Parkeren Schiphol, iets met bomen en bos..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:00

Wij parkeerden de afgelopen jaren altijd op P3. Genoeg plek en de shuttlebussen rijden af en aan. Dit jaar voor het eerst P4 geprobeerd in de meivakantie. Wat een drama was dat. Geen plek te vinden en met ons bleven auto's rondjes rijden in de hoop dat er iemand weg zou gaan. Dit heeft 50 minuten geduurd. Shuttlebussen ging wel snel. Je doet er 10 min langer over dan vanaf P3. Volgende keer weer gewoon P3.

RoosG

Re: Parkeren Schiphol, iets met bomen en bos..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:11

Zelfde ervaring hier als Frensje, p3 is top, p4 vond ik ruk. Was een gedoe om een plekje te vinden en moesten lang wachten op de shuttlebus. Geen fijn begin van de vakantie. P3 vind ik ideaal, hoef zelden te wachten op de bus en je bent er zo. En wordt ook voor de deur bij Schiphol afgezet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:16

Wij hebben ook een paar keer pech gehad met lang wachten op shuttlebussen en dan laat je het wel. Ook hier fervent aanhangers van Valet parking, hoewel ik het idd erg duur geworden vind en je moet ook nog een stuk verder lopen dan toen het nog holiday Valet parking heette. .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:21

Fitzroy schreef:
Wij hebben ook een paar keer pech gehad met lang wachten op shuttlebussen en dan laat je het wel. Ook hier fervent aanhangers van Valet parking, hoewel ik het idd erg duur geworden vind en je moet ook nog een stuk verder lopen dan toen het nog holiday Valet parking heette. .

Vorig jaar okt hadden ze net de verbouwing klaar, heel mooi geworden.. maar moet ergens terugverdiend worden :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:24

Ze slaan er een slaatje uit dat P2 is gesloten. Dat scheelt echt heel veel parkeerplaatsen. Balen, maar ja. Met die louche bedrijfjes wil ik de gok niet nemen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:29

Is het niet een optie om hem bij het vd Valk hotel te zetten? Ben je er ook binnen 10 minuten met elke 20 minuten een shuttlebus. Is volgens mij ook niet heel duur om daar een week te parkeren. Eerste 24 uur is zelfs gratis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:31

Hotel op Schiphol is ook eventueel nog een optie? Ik vond dat echt geweldig. Rustig met de trein die kant op en geen stress van uitvallende treinen en vertragingen etc. Citizen M zit echt 3 minuten lopen van de terminal af. Als je zonder bagage reist kan je zelfs achter de douane een hotel pakken. Echt ideaal. Hier helaas geen optie meer door niet-slapende kleuter maar anders deed ik dit echt altijd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:18

Is wel echt heel prijzig zo'n kamer vooralsnog je ook nog heel vroeg vertrekt.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:24

Valet parking, valt P6 daar ook onder? Daar hebben wij in januari geparkeerd en dat was top! Alleen dat was maar voor 5 dagen en weet echt niet meer wat het kostte.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:38

Relaxed schreef:
MamaMiesje schreef:
Wij hebben afgelopen meivakantie gebruik gemaakt van GreenParking.
Was een grote parkeerplaats op een terrein in Aalsmeer, de bus stond keurig klaar en in 15 min waren op Schiphol. Terugkomst (03:30) ook prima en de auto stond er nog :D

Was een week voor iets van €80,-

Thanks, die lijkt goed, 67.50..

Supervixen, 100 euro.. ik kan voor 24 euro op en neer met de trein, dat verschil is me te groot. Ook al gaat mijn voorkeur uit naar de auto.

Love2sk, die deed ik idd ook, maar nu echt te duur geworden.

Vorig jaar betaalde je 80 euro en parkeren op p3 is 100 euro. Wat is 20 euro verschil nou op een week vakantie?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:10

20 euro klinkt niet super veel maar 100 aan parkeergeld vindt ik echt belachelijk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:14

moonsparkle schreef:
20 euro klinkt niet super veel maar 100 aan parkeergeld vindt ik echt belachelijk :o

Pcies.. als je voor 24 met de trein kan is 80 al veel voor alleen parkeren.. komt ook nog een halve tank diesel bij ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:16

Liek_ schreef:
Hotel op Schiphol is ook eventueel nog een optie? Ik vond dat echt geweldig. Rustig met de trein die kant op en geen stress van uitvallende treinen en vertragingen etc. Citizen M zit echt 3 minuten lopen van de terminal af. Als je zonder bagage reist kan je zelfs achter de douane een hotel pakken. Echt ideaal. Hier helaas geen optie meer door niet-slapende kleuter maar anders deed ik dit echt altijd.

