Wat kostte jouw reis /vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:10

Citaat:
In mijn geval was het de eerste keer en ik sluit niet uit de enige keer...

Zie dat jullie reis 6000 was voor 16 dagen.
Het lijkt mij super gaaf om eens een verre reis te maken, zuid-Afrika of Australië bijvoorbeeld, maar dat betekent natuurlijk al snel 5 tot 10 jaar sparen en alles wat je hebt opzij zetten. Ik vraag mij dan altijd een beetje af of dat het waard is.. Was dat het voor jullie?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:13

Idd, prioriteiten. Ik geef niets om paardrijkleding en nieuwe schabrakjes bv. Kleding koop ik bijna alleen maar in Florida (merkkleding voor weinig). Make-up geef ik ook niet om. Als ik zie wat sommige mensen daar allemaal aan uitgeven, daar schrik ik weer van. Maar vakanties ... Geweldig!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 18:15

Voor mij was hawaii het zeker waard :j maar het neemt niet weg dat er dichterbij niks moois te vinden is.

Ik heb eigenlijk zelf nog nooit iemand gehoord over dat een verre reis het geld niet waard was geweest, maar meestal blijf je bij een verre reis ook niet op een plek en het maakt het ook vaak duurder omdat je dan bijvoorbeeld 3 of 6 weken weg bent ipv een weekje Spanje waarbij je zo snel weer terug bent in de realiteit :')

Ik denk dus nu aan Australië ook omdat het 22 uur vliegen is en ik denk wie weet zie ik dat over 10 jaar niet meer zitten dan heb ik het verste waar ik ooit naartoe wou gaan gedaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:18

Dani199764 schreef:
Citaat:

Het lijkt mij super gaaf om eens een verre reis te maken, zuid-Afrika of Australië bijvoorbeeld, maar dat betekent natuurlijk al snel 5 tot 10 jaar sparen en alles wat je hebt opzij zetten. Ik vraag mij dan altijd een beetje af of dat het waard is.. Was dat het voor jullie?

Het is in ons geval niet zo dat we op een houtje hebben moeten bijten om deze reis te kunnen maken. We hadden een aantal financiële meevallers waardoor onze maandlasten flink gezakt zijn en we meer kunnen sparen.
Wat ons betreft is het het dubbel en dwars waard geweest. Het had ongetwijfeld goedkoper gekund, maar wij zijn geen ervaren globetrotters, dus we wilden alles vooraf geregeld hebben.
Als ik nu nog een keer naar Sri Lanka zou gaan zou ik gerust alleen een vlucht boeken en daar de rest regelen....

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:24

Dani199764 schreef:
Citaat:

Wij hebben 4 weken in zuid-afrika, lesotho, swaziland en mozambique rondgereisd voor iets van 3000 pp. Wel zelf alles geregeld. De rand stond toen heel gunstig, dus de huurauto kostte ook geen drol, ik dacht 10 euro per dag ofzo. Overnachten in het krugerpark was toen ook iets van 25 euro pp. Goed te doen allemaal.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:29

Leuk topic! Interessant om te lezen wat vakanties kosten en wat mensen eraan uitgeven :)
Mijn vakanties zijn relatief duur, omdat ik alleen ben en met singlereizen of groepsreizen mee ga. Als ik dan dit bericht lees:

neline11 schreef:
Bij sommige bedragen vraag ik me echt af, hoe dan?! _/-\o_ Zo goedkoop, ik wil wel weten via welke site je dan boekt?

Wij zijn voor 17 dagen Aruba 2400 voor 2 personen kwijt geweest. Dit is inclusief vliegtickets, huurauto, dagjes weg etc. Dus helemaal compleet.

17 dagen Aruba voor 1200 euro per persoon, dat vind ik dus heel goedkoop voor die bestemming en dat lukt mij in mijn eentje dus nooit.

