Mooiste plekjes van Nederland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:49

Ik sluit me helemaal aan bij Mindim. Wij hadden een prachtig vakantie verblijf in Havelte in het voorjaar.

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 13:52

Wij zijn op zich altijd wel van het rondrijden en kijken waar we uit komen (zo zijn we ook bij Zoutkamp uitgekomen). Maar ook ideeen van welk parkeerterrein pakken om in een mooi gebied uit te komen (want wij wandelen maar een uurtje ofzo, geen hele dag), en dan merk ik dat als je dan net verkeerd parkeert ofzo, je al net niks moois tegen komt.

Dus graag nog specifieker. Ook welk restaurantje is goed bevallen. Waar parkeren, welke route, welke straat, nog specifieker om op de mooiste plekjes uit te komen.

In Zoutkamp zijn wij bijv. bij het Vissersmuseum geweest, heel klein museum maar echt leuk om een keer doorheen te lopen en daarna bij datzelfde museum een vaartocht geboekt....

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:58

Parkeerplaats toegangspoort Holtingerveld, zit ook een leuke brasserie bij. In Dwingeloo eten bij het hof van Dwingeloo of Hotel Wesseling.

Sky_As

Berichten: 4854
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 14:19

Top, dank je, daar kan ik wat mee <3

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:25

Fluisterboot huren bij de gele lis in de Weerribben.

Many
Berichten: 8279
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:40

Of, als je naar het Holtingerveld gaat, naar restaurant Ludiek in Havelte. Heeft een prachtig terras en heerlijk eten en drinken!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:29

Parkeren bij het Berghuis in Amerongen. Daar kun je diverse wandelroutes lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:53

gaucho schreef:
Parkeerplaats toegangspoort Holtingerveld, zit ook een leuke brasserie bij. In Dwingeloo eten bij het hof van Dwingeloo of Hotel Wesseling.

De Bospub is ook leuk :D

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:59

Over Groningen:
Je kunt een bootje huren in Winsum of Wehe den Hoorn, kun je varen van- en naar Winsum/Wehe den Hoorn, maar ook naar Pieterburen waar je lekker kunt eten en de zeehondencrèche kunt bezoeken (vind ik persoonlijk niet heel leuk, maar ieder zijn smaak), je kunt ook naar Garnwerd varen (kun je ook lekker eten en leuk dorpje.

Lauwersoog is ook heel mooi om te wandelen en natuurlijk een dagje Schiermonnikoog.

Als je meer van winkelen houdt, moet je in de binnenstad van Groningen zijn. Heb je bijvoorbeeld ook t forum, nog nooit geweest terwijl ik in Groningen woon, maar schijnt mooi te zijn :')
Bij Kardinge kun je ook parkeren, heb je sinds kort ook een midgetgolf baan etc.

Er is trouwens een heel leuk boek uit van Bas Smit en Nicolette van Dam met heel veel leuke dingen wat er te doen is in Nederland en waar etc. Echt een aanrader :)* :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:00

Many schreef:
Of, als je naar het Holtingerveld gaat, naar restaurant Ludiek in Havelte. Heeft een prachtig terras en heerlijk eten en drinken!


Enkel verrassingsmenu, dus als je zelf wilt bepalen wat je eet, moet je daar dan weer niet zijn.

Meppel heeft ook leuke restaurants.

Koloniemuseum in Frederiksoord is interessant of het shakespearetheater in Diever.
Je kunt bij de meeste winkels ontzettend handige routes vinden en wat je zoal tegenkomt op die routes.

Restaurants:
De Tippe in Vledder...meh
Gasterij Frederiksoord...is ok
Ludiek in Havelte...goed
De Wapser herberg te Wapse... erg goed
De Wilde Hof in Vledder ... goed
Diever is fijn om een terrasje te pakken.
Fietsen is fijn door Wateren en Zorgvlied
Wandelen in de bossen van Diever
Oh ja, het Landhotel in Diever is ook fijn :D

brudoe

Berichten: 967
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:18

Wat een leuk topic! Wij zouden 17juli een nacht naar Bacharach gaan. Nu is de vraag of we er nog wel heen mogen door Corona. Heeft iemand misschien nog tips op maximaal 2 uur rijden van zuid-limburg? Leuk dorpje/stadje waar je kunt relaxen, lekker eten en dingen bezichtigen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:44

Monschau?

LieZ_Horses
Berichten: 2206
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:47

Klein dorpje: Spakenburg
Goed te combineren met Amersfoort. :)

Je zou het zelfs nog kunnen combineren met een wandeling in de Soesterduinen. Maar dat valt wellicht wat tegen gezien je zelf bij natuurgebieden woont. :D
Laatst bijgewerkt door LieZ_Horses op 09-07-21 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

brudoe

Berichten: 967
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:48

SusanH schreef:
Monschau?

Monschau gaan we regelmatig heen. Wel een heel leuk dorpje! Weet alleen niet of we volgende week nog naar het buitenland mogen met de besmettingen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 13:58

brudoe schreef:
SusanH schreef:
Monschau?

Monschau gaan we regelmatig heen. Wel een heel leuk dorpje! Weet alleen niet of we volgende week nog naar het buitenland mogen met de besmettingen.


Ik dacht dat je iets in het buitenland bedoelde :+

brudoe

Berichten: 967
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:33

Nee haha. Bacharach in Duitsland is geboekt. Maar verwacht dat we hier volgende week niet meer welkom zijn, door stijgende cijfers. Vandaar dat we nog een optie ik Nederland zoeken :)

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:30

Mooie gebieden om te fietsen/wandelen:
Sallandse Heuvelrug.

