Wat vinden jullie hier van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 13:30

Ik vind het echt niet leuk dat mensen mij nu zo naar bestempelen.
Dit topic had niet zo hier op moeten uitdraaien.
Ik begrijp heel erg goed dat daar iets verkeerds gebeurd is en misschien komen mijn reacties voor jullie anders over. Ik reageer later nog wel wat uitgebreider.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:31

TS volgens mij heb je je besluit al gemaakt. Mag ik je dan alleen echt nog aanraden voor je boekt oid om een Skype/facetimegesprek met ze te hebben? Dan kun je een stuk beter polsen wie iemand is en of er een klik is. Want nog compleet los van alles en iedereen, dat is echt key, anders krijg je het belachelijk zwaar als er geen klik is met de vaste mensen/bazen

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:38

kimberleyepe schreef:
@knabbelgirl, ik mag mij daar gewoon in broek kleden. Daar hebben we het al met elkaar over gehad. Het is ook vooral dat ik het erg interessant vind om hun levenswijze te zien. Ze hebben ook voorgesteld dat als ik voor het eerst kom het beste 3 weken of korter kan doen om te kijken of het me wel bevalt. Allemaal erg netjes dus:)

@drifter, ik snap dat je deze mening hebt over ze. Ik hoop dat je je ook kunt verplaatsen in wat ik vind. Het is namelijk in 2006/2007 gebeurd, terwijl de meisjes sliepen. Ik kan mij dus niet goed voorstellen dat er iets heel ergs gebeurd is. Anders zouden de meisjes wakker zijn geworden lijkt me. Josh heeft zelf tegen zijn ouders gezegd wat hij heeft gedaan, doordat hij doorhad dat dit niet goed is. De meisjes hebben wel degelijk "hulp" gehad. In hun ogen is dat misschien gewoon gesprekken met hn ouders. Maar waarom zouden de meisjes hulp willen boor iets waar ze niets van gemerkt hebben?

Ik kan mij als familie zijnde goed voorstellen dat je niet wilt dat dit publiekelijk wordt gemaakt. In het begin van de serie was het ook allemaal nog niet zo groots. Om het dan ineens te gaan vertellen omdat de serie zo groots is geworden lijkt me niet heel logisch.

Toch zou ik het heel fijn vinden om dit topic een beetje goed te laten verlopen, ik denk dat dit verhaal nu wel duidelijk gemaakt is. Ik snap heel goed dat je dit niet verkeerd bedoelt! Ik probeer me alleen wel te verplaatsen in deze mensen en in hun situatie.

Haalt niet weg dat het mij gewoon een geweldige ervaring lijkt, en ik merk het vanzelf allemaal wel. Ik weet waar ik me op moet voorbereiden zeg maar. Als het me niet bevalt is het ook eens maar nooit weer.

Ik ben hier echt stil van.. Wat een intens ongezonde manier om over dit soort dingen na te denken. Bizar gewoon. :wow:

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:16

Ik snap TS ook wel. :) Ze heeft leuk contact met die mensen en is uitgenodigd om daar langs te komen als vrijwilliger. Zij kent ze als gezellige mensen, is nieuwsgierig naar ze en heeft nu een toffe kans gekregen. Ik zou zelf niet willen samenwerken met mensen die misbruik en mishandeling goedpraten en aanmoedigen. Misschien kan TS dat wel, kan zij dat gedrag veroordelen en toch geïnteresseerd zijn in de mensen 'achter' dat gedrag, zeg maar. Juist omdat ze zo radicaal anders denken kan het ook ontzettend leerzaam zijn.

Die familie vindt het misschien gezellig om andere mensen over de vloer te krijgen. Is voor hen ook een manier om de (in hun ogen) mooie kanten van hun geloof te laten zien. Daar schuilt zeker een gevaar in als je vatbaar voor mooie praatjes bent, dat wel. Zo'n soort commune lijkt heel beschermd en veilig, dat heeft best aantrekkingskracht denk ik. Het is heel belangrijk om na te denken over mogelijke risico's. :j Maar TS loopt heus geen groot gevaar zodra ze één voet over de drempel zet.