Als ik kijk wat ik in de afgelopen tien jaar heb gedaan wat ik zo nog weet:

* weekendje paardrijden met vriendin 300 euro
* midweek paardrijden alleen in B&B 500 euro
* 2 weken Kreta singlereis met Estivant op een gedeelde kamer, alles bij elkaar 1800 euro
* 6 weken Bonaire met een soort workaway constructie (halve dag werken in ruil voor inwoning), was in totaal 3000 euro kwijt (had voor zes weken een huurauto, dat was een groot deel van het budget)
* 3 weken rondreis Griekenland met Djoser met eenpersoonskamer, alles bij elkaar 2800 euro.
* 1 week Lesbos singlereis met Crusj op een eenpersoonskamer, alles bij elkaar 850 euro
* 2 weken Marokko singlereis met Mambo op een eenpersoonskamer, alles bij elkaar 1600 euro
* 1 week Kreta met vriendin, alles bij elkaar 800 euro
* 1 week ruitervakantie in Tsjechië, 500 euro
* 6 maanden Sint Maarten, ik werkte daar voor mijn inkomen, maar heb denk ik 2000 euro extra uitgegeven (oa vliegticket)

Dani199764 schreef:
Jeetje wat een dure reizen allemaal := hoe lang sparen jullie dan wel niet voor zo iets?
Dit jaar was verreweg mijn duurste vakantie. 10 dagen aan de kust van zuid frankrijk inclusief alles, dus vervoer, surflessen en andere excursies, verblijf en eten was ik zo tussen de 500 en 600 euro kwijt. Even slikken, meestal zit ik rond de 300 voor alles bij elkaar. Maar moet er wel bij zeggen dat ik dit jaar in het hoogseizoen op vakantie ben geweest en ik had 2 jaar gespaard waardoor ik zeker 600 euro bij elkaar had, hoefde dus ook niet heel zuinig te doen :j

Ik weet niet hoe oud je bent? Maar ik ging pas voor het eerst fatsoenlijk zelf op vakantie toen ik een fulltime baan had en niet tijdens mijn studie. Daarvoor is het inderdaad niet te betalen.
Ik weet niet of je een paard hebt? Maar een paard kost aan stalling al gauw 3000 euro per jaar. Daar kun je leuk van op vakantie :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:37

Wat spekkie inderdaad zegt, zonder paard had ik al veel meer gereisd.. Dat is echt een tweede passie maar helaas dure smaak. Door de jaren heen enkele zonvakanties gedaan maar niet echt mijn ding. M'n mooiste vakanties waren een week Tunesië door de Sahara te paard, was geloof ik incl alles iets van 1000 euro. Dit jaar voor het eerst echt een mooie reis gemaakt met een groepsreis naar Peru, inclusief alles kwam dat denk ik wel om en nabij de 4000 euro. Voor februari staat een groepsreis naar Nepal op het programma, denk dat dat met alles erbij tussen de 3000-3500 gaat kosten. Dat zal voorlopig ook wel even de laatste zijn, met andere kosten op komst. Al wil ik wel bewust wat voor het reizen gaan sparen zodat ik toch eens per zoveel jaar een mooie reis kan maken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:50

moonsparkle schreef:
Sheran schreef:
Bij mij is het ook prioriteiten stellen. Ik leef goedkoop, eet goedkoop, ga eigenlijk nooit uit eten. En probeer wel echt waar voor mijn geld te krijgen :j

Precies dit.

Daarbij geef ik ook alleen (veel) geld uit aan dubben die ik échte wil, en dan kijk ik nog of de prijs redelijk is. Zo had ik veel geld over voor de taalcursus, omdat ik dat al heel erg lang wilde. Maar nu vroeg een vriendin me mee voor een weekend Parijs voor 200 euro en daar zeg ik dan nee tegen, want dat kan ik zelf echt veel goedkoper regelen en ik ben er al vaak geweest, dus daar zeg ik dan nee tegen. En bovendien vind ik het ook goed om vliegreizen bijzonder te houden. Veel beter voor het milieu :). Ik ben soms echt verbaasd hoe ver mensen nu steeds gaan. Helaas ben ik een warmtemens dus ik snap het wel, ik moet mezelf alleen een halt toeroepen :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:59

Citaat:
Ik weet niet hoe oud je bent? Maar ik ging pas voor het eerst fatsoenlijk zelf op vakantie toen ik een fulltime baan had en niet tijdens mijn studie. Daarvoor is het inderdaad niet te betalen.
Ik weet niet of je een paard hebt? Maar een paard kost aan stalling al gauw 3000 euro per jaar. Daar kun je leuk van op vakantie :)

