3 kamerappartement all inclusive?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:33

Misschien is het ook nog een idee om eens te kijken op Airbnb? Staan vaak ook appartementen op, mijn vriend heeft daar meerdere keren via geboekt en altijd mooie huizen/appartementen gehuurd. En het is vaak ook nog een stuk voordeliger dan via Booking.com! :D

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:46

iirrssjjee schreef:
Zelf gaan rijden is echt wel duurder. Denk alleen al aan je benzine, de tol en een extra reisdag met een extra overnachting op de heenweg, en dan hetzelfde riedeltje ook weer op de terugweg... Als je geen eigen auto hebt en die in NL gaat huren voor een paar weken... Want geloof me, je huurt dan echt geen toyota aygo of vw up, voor 4 pers.. Minstens een goede SW of SUV... Voor gegarandeerd lekker weer in die periode moet je ook nog eens goed zuidelijk gaan zitten. Je bent op deze afstanden zoveel meer geld en tijd kwijt dan dat je gewoon het vliegtuig pakt.
Erheen vliegen en daar vervolgens een auto huren is dan weer wel een goed idee! Dat is vaak niet duur en hoef je ook geen hele grote afstanden te overbruggen normaal gesproken. Je kan dan ook heel erg veel van de omgeving bekijken!
Gewoon een leuk huisje daar huren en op pad gaan :).
Zeker als er niet 2-2 gelegen kan worden, vallen bijna iedere all incl hotels gewoon af.

Nou bij six.... kon je wel voor mooie prijs een Opel Astra diesel huren.
Als ik met 4 man ging, zou ik dat zeker overwegen, hoef je daar geen auto meer te huren.
Van te voren kijken waar je voordelig kunt tanken, en eventueel wat extra jerrycans brandstof meenemen.

Zeker als ze inderdaad die prijzen binnen Europa voor vliegen omhoog gaan gooien.

Peelie

Re: 3 kamerappartement all inclusive?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 13:11

Ook ik zou je aanraden naar Airbnb te kijken. Heel goed betaalbaar en er zitten hele mooie plekjes tussen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 13:13

SixT :D

Een verhuurmaatschappij moet ergens op verdienen. Voor 20 euro per week is dat niet meer op de huurprijs, dus die halen het uiteindelijk inderdaad ergens anders.

Auto’s kosten bakken geld en 1/4 huurders komt terug met een schade, groot of klein. Als je dan voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten, kan dat idd wel eens lelijk uitpakken.

In Spanje rij ik met basisdekking. In sommige landen wil ik juist alles gedekt hebben. Hangt er maar net vanaf waar de heen gaan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 15:47

A3a1 schreef:
Als ik met 4 man ging, zou ik dat zeker overwegen, hoef je daar geen auto meer te huren.
Van te voren kijken waar je voordelig kunt tanken, en eventueel wat extra jerrycans brandstof meenemen.

Brandstof meenemen? Je weet dat de brandstofprijzen in Nederland het hoogst zijn van heel Europa?

Ik hoop dat de onrust in Frankrijk over die brandstofprijzen in elk geval over een tijdje over is. Wij moeten volgende week met de auto van Spanje naar Nederland en zijn helemaal niet blij met alle wegblokkades van de gele hesjes daar.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 17:19

Met onze auto rij je voor bijna 50 euro naar Oostenrijk dus naar Italië zal ook wel meevallen :D We gaan het allemaal eens op een rijtje zetten want je hebt inderdaad ook nog je tol en Italië is natuurlijk wel een stukje verder dan zuid Oostenrijk. Het was meer dat we dachten dat dat goedkoper zou zijn, als dit inderdaad niet zo is gaan we denk ik alsnog vliegen dan.

Dat all in Is helaas wel een eis. We hebben jaren gekampeerd en ik heb vorig jaar op een resort gezeten en wij houden gewoon van lekker aan het zwembad liggen met onbeperkt drinken erbij en genieten van alles. Natuurlijk vinden we het leuk om ook een keer ergens anders uit eten te gaan maar juist dat relaxed van all in Is ons zeker bevallen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:35

MoniqueT schreef:
A3a1 schreef:

Brandstof meenemen? Je weet dat de brandstofprijzen in Nederland het hoogst zijn van heel Europa?

Ik hoop dat de onrust in Frankrijk over die brandstofprijzen in elk geval over een tijdje over is. Wij moeten volgende week met de auto van Spanje naar Nederland en zijn helemaal niet blij met alle wegblokkades van de gele hesjes daar.

Maar je rijd door Belgie :+
Door Frankrijk :+

( Er staat nergens ga in Nederland tanken )

Maar in Luik heb je bv een supergoedkope Shell, meteen daar tanken en 2 jerrycans meenemen, kan je flink schelen in de prijs.
Vlak voor je Frankrijk in gaat, nog even volgooien die tank.

Overigens- voor diesel moet je ff kijken, weet niet waar die het goedkoopste is.

SixT ja, dat was hem.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:50

Wij zijn naar Turkije (miracle resort) geweest. Daar hadden we een familie kamer. 2 kamers waarbij de tussen deur open was. We hadden 5 bedden en een mega groot balkon en op de grote kamer ook een zit gedeelte. Misschien is dat iets.

Je kon ook 4 kamers boeken, dan had je het laatste stuk van de gang voor jezelf. Maar dat zal wel wat kosten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:14

A3a1 schreef:
MoniqueT schreef:

Maar je rijd door Belgie :+
Door Frankrijk :+

Als je dan toch advies geeft om goedkoop te tanken en jerrycans mee te nemen: Luxemburg, altijd de goedkoopste brandstofprijzen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:41

Ik zou dat niet durven met jerrycans naft rijden en dat zelf erin gieten haha :D

Kan meestal auto’s van het werk ophalen uit Spanje of zuid-Frankrijk dus nog nooit zelf de diesel of tol moeten betalen.