TS: Heb je al gezocht naar ervaringen van anderen? Ik zou zeker proberen om reviews hiervan te vinden, kijken wat andere toeristen schreven. En maak gewoon afspraken over de verwachtingen over en weer, qua geloofsregels en vrije tijd en zo. Zorg ook dat je een back-up plan hebt en zélf kunt vertrekken wanneer je wil, dat je niet van hen afhankelijk bent.

Pas je wel op met het bagatelliseren van de negatieve verhalen? Jij kent ze als vriendelijke aardige mensen, dat zijn ze vast ook. Maar dat vlakt de slechte dingen niet uit. Een oudere broer die zijn jonge zusjes betast = incest, of dat nou met grof geweld ging of subtiele aanrakingen in de nacht. En ze geloven in volledige onderwerping van vrouwen aan mannen en dat kinderen zwaar fysiek gestraft moeten worden. Ik zou geen gezellige gesprekken over die onderwerpen verwachten, en het lijkt mij erg moeilijk om daarmee in de praktijk geconfronteerd te worden. Dat kan best onverwachte impact op je hebben.

Als je stiekem denkt dat het eigenlijk hartstikke lieve mensen zijn, dat de verhalen zwaar overdreven worden en dat ze heus niet echt zo streng in de regels zijn ... dan zou ik even heel goed nadenken of het zo verstandig is. Als je je dondersgoed bewust bent van de negatieve aspecten, daar voor geen goud bij zou willen horen maar gewoon nieuwsgierig bent naar de mensen met wie je mailt en hun leefwijze, dan kan het wellicht een superbijzondere ervaring worden. :)

maximuss

Re: Wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:22

Wedden dat ze daar nu al weten welke kerel ts daar in 3 weken het hoofd gek mag maken zodat ze daar blijft en trouwt... Om vervolgens zo snel mogelijk wat kinderen uit te persen en vast te zitten voor de rest van haar dagen...

Er zit sowieso een verborgen agenda achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:27

Nee maximuss dat vind ik wel heel overdreven :') kom op

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:31

maximuss schreef:
Wedden dat ze daar nu al weten welke kerel ts daar in 3 weken het hoofd gek mag maken zodat ze daar blijft en trouwt... Om vervolgens zo snel mogelijk wat kinderen uit te persen en vast te zitten voor de rest van haar dagen...

Doe niet zo raar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:33

maximuss schreef:

Vind je dit niet een beetje ver gaan?
Niets mis met gezonde achterdocht, maar je kunt ook doorslaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:35

Tja, misschien is dat zo, het kàn. Het voordeel van dit adres is dat je aardig weet waar je op moet letten. En dat zij ook weten dat je bewust bent van de valkuilen.

Zou je hier niet naartoe gaan omdat je toch angstig bent, en kom je dan ergens anders in het land terecht dan weet je niet wat daar weer voor skeletten in de kast zitten....

Gewoon zorgen dat je een goed back-up plan hebt zodat je daar per direct op eigen gelegenheid weg kan en weet waar je dan terecht kunt, en dan zal het risico vast niet groot zijn :(:)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:38

Nope, ik overdrijf niet. Ik heb er indertijd een scriptie over gemaakt en met verschillende vrouwen (ca 50) gesproken bij wie het net zo gegaan is...
Het begon altijd heel gezellig met contact via brief of mail. Heel luchtig en gezellig. Eens ze daar waren begon men heel stilletjes met de indoctrinatie en werden ze aan een mannelijke "gids/ begeleider" gekoppeld...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:47

Dani schreef:
Ik snap TS ook wel. :) Ze heeft leuk contact met die mensen en is uitgenodigd om daar langs te komen als vrijwilliger. Zij kent ze als gezellige mensen, is nieuwsgierig naar ze en heeft nu een toffe kans gekregen. Ik zou zelf niet willen samenwerken met mensen die misbruik en mishandeling goedpraten en aanmoedigen. Misschien kan TS dat wel, kan zij dat gedrag veroordelen en toch geïnteresseerd zijn in de mensen 'achter' dat gedrag, zeg maar. Juist omdat ze zo radicaal anders denken kan het ook ontzettend leerzaam zijn.