Hoe lang van tevoren denk je dat je security door kan? :+ Dat mag echt pas een paar uur voordat je vliegt. Hotels in de terminals zijn doorgaans voor mensen met een overnight layover.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:04

Wij betalen 150,- voor 2 weken. Daar heb ik echt geen taxi voor bij ons vandaan en het OV is geen optie in het buitengebied. Ach, het hoort nu eenmaal bij de vakantie.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:23

moonsparkle schreef:

Als je een week weggaat, is dat nog geen 15 euro per dag. Daar kun je in veel steden echt niet voor parkeren. Ik heb een half jaar geleden al gereserveerd voor p3 en ook rond de 100 euro kwijt, maar dan wel voor 16 dagen.

Maar goed, je kunt ook met de trein gaan.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:26

Zet je auto in Amstelveen neer in een van de wijken langs de bus lijn, daar is het nog gratis parkeren. Neem de 300 naar Schiphol en binnen een kwartier sta je voor de deur. Die bus rijdt ook 's nachts.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:27

Zo is dat. Wij waren onlangs een middag/avond in Amsterdam. Toen schrokken we wel even: 7 uur parkeren voor 56,- (en dat was nog met 25 % korting := ) Dan is € 150,- voor 2 weken een schijntje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:36

Emmaa_ schreef:
Liek_ schreef:

Hoe lang van tevoren denk je dat je security door kan? :+ Dat mag echt pas een paar uur voordat je vliegt. Hotels in de terminals zijn doorgaans voor mensen met een overnight layover.

Nee joh dat mag gewoon al de dag voor je vliegt. Alleen je koffer meenemen is onhandig omdat de bagage drop off wel pas een paar uur van tevoren open gaat.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:55

Emmaa_ schreef:
Liek_ schreef:

Kan gewoon de security door hoor. Laatst moest ik naar een EU land (dus niet door security) maar mijn vlucht had vertraging en ben er vrijwillig doorheen gegaan om tax free te shoppen. Kon gewoon.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:58

Ik heb de laatste keer bij Parkos in Roelofarendsveen geparkeerd. Je krijgt dan ook een shuttle naar en van de luchthaven. Was spotgoedkoop. Praten alleen niet heel goed Nederlands, maar is prima verlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:06

Parkos is een website waarop parkeerbedrijven hun diensten aanbieden en niet een parkeerder an sich. Zitten heel veel malafide parkeerboeren op Parkos.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:28

Jans schreef:
Parkos is een website waarop parkeerbedrijven hun diensten aanbieden en niet een parkeerder an sich. Zitten heel veel malafide parkeerboeren op Parkos.

Oh, goed dat je het zegt. Dan moet ik even opzoeken welke wij hadden.

Gevonden,.. wij zaten bij Parking4Schiphol

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:12

Emmaa_ schreef:
Liek_ schreef:

Als je bij de securitycheck bent in de avond en je moet pas de volgende dag rond 13:00 vliegen, maar je kunt dus laten zien dat je bijv. een kamer in Yotel hebt geboekt (dus na de check), dan mag je er voor zover ik weet alvast doorheen hoor :j
Alleen als je ruimbagage hebt dan is dat niet handig, want dat kun je pas paar uur van tevoren inchecken en bijv. je grote vloeistoffen komen anders dus ook niet door de check.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:20

Normaal zetten wij de auto op P3. Dat kwam op 110 euro voor aanstaande maandag 13 dagen. Dat is een stuk duurder dan andere jaren. Nu hebben wij King Parking genomen (die gebruikt mijn man ook voor zakelijke reizen) en die was 105 euro. Dus iets goedkoper en we hoeven niet met de shuttle-bus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:33

http://www.actievandedag.nl/
Enkele reis van elk station in NL naar Schiphol, Rotterdam of Eindhoven Airport voor 9 euro.
Is dit wat voor je TS?