Canada 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 13:43

Leuk! Wat is daar allemaal te zien? Mijn reisgids was er nogal beperkt over.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 14:08

Eileen_ schreef:
Wij gaan dit jaar ook weer voor het eerst sinds 3 jaar naar Canada *\o/* Zo ontzettend veel zin in! Ik heb daar voor 1,5 jaar gewoond en gewerkt en ging daarna jaarlijks terug. Dit kon afgelopen jaren echter niet vanwege corona. Dus heel blij dat het weer kan en iedereen weer kan zien. Ook nog een bruiloft daar van een vriendin, die ook (als reiziger) op boerderij was toen ik daar voor het eerst kwam :) Dus kijk er gigantisch naar uit. 23 augustus-26 september ga ik.
Maar dus wel wat anders dan de meesten hier, niet door BC. Lekker in het cowboyse Saskatchewan :P

Hoe is de heenreis nu met corona? Ik lees een beetje verschillende dingen. Geldt een herstelbewijs ook? Je hoeft geen booster te hebben toch? Ik heb alleen maar 1 vaccinatie van Janssen, en een herstelbewijs.

Herstelbewijs mag niet ouder zijn als 180 dagen dacht ik en je moet de arriveCAN op je telefoon hebben en laten zien :j

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 14:20

In Saskatchewan? Paarden, koeien en weiland :')
Het is niet toeristisch en dus ook weinig te zien zoals BC/ Alberta. Maar voor mij heeft dat juist zijn charme, je maakt daardoor ook de echte cultuur mee. Ik vond BC juist weer niet zo leuk omdat het zo toeristisch is.
Er zijn overigens wel hele mooie plekjes hoor, zoals de provincial parks zijn super mooi. Veel plekken waar je als toerist nooit zou komen zijn heel mooi. Voordeel is dat je dagen kan (paard)rijden zonder iemand tegen te komen.
Daarnaast zijn er ontzettend mooie luchten, ook veel noorderlicht. Het heet niet voor niks "the land of living skies" :D
Maar het is vooral tof als je voor langere tijd op een ranch bijvoorbeeld verblijft. Saskatchewan is denk ik minder geschikt om doorheen te reizen om mooie plekjes te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 14:30

Wauw! Ik wilde graag paardrijden in BC maar helaas teveel sneeuw.

We reden gisteren van Kootenaypark naar Banff. Liep er een beer vlak langs de auto. Ik raam open en filmen maar hij kijk op een gegeven moment zo leuk naar binnen dat ik toch maar raam heb dichtgedraaid. En op de plek waar we wilden gaan wandelen liep een beer op de parking. Maar er was een ranger en die gebaarde dat we gelijk weg moesten. Was een flinke beer trouwens!

Afbeelding
De gehypte dingen vonden wij echt tegenvallen. Lake emerald vonden wij bijv veel leuker dan lake Louise.

De capilano suspension bridge in Vancouver kun je gerust overslaan. De glacier skybridge ook. Johnston Canyon trail is op zich wel grappig maar wij zijn doorgewandeld naar de Ink pots (Aanrader) omdat ze in de rij stonden voor de watervallen.
Nu hebben wij al zoveel watervallen gezien dat we ook wel verwend zijn.

Afbeelding

We hebben polarsteps aangemaakt dus voor diegene die het leuk vinden kun je een pb sturen voor de link.

Ohja en wij zijn echt stuk gegaan om de hele fotoshoots van de Chinezen en Indiërs (met tulband en al) of de dames in complete jurken. We waren al aan het grappen dat dat de verkoopfoto s moesten worden voor de gearrangeerde huwelijken

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 16:14

Mooi! Dat lijkt me ook wel leuk, we zijn van het hiken maar dan wel weer ‘s avonds terug in het hotel met een goede maaltijd haha. Mijn man is minder dol op paardrijden, die vindt het maar eng haha (maar wel leuk voor mij). :')

Grappig Cimmy, bij ons op 27 april was het super rustig bij die waterval. Nog wel veel ijs en sneeuw:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Betere foto’s moet ik nog van mijn camera halen, maar dit stond nog op mijn telefoon.

sevke

Re: Canada 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 16:20

Wij gaan elk jaar een paar keer naar Canada ter voorbereiding van onze emigratie. Nu vliegen we ook op Calgary. Van 11/7 tot 5/8. We plannen zeker een bezoek aan de Calgary Stampede.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 22:39

_Nicky schreef:
Mooi! Dat lijkt me ook wel leuk, we zijn van het hiken maar dan wel weer ‘s avonds terug in het hotel met een goede maaltijd haha. Mijn man is minder dol op paardrijden, die vindt het maar eng haha (maar wel leuk voor mij). :')

Grappig Cimmy, bij ons op 27 april was het super rustig bij die waterval. Nog wel veel ijs en sneeuw:

[ [url=m/e1jCZC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P09JLk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZYu4fR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sGX13T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Betere foto’s moet ik nog van mijn camera halen, maar dit stond nog op mijn telefoon.

