Zon, zee en strand in oktober niet te ver weg, waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:46

iirrssjjee schreef:
Curacao is niet een mooi natuur eiland nee, wel goed om te snorkelen inddd! Egypte is mooier, maar inddd een boottocht van een uur of 2 voor nodig. Curacao pak je een willekeurig strand en langs de kliffen kun je zeer mooi snorkelen ;)

Sorry voor je verliefdheid op Zanzibar :+ Gaaf resort wel!

Ik vind de natuur van curacao niet geweldig, maar er zijn wel echt hele mooie plekjes te vinden. Verder is er ook veel te doen qua cultuur. Mooie oude gebouwen en ruïnes bekijken bijvoorbeeld en de strandjes zijn wel echt heel mooi! Vond het snorkelen best prima, maar in vergelijking met Egypte is het niets.
Voor Egypte hoefde ik trouwens echt geen boottocht van 2 uur te maken. Resort had een mooie steiger het water in waar je zo het rif in kon.
Canarische eilanden vond ik het weer heel erg tegenvallen (tenzij je in de zomer gaat). Voor mij persoonlijk echt te koud om in zwemkleding rond te lopen, laat staan het water in te gaan.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:49

snuffie123 schreef:
Ik vind de natuur van curacao niet geweldig, maar er zijn wel echt hele mooie plekjes te vinden. Verder is er ook veel te doen qua cultuur. Mooie oude gebouwen en ruïnes bekijken bijvoorbeeld en de strandjes zijn wel echt heel mooi! Vond het snorkelen best prima, maar in vergelijking met Egypte is het niets.
Voor Egypte hoefde ik trouwens echt geen boottocht van 2 uur te maken. Resort had een mooie steiger het water in waar je zo het rif in kon.
Canarische eilanden vond ik het weer heel erg tegenvallen (tenzij je in de zomer gaat). Voor mij persoonlijk echt te koud om in zwemkleding rond te lopen, laat staan het water in te gaan.

Klopt, er zijn mooie plekjes, maar als je echt mooie natuur om je heen wilt, is Curacao niet de beste keus (vergeleken met b.v. Bonaire, of Noord-Cyprus).

Ik zat in El Gouna/Hurghada in Egypte, dan moet je vaak nog wel een stukje varen. In Marsa Alam is dat denk ik anders (geen idee, nooit geweest).

DiantaM

Re: Zon, zee en strand in oktober niet te ver weg, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:59

Egypte heb je inderdaad ook dat je vanaf het strand zo kunt snorkelen. Eerder dus op de ABC landen.

Curaçao is flink volgebouwd de laatste jaren. Dat is jammer. Het is geen mooi groen eiland. Eerder een beetje Spaans om te zien. Met bepaalde hele mooie stukken er tussen. En prachtige witte stranden. Aruba is erg Amerikaans. Bonaire is klein en iets minder toeristisch. Daar ken ik de hotels alleen niet zo goed. Maar snorkelen kun je daar ook prachtig.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:04

Je zou ook nog naar Dubai kunnen kijken. Wij zijn daar een paar jaar geleden geweest. We dachten dat het super duur zou zijn, maar dat viel uiteindelijk alles mee.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:13

Earth schreef:
iirrssjjee schreef:
Curacao is niet een mooi natuur eiland nee, wel goed om te snorkelen inddd! Egypte is mooier, maar inddd een boottocht van een uur of 2 voor nodig. Curacao pak je een willekeurig strand en langs de kliffen kun je zeer mooi snorkelen ;)

Sorry voor je verliefdheid op Zanzibar :+ Gaaf resort wel!

Hahaha bedankt he :') :P Ik begin er alleen over te struikelen (OMG IK BEN ECHT ERG!!) dat je vanaf het strand op Zanzibar niet direct kunt snorkelen _O- Dus ik houd de andere opties toch nog open _O- Je kunt ook wel snorkeltripjes doen hoor, en naast het snorkelen kun je bijv ook watersporten doen.
oliebol man, je moet echt niet naar zulke mooie plekken gaan in Indonesië. We zijn verpest voor het leven :') :') :')

Direct vanaf t strand snorkelen kan in Egypte wel :D .
Maar voor het groen moet je weer bij de Nijl zijn. En het zijn daar beste afstanden om af te leggen, dus waarschijnlijk ook niet ideaal.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 21:37

Ok vertel eens dan, waar zou ik in Egypte dan moeten zijn? Dan ben ik wel beneiuwd e ga ik eens kijken :P Ik ben dus in Hurgrada geweest en dat vond ik helemaal niks :') Maar wellicht kun je me om praten _O-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 21:38

SplashIsLief schreef:
Je zou ook nog naar Dubai kunnen kijken. Wij zijn daar een paar jaar geleden geweest. We dachten dat het super duur zou zijn, maar dat viel uiteindelijk alles mee.

Dubai trekt me helemaal niet. Lijkt me ook niet heel groen ofzo :P En ik kan me niet herinneren dat je daar goed kunt snorkelen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 21:44

Kijk, dit trekt me dan op zich wat meer...

