West Highland Way alleen bewandelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:06

oomens schreef:
poes schreef:
... en spullen voor mijn hond.

Vanuit welk land vertrek je? Volgens mij is het VK niet het makkelijkste land om met een hond naartoe te reizen. Dacht dat die vrij strenge regels mbt entingen en quarantaine hadden bij het inreizen.

Ik ga het Pieterpad lopen :D

Vertrek uit Den Haag, Groningen mag dan voor ons wel buitenland lijken, gelukkig geen rare fratsen wat betreft hond.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:18

tipje wat betreft goede sokken, zeker als je makkelijk zweetvoeten hebt, koop goede sokken met wol, scheelt in de vochtafvoer en dus in blaren.

Gaaf plan trouwens, zou zo meegaan als ik de mogelijkheden had.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:35

Thioro schreef:
Tot nu toe valt dat best mee. Hond moet gechipt zijn, ingeënt tegen rabiës en ook een titertest gehad hebben en maximaal 5 dagen voor vertrek ontwormd met een middel dat ook lintworm meepakt.
That's it.
Wat een eventuele brexit daar aan gaat veranderen is nog onbekend.

Wij hebben onlangs bericht gehad van onze dierenarts (wonen in Schotland). Er is inderdaad nog steeds niet bekend wat er omtrent Brexit gaat gebeuren, maar uitgaande van het ergste geval moet er inderdaad een bloedtest gedaan worden dat de rabiesinjectie is toegediend. Dit moet uiterlijk 3 maanden voor de geplande reisdatum gedaan worden.

TS, heel veel plezier in Schotland alvast! Als je het spannend vind om in je eentje weg te gaan en toch graag iets van een vangnet zou willen, wil ik je best tegen je vertrek mijn nummer PB-en voor het geval je in de problemen komt. Ik woon in omgeving Glasgow, heb een auto en werk van huis uit, dus ik kan altijd in de auto springen als het nodig is.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 13:10

TS, heel veel plezier in Schotland alvast! Als je het spannend vind om in je eentje weg te gaan en toch graag iets van een vangnet zou willen, wil ik je best tegen je vertrek mijn nummer PB-en voor het geval je in de problemen komt. Ik woon in omgeving Glasgow, heb een auto en werk van huis uit, dus ik kan altijd in de auto springen als het nodig is.[/quote]

Dat is nog eens een mooi aanbod. Top!!!

Yabloko

Re: West Highland Way alleen bewandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:04

Leuk, ik ben een groot fan van trektochten. Ik ga wel met tent. Ik gebruik lighterpack om bij te houden wat ik allemaal meeneem en hoeveel gewicht; www.lighterpack.com
Hier vind je wat ik zoal meeneem, dit is medium-gewicht, ik ga stapsgewijs naar ultralight toe; https://lighterpack.com/r/9zcipe

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 19:29

mystery1980 schreef:
tipje wat betreft goede sokken, zeker als je makkelijk zweetvoeten hebt, koop goede sokken met wol, scheelt in de vochtafvoer en dus in blaren.

Gaaf plan trouwens, zou zo meegaan als ik de mogelijkheden had.

Dankjewel voor de tip, maar ik ben allergies voor wol helaas. Ik wil sowieso wel goede wandel sokken kopen bij de anwb of bever ;)

Inujojo schreef:
TS, heel veel plezier in Schotland alvast! Als je het spannend vind om in je eentje weg te gaan en toch graag iets van een vangnet zou willen, wil ik je best tegen je vertrek mijn nummer PB-en voor het geval je in de problemen komt. Ik woon in omgeving Glasgow, heb een auto en werk van huis uit, dus ik kan altijd in de auto springen als het nodig is.

Dat is echt super lief van je! Hier sta ik zeker voor open en zal het onthouden. Tot nu toe heb ik nog niks vast staan. Me werk heeft nog geen goedkeuring gegeven voor juni :( Moet nog even afwachten helaas. Zodra er iets vast staat zal ik contact met je opnemen ;)

Yabloko schreef:
Leuk, ik ben een groot fan van trektochten. Ik ga wel met tent. Ik gebruik lighterpack om bij te houden wat ik allemaal meeneem en hoeveel gewicht; http://www.lighterpack.com
Hier vind je wat ik zoal meeneem, dit is medium-gewicht, ik ga stapsgewijs naar ultralight toe; https://lighterpack.com/r/9zcipe

Ah dat is fijn zeg, dat alles op een rijtje staat. Geeft inderdaad een goed beeld van het gewicht wat je mee sleept.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:07

Yabloko schreef:
Leuk, ik ben een groot fan van trektochten. Ik ga wel met tent. Ik gebruik lighterpack om bij te houden wat ik allemaal meeneem en hoeveel gewicht; http://www.lighterpack.com

Thanks voor de tip. Hier kan ik zeker wat mee! Pen en papier: doeiiii