Als je all in wil mss eens een reisbureau contacteren met je vraag?
Gek dat dat zo verschilt, ik had net drie nachten all inn met activiteiten en ik werd er echt een beetje ongelukkig van haha :) maar ik denk wel dat er iets te vinden moet zijn hoor!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:01

Ik zou het zelf ook niet doen hoor, ik betaal die paar euro wel meer in plaats van al het gedoe. Alhoewel we het nu wel overwegen omdat we volgende week door Frankrijk en België moeten en er toch veel problemen lijken te zijn met de brandstofacties.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:13

Ik ga in januari naar Mallorca toe, samen met mijn zoontje.
Naar een appartement in Playa de Palma.
1 slaapkamer met 2 lossen bedden, en in de huiskamer kan er iemand op de bank slapen.
Heb een losse vlucht via Transavia. en het appartement via Booking geregeld, met een gratis recht op annuleren.
Omdat zoonlief een gluttenprobleem heeft, mag hij kosteloos een koffer met maximaal 15kilo meenemen.
1 keer per maand kijk ik even hoe de prijzen van het appartement op dat moment zijn.
Is het goedkoper geworden, dan boek ik eerst een nieuwe kamer, en annuleer daarna de oude reservering.
Door zo dat bij te houden, kan het je echt veel geld schelen.
En 1 van de laatste dagen thuis, doe ik het nog een keer.
En dan reserveer ik een kamer, die je niet meer gratis kan annuleren. En die zijn dan vaak nog goedkoper. Afgelopen jaar scheelde me dat op Mallorca uiteindelijk €100.
En in Milaan zelfs €150.

Wietsje92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:25

Wij reizen vaak met vier personen, dan niet all in, maar hebben zowel vliegreizen gemaakt als autoreizen. De vliegreizen waren over het algemeen het goedkoopst.

Kijken waar je heen wil, tickets zoeken via skyscanner of maatschappijen als Ryan air, easyjet, transavia. Op booking zoeken naar een hotel of appartement dat bij je wensen aansluit.

Op de Canarische eilanden kun je goed en goedkoop een auto huren via autoreisen.com. Dit is (een van) de goedkoopste maatschappij(en) op de Canarische eilanden. Daar tank je voor iets meer dan 1 euro per liter en persoonlijk vind ik het altijd fijn om te kunnen gaan en staan waar ik/Wij willen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 10:17

Ja, nu is het nog het voordeligste maar de vliegprijzen binnen Europa willen ze flink gaan verhogen, als duurzaamheidsmaatregel.
Vandaar mijn gedachte, volgend jaar wil TS gaan.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:24

Ik kreeg vanmorgen de tip, om ook een email rechtstreeks naar het hotel of appartement te sturen, met de vraag of ze nog wat kunnen doen aan de prijs.
Mijn appartement op Mallorca voor komende januari is namelijk bij booking.com en het appartement zelf precies dezelfde prijs.
En aan Booking.com moet het hotel een commissie betalen.
Dus ik ben benieuwd wat ik straks voor email terug krijg.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:30

Direct huren is veel goedkoper dan booking.com.
Je winst is al snel 8-12% daar ga ik liever van uit eten als ik op vakantie ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:48

Ja klopt, booking is uiteraard duurder dan rechtstreeks. Alleen soms zijn de voorwaarden wel interessant bij booking door bijv gratis annuleren.
Ben benieuwd hoe het in jan is op Mallorca. Zal stil zijn en 15 graden max ofzo?

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:21

Ik ben afgelopen januari ook op Mallorca geweest.
Overdag hadden we tussen de 18 en 23 graden, maar s' avonds koelde het wel snel af.
De week ervoor was er in de bergen natte sneeuw gevallen.
Ja, het is er redelijk rustig, wel veel wielrenners van diverse topploegen die daar bergtraining doen.
En ook zie in een aantal hotels mensen die aan het overwinteren zijn.
Je moet er niet echt denken aan feesten en uitgaan.
Ik heb er familie wonen, dus die gaan we bezoeken.
Maar mijn zoontje heeft ASS, dus ik wil niet bij de familie slapen, zodat we ook als het even niet gaat
terug kunnen naar een rustige plek.
Maar wij gaan ook voor het feest San Sebastian. Het verdrijven van de duivel met vuur en lawaai.
Daarna ga je op diverse pleinen in Palma met zijn allen rond de vele BBQ staan en je vlees roosteren.

Oja ik heb nu via het hotel/ appartement 4 dagen gratis ontbijt aangeboden gekregen.
Terwijl je daarvoor normaal € 10 pp moet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 16:25

Ah leuk, vandaar dat je dan in januari gaat. Ik vind het eiland fantastisch trouwens, echt een 4 seizoenen eiland :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 23:48

Is airbnb allemaal betrouwbaar? Staan echt megaleuk appartementen met zwembad etc bij voor weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:58

Kijk even bij recensies van de boekers, dat staat onderaan de pagina.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-18 00:03

O super. Thanks!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:04

Maar dan heb je toch geen all inclusive, en dat was toch wat jullie wilden?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 22:51

Ja dat was wat we wilden. (En eigenlijk nog steeds). Maar ja als zij echt niet hoger met budget kunnen/willen dan moeten we dat laten varen misschien. Maar we zijn nog even alles aan het bekijken en we hebben er geen haast mee.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-18 23:14

Net via corendon all in kamer voor 6 personen gevonden :+ Misschien dat die het gaat worden.