Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Eeuwige dilemma, welke stoelen in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:16

Mijn laatste vakantie viel het mij op dat de stoelen voor de vleugel net even meer beenruimte hadden dan erachter. Geen idee of dat standaard zo is. We hadden een tussenlanding dus moesten verkassen, toen werd dat pas echt duidelijk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:18

smurffie schreef:
Mijn laatste vakantie viel het mij op dat de stoelen voor de vleugel net even meer beenruimte hadden dan erachter. Geen idee of dat standaard zo is. We hadden een tussenlanding dus moesten verkassen, toen werd dat pas echt duidelijk.

Dat komt meer voor , dat zijn de "extra beenruimte stoelen" en die kosten meestal dan ook iets meer.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:28

Als ik het goed begrijp vlieg je met KLM naar Curaçao? KL vliegt op dit moment met 2 types daar naar toe. De A330-200 en de 747-400

Weet je al welke toestel je hebt? Wat zijn je huidige stoelnummers?

(Als je de 747 hebt, heb je mazzel. De ouwetjes gaan nu zo langzamerhand echt met pensioen. Ik zou graag nog eens met een 747 vliegen)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:31

Mijn broertje is zo'n 2.05m en is gewoon 'verplicht' om te gaan voor een stoel met extra beenruimte (of de nooduitgang). Hij past met geen mogelijkheid tussen de gewone stoelen en wanneer hij dan bij het gangpad zou gaan zitten struikelt iedereen over zijn benen. Is toch altijd best wel een dingetje, hij zit daardoor vaak ook niet bij ons in de buurt.

Nu ben ik 1.80m en wisselt het heel erg wbt beenruimte. De ene keer zit ik ook nog net niet klem en de andere keer is er voldoende ruimte. Ik heb 1x op de eerste rij gezeten, toen kon ik mijn benen gewoon strekken en kwamen ze nog niet tegen het schot voor. Heb daar toen ook niet extra voor moeten betalen en gewoon van tevoren op ingeckecht, maar had zulke plekken ook nog nooit eerder gezien.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:33

Ik ben maar 1.62 en ik heb zelfs bij vluchten vanaf 3 á 4 uren al geld over voor een comfortplek of check vroeg in zodat ik een plek bij de nooduitgang heb.

Ik krijg namelijk ontzettend veel last van mijn benen. Daarnaast is mijn vriend vrij lang (1.93).

Wanneer wij naast elkaar zitten op de standaard stoelen moet hij zijn benen mijn kant op schuiven anders past het niet. Daardoor wordt mijn ruimte nog beperkter, en dat is eventjes best gezellig maar daarna niet meer :')
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 02-12-18 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:35

Ik zou een plek aan het gangpad nemen (Kan je schuin gaan zitten met je benen het gangpad in) en voor de terugvlucht die 70 Euro betalen. Ik ben 1.83 en boek altijd beenruimte bij. Zelfs bij een korte vlucht naar Londen. Niks is zo erg om opgevouwen te moeten vliegen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:39

Die beenruimteplekken zijn echt het geld wel waard op lange vluchten hoor.

Ik ben heel eerlijk, ik vlieg liever een paar keer minder en ga om de paar jaar zo ver weg en boek dan business class. Bij goed zoeken zijn die vluchten ook nog wel betaalbaar (maar dan moet je niet kritisch zijn op data en tijden). Maar goed, daar heb jij nou niks aan.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:40

Daarnaast boek ik eigenlijk nooit online stoelen. Ook niet bij het gratis inchecken, meestal moet je dan nog steeds bij betalen voor een stoel met extra ruimte.

Mijn tactiek is om op de minuut dat de check in open gaat, bij de balie te staan. De grond stewardess kan meestal wel wat voor je betekenen. Zelf al van te voren kijken op een seat planner en/of bij het online inchecken welke stoel (stoelen) je graag zou hebben. (Ik ga dus wel het proces van online inchecken in, kijk welke stoelen er nog beschikbaar zijn, en sluit het online inchecken weer af)

Als je zo vroeg bent, en er zijn nog stoelen met extra beenruimte over, dan krijg je Ze gewoon gratis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:41

mvdende schreef:
Als ik het goed begrijp vlieg je met KLM naar Curaçao? KL vliegt op dit moment met 2 types daar naar toe. De A330-200 en de 747-400

(Als je de 747 hebt, heb je mazzel. De ouwetjes gaan nu zo langzamerhand echt met pensioen. Ik zou graag nog eens met een 747 vliegen)

De 747-400.. volgens mij hadden we die ook naar usa..