Ben 20, wel gewoon fulltime aan het werk, maar verdien ook gewoon weinig. Zonder paard zou ik zo'n 300 per maand over houden wat nu 50 per maand is :j Maarja, paardjelief gekregen van mijn ouders toen ik 14 was en daar kan ik nu geen afscheid meer van nemen natuurlijk :')
Uit eten gaan heb ik nog nooit gedaan, kleding kopen doe ik alleen als iets stuk is en dan in de aanbieding, op werk moet ik toch werkkleren aan en uitgaan in het weekend doe ik niet, dus dan is een oud joggingpak voldoende.
Mijn leven zou zo veel makkelijker zijn zonder paard, maar ze gaat niet weg zolang ik het kan opbrengen :D
Maar inderdaad, zonder paard zou ik wel meer/duurder kunnen reizen :j

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:06

Pijnlijk dit

3,5 week zuid Afrika en Mozambique; zo’n 6000 euro voor ons samen.
Dat is dan van a tot Z. Hebben bv ook vijf duiken pp gemaakt en hadden 4x4 met daktent
Veel geld, maar ben t ook alweer vergeten eerlijk gezegd. De herinnering daarentegen...
Laatst bijgewerkt door kistaah op 07-10-18 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:07

Onze laatste vakantie was circa 14 dagen rondreis Italië, deels geboekt via een reisorganisatie en deels zelf geregeld. Benzine was gratis want leaseauto, dus dat scheelde nogal. Totaal waren we inclusief alles denk ik 2000-2500 euro kwijt met 2 personen.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:25

Bonna schreef:
Ballard, heb je al een beetje een planning hoe jullie wereldreis eruit gaat zien? Ik ben benieuwd. Klinkt heel tof een jaar reizen!

We noemen het meer een europareis, omdat we in Europa blijven. :) Genoeg plekken die we nog niet hebben gezien! We reizen met een oude brandweerbus en zijn dus vooral veel kwijt aan diesel :p we gaan vanaf januari tot december, de eerste stop is de Noordkaap en dan zien we wel weer :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:30

In januari kun je regelmatig niet bij de Noordkaap komen ivm het weer. Als de weg open is kun je alleen in konvooi rijden.
Wel supervet hoe jullie gaan reizen!

enny

Re: Wat kostte jouw reis /vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:51

Afgelopen jaar 5 weken wezen backpacken in Colombia en het precieze bedrag weet ik niet, maar dat zal net onder de €3000,- pp zitten. Dat is dan incl vliegtickets (ook binnenlandse vluchten), busreizen, hostels (goedkope dorms & duurdere twee-persoons), eten, twee keer een meerdaagse “excursie”, andere uitjes. Het had goedkoper gekund, maar dan hadden we dingen moeten skippen die echt de moeite waard waren en af en toe niet met meerdere mensen op een kamer is ook weleens prettig.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:19

Vorig jaar heb ik mijn duurste vakantie ooit gehad. Het was dan ook mijn droomvakantie. 11.000 euro met zijn tweetjes voor een maand Australië.

We zijn heen gevlogen op Dubai, Bangkok, Sydney naar Alice Springs, daar zijn we 6 dagen geweest waarvan we 3 dagen een rondreis hebben gemaakt van Ayersrock tot Valley of the Winds en Kings Canyon. We sliepen in slaapzakken bij het kampvuur midden in natuurparken. Met s nachts huilende dingo’s echt een waanzinnige ervaring
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna zijn we naar Sydney gevlogen voor een 4 dagen. Natuurlijk de stad verkend, Bondi Beach en Manly maar ook de beroemde plekken bezocht.
Weer een vlucht nu naar Brisbane waar we 2 dagen verbleven. We hebben onze huurauto opgehaald en zijn de overige 2 weken tot aan port douglas gereden. We hebben 2 nachten doorgebracht op Fraser Island een waanzinnig eiland wat uit stuifzand bestaat. Geweldige natuur. Veel walvissen gezien.
We zijn wezen zeilen tussen de Whitsundays islands. Magnetic Island bezocht. Koala’s Kangaroos en wallaby gezien.
Snorkelen en zeilen rond het great barrier reef. Tussen de haaien gezwommen en een fantastische tour gehad in het regenwoud van Daintree. De laatste 3 dagen in een waanzinnig hotel tot rust gekomen voordat we vanaf Cairns terug vlogen op Sydney, naar Bangkok, Dubai en Amsterdam.

