Wat was jouw langste vlucht en hoe vond je het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nwktje

Re: Wat was jouw langste vlucht en hoe vond je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:29

Langste vlucht alleen was voor mij 12 uur en ik heb nog nooit z’n goede vlucht gehad zowel heen als teug 3 stoelen tot mijn beschikking gehad.

ik kan je aanbevelen om zo laat mogelijk een stoel te reserveren zo ver mogelijk achter in. Als je dan een rij hebt van drie stoelen kan je kiezen voor de middelste stoel. De kans dat er dan iemand naast je komt te zitten is minder groot omdt mensen vaak met elkaar reizen en naast elkaar wil zitten. Of optie twee kiezen voor een rij waar alleen de stoel bij het gangpad is gereserveerd en dan de stoel bij het raam kiezen. Dan heb je met zijn tweeen 3 stoelen.
Optie drie is brutaal zijn en gewoon een aan een reiziger vragen die voor zich zelf vier stoelen had vragen of hij er twee wil afstaan.

Dit lukt alleen vaak niet als het in een vakantie periode is.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:29

Maar 3 uurtjes maar vind dat al lang. Vind vliegen echt vreselijk zo opgesloten enzo. :+

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:33

Ik ben net als Esmee naar Perth geweest. De vlucht naar Australië was het langst voor mij. De totale reis zat op 24 uur, 1 vlucht was 13/14 (Amsterdam-Kuala Lumpur). Ik vond het heel goed te doen!

Ik heb juist het gevoel dat ik bij een wat langere reis meer rust heb. Zeg maar vanaf een uur of 6. Dan heb je echt even de tijd om je te installeren, filmpje te kijken, boekje lezen, nog eens naar buiten kijken etc. Ik heb een lichte hekel aan korte vluchten. Tegen de tijd dat je oren niet meer zeer doen van het opstijgen en je eens naar buiten hebt gekeken ga je alweer dalen.

Komende mei gaan we opnieuw naar Perth, dan rechtstreeks vanaf Londen. Dat wordt een vlucht van 19 uur. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen, maar ik verwacht geen problemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:38

vaak naar Amerika geweest en ik vind die vluchten van 8 uur minder erg dan de korte van 5 uur in een 737. Met andere woorden, geen entertainment systeem helemaal niks. En na 2 uur wolkjes kijken heb ik de rest ook wel gezien.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:47

Hier was mijn langste vlucht naar Australie.

Van Amsterdam naar Kuala Lumpur. Daar 2 dagen gebleven en toen doorgevlogen naar Brisbane.

Terugreis Brisbane - Kuala Lumpur en toen wegens een technisch mankement 10 uur moeten wachten op de luchthaven in Kuala Lumpur en toen naar Amsterdam.

De heenweg vloog ik met Malaysia Airlines en vond ik vrij luxe. Lekker eten, ruime stoelen en allemaal een eigen schermpje.
De terugweg was met KLM en hadden we geen eigen schermpje. En we zaten midden in een rij. Die vlucht vond ik best pittig i.c.m. zo lang vastzitten op een luchthaven. Die reis duurde 34 uur.

Maar hoe dat nu zit met schermpjes e.d. weet ik niet. Voor mij is het alweer 16 jaar geleden dat ik naar Australie ben geweest :+

Ik weet nog dat we gekeken hebben voor de vlucht Amsterdam-Londen-LA- Fuji eilanden en dan Brisbane. En dan hadden we nog enkele dagen op de Fuji eilanden willen blijven. Maar die vlucht was toen heel erg veel duurder dan de vlucht die wij uiteindelijk genomen hebben.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:11

Heel wat gevlogen maar de langste was denk ik Amsterdam -Quito...met paarden.

Als eerste al vertraging op schiphol door sneeuw en ijs. Na vertrek paard door de poten en besloot de piloot terug te keren naar Amsterdam.
Paard van boord, de-icing en weer verder. Tussen landing op Tenerife...oh oliebol vliegtuig stuk. 4 uur platform. En we hadden mazzel dat et gerepareerd kon worden anders moest het onderdeel ingevlogen worden. Op tenerife zijn er geen mogenlijkheden om paarden dan van boord te halen en ergens te stallen. dat had betekend dat we dus aan boord hadden moeten blijven.

Maar goed we konden verder. Oceaan over...tussenstop in Brazilie geloof ik. Sta je ook zo weer 2 a 3 uur op het platform. Daarna door naar Quito. Toen we daar gelost waren waren er nog problemen met de douane en de paarden papieren.