Maar bij inchecken ben je echt te laat hoor.. De beenruimte stoelen zijn nu al weg, voor heen en terug..

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:43

Ik zou juist niet de stoelen boeken die als eerste achter het schot zitten, dan kan je alsnog je benen niet geheel strekken.

juist wel :D
dat is de 1e rij achter business class :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:49

Relaxed schreef:
mvdende schreef:

De 747-400.. volgens mij hadden we die ook naar usa..

Maar bij inchecken ben je echt te laat hoor.. De beenruimte stoelen zijn nu al weg, voor heen en terug..

Ik heb pas 1 keer een lange vlucht gehad. Amsterdam naar Bangkok met een tussenstop in China. Bij de Balie ingecheckt en had een prima stoel. De volgende vlucht van Bangkok naar Sydney was een ander verhaal. Waren 2 losse vluchten en kon niet tegelijk inchecken en ons vliegtuig was al laat, dat resulteerde in een vreselijke stoel in het midden van een 4 stoelen rij.
Maar de terug vlucht kreeg ik vanuit Bangkok zelfs een stoel met zoveel beenruimte dat ik het schot niet eens kon raken met mn benen gestrekt.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:26

Maar op de voorste rij heb je wel superveel kans op baby’s naast je/bij je in de buurt.

Ik boek meestal redelijk achteraan omdat niemand er wil zitten. Hierdoor heb ik meestal een vrije stoel naast me of in de buurt waar ik mijn buur naartoe jaag.

Het is zo wisselend en hangt ook veel af van de persoon naast je. Laatst een vlucht met een jongen naast me die 1,5 fanatiek op zijn nagels zat te kluiven. Gatverdamme

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:31

Schuur_ schreef:
Maar op de voorste rij heb je wel superveel kans op baby’s naast je/bij je in de buurt.

Ik boek meestal redelijk achteraan omdat niemand er wil zitten. Hierdoor heb ik meestal een vrije stoel naast me of in de buurt waar ik mijn buur naartoe jaag.

Het is zo wisselend en hangt ook veel af van de persoon naast je. Laatst een vlucht met een jongen naast me die 1,5 fanatiek op zijn nagels zat te kluiven. Gatverdamme

Klopt. Je buren zijn cruciaal voor een leuke vlucht.

Ben ooit eens honds beroerd geweest op een terug vlucht van Hongkong. Bijna 15 uur vliegen.
En ik was aan de diarree en moest de gehele vlucht overgeven. Komt er een man naast mij met een alcohol kegel van hier tot Hongkong :')

Ik heb toen gevraagd of ik op het lege bankje aan de andere kant mocht.
Ze ging even praten met mijn buurman om mijn verhaal van de dranklucht te kunnen bevestigen.
Gelukkig was ze het volkomen met mij eens en zagen ze dat ik ziek was. Toen heb ik 15 uur op dat 2 persoons bankje gelegen. Kreeg een extra dekentje. En ze zorgden erg goed voor mij. Dit was bij pasific Airways.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:37

Ik probeer vooral altijd een leeg of half leeg rijtje te kiezen. En dan duimen dat het leeg blijft en ik lekker languit kan :) ik ben ook lang met hele lange poten maar ik ga niet bijbetalen voor ruimte. Dan loop ik wel wat vaker rond.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:48

Ik ben 1.85 en vind die stoelen naar achter echt een hel. Ik zit altijd al met mijn knieën tegen de stoel voor me aan, en dan vliegen ze opeens in een volle vaart naar achter.. dat doet echt pijn. Mensen gaan ook heel hard tegen hun stoel drukken om m naar achter te krijgen en dat is echt niet fijn.

En buiten het feit dat het het pijn doet.. bestel wel eens een cup a soupje. Zet die op het tafeltje om even af te koelen en dan vliegt die stoel voor me naar achter.. niet echt een aanrader

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:59

sassefras schreef:
Ik zou juist niet de stoelen boeken die als eerste achter het schot zitten, dan kan je alsnog je benen niet geheel strekken.

juist wel :D
dat is de 1e rij achter business class :+

Ik heb daar echt een andere ervaring en mening over, ik heb deze stoelen 1 keer geboekt maar doe ik nooit meer, juist vanwege het schot wat de klassen van elkaar scheidt.