Die familie vindt het misschien gezellig om andere mensen over de vloer te krijgen. Is voor hen ook een manier om de (in hun ogen) mooie kanten van hun geloof te laten zien. Daar schuilt zeker een gevaar in als je vatbaar voor mooie praatjes bent, dat wel. Zo'n soort commune lijkt heel beschermd en veilig, dat heeft best aantrekkingskracht denk ik. Het is heel belangrijk om na te denken over mogelijke risico's. :j Maar TS loopt heus geen groot gevaar zodra ze één voet over de drempel zet.

TS: Heb je al gezocht naar ervaringen van anderen? Ik zou zeker proberen om reviews hiervan te vinden, kijken wat andere toeristen schreven. En maak gewoon afspraken over de verwachtingen over en weer, qua geloofsregels en vrije tijd en zo. Zorg ook dat je een back-up plan hebt en zélf kunt vertrekken wanneer je wil, dat je niet van hen afhankelijk bent.

Pas je wel op met het bagatelliseren van de negatieve verhalen? Jij kent ze als vriendelijke aardige mensen, dat zijn ze vast ook. Maar dat vlakt de slechte dingen niet uit. Een oudere broer die zijn jonge zusjes betast = incest, of dat nou met grof geweld ging of subtiele aanrakingen in de nacht. En ze geloven in volledige onderwerping van vrouwen aan mannen en dat kinderen zwaar fysiek gestraft moeten worden. Ik zou geen gezellige gesprekken over die onderwerpen verwachten, en het lijkt mij erg moeilijk om daarmee in de praktijk geconfronteerd te worden. Dat kan best onverwachte impact op je hebben.

Als je stiekem denkt dat het eigenlijk hartstikke lieve mensen zijn, dat de verhalen zwaar overdreven worden en dat ze heus niet echt zo streng in de regels zijn ... dan zou ik even heel goed nadenken of het zo verstandig is. Als je je dondersgoed bewust bent van de negatieve aspecten, daar voor geen goud bij zou willen horen maar gewoon nieuwsgierig bent naar de mensen met wie je mailt en hun leefwijze, dan kan het wellicht een superbijzondere ervaring worden. :)

Heel mooi verwoord Dani, zowel de positieve dingen als de negatieve. En helemaal mee eens zoals je het zegt :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:37

Ook ik schrik ervan hoe makkelijk je incest aan de kant wuift TS. Ik zie dat je alles op alles gaat zetten om toch heen te kunnen, ik hoop dat jou niet hetzelfde overkomt. :(

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:43

lieve ts. gewoon lekker gaan. zie het als een vakantie waarbij je even helpt.
het gaat hier niet over de familie van tv , maar over een christelijk kamp in amerika.

het is een ervaring die je vast nooit gaat vergeten.

mocht je twijfelen waarom je daar heen gaat en of het veilig is, dan zou ik het niet doen,
maar dat kunnen wij niet voor jou bepalen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:44

Ik lees al even mee en ts ik hoop werkelijk met elke vezel van mijn lijf dat het geen verkeerde insteek is van hun kant. Maar toch geeft het me geen goed gevoel.

Al zouden de meisjes geslapen hebben en niets gemerkt, dat maakt geen barst uit. Als iemand jou verkracht terwijl je slaapt en niet wakker wordt om welke reden dan ook (dromen, gedrogeert enz) maakt dat dan ok? Nee toch lijkt me.

Maar los van de incest. Waarom zouden zij jou willen laten inwonen drie weken gratis en wat zou je dan moeten doen waarvoor je vieze kleren nodig hebt. Waarom zou jij wel met de mannen mogen samenwerken maar hun eigen vrouwen niet? Wie zorgt voor transport naar het verblijf en terug en is het mogelijk tussendoor contact te houden met thuisfront. Want stel het is niet ok, hoe ga je daar dan wegkomen dan wle kun je aan iemand doorgeven dat het niet goed gaat?

Kortom zijn dit dingen waar je over nagedacht hebt en heb je er een oplossing voor? Ik ben bijna 50 kan mezelf erg goed verdedigen maar geen haar op mijn hoofd die er zou denken in mijn uppie naar iets dergelijks te gaan zo ver overal vandaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:16

maximuss schreef:
Nope, ik overdrijf niet. Ik heb er indertijd een scriptie over gemaakt en met verschillende vrouwen (ca 50) gesproken bij wie het net zo gegaan is...
Het begon altijd heel gezellig met contact via brief of mail. Heel luchtig en gezellig. Eens ze daar waren begon men heel stilletjes met de indoctrinatie en werden ze aan een mannelijke "gids/ begeleider" gekoppeld...

