Tips, lange vlucht

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6053
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:54

enzino schreef:
Op die fiets, dan had ik het verkeerd begrepen.

Sowieso na de security check kom je bij de winkels uit, en wat je daar koopt mag je meenemen in het vliegtuig en ook nuttigen. Dus koop je daar een fles water mag je die gewoon meenemen :)
En een lege drinkfles mag ook mee, die kun je dan na security vullen bij een kraantje.

Lithya

Berichten: 2541
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:00

boeflover schreef:
enzino schreef:
Op die fiets, dan had ik het verkeerd begrepen.

Sowieso na de security check kom je bij de winkels uit, en wat je daar koopt mag je meenemen in het vliegtuig en ook nuttigen. Dus koop je daar een fles water mag je die gewoon meenemen :)
En een lege drinkfles mag ook mee, die kun je dan na security vullen bij een kraantje.


Heb ook wel vluchten gehad waar voor instappen alles nogmaals werd gecontroleerd en ook gekochte flesjes water niet mee mochten.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:31

enzino schreef:
verootjoo schreef:
Ook een keer in een vlucht van Amsterdam naar Parijs 2x drinken, ontbijt met broodjes, koeken, yoghurt en weet ik het wat.

Hoe krijg je die yoghurt dan naar binnen, dat valt toch onder vloeistof en dan mag je maximaal een 100ml verpakking van mee?

Eapy schreef:
Stewardess hier!

7. Als er stoelen vrij zijn met meer ruimte, vraag of je (na take-off) daar naartoe mag verhuizen. Kies een vrolijke stewardess om het aan te vragen, en niet gelijk de purser ;) vaak kan dat wel zonder bij te betalen.

Mijn ervaring is dat je gewoon zo snel mogelijk na het opstijgen, als de "gordels vast" lampjes uit gaan, moet verplaatsen om de eerste te zijn. Misschien met uitzondering bij KLM zal niemand er wat van zeggen (maar wel denken). Bij de vlucht van gisteren gooide wat mensen al een sweater op wat vrije stoelen om deze te reserveren, nog voor we in beweging waren.
(brutale mens heeft de halve wereld)
Voor het opstijgen mag je blijkbaar niet verplaatsen vanwege de gewichtsverdeling?


Sowieso niet zomaar gaan wisselen zonder het met de crew afgestemd te hebben, dat is niet eenduidig voor één maatschappij. Voor het opstijgen mag het niet zomaar door o.a de gewichtsverdeling inderdaad, maar als je wel wilt verplaatsen aangeven bij de crew.

Een van de simpele redenen hiervoor kan alleen al zijn maaltijden die zijn aangevraagd, maar ook wanneer er iets aan de hand is moeten ze weten wie waar zit.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:32

enzino schreef:
Voor het opstijgen mag je blijkbaar niet verplaatsen vanwege de gewichtsverdeling?

Voor het opstijgen wordt inderdaad uitgegaan van een statische “trim” zoals ze dat noemen. De horizontal stabilizer wordt op een setting gezet voor de take-off aan de hand van de weight and balance data “op de grond” en zodra de wielen van de grond zijn verandert de stabilisatie automatisch mee door input van de (auto-)piloot op gewichtsverdeling en weersomstandigheden.

Een grote gewichtsverdeling op de grond, welke op dat moment dus de weight and balance van het toestel verandert zonder dat de piloten daar wat van weten en hun input op kunnen aanpassen, kán gevaarlijk zijn.

Tot zo ver deze kleine loadmasterkundige interruptie :')

Desireeeee
Berichten: 256
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:12

boeflover schreef:
Sowieso na de security check kom je bij de winkels uit, en wat je daar koopt mag je meenemen in het vliegtuig en ook nuttigen. Dus koop je daar een fles water mag je die gewoon meenemen :)
En een lege drinkfles mag ook mee, die kun je dan na security vullen bij een kraantje.


Tegenwoordig mag je op Schiphol je eigen (gevulde!) flesjes meenemen. Dat is sowieso sinds afgelopen zomer (of langer?) met de nieuwe technologieën die ze hebben. Ik probeerde mijn eigen fles water nog achterover te gooien vlak van te voren, en ze vertelden me dat het niet nodig was. :) Dus dit was mijn eigen fles met water.

Ik hoefde verder ook niks uit mijn handbagage te halen. Geen opladers, geen vloeistoffen, etc.

Dus dat is een mooie ontwikkeling :D

Lithya schreef:
Heb ook wel vluchten gehad waar voor instappen alles nogmaals werd gecontroleerd en ook gekochte flesjes water niet mee mochten.


Zou dan ook wel een beetje apart zijn als dit niet mag (iig tegenwoordig)? Kan natuurlijk altijd, maar ik vermoed als je het bonnetje bewaart dat ze er niet zo moeilijk over (kunnen) doen? :P

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 21:22

Desireeeee schreef:
Lithya schreef:
Heb ook wel vluchten gehad waar voor instappen alles nogmaals werd gecontroleerd en ook gekochte flesjes water niet mee mochten.


Zou dan ook wel een beetje apart zijn als dit niet mag (iig tegenwoordig)? Kan natuurlijk altijd, maar ik vermoed als je het bonnetje bewaart dat ze er niet zo moeilijk over (kunnen) doen? :P


Het verschilt heel erg per luchthaven.
In Parijs mag je bv alleen flesjes die je na de security hebt aangeschaft alleen geseald waar het bonnetje bij inzit meenemen. Mijn verkoper (op een ander vliegveld) had het bonnetje toen niet in de zak gedaan en dat was wel gedoe. Gelukkig vond ik het nog verfrommeld in m’n tas.
Op sommige luchthavens checken ze wat in je flesje zit met een scanner ofzo en mag je alles meenemen.
Op Nairobi wordt je al met auto en al gescand nog voor je op het vliegveld bent en gaat je koffer open bij betreden van het vliegveld.

Desireeeee
Berichten: 256
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 22:50

verootjoo schreef:
Desireeeee schreef:
]

Zou dan ook wel een beetje apart zijn als dit niet mag (iig tegenwoordig)? Kan natuurlijk altijd, maar ik vermoed als je het bonnetje bewaart dat ze er niet zo moeilijk over (kunnen) doen? :P


Het verschilt heel erg per luchthaven.
In Parijs mag je bv alleen flesjes die je na de security hebt aangeschaft alleen geseald waar het bonnetje bij inzit meenemen. Mijn verkoper (op een ander vliegveld) had het bonnetje toen niet in de zak gedaan en dat was wel gedoe. Gelukkig vond ik het nog verfrommeld in m’n tas.
Op sommige luchthavens checken ze wat in je flesje zit met een scanner ofzo en mag je alles meenemen.
Op Nairobi wordt je al met auto en al gescand nog voor je op het vliegveld bent en gaat je koffer open bij betreden van het vliegveld.


Ah ja dat kan natuurlijk heel goed! Ik had het in dit geval over Schiphol, dus mijn reactie was ook puur op Schiphol gericht. Maar in andere landen kan het idd heel erg verschillen, goed dus om in de gaten te houden! :)

L_iek
Berichten: 9742
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 10:15

Ik heb het overleefd :') gelukkig is alles meegevallen zeker ook door de tips hier!