Heerlijk rustig! Waren jullie nog wel doorgelopen naar de Ink pots?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 22:40

Wij hebben vandaag ook geboekt *\o/* super veel zin in! We willen graag ook gaan kanoën, hebben jullie tips waar je dat het mooist kan doen? :) wij gaan naar West en doen het “standaard” rondje

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 22:44

Afbeelding
Emerald lake..

Ik wil nu al terug

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 22:48

Autumnn schreef:
Wij hebben vandaag ook geboekt *\o/* super veel zin in! We willen graag ook gaan kanoën, hebben jullie tips waar je dat het mooist kan doen? :) wij gaan naar West en doen het “standaard” rondje

Op Emerald lake kun je mooi kanoën. Wij hebben rainbowfalls tour gedaan en op een meertje daar wezen kanoën.

Maar tijdens de boottocht naar de lunch werden dus allemaal campgrounds aangewezen waar je naar toe kunt kanoën. Dat was in Wells Grey park en wij sliepen toen bij de helmcken falls lodge

Afbeelding

Ik weet niet wanneer jullie gaan maar zal zeker een kano op tijd reserveren

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 23:08

Wij hopen morgen om 1115 te mogen vliegen, eerst naar Frankfurt . Van daar uit door naar Vancouver. Op hoop van zegen . We gaan om 4 uur van huis

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 23:16

parador schreef:
Wij hopen morgen om 1115 te mogen vliegen, eerst naar Frankfurt . Van daar uit door naar Vancouver. Op hoop van zegen . We gaan om 4 uur van huis

Oh het is weer gekkenhuis hè? Wij volgen toen s ochtends, ik dacht rond 8.00 en we waren om 4u al op Schiphol. Achteraf veel te vroeg maar we wilden de vlucht echt niet missen

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 01:11

Eileen_ schreef:
Ik vond BC juist weer niet zo leuk omdat het zo toeristisch is.

Dan moet je ook niet naar het toeristische deel gaan van BC :+. BC is echt mega mooi en ontzettend veel wildernis als je buiten die gebieden gaat.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 12:03

_Linda schreef:
Eileen_ schreef:
Ik vond BC juist weer niet zo leuk omdat het zo toeristisch is.

Dan moet je ook niet naar het toeristische deel gaan van BC :+. BC is echt mega mooi en ontzettend veel wildernis als je buiten die gebieden gaat.

Precies en de standaard toeristen doen toch een klein rondje. Als je kiest voor een lange wandeling kom je bijna niemand tegen

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 20:11

Dayanara schreef:
Autumnn schreef:

Op Emerald lake kun je mooi kanoën. Wij hebben rainbowfalls tour gedaan en op een meertje daar wezen kanoën.

Maar tijdens de boottocht naar de lunch werden dus allemaal campgrounds aangewezen waar je naar toe kunt kanoën. Dat was in Wells Grey park en wij sliepen toen bij de helmcken falls lodge

[ [url=m/SDRAcy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet wanneer jullie gaan maar zal zeker een kano op tijd reserveren

Dank je wel :) waar heb jij geboekt? We gaan begin september

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 08:33

Wij hebben trouwens onze parkpas te koop . Geldig voor een jaar dus mocht iemand hier interesse hebben?

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:30

Upje…

7 jaar geleden was ik voor het eerst in het oosten van Canada, 3 jaar geleden in het westen en ik werd verliefd op het land! We hebben daarnet dan ook tickets geboekt en gaan er in 2023 weer naartoe. We vliegen op Vancouver en vliegen terug vanaf Edmonton (daar woont familie van mijn vriend). We gaan een auto huren. En verder moeten we alles nog bedenken. De voorpret van het uitzoeken van de reis/planning kan beginnen :))

Meer bokkers die in 2023 die kant op gaan?

