Ik haat kamperen.... Medestanders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:58

Een hele vakantie kamperen is ook niets voor mij, maar in bepaalde situaties kan het wel handig zijn.
Deze zomer ga ik naar equador en waarschijnlijk een stukje het amazoniemwoud in. Dan is 1 of 2 nachten kamperen toch wel ene unieke ervaring, maar langer hoeft van mij ook echt niet.
Ieder jaar neem ik een huurhuisje, soms helemaal alleenstaand in de bergen zonder electriciteit, maar wel steeds comfortabel en gezellig. Ik geniet van een echt bed en van een privé douche :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:10

@mvdende, zoiets is inderdaad mooi, gewoon lekker in de middle of nowhere!

In de Biesbosch heb je van die onbewoonde eilandjes liggen waar in het voorjaar en najaar echt helemaal niks te doen is en je geen mens tegen komt <3 Heerlijk is dat!
Afbeelding

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:16

Hier hetzelrde... snap dr niks van thuis alles luxe voor elkaar hebben en dan gaan kramperen op vakantie... heel apart... alsnog je boodschappen doen, met je wc rolletje over de camping, met rot weer al die vocht en lekkages... ik heb eens bin het Gardameer in een tentje gelegen met noodweer... nou fijn hoor -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:24

Ik wil ook geen tent meer. Maar in de caravan? Heerlijk! Als het koud en nat is zitten wij er warmpjes bij en ons bed is net zo comfortabel als thuis. Plus een toilet bij de hand voor als ik er in de nacht uit moet. Ideaal. Veel fijner als een vakantiehuis met bed waar God mag weten wie in gelegen hebben.

Diddykong

Re: Ik haat kamperen.... Medestanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:52

Ik vind dat als je het op vakantie beroerder hebt dan thuis, je iets verkeerd doet ;). Kamperen trek ik 1 nachtje voor een festival of zo. Maar douchen met een muntje, en snacht weet ik het waarheen moeten lopen voor een :r toilet. Nee dank je. Ik kom uit een groot gezin, ik haat delen :'). En de redenen die jij noemt had ik nog niet over nagedacht zelfs hahaha. Kamperen is nog erger dan ik dacht.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:00

Ik snap je volledig! Tot mijn 16de ofzo was het jaarlijks hetzelfde elke zomer kamperen in een tent met mijn moeder en broer. Ik HAAT het. Beestjes, zand, gedoe met slapen in zo’n k*t slaapzak met een k*t luchtbed en douchen in gemeenschapperlijke douches brrrr... vreselijk. Ik doe het ook nooit meer. In een camper vind ik overigens prima, dat dan weer wel. Maar toch heb ik nu al meerdere jaren genoten van een lekker luxe hotel... heerlijk :=

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:25

Een tent vind ik nog best te doen. Maar al die andere mensen, nee bedankt :+

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:27

Verschrikkelijk !!! o ik haat het zo......
Wij gingen toen we jonger waren op vakantie met onze vader, stiefmoeder en zoons. De kinderen gingen slapen in de tent en hun in de caravan. Tent was lek, luchtbed was lek, muggen/spinnen/ ander ongedierte. Je hoorde serieus alle geluiden, het was vet vroeg al licht en vet laat pas licht. En zelfs als je goed opgepompte luchtbed ligt lijkt het nog steeds als of je op de grond ligt. Zo blij dat we weer thuis waren. man man man

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:30

bakkabouter schreef:

L'enfer, c'est les autres :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:32

Jildau schreef:
Als het nodig is dan okee.. Maar voor de lol snap ik het niet. Vakantie is voor mij iets leuks en ontspannends, niet moeten behelpen.. :D Heb je thuis een huis met lekker bed en douche enzovoorts en dan ga je op vakantie op de grond liggen in een tent.

Exact dit dus. Als ik al op vakantie moet dan moet dat ook luxe en ontspannend zijn. Dat is in een tent echt niet hoor, dan blijf ik liever in mijn eigen huis.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:34

Ik snap de lol van in een tent slapen ook niet echt. Ik slaap al niet lekker als ik een mier zie lopen laat staan als de hele beestenbende naar binnen kan komen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:38

Hier een ex-medestander, maar ik kan inmiddels wel zeggen dat ik ben bekeerd. Het tentje an sich ben ik nog steeds geen grote fan van, maar de voordelen wegen voor mij op ten opzichte van de nadelen. Veel goedkoper en flexibeler reizen. Overigens zijn de grote haring-aan-haring campings ook niet aan mij besteed, maar wel lekker rustig in de natuur.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:40

