Ik schrijf ook graag mee.
Vorige zomer hebben vriend en ik voor t eerst 10 dagen gefietst door Nederland. Met onze gewone opoefietsen met kratjes en fietstassen zonder versnellingen. Geen lichtgewicht spullen op een paar van mij na dan (aangezien in voorheen wel eens ging hiken). En ook geen fietskleding. Wat hebben we afgezien, zadelpijn, zeker knieën. Maar wat een lol en plezier hadden we.
We begonnen met 30/40 km op een dag maar merkte al snel dat we langer konden volhouden. En hebben op een gegeven moment 80 en zelfs een dag 90 km gefiets.
We hadden de smaak te pakken en hebben na de zomer 2 tourfietsen van marktplaats gescoord, een Koga voor mij en een Trek. Ook ortliebs aangeschaft en een comfortable Exped mat voor 2 personen.
Nu willen we deze zomer de grens over. Mijn vriend wil het liefst naar zuid-frankrijk, want is daar opgegroeid en we zijn nog niet eerder met elkaar naar het buitenland op vakantie geweest. Echter is dat denk ik toch niet haalbaar in 3a 4 weken. Hebben jullie tips voor mooie routes in het noorden van Frankrijk, of eventueel België. Andere landen zijn ook welkom zolang er geen coronatoegangsbewijs geldt voor campings/supermarkten.
Daarnaast ben ik ook opzoek naar goedkope camping tips. Ik had de site campspace al ontdekt.
En wat eten jullie zoal op een fietstocht. En dan vooral als avondeten?
Vorig jaar hebben we een paar keer een wegwerp bbq gekocht. Maar ook regelmatig gekookt op mijm esbit brander. Ik zit te twijfelen of ik dit jaar moet overstappen op campinggaz of toch bij mn esbit houden.