Het zal ongetwijfeld gebeuren maar niet bij dat kamp. Ze willen zieltjes winnen, geen Nederlandse bruidjes. Veel te omslachtig.

Ik vind dit echt overdreven.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:42

TS dit bedoel ik niet aanvallend maar jouw reacties op de incestgeschiedenis zijn echt zorgwekkend. Je komt heel naïef over.

Ik snap dat jouw ouders zich zorgen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:07

TS als je er zó van overtuigd bent dat het lieve mensen zijn en dat ze heus niks verkeerds doen en het allemaal ‘niet zo erg was anders waren ze wel wakker geworden’ (seriously??) dan moet je misschien maar lekker gaan. Want dát is wat je wil horen.

Wat vinden je ouders van dit grandioze plan?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:22

TS ik hoop van harte dat je een beslissing maakt met gevoel en hart!
Mijn nekharen staan recht overeind en vertrouw dit niet helemaal.
Net zoals andere bokkers, nare ervaringen meegemaakt in het verleden.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 20:38

Graag wil ik hier nog even goed en duidelijk proberen te reageren.
Ik wil mensen absoluut niet het idee geven dat ik incest vind goed te praten.
Volgens mij zijn er hier mensen die denken dat die jongen zijn zussen heeft verkracht, maar volgens mij is dit niet zo. Hij heeft ze in hun slaap (en blijkbaar ook iemand wakker) aangeraakt. Dat is wat ik erover weet in ieder geval. Valt dit dan ook onder incest? Anders heb ik hier een verkeerd beeld bij.

Ik ben dit topic gestart om jullie meningen te horen over mijn openingspost. Ik had niet verwacht (en ook niet gehoopt) dat dit topic zo'n negatieve wending zou hebben. Graag wil ik nog 1 keer duidelijk maken dat ik niet bij dit gezin terecht zou komen. Het is ook niet mijn intentie om die mensen te ontmoeten.

Dat het gezin waar ik wel terecht zou komen (hun) kinderen zo behandelt, dat wist ik niet. Ik ben ook nog steeds in contact met ze en er is verder nog geen ticket geboekt.

Ik ben een persoon met heel veel geduld en begrip, en ik probeer ook zo veel mogelijk research te doen over waar ik terecht zou komen. Dit willen mijn ouders natuurlijk ook weten. Vooralsnog zou ik het een hele interessante ervaring vinden, waarbij ik OF een hele toffe periode zou hebben met alle mensen die ik ga ontmoeten en de dingen die ik ga doen OF een misschien wat mindere ervaring door de dingen die ik daar meemaak, maar met een betere kijk op hun levenswijze.

Ik ga er vanuit dat ze mij niets zullen doen. Mijn familie zou weten waar ik heen ga, en daarbij zou ik dingen als een adres in nood of mijn telefoontegoed enzo allemaal goed regelen. Daarom heb ik ook veel gehad aan sommige dingen die hier worden genoemd.

Wel wil ik nog even melden dat ik sommige reacties echt wel te ver over de streep vind gaan, en dat die mij ook raken. Ik vind het helemaal niet erg dat er mensen zijn die het mij afraden, daar open ik dit topic ook voor! En voor iedereen die mij niet goed begreep, mijn excuses!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:45

maximuss schreef:

Nou ja dit dacht ik ook wel een beetje...

Verder vind ik het ronduit schokkend dat, volgens jouw opvatting, aanraken niet onder seksueel misbruik valt (ligt dan wel weer An de plek maar daar is hier geen verwarring over mogelijk denk ik zo), wat incest gewoon Is, alleen onder directe familie.
Ik denk dag je absoluut niet moet gaan, ik denk oprecht dat je veel te naïef bent en het mooier inziet dan dat het is

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:52

Lieve TS, ik ken je verder niet, maar ik hoop dat je niet nu al in een nare situatie zit waardoor je denkt dat dit soort seksueel misbruik "niet zo erg is." Dat is echt, echt, echt niet goed hoor. Niemand heeft het recht om ongevraagd aan je lichaam te zitten, ook niet als je er niet wakker van wordt. Sexueel misbruik is meer dan alleen penetratie, vandaar dat dit ook onder incest valt.