Start: De Pas in Haarle, kan je ook voor een kop koffie/wat eten terecht.
Na de wandeling door rijden de Holterberg/Toeristenweg over en eten aan het einde bovenop bij 1 van de restaurants daar (Bistro de Holterberg bijvoorbeeld).

Slapen: bij de Kleine Kolonel!

Hellendoorn dorp is gezellig om even aan te leggen of te eten. Het bos is ook prachtig om te wandelen maar geen vergezichten zoals op de Sallandse Heuvelrug.

Iets luxer/prijziger maar zeker de moeite waard qua eten of vertrekpunt voor een fietstocht:
de Uitkijk Hellendoorn

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:54

brudoe schreef:
Nee haha. Bacharach in Duitsland is geboekt. Maar verwacht dat we hier volgende week niet meer welkom zijn, door stijgende cijfers. Vandaar dat we nog een optie ik Nederland zoeken :)


Dat gaat denk ik wel lastig worden, want veel is volgeboekt.

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:00

Daihyo schreef:
Ik vind de Achterhoek (omgeving Winterswijk, of omgeving Borculo/Lochem richting Overijssel) en het gebied rondom Montferland erg mooi. Doesburg en Zutphen zijn leuk qua stad. Niet massaal, maar wel een leuk oud centrum met lekkere restaurantjes.

(En het is Posbank, zonder T :)) )



Woon zelf in Geesteren naast Borculo dus. Maar hier hele mooie locatie. Veel wandel/fiets routes mooie bossen. Half uurtje rijden naar Zutphen enzov.

(Weet eventueel ook een leuk tuinhuisje in Borculo wat je kan huren. Klein stukje lopen je zit in het bos zo richting barchem en naar Lochem.) als je wilt weten kan in gegevens sturen via PB

Edit: en stukje met de auto rijden zit je ook in mooie gebieden, in Lochem heb je mooie wandel gebieden en in Holten. Lochem zitten wat restaurantjes. In Zutphen zit een gigantische goeie Italiaan en een leuke Bourgondische eten met kleine tapas. Of sultani waar je heerlijk Paella of Tijane kan eten.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:29

Het museumdorpje Allingawier; https://www.aldfaerserf.nl/ .
Echt een prachtig dorpje om te bezoeken.
En in Franeker het Eise Eisinga Planetarium vond ik ook heel bijzonder.

brudoe

Berichten: 967
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 14:03

Wij gaan een nachtje naar Heijningen, vlakbij Willemstad. Op de zondag een boot gehuurd in Drimmelen. Mocht iemand nog tips hebben om te eten of plekjes die we niet mogen missen, hoor ik het graag!

maessie

Berichten: 5784
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 15:26

In combinatie met Ameland is het leuk om in Dokkum aan te steken. Je kunt daar in de oude binnenstad prima wat winkeltjes meepakken of een terrasje. Zit gezellig daar. Ook kun je een wandeling rond de bolwerken maken. Parkeren kan oa op de markt (niet heel groot, wel gelijk aan de binnenstad) of bij de jumbo. (Dat is ook vlakbij de binnenstad, 3 minuten lopen ofzo)
De klompenmakerij van Scherjon in Noordbergum is ook leuk om een keertje te kijken, niet heel groot, maar met klein museumpje en heel sfeervol. (Ben je niet een halve dag kwijt, maar leuk in de loop mee)
Lauwersoog zou je ook in combi met Dokkum kunnen doen, wij gaan vaak zondags even op de pier kijken, en een visje halen bij Sterkenburg. Er is zomers ook op bepaalde data markt daar in de haven, die zijn vast online wel terug te vinden. :j

Prairy
Berichten: 9266
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 15:39

Ik vind Deventer een leuke stad, de omgeving is om te fietsen ook wel leuk.

Verder heb ik bij Tennet in Arnhem (oosterbeek) gewerkt en het bosgebied daarachter is ook erg mooi. Arnhem zelf vond ik niet zo boeiend. Het open lucht museum is wel leuk om te zien.

Zuid Limburg is ook mooi inderdaad, Gulpen is een leuk dorpje in een mooie omgeving.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:05

Mindim schreef:
gaucho schreef:
Parkeerplaats toegangspoort Holtingerveld, zit ook een leuke brasserie bij. In Dwingeloo eten bij het hof van Dwingeloo of Hotel Wesseling.

De Bospub is ook leuk :D


Ook fan van de Bospub? Wij ook :D

Het grootste deel van Drenthe is echt prachtig. Dwingelderveld, Balloerveld, etc.etc.

Hanzesteden Deventer en Zutphen hebben we ook gehad. Die zijn echt prachtig. Doesburg ook wel, maar persoonlijk vind ik het stuk tussen Arnhem en Doesburg minder mooi dan het stuk erboven. De horeca is naar mijn idee ook beter. Meer terrassen enzo.

Zeeland / Zuid-Holland....... tsja. Ik zeg niks. Als je tussen de braadworsten en de rook van Rotterdam wilt zitten....... Waarom zou je?

tones

Berichten: 5297
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Mooiste plekjes van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:17

Leuk dat hier een aantal keer Lauwersoog wordt genoemd. Ben nog nooit die kant op geweest, maar volgende maand een weekje geboekt omdat we niet naar t buitenland willen.
Hoop dat ik er lekker met hond uit de voeten kan.