Na 36 uur was ik de tel kwijt en ook mijzelf..... toen 12 uur hotel en weer terug naar Amsterdam.

Ook monstervlucht naar Kuala Lumpur gehad...paarden lossen en toen rennen naar het vliegtuig terug naar Amsterdam...nooit weer! {:)-:(

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:30

Naar Sri Lanka,maar moest van Schiphol eerst naar Londen en daar 6 uur wachten op de overstap.Een heel lawaaierig vliegveld.Als ik eenmaal in het vliegtuig zit dan doen zo,n 12 uur vliegen me niets,al word je wel wat stijf van het zitten. Maar ik heb dan zo'n voorpret dat ik me prima voel.Tegenwoordig ga ik alleen nog naar Krakow of Rome,dat is heel kort,maar als die aan de andere kant van de wereld zouden zijn,dan zou ik het ook doen. M.a.w. voor mijn droombestemmingen heb ik veel ongemak over.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:34

Mijn langste vlucht was 10 uur aaneengesloten van Frankfurt naar Calgary(Canada). Ik vond het vreselijk :')

Geen beenruimte(en ik had echt geen budget maatschappij), veel te lang en ik had pas 1x daarvoor in een vliegtuig gezeten haha.

De busreis van 18 uur die 2 dagen later volgde vond ik minder erg :')

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:46

mairead schreef:
Als je richting Australië gaat, dan raad ik aan via Singapore te gaan. Prachtige luchthaven om een aantal uur door te brengen als je een tussenstop hebt!

Dit, absoluut! En vermijdt China, dat is je altijd de hogere ticketprijs waard kan ik je vertellen. :+

Eerste keer Australië vloog ik alleen, over Abu Dhabi met Etihad. Amsterdam tot daar 8 uur, 3 uur wachten en toen 14 uur naar Sydney. Ging prima, WiFi aan boord dus lekker internetten en appen. En had privé plek want buurman was niet op komen dagen dus dubbele stoelen.
Terugreis zat ik Sydney-Abu Dhabi helemaal achterin, naast een enorm brede gast die mijn ruimte innam en de hele vlucht aan de whiskey zat... Werd zijn gedrag niet beter van. Dan is 14 uur erg lang.

Paar maanden later ging ik met mijn man en twee zoons van 10+8. Amsterdam-Shanghai-Sydney met KLM en China Eastern. Slechte toestellen en service, 12 uur overstap in Shanghai waar alles gesloten was, geen Engelstalige medewerkers te vinden, nergens geld te wisselen of eten te regelen, geen slaapplaatsen. En dan met twee zenuwachtige ruziënde kinderen, dramatisch was dat.

Terugreis over Singapore was heerlijk! Binnenkort hoop ik weer te kunnen gaan, alleen met onze baby, dat wordt sowieso weer Singapore en Singapore airlines. :j

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:51

Aller eerste x vliegen naar nieuw zeeland. 12 uur naar hong kong, 8 uur overstap. We hadden iemand mee die de stad kende, dus heel HOng kong gezien en daarna nog 12 uur naar Auckland

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:57

Afgelopen jaar naar Vietnam was de langste, mede door de lange overstap. Amsterdam-Shanghai: 10 uur, wachttijd Shanghai: 12 uur, Shanghai-Saigon 5 uur. Gelukkig konden we in Shanghai makkelijk het vliegveld af en daar even de stad in...

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:59

marrlinde schreef:
mairead schreef:
Als je richting Australië gaat, dan raad ik aan via Singapore te gaan. Prachtige luchthaven om een aantal uur door te brengen als je een tussenstop hebt!

Dit, absoluut! En vermijdt China, dat is je altijd de hogere ticketprijs waard kan ik je vertellen. :+

Eerste keer Australië vloog ik alleen, over Abu Dhabi met Etihad. Amsterdam tot daar 8 uur, 3 uur wachten en toen 14 uur naar Sydney. Ging prima, WiFi aan boord dus lekker internetten en appen. En had privé plek want buurman was niet op komen dagen dus dubbele stoelen.
Terugreis zat ik Sydney-Abu Dhabi helemaal achterin, naast een enorm brede gast die mijn ruimte innam en de hele vlucht aan de whiskey zat... Werd zijn gedrag niet beter van. Dan is 14 uur erg lang.

