ook heerlijk wonen zo aan zee en met een tuin, maar ik moet zeggen dat Rome altijd iets magisch blijft houden. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ook heerlijk wonen zo aan zee en met een tuin, maar ik moet zeggen dat Rome altijd iets magisch blijft houden.
PlukenKrul schreef:Ah, dat maakt het een stuk makkelijker! Ik was benieuwd, omdat ik ook graag iets zou willen kopen hier, maar dat stukje nog een uitdaging vind. Ik heb 2 jaar in het centrum van Rome gewoond (vlakbij Villa Borghese), echt geweldig! Nu woon ik zo’n 50 km buiten Rome in een kustplaats, mijn vriend heeft daar een woning.ook heerlijk wonen zo aan zee en met een tuin, maar ik moet zeggen dat Rome altijd iets magisch blijft houden.
pien_2010 schreef:Italië lijkt me prachtig, alleen de taal vind ik wel erg moeilijk vergeleken bij het Frans en Engels dan.
(4 of 5 jaar). Merk nu ik 30 ben het toch iets moeilijker gaat haha. Earth schreef:Wat is er dan met Italië en hypotheken?
Zat trouwenns nog even te kijken waar je nou precies zit en wij zijn daar geweest. Een jaar of 8 terug zijn we in Cinquale geweest, maar dus ook naar Lucca, Sienna en Florence geweest. Echt schitterende omgeving, idd met zijn mooie heuvels.
Wat ons nog altijd bij staat is onze lunch op de berg bij Massa. Daar hebben we echt goddelijk gegeten, een van de beste maaltijden ooit. Dat was hier https://goo.gl/maps/35ceReFhWXjePYVXA
Echt een aanrader om daar ooit eens te gaan eten, alleen al vanwege het uitzicht
)
Waarvan we ongeveer 120m2 gebruiken op dit moment. De bovenverdieping is een enorme zolderetage van zo'n 100m2. Hier willen we bij de renovatie 4 slaapkamers en een badkamer van maken. 2 slaapkamers worden logeerkamers, 1 wordt een muziekstudio/mancave voor mijn man, en de ander denk ik een kamer voor mij waar ik kan lezen, yoga doen, knutselen etc.
Alle 3 deze kamers hebben toegang tot een groot balkon over de lengte van het huis. De woonkamer heeft nog een balkon op de kop van het huis.
).

Kleine smeerlap haha. Het paard dat je achter hem ziet, loopt overdag altijd los over het terrein. Ze heet Princess en is 33 jaar oud. Ze mag lekker doen waar ze zin in heeft.
Even dacht ik dat ik haar moest vangen, maar toen ik lachend begroet werd door de stalmedewerker die vrolijk verder ging met zijn klusjes, realiseerde ik mij dat het waarschijnlijk de bedoeling was haha. Na navraag bleek dus inderdaad dat ze overdag altijd los mag lopen, omdat ze zo lang goed werk verricht heeft, zijn er voor haar niet echt meer regels in het leven
Ze staat regelmatig bij de pony stalling met de ezel te knuffelen. t is wel echt een lieverd
de aannemer zei dat dit de beste plek was voor het zwembad. Overigens is dat ook de enige "platte" plek die groot genoeg is, haha. Hoger in de tuin grenst aan het bos en daar is het eigenlijk erg steil.
Frummels schreef:Bedankt voor het meedenken Pien! Maar aan die kant stroomt gelukkig vrijwel nietsde aannemer zei dat dit de beste plek was voor het zwembad. Overigens is dat ook de enige "platte" plek die groot genoeg is, haha. Hoger in de tuin grenst aan het bos en daar is het eigenlijk erg steil.
culaccino schreef:Wat heerlijk, bella Italia! En stoer dat jullie ook echt gegaan zijn. Die taal leren gaat vast snel en veel Italianen zijn echte kletskousen, dus met handen en voeten kom je vast ook een eind. Grappig dat ze daar best wat Engels kunnen. Ik ben meer bekend met midden- en Zuid-Italië en daar spraken ze vaker Duits dan Engels. Of Nederlands! Aardig wat voormalige arbeidsmigranten, haha. Die bureaucratie daar ken ik ook een beetje en dat is echt on-Nederlands, he. Niet erg punctueel en zeker niet altijd efficiënt.
En al die feestdagen/dorpsfeesten! Overdag niks aan de hand, kom je terug, ligt er een parkeerboete onder je ruitenwisser omdat je parkeerplaats opeens deel uitmaakt van een evenemententerrein![]()
![]()
Is daar horeca open? Oh, ik mis de lekkere croissantjes en de goede espresso!
Ik ben wel benieuwd hoe je pony bergaf loopt
Leert ie snel genoeg af denk ik zo. 

eva1969 schreef:OMG dat je hem uberhaupt nog herkende

Hoe gaat het met jullie Pien?
Zelfs de Italianen zelf weten niet meer wanneer het welke zone is, haha.