Ik ben ook geschrokken van de artikelen die Drifter hier geplaatst heeft over de "vereerde gasten" van je mogelijke host familie. Vind je dat zelf niet hartstikke eng? Er zijn grote stukken van de VS waar je echt in de middle of nowhere zit, geen internet, geen bereik met je telefoon, geen buren binnen loopafstand ... geen uitweg als het misloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:54

Joanne1987 schreef:
maximuss schreef:

Nou ja dit dacht ik ook wel een beetje...

Verder vind ik het ronduit schokkend dat, volgens jouw opvatting, aanraken niet onder seksueel misbruik valt (ligt dan wel weer An de plek maar daar is hier geen verwarring over mogelijk denk ik zo), wat incest gewoon Is, alleen onder directe familie.
Ik denk dag je absoluut niet moet gaan, ik denk oprecht dat je veel te naïef bent en het mooier inziet dan dat het is

Met alle respect maar ts zegt helemaal nergens dat aanraken niet onder seksueel misbruik valt en geeft zelf ook toe het wat betreft incest misschien niet helemaal te weten.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:58

Guinevere schreef:
Lieve TS, ik ken je verder niet, maar ik hoop dat je niet nu al in een nare situatie zit waardoor je denkt dat dit soort seksueel misbruik "niet zo erg is." Dat is echt, echt, echt niet goed hoor. Niemand heeft het recht om ongevraagd aan je lichaam te zitten, ook niet als je er niet wakker van wordt. Sexueel misbruik is meer dan alleen penetratie, vandaar dat dit ook onder incest valt.

Ik ben ook geschrokken van de artikelen die Drifter hier geplaatst heeft over de "vereerde gasten" van je mogelijke host familie. Vind je dat zelf niet hartstikke eng? Er zijn grote stukken van de VS waar je echt in de middle of nowhere zit, geen internet, geen bereik met je telefoon, geen buren binnen loopafstand ... geen uitweg als het misloopt.

Dit,

aanraking zonder toestemming van persoon (dus ook slapend) is misbruik, het hoeft dan geen seksueel tintje te hebben (mocht de aanraking ergens anders zijn) maar dan nog is het een vorm van misbruiken, want er is geen toestemming van beide partijen.

Ook mijn nekharen gaan recht overeind staan, lees vooraf alle ervaringen goed door, alle artikelen en ga ook zeker eens de confrontatie aan met de mensen over deze minder fijne onderwerpen mocht je het plan hebben echt te gaan.

Dan weet je namelijk wat de reactie is, of je jezelf bij de reactie en de mensen nog prettig voelt, liever die confrontatie nu als er daar achter komen dat de reactie anders is als je had verwacht. :)

En als dat het geval is dan denk ik dat het een levenservaring is voor jou, een uitdaging om te doen misschien (als ik je berichten goed interpreteer) en hoop ik dat mijn nekharen het fout hebben en je ook weer helemaal als jezelf terug komt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:01

kimberleyepe schreef:
Graag wil ik hier nog even goed en duidelijk proberen te reageren.
Ik wil mensen absoluut niet het idee geven dat ik incest vind goed te praten.
Volgens mij zijn er hier mensen die denken dat die jongen zijn zussen heeft verkracht, maar volgens mij is dit niet zo. Hij heeft ze in hun slaap (en blijkbaar ook iemand wakker) aangeraakt. Dat is wat ik erover weet in ieder geval. Valt dit dan ook onder incest? Anders heb ik hier een verkeerd beeld bij.

Ik denk niet dat iemand denkt dat hij ze heeft verkracht hoor. Maar dit is gewoon incest ja:
Citaat:
Duggar's father reported he had learned in March 2002 that Josh had touched the breasts and genital region of his sisters on multiple occasions while they were sleeping.
Hoe noem jij dat dan?

Verder denk ik dat de meeste reacties goedbedoeld zijn, om je te waarschuwen. Maar ik snap dat het niet leuk voor je is.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 22:00

Het is vooral dat ik daar een verkeerd beeld bij had inderdaad. Begreep niet dat dit hier ook onder valt. Fijn dat sommige mensen het ook gewoon netjes kunnen zeggen.

Nadenken over daar heen gaan doe ik natuurlijk zowieso!