Waar naar toe op maximaal 8 uur vliegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rink

Re: Waar naar toe op maximaal 8 uur vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 00:44

Iets verder vliegen maar 2 weken zanzibar is ons destijds erg goed bevallen! Ook een vakantie naar Bonaire staat nog altijd in mijn geheugen als super tof!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 06:53

Kaapverdië is erg mooi als je de juiste eilanden kiest. Persoonlijk zou ik Boa Vista en Sal vermijden.

Een aanrader is op Sao Vicente vliegen en daar een aantal dagen blijven. Mooie witte stranden en erg leuk qua cultuur. Je kunt prima rond met de huurauto.

En vervolgens de boot pakken naar Sao Antao. Echt een prachtig eiland voor een aantal dagen.

Verder vond ik het eiland Santiago ook leuk. Er zijn meer eilandjes, maar die heb ik nog niet gezien.

De Kaapverdianen zijn zeer vriendelijk, hulpvaardig en hoe arm ook, ze zijn erg schoon op zichzelf en op hun voedsel.
Een van de weinige landen waar ik geen buikklachten heb gehad.

Het is zo'n 7 uur vliegen en heel betaalbaar. Ik ben al een paar keer via Tui gegaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:17

Petrichor schreef:
Je schrijft fijn! Ik heb nu 2 verslagen gelezen en ga de rest ook nog lezen. :) Vliegtuig ziet er ook super luxe uit zeg, ik vraag mij af als je gewoon 2e klas vliegt heb je dan ook je eigen tv en Wifi? Ik heb wel eens 2e klas naar Tenerife gevlogen en daar had ook iedereen een eigen beeldscherm maar ik vraag bij af of dat bij langere vluchten standaard is. En kan je bij die Wifi ook gewoon appen en Facebooken op je telefoon? :)

Wel een beeldscherm. Wifi weet ik niet zo snel, zal per toestel verschillen en per maatschappij :) maar heb het nog nooit gemist eigenlijk

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 07:40

Lieve mensen bedankt voor al jullie tips. Echter zijn bijna alle Europese eilanden die jullie benoemen echt veel te koud in de tijd februari tot mei. Soms kan het natuurlijk mee vallen maar je hebt niet de garantie en dat willen we juist wel! Plekken zoals Madeira etc zijn met een beetje geluk rond de 15 graden wij willen het toch wel 10 graden warmer zien.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:55

Bizar 8 uur vliegen voor een week vakantie. Onbegrijpelijk.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:10

Freya6 schreef:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je onbegrijpelijk aan vindt.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:10

Petrichor schreef:
Lieve mensen bedankt voor al jullie tips. Echter zijn bijna alle Europese eilanden die jullie benoemen echt veel te koud in de tijd februari tot mei. Soms kan het natuurlijk mee vallen maar je hebt niet de garantie en dat willen we juist wel! Plekken zoals Madeira etc zijn met een beetje geluk rond de 15 graden wij willen het toch wel 10 graden warmer zien.

Ligt er natuurlijk wel aan in welke periode je precies gaat.
Zuid Spanje is in april bijvoorbeeld echt heerlijk, maar februari nog te koud.
Daarom krijg je denk ik alsnog tips in Europa

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:00

Licor schreef:
Ligt er natuurlijk wel aan in welke periode je precies gaat.
Zuid Spanje is in april bijvoorbeeld echt heerlijk, maar februari nog te koud.
Daarom krijg je denk ik alsnog tips in Europa

Eh .... ik woon in Zuid Spanje. Het is een graad of 12, maximum vandaag 17 graden en het regent aan een stuk door. De voorspellingen voor de komende twee weken zijn rond de 20 graden, maar geen dag echt droog.

Het kán inderdaad heerlijk zijn en dik boven de 25 graden met zon, maar dat is echt geen garantie in april. En februari was dit jaar wel lekker zonnig, vaak boven de 20 graden, zelfs 28, maar veel wind.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 10:34

Freya6 schreef:

Vertel....

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:36

Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat mensen in deze tijden (klimaatcrisis) nog zo ver gaan vliegen voor een week vakantie.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:38

Laat ik het zo zeggen, ik zou zelf ook niet zo'n lange reis maken voor een weekje, ik heb al vier dagen nodig om een beetje in het ritme te komen door het tijdverschil. Maar anderzijds: je begint de dag wel lekker vroeg en in die periode is het ´s avonds vroeg donker, dus op tijd je bed in is ook niet erg.

Als je niet meer hebt dan een week, kan je er best het optimale uit proberen te halen en dan biedt Florida best veel, door de relatief korte afstanden (als je de rest van de USA gewend bent).

Tja, klimaatcrisis is een ander verhaal ...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 10:46

Klimaat verhaal vind ik een beetje flauw om aan te halen.

Misschien ben ik altijd wel heel milleu bewust bezig en doe ik alles lopend of op de fiets. Als ik dan 1 keer per jaar op vakantie wil maakt dat niet dat ik slecht bezig ben voor het milleu.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:19

Petrichor schreef:

Misschien ben ik altijd wel heel milleu bewust bezig en doe ik alles lopend of op de fiets. Als ik dan 1 keer per jaar op vakantie wil maakt dat niet dat ik slecht bezig ben voor het milleu.

Dat is zeker waar, daar kan ik ook niet over oordelen. Maar het gemak waarmee er hier over wordt gepraat verbaasde me en ik zou zelf gewoon niet voor 1 week gaan vliegen zo ver. Zonde van het geld en alles eromheen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:21

Freya6 schreef:
Petrichor schreef:

Dat is zeker waar, daar kan ik ook niet over oordelen. Maar het gemak waarmee er hier over wordt gepraat verbaasde me en ik zou zelf gewoon niet voor 1 week gaan vliegen zo ver. Zonde van het geld en alles eromheen.