https://youtu.be/JiHBj4g1a-U

Hier een korte trailer van onze wereld vakantie.
Het was veel geld maar het meer dan waard. Hopelijk volgend jaar weer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 21:34

Hoe lang waren jullie in totaal weg? Ik kwam dus al een beetje op dat bedrag met vluchten, eten en accommodatie grof berekend. Je mag ook meer informatie over de pb sturen als je wilt :D daintree, ayers rock, en the great barrier reef staan bij mij op de lijst.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:45

De hele zomer naar Balkonia en dat gratis :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 07:37

14 weken Mexico rondreis in Yucatan waren we ongeveer 1600 pp kwijt en dan per dag (boodschapjes, lunch, diner en tussendoortjes) nog 50/60 euro. Hebben we helemaal zelf geplanned en absoluut geen all inclusive hotels gekozen. Wel alles beachfront en super de luxe.

New York was een stuk duurder, daar zijn de hotels en uiteten gewoon ontzettend duur. Daar ben je voor 6 dagen in een goed centraal hotel zo 1200 euro kwijt. En de vluchten zijn tegenwoordig wel een stuk goedkoper. Maar reken daar maar 120 euro aan eten per dag bij op.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 07:58

5000 euro voor 13 dagen Marrakech met 2 volwassen en een kind van 13.
All Inc in een hotel met waterpark, in de prijs zitten ook nog 2 uitstapjes en wat we daar hebben uitgegeven.
Niet onbelangrijk dit was in de zomervakantie.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:27

Dit jaar denk ik 3500 voor drie weken Italië (glamping, hoogseizoen). Vorig jaar ong 11.000 voor een rondreis van vier weken door de USA, inclusief een week New York. Exacte bedrag weet ik eigenlijk niet eens, de kosten verspreidden zich over het hele jaar omdat we alles los hebben geboekt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:27

Voor 21 dagen rondtrekken Balkan was ik in mijn eentje 1300 euro kwijt. Dat is inclusief vluchten, vervoer, eten en activiteiten. Dubrovnik was verreweg het duurste (50 euro per dag. In Tirane was ik bijv zo'n 20 euro per dag kwijt)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:35

Rond de 5000 voor een weekje Lapland incl eten en excursies. Voor 2 volwassene en een 2 jarige.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:35

Ballard_L schreef:
Wij gaan een jaar reizen vanaf januari en verwachten rond de 11.000 euro uit te geven (vooral diesel en eten, dure uitstapjes maken we niet ;) )

Wauw dit zou ik ook wel willen!

Wij waren voor Sofia €250 pp kwijt voor 5 dagen, inclusief alle uitstapjes, uit eten enzovoort, we hebben er echt luxe geleefd zeg maar.

Januari 4 dagen naar Dublin, vlucht en verblijf voor €114 pp daar komt de rest nog overheen, gok tussen de €200 en €250 uit te komen :)

Van het zomer ook bijna 3 weken wezen kamperen, geen idee wat dat gekost heeft :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:47

Duurste vakantie 5000€ voor 2,5 week Kenia voor 2P. Maar zus woont daar, dus ook veel geld bespaard. Safari’s e.d zijn gewoon duur. Maar zo gaaf.

Verder gaan we nooit bijzonder op vakantie. Nu 2x all inclusive geweest voor ong. 2500€. 1x op Mallorca met 2P en baby 2 weken, en 2 weken Lanzarote met 2P en 1 peuter (voor half geld) was ook €2500 ongeveer

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:56

Wij hebben afgelopen zomer 1200 euro pp uitgegeven voor 21 dagen naar de Noordkaap in het hoogseizoen. Dit is alles alleen zonder de kleding die we daar hebben aangeschaft ;).