Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:Ja dat is dus gek he, landen als Zuid-afrika en Australië trekken me helemaal niet. Er woont zelfs familie in Australie, maar ik heb niet zoiets van daar moet ik heen.
Barramundi schreef:Joolien schreef:Ja dat is dus gek he, landen als Zuid-afrika en Australië trekken me helemaal niet. Er woont zelfs familie in Australie, maar ik heb niet zoiets van daar moet ik heen.
Je kunt hier anders wel heel goed stormchasen hoorHet seizoen komt er weer aan, dan is het bijna elke dag wel raak.
Overigens trok Zuid Afrika mij ook totaal niet. Toen ik echter de kans kreeg een 5-weekse studiereis daarheen te doen, toch meegegaan (onder het mom van: Dan ben ik ook een keer in Afrika geweest) en het was GE-WEL-DIG!!! De natuur, de dieren, de mensen, het was echt een super ervaring. Overigens ben ik niet bij strand oid geweest, alleen in natuurparken en wildlife sanctuaries etc, maar ik heb me laten vertellen dat je prima een combi-vakantie van strand & natuur kunt doen.
Ik wil absoluut nog een keer terug naar het Afrikaanse continent, Okavango Delta staat heel hoog op de wensenlijst.
Verder ben ik Australie-fan (understatement van het jaar). De gaafste reis die ik hier gemaakt heb, was eerder dit jaar onze fishing&camping trip naar de Northern Territory. Denk dat dit ook de grootste afstand is die we ooit gereden hebben, 7000 km in totaal.
De mooiste reis hier was denk ik de west kust, van Perth naar Darwin. Swag achterin de auto en rijden maar, volledig ongepland. Als je de tijd hebt, zeker een aanrader, maar je moet van autorijden houden, tis ongeveer 4000 km sturen.
Joolien schreef:Toeren is niet zo'n probleem, met stormchasen rijd je ook zo 1250 km op een dag(dit jaar nog gedaan naar Noord-Frankrijk
)
JustMe8484 schreef:Java, Sumatra en Madagascar zijn mijn verre reizen geweest.
Vooral Sumatra en Madagascar vond ik qua natuur geweldig. Op Sumatra ben ik twee keer geweest. 1x met mijn ouders en 1x alleen op bezoek bij vrienden. Geweldige tijd gehad toen ik alleen was. Veel van de cultuur ook gezien dus dat was heel bijzonder.
Madagascar ben ik met een groepsreis geweest en dat eiland is zo bijzonder en divers. Veel verschillende soorten natuur en dieren die ook echt alleen daar leven. Heel gaaf. Zowel naar Sumatra als naar Madagascar wil ik ooit weer terug
Joolien schreef:JustMe8484 schreef:Java, Sumatra en Madagascar zijn mijn verre reizen geweest.
Vooral Sumatra en Madagascar vond ik qua natuur geweldig. Op Sumatra ben ik twee keer geweest. 1x met mijn ouders en 1x alleen op bezoek bij vrienden. Geweldige tijd gehad toen ik alleen was. Veel van de cultuur ook gezien dus dat was heel bijzonder.
Madagascar ben ik met een groepsreis geweest en dat eiland is zo bijzonder en divers. Veel verschillende soorten natuur en dieren die ook echt alleen daar leven. Heel gaaf. Zowel naar Sumatra als naar Madagascar wil ik ooit weer terug
Leuk om wat over Madagaskar te horen, dat is een land wat mij dus heel erg aanspreekt!