Edit: oost/west door elkaar gehaald :')
Laatst bijgewerkt door leeslampje op 21-10-22 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:51

Ik hoop volgend jaar weer te gaan. Ik heb familie op Prince Edward Island wonen die ik weer eens hoop te zien :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 11:07

Wij! Zijn dit jaar al geweest in de zomer, en als we tickets voor een redelijke prijs kunnen scoren gaan we met Kerst weer, net als vorig jaar.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 11:30

Wij hebben dit jaar ook eindelijk onze rondreis kunnen voltooien... Ik zit al twee weken in de nagenietmodus en ik hoop dat die nog heel lang aanhoudt... <3
Volgende staat al op de verlanglijst, maar eerst even flink sparen :)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:52

Zo langzaam krijgt onze reis vorm <3 Route grofweg uitgestippeld en gepland, huurauto is geboekt.

We willen 7 nachten op Vancouver Island blijven en hebben een leuk appartementje op het oog bij Nanaimo.

Is dat een beetje leuke en handige plek? Veel in de auto zitten (bijv. naar Victoria) vinden we niet erg.
En 7 nachten voelt vrij lang... maar aangezien ik overal (en in dit topic) lees dat er genoeg te doen is, zal dat wel loslopen denk ik (hoop ik :') ).

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:18

Leuk! Nanaimo ligt op de (zo'n beetje enige) weg van Zuid naar Noord en vlakbij de weg die naar het westen gaat (naar Tofino), dus het is zeker wel een handige locatie. Let alleen wel op dat het soms langer duurt dan je denkt om ergens te komen op Vancouver Island! De afstanden zijn echt best wel groot, dus vanuit Nanaimo ga je maar een deel echt kunnen zien. Al zal er in dat deel waarschijnlijk meer dan genoeg te zien zijn ;)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:27

Ik zou ook minimaal 2 locaties aandoen zodat je meer kan zien. De afstanden zijn echt flink en de snelheden zijn niet zoals in Nederland dus je doet er best even over. Daarnaast zijn er maar een paar echt doorgaande wegen dus je rijdt dan iedere keer dezelfde weg. Dat gaat denk ik snel tegen staan.

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 06:50

Ik vind Nanaimo persoonlijk 1 van de minder leuke plaatsen hier op Vancouver Island, maar als je een fijn appartementje hebt en je veel op stap gaat, heb je met de stad zelf weinig van doen.

7 dagen is best lang, ik zou het opsplitsen in 3 tot 4 dagen South Island met Victoria als verblijfplaats en dan 3 of 4 dagen Nanaimo. In Victoria zelf kun je je gerust 2 dagen vermaken, ik zou Sooke zeker niet overslaan en de Cowichan Valley (Duncan, Ladysmith, Chemainus) heeft prachtige plekjes. Je kunt ervoor kiezen dat vanuit Victoria of Nanaimo te doen, of daar 1/2 nachten te verblijven op je weg van/naar het noorden van het eiland.

Je schrijft dat je langer rijden niet erg vindt, maar zoals al eerder gezegd, er is maar 1 weg van Nanaimo naar Victoria, en reistijd is minimaal 1.5 uur one way. Ik zou het zonde vinden om zoveel tijd in de auto te zitten als je ook in (de omgeving van) Victoria kunt slapen, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Wat Tofino betreft, houdt er rekening mee dat dat enorm druk is het hele jaar door, met de enorme piek in de zomer. Daar zou ik zeker een overnachting boeken, dat is zonde om daar maar 1 dag voor te hebben en de reistijd is lang, zeker omdat ze nog altijd met de weg bezig zijn en ze alleen verkeer doorlaten op het hele uur, en dan loopt de wachttijd flink op!

En ik zou de Comox Valley (Comox, Courtenay, Cumberland) zeker niet overslaan, ook zoveel moois te zien hier!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 08:10

Wij zijn afgelopen zaterdag bij Tioga Tours geweest voor een presentatie over West Canada en ik ben zondag gelijk gaan kijken naar een route. Dit is wat ik tot nu toe heb. We willen een one way van Vancouver naar Calgary in 3 weken tijd en veel natuur zien.
De laatste week is tussen Jasper en Banff, het is de bedoeling dat we dan gewoon elke dag een camping dichterbij Banff zoeken en onderweg de natuur in trekken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding