Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cynthia82 schreef:Sakura, die 4e foto van jou!!
super zeg!
Lekker even dutten, serie of films kijken, spannend boek uitlezen. Echt een topstart van de vakantie, even bijkomen. Meestal heb ik het erg druk qua werk als ik weg ga, dus vind het heerlijk om uren even niets te kunnen doen!
poes schreef:Laurahhh: wauw liften en al! Dat durven wij toch niet. Hoewel we gelijk altijd lifters meepakken en dan meestal nog locals ookmaar ik denk dat het met twee wel te doen is.
Die willen wij ook erg graag zien bij onze volgende reis.
Ik heb dan alleen ervaring met ZA maar daar moet je ook echt met privébussen en er is geen peil op te trekken hoe laat die dingen komen. Emmaa_ schreef:Volgens mij is openbaar vervoer in bijna het hele continent een dramaIk heb dan alleen ervaring met ZA maar daar moet je ook echt met privébussen en er is geen peil op te trekken hoe laat die dingen komen.
Voordat ze vertrekken is altijd een raadsel en een rit die 2 uur zou moeten duren, duurt gerust minimaal 6 uur. Overal waar een local uitstapt, wachten ze net zo lang tot er weer 1 bij in stapt. En dat terwijl de bus eigenlijk al 10x overbeladen is en je tussen de geiten/kippen/kinderen/tassen gepropt zit en niet eens normaal kan zitten. Nachtmerries
Maar die zijn van privé bedrijven en niet van de staat, zo bedoelde ik het. Heb er maar een keer eentje genomen en die had toen drie uur vertraging (wat ook niet gecommuniceerd werd, lekker handig
) maar misschien was dat gewoon een slechte ervaring of lag het aan Grahamstown, waar alles sowieso wat moeizamer gaat. Buiten dat zag ik alleen in Kaapstad echt openbaar vervoer, en dat was ook maar schaars.
want je bespaart er sowieso mee. Liften jullie wel vaker? Ik eigenlijk nooit, vraag me altijd af hoe dat is. poes schreef:Denk dat het eigenlijk nergens als gratis gezien moet worden? Lijkt me logisch om altijd een prijs af te sprekenwant je bespaart er sowieso mee. Liften jullie wel vaker? Ik eigenlijk nooit, vraag me altijd af hoe dat is.
Wel wat voor betaald maar minder dan een 'officiële' taxi regelen en 100x meer comfort dan de minibus.. Supervixen schreef:Daarom, als je geen Portugees spreekt en je wordt om de haverklap aangehouden, dat is geen pretje.
Vooral op vrijdag, want dan hebben ze geld nodig om te zuipen in het weekend

vanmiddag ben ik aangevallen door een vervet aapje!
ook leuke bestemmingen kies jij zeg.
ik studeer Afrika Studies en rond deze master volgende maand af. Heb daarvoor ook 5 maanden in Rwanda gewoont. Ben inmiddels in Uganda, Kenia, Tanzania en Kameroen en natuurlijk Rwanda geweest. Zal later uitgebreider en met foto's reageren
kistaah schreef:Supervixen schreef:Daarom, als je geen Portugees spreekt en je wordt om de haverklap aangehouden, dat is geen pretje.
Vooral op vrijdag, want dan hebben ze geld nodig om te zuipen in het weekend
Verhalen verhalen... Tot en met midden Mozambique spreekt men prima Engels. School is sinds enkele jaren verplicht en dat is terug te voelen en te horen.
Net aks de meeste Afrikaanse steden is ook Maputo niet de moeite waard, maar de rest...het is zo mooi, ongerept, prachtige stranden.
Corruptie is er ook, maar niet meer dan in zuid Afrika. Ben er nu meerdere keren geweest en altijd goed gegaan en veilig gevoeld. Wij zijn 1x aangehouden in drie weken (hoogseizoen) laatste keer, en zo hebben we er meer gehoord.