met alle afstanden lopen hadden we de tijd wel nodig :')

Overigens hadden wij flesjes frisdrank mee en die kwamen gewoon door de douane en mee vliegtuig in.

Terug kwamen we 'savonds laat aan en was lekker rustig, bagage hadden we zo. Op de buggy moesten we langer wachten.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:47

Zamora schreef:
Wij zijn de dag na de staking naar Gran Canaria gevlogen, konden gelijk doorlopen en bagage inchecken.
Er stond ook een mega rij maar wij hoefde daar niet bij aan te sluiten gelukkig. Ik weet niet eens meer hoe laat we op Schiphol zelf waren maar met alle afstanden lopen hadden we de tijd wel nodig :')

Overigens hadden wij flesjes frisdrank mee en die kwamen gewoon door de douane en mee vliegtuig in.

Terug kwamen we 'savonds laat aan en was lekker rustig, bagage hadden we zo. Op de buggy moesten we langer wachten.

ik ook dag na de staking, ging heel soepeltjes. Maar in mijn omgeving hoor ik dat het afgelopen week weer een ramp was.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 06:37

Eleeke schreef:
Maandag voor werk naar London. Normaal ( voor Covid ) was ik er dan maximaal anderhalf uur van te voren. Maar ik loop ernstig te twijfelen hoe lang ik van te voren er gaan zijn. En dat voor een klein uurtje vliegen naar
London city

Als je de schiphol app download, dan kan je daar je vlucht nummer invoeren. Dan krijg je een advies met de te verwachten drukte.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 07:57

Wij zijn nu op Schiphol. Waren hier om 6:15 uur koffer inchecken ging vlot. Waren om6:30 bij de Security stond een lange rij, maar hebben hier uiteindelijk maar 35 minuten overgedaan dus viel reuze mee. Dit in vertrekhal 3

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:05

Zira1994 schreef:
Wij zijn nu op Schiphol. Waren hier om 6:15 uur koffer inchecken ging vlot. Waren om6:30 bij de Security stond een lange rij, maar hebben hier uiteindelijk maar 35 minuten overgedaan dus viel reuze mee. Dit in vertrekhal 3

Wij stonden donderdag vervolgens nog bijna langer bij de paspoortcontrole dan bij de security.. Hadden we eindelijk de security gehad kwamen we in de volgende ellenlange rij. Ook hal 3 trouwens.