Een paar dagen tot rust komen, waar?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:05

Even een andere omgeving kan heel goed helpen om tot inzichten te komen. Als je van de sneeuw houdt, in de wintersportgebieden ligt nog veel sneeuw. En het hoogseizoen is voorbij, stuk rustiger nu. Heerlijk wandelen (bewegen helpt bij het helder krijgen van je hoofd), lekker lunchen, frisse lucht.

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:07

Mijn ervaring met kloosters is: iedere dag een gesprek met een zuster, drie maaltijden met 'voorlezing', en zeven keer per dag samen zingen - en ik werd aangemoedigd elke dag een fikse wandeling te maken.
'Druk zat', maar het is van tijd tot tijd wel echt stil.

Sellyxx

Berichten: 1252
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:14

Karin schreef:
CalipsoLover schreef:
Op vakantie gaan = reizen :+ Of toch hierzo.

Tja. Je reist naar je bestemming en terug naar huis. Dat klopt.

Reizen is voor mij van plek naar plek gaan, onderweg dingen doen, stedentrips die je doet om ter plekke van alles te bekijken... TS wil juist geen activiteiten, geen verplichtingen, gewoon lekker op één plek zitten en hooguit wat wandelingetjes maken. Ik zie dat dan ook niet als reizen, maar als 'even weg van thuis', maar zo zie je maar weer dat anderen dat anders zien.


haha precies, zo zou het voor mij ook voelen. Een reis naar een land waar je altijd al heen heb gewild en veel van wil zien vs. een random paar dagen er even tussenuit, ergens in een bos of aan een strand, waar het niet persé uitmaakt wat voor land het is, als je er maar rustig kan zitten en verblijven en kan uitrusten op een manier die bij jou past. :D

en qua verkeerd opvatten (kiki1976), ik begrijp wel dat iemand het waarschijnlijk bedoelt als een waarschuwing. Maar ts geeft 2 berichten daarboven een bedankje voor de input en zegt duidelijk inderdaad geen wonderen te verwachten, dan voegt zo'n extra ongefundeerde waarschuwing daarbovenop (kijk uit hoor, straks valt alles weer rauw op je dak) mijns inziens weinig toe. Ik zou zelf teveel waarschuwingen juist ontmoedigend vinden. Realistische verwachtingen, dat is wél belangrijk. Maar ts laat mijns inziens al in haar reacties weten dat ze geen hele onrealistische verwachtingen heeft. Ik zou juist wel aangemoedigd willen worden om er voor te gaan, dat heb je soms ook gewoon nodig, hoop en bemoediging :)
Maargoed, in principe kunnen alle verschillende reacties allemaal een verschillend perspectief van de waarheid laten zien, de één zal eerder een waarschuwing geven en de ander eerder een aanmoediging, dat is ook maar weer net gerelateerd aan je eigen ervaringen of aan de dingen die je zelf om je heen hebt gezien :). en het is aan ts om daar datgene uit te pikken waar ze wat mee kan :)

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:25

Ik kan je dit verblijf van harte aanbevelen.
Het is maar beperkt beschikbaar voor individuele gasten maar de rust daar is echt heerlijk. De tuin is zo groot dat het een wandelingetje op zichzelf is.
Ook geven ze meditatie cursussen in-house.
Het eten is ook heel goed en ecologisch verantwoord.

https://www.samaya.nl/verblijf-in-ons-k ... -verblijf/

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:32

Suzanne F. schreef:
Ik spreek uit ervaring en wat je je wel goed moet beseffen is dat waar je ook heen gaat, je dit met je meeneemt. In je gedachten ben je op die andere plek volledig rustig en zen, maar zo zal het helaas niet zijn. Je neemt je zorgen mee en je voelt je gewoon nog steeds hetzelfde maar dan op een andere plek.
Dit is niet om negatief te doen maar wel om je een teleurstelling te besparen. Je zal realistisch moeten zijn.
Een andere plek kan je helpen om er iets anders tegenaan te kijken, misschien zie je meer overzicht als je meer rust neemt. Maar eigenlijk zit dat hem nog in je jezelf en niet in de omstandigheden.


Het verschilt wellicht per persoon maar ik knap mentaal altijd echt enorm op als ik er even tussenuit ben. Ik zorg dan ook echt dat ik wegga van huis tijdens vakanties en naar ergens waar de zon schijnt want van regen wordt ik niet vrolijk

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:15

Ik zou in zo n geval een waddeneiland opzoeken. Je hoofd laten leegwaaien. Wandelen, fietsen, zinloos naar de zee staren. Een appartement of huisje zodat je niet moet uit eten maar mag uit eten. Mensen opzoeken als je wilt, of ze juist ontlopen

Lienboon

Berichten: 479
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:16


Anoniem

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:52

Ik zou vooral zeggen: doe wat je gevoel je ingeeft. Ik zie hier allemaal reacties van mensen die zeggen wat zíj zouden doen en wat voor hen wel of niet helpt, maar eigenlijk heb jij daar helemaal niks aan. Jij moet je er goed bij voelen, niet Bokt. Zo lees ik bijvoorbeeld dat sommige mensen geen vliegreis zouden maken of ergens heen zouden gaan waar ze de taal niet spreken, want stress, maar voor mij is wat verder van huis gaan naar een plek waar ik de taal niet of nauwelijks spreek, juist waar ik tot rust kan komen. Ik vind die rust niet tussen de Nederlanders, of ze nou uit Rotterdam, Amsterdam of Hongerige Wolf komen. Als jij tot rust komt van op de camping staan 10km verderop, lekker doen, als jij tot rust komt van een week wandelen in de stromende regen ergens in noordwest Engeland, lekker doen, als je jezelf liever opsluit in een hutje ergens in Zweden of op Corsica, ook: lekker doen.