Hmm, eigenlijk moet ik er ook niets van hebben.. maar vorige zomer heb ik zo een leuke roadtrip gehad met wild kamperen! In de Smokey Mountains, NC. Voor de eclipse :j echt op de mooiste plaatsen terecht gekomen en hele leuke mensen ontmoet
Uiteraard konden we niet anders want alle hotels waren al een jaar op voorhand volgeboekt voor de eclipse. Nergens nog een plekje vrij echt bizar :')

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:44

Koper schreef:
bakkabouter schreef:

L'enfer, c'est les autres :D

Hahaha, inderdaad, voor mij alleszins wel :D Vooral als die "anderen" dan ook nog eens "gezellig" en "sociaal" willen doen. Héérlijk -O-
Doe mij maar een hutje (of vooruit, een tentje dan, als er maar fatsoenlijk sanitair beschikbaar is) in het bos en een stapel boeken. En vooral niet andermans kinderen, honden, muziek of zatte praat.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:45

Dat klinkt goed bakkabouter, mag ik ook komen? Ik zal héél stil zijn.

Of een hutje een kilometer of 3 verderop, dat kan natuurlijk ook :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:53

Hoe ver gaan jullie weg met die vriendenclub?

Geen optie om een paar nachtjes in de (zeer goed uitgewassen O:) ) trailer te gaan slapen?
Hebben mijn ouders, tot verbijstering van alle aanwezigen :D , ook een keer gedaan bij een uitje van een oldtimer motorclub waar mijn vader toen bij was.
Motor in de trailer, op locatie motor eruit en beddengoed erin :') .

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:01

Koper schreef:
Dat klinkt goed bakkabouter, mag ik ook komen? Ik zal héél stil zijn.

Of een hutje een kilometer of 3 verderop, dat kan natuurlijk ook :D

Helemaal prima! :)

Zou dat concept nog niet bestaan? Een "camping" of bungalowpark met 1 hutje per vierkante kilometer bos en een maximaal aantal decibels.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:03

Op Airbnb staan genoeg van die huisjes :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:19

Ik ben ook niet zo van camperen. :+
1 nachtje oke, maar een hele vakantie? Liever niet. :')
Glamping aan de andere kant...dat lijkt mij heerlijk, wel in de natuur verblijven maar toch een beetje comfort behouden. Gewoon op een bed slapen ipv op een matras op de grond, en gewoon de ruimte hebben om te kunnen staan, confortabel te zitten etc...

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:23

Ik wil niet betalen om mij oncomfortabel te voelen.

Glamping zie ik overigens wel zitten.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:44

Kamperen? Rot op :')
Ik heb een hele intense haat voor tenten. Luchtbedden zijn ook enorme ellende, en de exemplaren waar ik eventueel nog op wil slapen passen niet in een tent. Al mijn spullen op de grond en in tassen, ook doffe ellende. Bloedheet in zo’n ding, en afhankelijk van waar je bent ‘s nachts ijskoud. En overal zand etc.. no thanks.

Ik/we reizen redelijk wat, vooral naar verschillende antiekfairs e.d. in Europa om te verkopen en in te kopen. Die duren vaak een aantal dagen, en verreweg de meeste mensen komen daarheen met een bus of klein vrachtwagentje en aanhangen, of zelfs met auto en aanhanger. Die slapen of in de bus/auto/laadruimte, of in een tent die ze ernaast zetten. Mij niet gezien. Camper, met een vast bed en garage, aggregaat erbij, tv in de camper met schotel op het dak, gasstel, douche/wasruimte, wc en airco. En zelfs dat vind ik redelijk behelpen _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 12:47

Snorlex schreef:
Ik wil niet betalen om mij oncomfortabel te voelen.

.

Precies ja :')

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:48

Toen ik nog thuis woonde wel veel gekampeerd, combinatie van kamper en bungalowtent,
maar nu al jaren op vakantie in een huisje, stacaravan of hotel
Zo'n kant en klare tent lijkt mij ook nog wel wat maar verder mij ook niet gezien

Denk dat trouwens dat dit je grootste medestander is :D

https://www.youtube.com/watch?v=_hJ9YS_Ezog

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:53

Ik vind kamperen zelf geweldig, maar bij deze titel moest ik gelijk denken aan een sketch van Bert Visscher :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:05

Mij ook absoluut niet bellen! Zit je ‘s morgens aan je tafeltje aan je ontbijt: “goedemorgen buurvrouw! Oohh heb je lekker croissantjes gehaald? Ja, ik zei gister nog tegen mijn man, die moet je ff halen, das lekker, maarja, je weet hoe mannen zijn hè? Heb hè trouwens die onweersbui gehoord? Meid t was verschrikkelijk.....”

Rot......op.....nu! }:)