Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat is jouw mooiste grootste/verste reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:52

Ja dat is dus gek he, landen als Zuid-afrika en Australië trekken me helemaal niet. Er woont zelfs familie in Australie, maar ik heb niet zoiets van daar moet ik heen. :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:53

Zuid Afrika trok mij ook niet. Maar na Namibië was mijn interesse gewekt.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 02:50

Joolien schreef:
Ja dat is dus gek he, landen als Zuid-afrika en Australië trekken me helemaal niet. Er woont zelfs familie in Australie, maar ik heb niet zoiets van daar moet ik heen. :=

Je kunt hier anders wel heel goed stormchasen hoor <<) Het seizoen komt er weer aan, dan is het bijna elke dag wel raak.

Overigens trok Zuid Afrika mij ook totaal niet. Toen ik echter de kans kreeg een 5-weekse studiereis daarheen te doen, toch meegegaan (onder het mom van: Dan ben ik ook een keer in Afrika geweest) en het was GE-WEL-DIG!!! De natuur, de dieren, de mensen, het was echt een super ervaring. Overigens ben ik niet bij strand oid geweest, alleen in natuurparken en wildlife sanctuaries etc, maar ik heb me laten vertellen dat je prima een combi-vakantie van strand & natuur kunt doen.
Ik wil absoluut nog een keer terug naar het Afrikaanse continent, Okavango Delta staat heel hoog op de wensenlijst.

Verder ben ik Australie-fan (understatement van het jaar :+ ). De gaafste reis die ik hier gemaakt heb, was eerder dit jaar onze fishing&camping trip naar de Northern Territory. Denk dat dit ook de grootste afstand is die we ooit gereden hebben, 7000 km in totaal.
De mooiste reis hier was denk ik de west kust, van Perth naar Darwin. Swag achterin de auto en rijden maar, volledig ongepland. Als je de tijd hebt, zeker een aanrader, maar je moet van autorijden houden, tis ongeveer 4000 km sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:06

Barramundi schreef:
Joolien schreef:

Je kunt hier anders wel heel goed stormchasen hoor <<) Het seizoen komt er weer aan, dan is het bijna elke dag wel raak.

Overigens trok Zuid Afrika mij ook totaal niet. Toen ik echter de kans kreeg een 5-weekse studiereis daarheen te doen, toch meegegaan (onder het mom van: Dan ben ik ook een keer in Afrika geweest) en het was GE-WEL-DIG!!! De natuur, de dieren, de mensen, het was echt een super ervaring. Overigens ben ik niet bij strand oid geweest, alleen in natuurparken en wildlife sanctuaries etc, maar ik heb me laten vertellen dat je prima een combi-vakantie van strand & natuur kunt doen.
Ik wil absoluut nog een keer terug naar het Afrikaanse continent, Okavango Delta staat heel hoog op de wensenlijst.

Verder ben ik Australie-fan (understatement van het jaar :+ ). De gaafste reis die ik hier gemaakt heb, was eerder dit jaar onze fishing&camping trip naar de Northern Territory. Denk dat dit ook de grootste afstand is die we ooit gereden hebben, 7000 km in totaal.
De mooiste reis hier was denk ik de west kust, van Perth naar Darwin. Swag achterin de auto en rijden maar, volledig ongepland. Als je de tijd hebt, zeker een aanrader, maar je moet van autorijden houden, tis ongeveer 4000 km sturen.

Toeren is niet zo'n probleem, met stormchasen rijd je ook zo 1250 km op een dag :P (dit jaar nog gedaan naar Noord-Frankrijk := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:08

Ik zag Zuid-Afrika ook niet echt zitten - sterker nog, ik had een super vervormd beeld van het hele continent := Ik zag Afrika echt als een soort put met alleen maar armoede en ellende. Dat was de afgelopen jaren wel meer genuanceerd, maar heel veel meer dan dat was het niet. Ik kreeg de kans om er een half jaar te studeren, heb die aangepakt en wil nu absoluut zo snel mogelijk weer terug. Zuid-Afrika is zo'n divers land, niet alleen qua mensen maar ook qua natuur en armoede is daar maar een klein onderdeel van. Ja, het is pijnlijk en ja, je wordt ermee geconfronteerd, maar het verandert je wereldbeeld wel op een manier die heel nuttig is in de rest van je leven vind ik persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:12

Ik ben twee keer in Japan geweest. Keer een maand en een keer drie weken en wil zo graag weer terug. Je hebt er alles, van schitterende natuur en pittoreske dorpjes tot metropool-steden en prachtige tropische stranden. :+:

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 11:15

Ik ben Europa nog niet uit geweest, maar ik denk tot nu toe Madeira (eiland van Portugal)