Paar maanden later ging ik met mijn man en twee zoons van 10+8. Amsterdam-Shanghai-Sydney met KLM en China Eastern. Slechte toestellen en service, 12 uur overstap in Shanghai waar alles gesloten was, geen Engelstalige medewerkers te vinden, nergens geld te wisselen of eten te regelen, geen slaapplaatsen. En dan met twee zenuwachtige ruziënde kinderen, dramatisch was dat.

Terugreis over Singapore was heerlijk! Binnenkort hoop ik weer te kunnen gaan, alleen met onze baby, dat wordt sowieso weer Singapore en Singapore airlines. :j

Hier ook hele slechte ervaring met China Eastern. Was gelukkig maar 5 uur, maar stinken, vieze mensen, vies vliegtuig...

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:13

13 uur van Londen naar Singapore, en daarvoor van Amsterdam eerst naar Londen. In totaal 17 uur onderweg. Heenweg was prima, met British airways. Was het op een gegeven moment wel zat.
Terugweg daarentegen waren de eerste 8 uren een hel. Maar dat kwam omdat ik ziek was en omdat we 3 uur flinke turbulentie hadden waarbij je niet mocht opstaan (en dus niet naar de wc), én mijn tvtje deed het niet. Dus paar keer gevraagd of dat gemaakt kon worden maar elke keer was het enige wat ze deden mijn tv opnieuw opstarten. Uiteindelijk na 8 uur mocht ik naar een andere plek, in de eerste klas hihi. Kon ik lekker languit liggen in mijn privékuip en een film kijken. Toen gingen die laatste 5 uren wel érg snel haha.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:15

Idem. China Eastern, afschuwelijk.
Dat was dua die vlucht zonder tv en met al die vieze, stinkende mensen.
Ik betaal volgende keer liever het dubbele dan dat ik ooit nog een keer dat doe.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:24

Mijn langste was 7,5 uur van Madrid naar Doha en overstappen (6 uur wachttijd) op Doha - Melbourn, dat was 14,5 uur. Totaal dus 28 uur onderweg, met twee uur wachttijd vooraf in Madrid. Ja, dat is heel lang, maar ik moet er wel bij zeggen dat we business class vlogen en dat maakt heel veel goed. Terug ging wat sneller omdat de overstap maar krap 2 uurtjes was.

Al met al een onvergetelijke ervaring, Australië is zó gaaf! Mijn man wil heel graag terug en ik zou het geweldig vinden, maar ik vind de reis gewoon zo duur als je business wil vliegen en anders wil ik niet. Daar zijn we te oud en te zwaar voor.

Wij vlogen met Qatar Airways, dat was echt heel luxe.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:28

Qatar moet inderdaad super goed zijn.

Voor wie verder wil vliegen is Air Europe echt een enorme no go. Daar heb ik mee van Buenos Aires naar Madrid gevlogen en dat was verschrikkelijk. Ik wist niet dat er zulke krappe stoelen waren en ik paste er gewoon niet in qua beenruimte.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:30

Amsterdam Delhi ongeveer 7 uur vliegen maar met een overstap van 4,5 uur in Abu Dabi. Mooie maar vrij kleine luchthaven met vooral te weinig zitplaatsen om relaxed te wachten waardoor de reis tegen viel. Combi vlucht KLM/Air India, tweede deel veel gezinnen met kinderen maar wel lekker eten.
Terug met Lufthansa via München naar Amsterdam. Eten slecht, groot vliegtuig erg chaotisch.

Lange vlucht hangt erg van de maatschappij en de omstandigheden af.

Met Turkish Ailines via Istanbul naar Amman was prima verzorgd, beste eten in een vliegtuig.

Let op: je kan bijv. KLM boeken maar als het een samenwerking met een andere maatschappij is kan het maar zo zijn dat je een (deel van je reis) een andere maatschappij krijgt. Hoeft niet slecht te zijn maar de service kan anders zijn...