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 16:00

wij hadden deze zomer ook stoelen achteraan, ze kunnen gewoon naar achter en dat scheelde voor mij wel echt qua beenruimte! Ik ben ook 1,80 en we vlogen 11 uur, maar het was goed te doen. Wij vlogen ook met KLM

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 16:10

Het is niet alleen je lengte die meespeelt bij beenruimte, maar ook de grootte van je kont :P Ik heb echt heel dun en heb met 1,78 ruimte over. Mijn vriendin, die kleiner is maar dikker dan ik, zit met haar knieën tegen de stoel voor haar aan. Gewoon omdat je lijf dan op de stoel meer ruimte inneemt en je benen in verhouding verder naar voren beginnen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 16:12

KLM heeft heel veel toestellen, he ;)
Dus het is niet gezegd dat dat voor Relaxed ook geldt. Je kunt bij KLM zelfs zien welk toestel met naam en registratienummer de route vliegt.
En dan weer op seatguru kijken hoe de indeling en het commentaar is op dat toestel.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:15

Wij gingen naar de Malediven met Lufthansa en zaten op de achterste rij (2 stoelen), maar daar konden de stoelen wel naar achter. Het enige minpunt was dat er erg zware turbulentie was en de staart van het vliegtuig wiebelt wel wat meer mee volgens mij dan het middenstuk. (Nu was dit ook wel echt zware turbulentie, zo hadden we het nog nooit meegemaakt).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:33

Ik heb gewerkt in de reisbranche ik weet wel dat er een paar stoelen waren toen met extra beenruimte.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:59

Ik heb in september een vlucht op de 747 naar Paramaribo gehad, met extra beenruimte.
Ik heb hierover een klacht ingediend. Wij hebben echt flink meer betaald en vervolgens staan er letterlijk de gehele vlucht mensen in jouw beenruimte.
Want die willen liever staan.... Dit ook tot ergernis van het cabinepersoneel, zij konden hun werk niet meer normaal doen omdat er 6 volwassen mensen lekker relaxt staan op een plek die daar echt niet voor bedoeld is... Maar er iets aan doen dat deden ze niet.

Wat betekende dat wij de terugreis, tot grote ergernis van de andere passagiers, nét onze benen strekten voor zij in die ruimte konden gaan staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:53

Vumana89 schreef:
Ik heb in september een vlucht op de 747 naar Paramaribo gehad, met extra beenruimte.
Ik heb hierover een klacht ingediend. Wij hebben echt flink meer betaald en vervolgens staan er letterlijk de gehele vlucht mensen in jouw beenruimte.
Want die willen liever staan.... Dit ook tot ergernis van het cabinepersoneel, zij konden hun werk niet meer normaal doen omdat er 6 volwassen mensen lekker relaxt staan op een plek die daar echt niet voor bedoeld is... Maar er iets aan doen dat deden ze niet.

Wat betekende dat wij de terugreis, tot grote ergernis van de andere passagiers, nét onze benen strekten voor zij in die ruimte konden gaan staan...

Dat heb je ook bij die kleine vliegtuigen met 1 gangpad, vooraan zijn ook extra beenruimte plekken, maar er staan altijd mensen te wachten voor de WC's.. Niet perse voor je neus, maar wel ter hoogte van je rij vaak..

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:31

Liever om me heen dan pontificaal voor mijn neus..
Die je ook aan stonden te staren.
Wachten voor de toiletten is prima natuurlijk. Maar deze mensen stonden gewoon uren daar.
Wel slim, koop het goedkoopste ticket en ga gewoon in de beenruimte staan van een ander. Scheelt geld en verkleint het risico op trombose.

Het was sowieso de bijzonderste vlucht ooit hoor. Er ging meer mis dan dit.
Een passagier die de stewardess bijna in de haren vloog snachts, eten wat niet goed was, koude vis, terwijl ik kip met rijst zou krijgen en nog veeeeeel meer zaken.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:55

ik wacht altijd tot het laatst moment met het uitzoeken van een stoel, behalve als de vlucht al uitverkocht is.

Tactiek is stoelen te kiezen waar niemand voor me zit zodat er geen stoelen naar achter gaan. ik boek ook meestal in de middelste rij, met net 1 plek ertussen. grote kans dat die niet wordt opgevuld, en anders kun je nog altijd ruilen. Ben er wel eens op aangesproken bij het inchecken, dus ik denk dat ze mn tactiek doorhadden. :D

in de buurt van de toilet vind ik ook vervelend, wordt je continue gestoord. In het midden is het minste verloop dus daar kies ik meestal.