Afgelopen jaar daar geweest (was mn 2e "verre vliegvakantie" van mijn leven en ik vond het tot nu toe erg gaaf!
Mooie omgeving, lekker weer en veel gave wandelroutes!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:05

Joolien schreef:
Toeren is niet zo'n probleem, met stormchasen rijd je ook zo 1250 km op een dag :P (dit jaar nog gedaan naar Noord-Frankrijk := )

Ik zeg: doen!!
Als je in onze zomer komt, kun je plenty wild weather zien, strand hebben we hier ook zat en natuur, nou ja, ietswat :')

ZA is bijzonder he Emmaa, het pakt je op de een of andere manier.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:31

Voor mij staan Kirgizië en Oman bovenaan, beiden landen met prachtige natuur en hele vriendelijke mensen :)
Foto's van Oman staan helaas ergens verstopt op een harde schijf, heb wel wat foto's van Kirgizië maar in het echt is het zoveel mooier:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:51

Bali was prachtig, kennissen van mijn vader hebben hier een appartementen complex opgezet midden tussen de lokale bevolking alleen voor henzelf en bekenden. Was prachtig, je slaapt dus wel in een lekker bed maar overdag kwamen we langs de niet-toeristische dingen, we hebben spulletjes voor een lokaal weekend-schooltje mee gebracht voor de kinderen die niet naar school kunnen. En hebben met handen en voetentaal gesproken met de mensen. Ook zijn we naar de meest prachtige plekken gereden en hebben we hele aparte dieren tussen de rijstvelden zien kruipen..

Achteraf was dit naast een prachtige reis ook de laatste reis die mijn vader met mijn moeder en ikzelf gemaakt heeft voor hij ziek werd en in een paar maanden overleed. Dus ook om die reden is dit mijn mooiste, verste en grootste reis :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelf zou ik heel graag nog door Amerika willen trekken, maar t liefst een groot deel te paard, dat ziet vriend-lief dan weer niet helemaal gebeuren. Dus daar vinden we nog wel een middenweg in :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:13

Mijn verste reis was Australie, maar dat kon toch niet tippen aan Thailand, zo prachtig, heerlijk eten, veilig, zo divers, zo veel leuks te zien en te doen, en alles zo makkelijk te regelen, en zo betaalbaar.

kan niet wachten om weer te gaan.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:24

Java, Sumatra en Madagascar zijn mijn verre reizen geweest.
Vooral Sumatra en Madagascar vond ik qua natuur geweldig. Op Sumatra ben ik twee keer geweest. 1x met mijn ouders en 1x alleen op bezoek bij vrienden. Geweldige tijd gehad toen ik alleen was. Veel van de cultuur ook gezien dus dat was heel bijzonder.
Madagascar ben ik met een groepsreis geweest en dat eiland is zo bijzonder en divers. Veel verschillende soorten natuur en dieren die ook echt alleen daar leven. Heel gaaf. Zowel naar Sumatra als naar Madagascar wil ik ooit weer terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:05

JustMe8484 schreef:
Vooral Sumatra en Madagascar vond ik qua natuur geweldig. Op Sumatra ben ik twee keer geweest. 1x met mijn ouders en 1x alleen op bezoek bij vrienden. Geweldige tijd gehad toen ik alleen was. Veel van de cultuur ook gezien dus dat was heel bijzonder.
Madagascar ben ik met een groepsreis geweest en dat eiland is zo bijzonder en divers. Veel verschillende soorten natuur en dieren die ook echt alleen daar leven. Heel gaaf. Zowel naar Sumatra als naar Madagascar wil ik ooit weer terug

Leuk om wat over Madagaskar te horen, dat is een land wat mij dus heel erg aanspreekt!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 01:20

Mijn verre reizen zijn Sint Maarten en Aruba, maar dat waren echt zon vakanties.
Volgend jaar gaan we rondreizen door Amerika en Canada :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 01:42

Ik ben op Java Indonesië geweest en Cuba.
Ik vond zelf Indonesië gaver. Al was Cuba ook zeker de moeite waard hoor.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 06:16

Mozambique was trouwens ook heel bijzonder, maar dat zou ik zeker niet aanraden ivm veiligheid en corruptie. Ook helpt het daar enorm als je een woordje Portugees spreekt.

Ik heb daar met een walvishaai gesnorkeld en dat was toch wel een van de mooiste dingen die ik ooit gedaan heb.

Ik ben ook in Canada geweest, maar Afrika blijft er met kop en schouders bovenuit steken. Terwijl dat mij ook helemaal niet trok.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 06:42

Ik moet bij jouw omschrijving direct aan Hawaii denken. VS, rondreizen, natuur en strand ... zijn jullie alletwee blij mee.