Juist omdat je in een vrij turbulente periode zit, zou ik er niet teveel over nadenken, maar doen wat goed voelt. :)

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:03

Elk mens komt tot rust op een andere wijze. De een voelt zich mega happy in de bergen en de ander vind dat weer op het strand.

Als jij lekker naar de zon wil, doe dat dan ook, ik zou wel de grote drukke accomodaties mijden maar bijv Eliza was here heeft accomodaties waarbij je op een rustige plek zit in kleinere accomodaties. Je zal nooit in het toeristische centrum zitten bijvoorbeeld.

Maar als back to basic jou ding is moet je voor een trekkershutje gaan.

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:59

Hier hetzelfde. Ga op werkweek naar Terschelling. Wel ónder begeleiding maar toch je bent eruit.
Verder is de Harz een aanrader. Zat veel in treseburg ( hotel zur luppbode) in de middele of nowere. Dus perfect voor de rust.

mystery1980
Berichten: 4256
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 17:02

Zou net ver genoeg reizen dat de omgeving wat anders is, maar idd niet teveel energie in het reizen stoppen. Ik heb daarom (ander probleem, maar wel even mijn hoofd leegmaken) gekozen voor de veluwe, B&B met een bubbelbad. Lekker ontspannen, mogelijkheid tot ontbijt erbij. Vlakbij de winkels, dus hoef weinig moeite te doen voor avondeten en kan zelfs met 2x struikelen uit eten zo dichtbij. Beetje wandelen in het bos, met een glas wijn in bad. Heerlijk!

Ladyson

Berichten: 3253
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 17:29


elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:02

Tenerife is heerlijk. De temperaturen op de Canaries zijn op dit moment ook goed met boven de 20 graden.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6063
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:17

Huur een gite in Frankrijk op het platte land <3 Niks dan rust om tot rust te komen.

De morvan is ook nog eens erg mooi om te wandelen. :D

Persoonlijk als je rust wilt, zou ik niet naar een toeristische plek gaan O:)

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:07

Ik zou lekker naar de zon gaan. Een beetje vitamine D is mooi meegenomen. En boek je all inclusive hoef je ook niet te bedenken waar je ‘s avonds gaat eten. Als je er ook nog eentje met wellness kiest, is dat ook relaxed. Misschien is Turkije een optie?

Leandra

Berichten: 1603
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:47

Schiermonnikoog.

Niet te druk en lekker uitwaaien. Groot genoeg voor lange wandelingen of fietstochten. Er zijn een paar restaurantjes maar je kan ook eten laten bezorgen.

Saintelette

Berichten: 3190
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 21:42

Haha grappig hoe dat voor iedereen anders werkt.

Ik zou juist op zoek gaan naar iets warms. Zou in Nederland of omgeving, met mogelijk slecht weer, helemaal niet tot rust komen.
En daarnaast juist wel iets toeristisch, zodat je toch indien nodig wat aanspraak hebt en altijd wat te bekijken. Het is nu toch nog niet zo druk overal. Lekker op een zwembadbedje een boekje lezen, struinen over een boulevard, op een terrasje neerploffen voor wat te eten. Waar kan ik tekenen? :D

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:08

Fitzroy schreef:
Ik zou lekker naar de zon gaan. Een beetje vitamine D is mooi meegenomen. En boek je all inclusive hoef je ook niet te bedenken waar je ‘s avonds gaat eten. Als je er ook nog eentje met wellness kiest, is dat ook relaxed. Misschien is Turkije een optie?

In Turkije sneeuwt het op dit moment op veel plaatsen :') Natuurlijk wel te zien waar je gaat, naar het Zuiden toe is het al wat warmer maar de lente begint altijd wel wat later daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:39

Zakynthos- prachtig (tropisch) en rustgevend voor als je alleen bent.

CairnTerrier

Berichten: 995
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:40

Oostenrijk, Tirol <3 Heerlijk, rustig gebied

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:02

Wat ik heerlik vind om echt uit te rusten is zon en strand. Heerlijk het geluid van de zee.
Dat is natuurlijk op veel plekken te vinden. Maar dan zou ik wel kijken dat je een goede kans hebt op mooi weer.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:03

Als ik stress heb dan is er voor mij niets heilzamer dan een bergwandeling met koeienbellen op de achtergrond. Dan kan ik er daarna weer maanden tegenaan.
Zo heeft inderdaad iedereen zo zijn eigen rustpunt.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:13

Tis nog wat koud in Oostenrijk denk ik. Zou naar een rustige B&B met zwembad op een eiland kiezen. Zo'n, warmte, palmbomen, bougainville etc doet goed.

Dorith
Berichten: 319
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

Re: Een paar dagen tot rust komen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:32

Fuerteventura evt. all in - boek, drankjes en relaxen?

Themba

Berichten: 1486
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:35

Zit nu toevallig precies hetzelfde te doen op fuerteventura.

Warm
Duitsers
En vooral oude mensen waar ik zit in het zuiden. Die het erg leuk vinden naakt te zonnen... brrrrr heb al wat mooie portretten voorbij zie komen.
Heerlijk rustig genoeg winkeltjes en eet tentjes. Maar vooral het loskomen van.

Gevlogen vanaf Düsseldorf.