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:33

Ik ben twee weken geleden van Auckland (Nieuw Zeeland) naar Amsterdam gevlogen. Eerste vlucht was 17 (!) Uur, keek er heel erg tegenop maar was echt een onwijze fijne vlucht met Qatar Airways. Geland op Doha, Qatar en na 8 uur overstaptijd weer verder gevlogen. In totaal 34 uur onderweg geweest. Maar kwam best uitgerust thuis. Ben naar Australie met Emirates gevlogen maar vond dat echt een stuk minder qua service en luxe dan Qatar Airways.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:40

23 uur naar San Diego.
Net voorbij Schotland moesten we ivm een storing met de navigatie een tussenstop op Heathrow maken. Eerst nog anderhalf uur cirkelen boven de oceaan om kerosine te lozen. Half uur aan de grond en toen door naar Chicago. Daar aangekomen bleken veel passagiers nog nav storm Sandy vast te zitten. Uiteindelijk daar nog vier uur gewacht op de shortlist en toen door naar San Diego.
Op de terugweg via San Antonio. Daar liep het ook niet helemaal soepel, ze boden zelfs al $800 om je plaats af te staan. Terwijl ik in de rij bij het boarden stond te wachten, wilde ik bij $1000 mijn plek wel afstaan. Helaas liep ik net het vliegtuig in.
Al met al een hele lange heen- en terugreis voor drie dagen congres in San Diego.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:43

Mijn langste vlucht was dit jaar in oktober naar Shanghai. Eerst naar Parijs vliegen dan vlucht naar Shanghai met een extra stop in Hong Kong. Ben rond de 23 uur onderweg geweest helaas..

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:47

Ik ben cabin crew, doe gemiddeld 2 vluchten van 14 uur of langer per maand plus 6 kortere (7 uur of korter) per maand. :))

De allerlangste was 17,5 uur met 4 uur vertraging. Wat een ellende.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 18:51

2 jaar geleden naar Tasmanië.via Amsterdam-Hongkong-Melbourne met Cathay Pacific, in HongKong een overstap van 2 uur, en in Melbourne een overnachting van 6 uur omdat de vlucht van Melbourne naar Hobart enkel overdag gaan en wij 's-avonds om 22.30u in Melbourne geland waren. In totaal was het iets van 26 uur vliegen. Op de terugweg was het langer omdat het noodweer in Melbourne was en wij met 2 uur vertraging vanuit Hobart naar Melbourne vlogen en in Melbourne toen ook nog 2 uur vertraging hadden voor onze vlucht naar Hong Kong, gelukkig wel alle aansluitingen kunnen halen. Al was het in Hong Kong heeel krap. :+ en moesten ze omvliegen omdat het Russisch luchtruim dicht was gegooid maar uiteindelijk waren we toch nog redelijk op tijd in Amsterdam.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:58

Ik heb meerdere vluchten van langer dan 10 uur gemaakt. En om eerlijk te zijn: Vliegen is enorm saai, alleen stijgen en landen is leuk. Daar tussen graag snel een maaltijd, en verder is er echt niets aan. Haha. Je zit maar te zitten. Films heb je vaak al gezien. Ik probeer altijd te slapen en dat lukt dan niet.
Maar ja, soms wil je naar een werelddeel waar je niet aan vliegen en overstappen ontkomt.
Mijn langste stop was 8.5 uur in Chicago. Dat was echt saai. Een korte vlucht van Jacksonville naar Chicago, dan 8.5 uur wachten wat notabene 10.5 uur werd en dan nog iets van 9 uur naar huis.
Ik probeer altijd rechtstreeks te vliegen, maar dat gaat lang niet altijd.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:16

Mijn op een na langste vlucht was naar Puerto Vallarta, Mexico. De terugreis duurde 22 uur waarvan 11 uur vertraging.
Ik ben ook naar Atlanta, Philladelphia en Boston geweest. Allemaal maar voor 3, 4 of 5 dagen ivm congres. Slapen op de heenreis lukt me echt niet. Terug gelukkig wel en mis ik zo het grootste deel van de vlucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:52

Mijn langste vlucht was Amsterdam - Kaapstad. Vond het heen best te doen, vloog overdag en heb me 12 uur lang vermaakt met films kijken, lezen, een beetje dutten en muziek luisteren.

Terug was verschrikkelijk. Vloog door de nacht, had mijn familie en vriend 5 maanden niet gezien dus wou heel graag de hele dag gezellig doen en daardoor lag er te veel druk op het slapen. Heb de hele vlucht geen oog dicht gedaan, was daardoor super gefrustreerd en ben op een gegeven moment zelfs in huilen uitgebarsten. Kwam kapot aan en heb uiteindelijk de halve dag geslapen.

Voor mij is de key om goed voorbereid te zijn en volgende keer dat ik door de nacht vlieg haal ik slaappillen.