Wij zijn in 2012 voor een once-in-a-lifetime reis gegaan ... en toen in 2013, 2014 en 2015. :+ Daarna ben ik van baan veranderd en hebben we er helaas het geld niet meer voor, maar zodra het kan gaan we weer terug hoor. Echt onze favoriete bestemming! <3

Een paar sfeer plaatjes:

Prachtige witte stranden ...
Afbeelding

Of rood ...

Afbeelding

Of misschien houd je meer van zwart?

Afbeelding

Het zijn relatief kleine eilanden, dus je kan zowel de zon over het water zien opkomen, of aan de andere kant, zien ondergaan:
Afbeelding

Wat voor jouw als wolkenfanaat vast ontzettend gaaf is, is de zonsopkomst (of ondergang) vanaf de top van Haleakala. Ik heb de foto's daarvan helaas niet op mijn laptop, maar je zit daarbij boven de wolken! Kijk anders even op Google onder Haleakala sunrise.

Naast allerlei kleuren strand, zijn er ook ontelbare watervallen, bijzondere planten, prachtige valleien en de (actieve) volkaan.

Lava die de zee in stroomt.

Afbeelding

Grand Canyon achtige taferelen met gigantische watervallen
Afbeelding

Kwa cultuur kan het tegen Europa niet opboksen, maar naast het lekker Amerikaans winkelen in Waikiki, zijn er toch erg leuke dingen te vinden zoals deze tempel.
Afbeelding

En de gave houten mannetjes bij een van de parken

Afbeelding

Okay, ik zal ophouden met spammen. :o Maar het is echt onwijs mooi en ik vond het zo bij je omschrijving passen. Je kan er trouwens ook heeeerlijk eten, vooral als je van verse vis houdt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 07:02

Niet super ver weg, wel een prachtig land, IJsland :j

Ik zal even kijken of ik nog foto's vinden kan.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:17

Joolien schreef:
JustMe8484 schreef:

Leuk om wat over Madagaskar te horen, dat is een land wat mij dus heel erg aanspreekt!

Als je meer wilt weten, brand maar los. Kan ook wel x kijken voor foto's, moet ik alleen mijn laptop aan de externe harde schijf koppelen maar wil ik best een x doen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:47

Maartje1990 schreef:
Niet super ver weg, wel een prachtig land, IJsland :j

Ik zal even kijken of ik nog foto's vinden kan.

Kan helaas niks meer vinden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:50

Ik sluit me aan bij hawaii we waren daar in het hoogseizoen maar ik heb het ook helemaal niet als druk of toeristisch ervaren. Ik heb er ook echt toffe dingen gedaan en gezien zoals de mooiste zonsopgang(heel erg vroeg door het donker de hoogste berg op), snorkelen in het donker met wilde manta rays, een echt grot in(dus geen verlichting etc) en heerlijk eten.

Nu twijfel ik tussen twee bestemmingen anderhalve maand australie of 3 weken costa rica gecombineerd met 3 weken West Amerika(de nationale parken). Maar australie is het verste weg, dus dat lijkt me toch handig want misschien zie ik zo'n lange vluchtduur wel niet meer zitten na 10 jaar.

Mocht je het in de buurt zoeken vond ik La Palma het meest lijken op Hawaii en was ik het meest verrast door Lauterbrunnen in Zwitserland(de inspiratie voor Rivendell van lord of the rings)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 12:37

Ik vond de Seychellen het mooiste. De stranden en natuur zijn prachtig en je kan van eiland naar eiland reizen. Hawaii samen met de westkust en Grand Canyon in de USA was ook een leuke trip.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:22

Ik ben naar Bonaire geweest! Ik vond het een mooi eiland, dat je het beste op de scooter kunt verkennen (makkelijk te doen + die wind werkt beter als airco dan een auto-airco :D ). Het is ongeveer 1,5 keer texel qua grootte, maar in het noorden een nationaal park met vooral heel veel cactussen, waar het in het zuiden een mangrove gebied heeft. Wij waren er 10 dagen en dat was prima te doen, dagje wat verkennen, dagje strand en zo afwisselen hadden we alles wel gehad in 10 dagen.

Maar over een ruime maand gaan we naar Mauritius en (vooral veel zin in!) Reunion! Het ziet er allemaal zo mooi uit! Daar heb ik heel veel zin in en ik denk dat dat de mooiste reis tot nu toe wordt! :D

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 19:10

Onze huwelijksreis was ruim 2 weken backpacken op Sri Lanka en daarna 5 dagen superdeluxe All-in op de Malediven. Perfecte combi vonden wij :D

Verder nog veel moois gezien maar dit was wel de reis die het beste bij je OP past :D