Ik vlieg al voor 2 dagen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:26

Ik lees even mee. We hadden een vakantie naar Kaapverdië, Sal, gepland staan voor mei, maar dit gaat natuurlijk niet door. De vakantie word opgeschoven naar volgend jaar, maar we willen graag ergens anders heen. Iets met niet goed gegoogled hoe het er uit ziet, en zand, zand en nogmeer zand is niet helemaal wat we zoeken.

De Azoren lijken me prachtig, maar daar is het niet zo warm in die tijd van het jaar.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:38

MoniqueT schreef:
Succes, ik ben vrij breedsprakig hoor :-) En de kritische cynische blik van Albertje Kretiek Himself (aka mijn man) is vooral voor de liefhebbers, maar vrij taai (of niet Katja?).
Hahahaha, ik spreek hem liever persoonlijk.

Of je nou vliegt voor twee dagen, een week of een half jaar maakt toch niet uit? Die vlucht is niet meer of minder vervuilend of je er langer blijft.

Florida is echt heerlijk vind ik en je hebt er heel veel verschillende optie. Kunnen jullie met een gunstige dag om te vliegen misschien een dag of 10 vrij regelen? Dat maakt wel veel verschil vind ik omdat je toch wel veel tijd kwijt bent aan de reis.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:42

Petrichor schreef:

Persoonlijk vind ik dat milieu bewust bezig zijn niet iets is wat je kunt compenseren. Ga je elke dag op de fiets naar werk om die vliegvakantie te kunnen doen, dan zou ik zeggen: Wat super goed dat je bewust omgaat met het fietsen, het is goed voor je gezondheid, fijn begin van de dag, goed voor het milieu etc. Maar het als een 'excuus' gebruiken voor het compenseren van de vlucht vind ik zelf niet oke.

Natuurlijk zijn we allemaal mensen met eigen meningen en gaat het topic hier niet over. Toch wilde ik dit even kwijt.

Als de reisperiode variabel is zou ik kijken naar de laatste week van je gewenste reisperiode, dan heb je het meeste kans op mooi weer in Europa. Verder is het milieu drastisch aan het veranderen. De kans dat het slecht weer is in de week dat je ergens bent is altijd aanwezig. Deze kans verkleinen lijkt tegenwoordig, in mijn ogen, niet te doen. (Oke beetje overdreven maar overal laat de natuur verassingen zien, giga hitte golven tot sneeuw waar het in 60 jaar al niet meer gesneeuwd heeft tot orkanen.)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:48

TO vraagt niet naar milieuadvies maar naar reisadvies mensen.

Mijn advies zou ook zijn te kijken naar Dubai, Florida, Marokko en als je klein stukje verder niet erg vind Curacao.

Bespreek goed met de groep wat je echt wilt doen zien. Hoe belangrijk is natuur? Is natuur niet zo belangrijk dan kan Dubai interessant zijn, je kan je er zeker een week vermaken en garantie op zon! Dubai hangt natuurlijk wel een fikse prijskaart aan. Is natuur erg belangrijk skip dan Dubai en kijk naar Florida/Marokko. Beide kan je soms wat mindere dagen treffen maar heeft iets meer dingen om echt "te doen" en is toch wat betaalbaarder dan Dubai.

Als je lekker weekje zon wilt, beetje restaurantjes hoppen en strandjes bezoeken dan is Curacao the place to go. Verwacht hier gewoon Hollandse prijzen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:50

Florida is mooi, maar volgens mij wel net iets verder vliegen dan 8 uur. Als je tot 10 uur wilt vliegen heb je veel opties.

Ik heb in april in Malta wel heel mooi weer gehad, dat is slechts 3 uur vliegen (of een 3000 km met de auto).

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:27

Egypte? Lekker warm.. Veel dingen om te bezoeken!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:52

Ik ben ook fan van Marokko :) wij zijn er heel oktober geweest met de camper en het was alleen maar warm. Ook in Febuari/maart is het nog prima te doen. Vanuit Marrakesh kan je makkelijk naar de zandduinen rijden (Merzouga) of juist naar de kust of de bergen. Marrakesh is druk, maar leuk om een dag in rond te struinen (verder vind ik niet echt representatief voor de rest van Marokko, de mensen buiten Marrakesh zijn meestal vriendelijker en minder opdringerig). Niet zo lang vliegen en toch al een compleet andere cultuur :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:55

Hier fan van Jamaica. Wel uurtje verder vliegen.
Goede muziek, prachtig weer, fijne mensen, mooie natuur.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:58

Wil je echt cultuur, dan zou je in maart of april naar Israel nog kunnen gaan. Oh ja, daar zijn ook stranden. Het is een land wat anders is dan alle andere landen. De Dode zee is zelfs in januari nog 22 graden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:09

Ik ben afgelopen November naar Senegal geweest en dat is ons ook heel goed bevallen. Aangezien ik de dag voor ik in het vliegtuig stapte nog ziek was niet alles gedaan wat we wilden doen en wilden zien.

Ik heb me er geen moment onveilig gevoeld en via Tui hadden we een Nederlands sprekende gids naar het slaveneiland en dat was echt heel prettig.
Nadeel is dat ze in Senegal Frans spreken, maar wij konden ons goed redden in het Engels.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:37

Iets verder vliegen maar wel een aanrader: Cuba!
Prachtig land, lieve mensen, mooie stranden... <3