Afbeelding

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:47

Kijk dan eens naar Oman. Niet te vergelijken met Dubai, hele rijke cultuur met bergen en oases (en woestijn) het zuiden, Salalah is tropischer en groener. Je kan er prachtig duiken en snorkelen. Maar ik heb zelf Qatar en Zanzibar op mijn lijst staan als combinatie voor het najaar.
Het midden oosten heeft een rijke cultuur en heeft veel te bieden. Ik vind €1700 euro voor een vakantie naar de Canarische eilanden echt teveel. Voor dat geld kan je ook een heel ander soort vakantie hebben, maar daar verschillen smaken en wensen natuurlijk enorm in.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:15

Kaapverdie ben ik geweest...
5,5 vliegen vanaf Amsterdam:)

Foto's in mijn profiel.

Waren in RIU Touareg, adults online gedeelte.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 22:16

Emj_23 schreef:
Kijk dan eens naar Oman. Niet te vergelijken met Dubai, hele rijke cultuur met bergen en oases (en woestijn) het zuiden, Salalah is tropischer en groener. Je kan er prachtig duiken en snorkelen. Maar ik heb zelf Qatar en Zanzibar op mijn lijst staan als combinatie voor het najaar.
Het midden oosten heeft een rijke cultuur en heeft veel te bieden. Ik vind €1700 euro voor een vakantie naar de Canarische eilanden echt teveel. Voor dat geld kan je ook een heel ander soort vakantie hebben, maar daar verschillen smaken en wensen natuurlijk enorm in.

Tof. Ik heb ff gekeken maar ik kan het toch niet helemaal vinden. Maar misschien zoek ik niet goed hoor. Ik zie vooral hele 'standaard' resorts met weinig groen.
En idd je hebt gelijk, ik betaal liever niet zoveel geld voor de Canarische eilanden haha. :P

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:29

Dhofar is relatief groen. De rest is aan zee niet groen, er is heel beperkt zoet water, dus geen kunstmatig groen gehouden resorts met gras. Het is wel echt een cultuur bestemming.
Maar bijv crown plaza resort salalah. Maar weet niet of dat te standaard is. Je hoeft hier niet bang te zijn voor hordes Russen denk ik. Er is voor de rest naast wat natuur en cultuur niet veel te doen naast chillen. Maar ik heb zelf Zanzibar ook hoger op t lijstje staan, dus als je daar op uitkomt stuur ik je vast nog een pb. :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 23:37

Ik heb even gescrolld door Egypte en Oman maar ik kan het daar toch niet vinden. Nog niet iig, ik vind de meeste resorts echt zielloos en als ik een mooie plek zie, dan valt net daar weer niet te snorkelen vanaf het strand :')

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:40

Snap ik hoor, je moet in Oman echt van het landschap houden. Ik heb genoeg ideeen voor prachtige stranden, maar niet dichtbij en niet reeel dit jaar. Ik blijf hier meelezen voor tips dichterbij huis.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 23:49

Emj_23 schreef:
Snap ik hoor, je moet in Oman echt van het landschap houden. Ik heb genoeg ideeen voor prachtige stranden, maar niet dichtbij en niet reeel dit jaar. Ik blijf hier meelezen voor tips dichterbij huis.

Ja en dat spreekt ons beide niet zo aan haha. Ik weet ook genoeg mooie stranden maar dan zit je echt al in Azië :P
Ik vind naar Marsa Alam ook geen goedkope tickets en het is met overstap nog steeds 12 uur vliegen helaas.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 00:21

Earth schreef:
Ok vertel eens dan, waar zou ik in Egypte dan moeten zijn? Dan ben ik wel beneiuwd e ga ik eens kijken :P Ik ben dus in Hurgrada geweest en dat vond ik helemaal niks :') Maar wellicht kun je me om praten _O-

Ik was ook in Hurghada en behalve t strand en de prachtige zee, niet echt geweldig, maar we hebben veel excursies gedaan. Ik ben niet zo'n strandligger, dus ik verveel me snel,maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 09:46

boemel schreef:
Earth schreef:

Ik was ook in Hurghada en behalve t strand en de prachtige zee, niet echt geweldig, maar we hebben veel excursies gedaan. Ik ben niet zo'n strandligger, dus ik verveel me snel,maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.

Ja dat hebben wij toen ook gedaan maar dat vond ik toeh ook echt heel toeristisch. Quad rijden naar de zogenaamde bedoeïenen in de woestijn. Beetje kameel rijden daar in een rondje. Met een glazen boot de zee op, zag geen hol door dat ding :') een dagje naar de stad. Ik voelde me niet echt chill omdat er geen vrouwen te bekennen waren.
Nee 't was niet heel bijzonder. Het meest bijzondere van deze vakantie was de spanning en het ongeloof van de tsunami in Thailand. We trokken met Belgen op die daar vrienden hadden zitten. Was echt bizar.