Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimberleyepe schreef:@knabbelgirl, ik mag mij daar gewoon in broek kleden. Daar hebben we het al met elkaar over gehad. Het is ook vooral dat ik het erg interessant vind om hun levenswijze te zien. Ze hebben ook voorgesteld dat als ik voor het eerst kom het beste 3 weken of korter kan doen om te kijken of het me wel bevalt. Allemaal erg netjes dus:)
@drifter, ik snap dat je deze mening hebt over ze. Ik hoop dat je je ook kunt verplaatsen in wat ik vind. Het is namelijk in 2006/2007 gebeurd, terwijl de meisjes sliepen. Ik kan mij dus niet goed voorstellen dat er iets heel ergs gebeurd is. Anders zouden de meisjes wakker zijn geworden lijkt me. Josh heeft zelf tegen zijn ouders gezegd wat hij heeft gedaan, doordat hij doorhad dat dit niet goed is. De meisjes hebben wel degelijk "hulp" gehad. In hun ogen is dat misschien gewoon gesprekken met hn ouders. Maar waarom zouden de meisjes hulp willen boor iets waar ze niets van gemerkt hebben?
Ik kan mij als familie zijnde goed voorstellen dat je niet wilt dat dit publiekelijk wordt gemaakt. In het begin van de serie was het ook allemaal nog niet zo groots. Om het dan ineens te gaan vertellen omdat de serie zo groots is geworden lijkt me niet heel logisch.
Toch zou ik het heel fijn vinden om dit topic een beetje goed te laten verlopen, ik denk dat dit verhaal nu wel duidelijk gemaakt is. Ik snap heel goed dat je dit niet verkeerd bedoelt! Ik probeer me alleen wel te verplaatsen in deze mensen en in hun situatie.
Haalt niet weg dat het mij gewoon een geweldige ervaring lijkt, en ik merk het vanzelf allemaal wel. Ik weet waar ik me op moet voorbereiden zeg maar. Als het me niet bevalt is het ook eens maar nooit weer.
maximuss schreef:Wedden dat ze daar nu al weten welke kerel ts daar in 3 weken het hoofd gek mag maken zodat ze daar blijft en trouwt... Om vervolgens zo snel mogelijk wat kinderen uit te persen en vast te zitten voor de rest van haar dagen...
Er zit sowieso een verborgen agenda achter.
maximuss schreef:Wedden dat ze daar nu al weten welke kerel ts daar in 3 weken het hoofd gek mag maken zodat ze daar blijft en trouwt... Om vervolgens zo snel mogelijk wat kinderen uit te persen en vast te zitten voor de rest van haar dagen...
Dani schreef:Ik snap TS ook wel.Ze heeft leuk contact met die mensen en is uitgenodigd om daar langs te komen als vrijwilliger. Zij kent ze als gezellige mensen, is nieuwsgierig naar ze en heeft nu een toffe kans gekregen. Ik zou zelf niet willen samenwerken met mensen die misbruik en mishandeling goedpraten en aanmoedigen. Misschien kan TS dat wel, kan zij dat gedrag veroordelen en toch geïnteresseerd zijn in de mensen 'achter' dat gedrag, zeg maar. Juist omdat ze zo radicaal anders denken kan het ook ontzettend leerzaam zijn.
Die familie vindt het misschien gezellig om andere mensen over de vloer te krijgen. Is voor hen ook een manier om de (in hun ogen) mooie kanten van hun geloof te laten zien. Daar schuilt zeker een gevaar in als je vatbaar voor mooie praatjes bent, dat wel. Zo'n soort commune lijkt heel beschermd en veilig, dat heeft best aantrekkingskracht denk ik. Het is heel belangrijk om na te denken over mogelijke risico's.Maar TS loopt heus geen groot gevaar zodra ze één voet over de drempel zet.
TS: Heb je al gezocht naar ervaringen van anderen? Ik zou zeker proberen om reviews hiervan te vinden, kijken wat andere toeristen schreven. En maak gewoon afspraken over de verwachtingen over en weer, qua geloofsregels en vrije tijd en zo. Zorg ook dat je een back-up plan hebt en zélf kunt vertrekken wanneer je wil, dat je niet van hen afhankelijk bent.
Pas je wel op met het bagatelliseren van de negatieve verhalen? Jij kent ze als vriendelijke aardige mensen, dat zijn ze vast ook. Maar dat vlakt de slechte dingen niet uit. Een oudere broer die zijn jonge zusjes betast = incest, of dat nou met grof geweld ging of subtiele aanrakingen in de nacht. En ze geloven in volledige onderwerping van vrouwen aan mannen en dat kinderen zwaar fysiek gestraft moeten worden. Ik zou geen gezellige gesprekken over die onderwerpen verwachten, en het lijkt mij erg moeilijk om daarmee in de praktijk geconfronteerd te worden. Dat kan best onverwachte impact op je hebben.
Als je stiekem denkt dat het eigenlijk hartstikke lieve mensen zijn, dat de verhalen zwaar overdreven worden en dat ze heus niet echt zo streng in de regels zijn ... dan zou ik even heel goed nadenken of het zo verstandig is. Als je je dondersgoed bewust bent van de negatieve aspecten, daar voor geen goud bij zou willen horen maar gewoon nieuwsgierig bent naar de mensen met wie je mailt en hun leefwijze, dan kan het wellicht een superbijzondere ervaring worden.
maximuss schreef:Nope, ik overdrijf niet. Ik heb er indertijd een scriptie over gemaakt en met verschillende vrouwen (ca 50) gesproken bij wie het net zo gegaan is...
Het begon altijd heel gezellig met contact via brief of mail. Heel luchtig en gezellig. Eens ze daar waren begon men heel stilletjes met de indoctrinatie en werden ze aan een mannelijke "gids/ begeleider" gekoppeld...
Joanne1987 schreef:maximuss schreef:Wedden dat ze daar nu al weten welke kerel ts daar in 3 weken het hoofd gek mag maken zodat ze daar blijft en trouwt... Om vervolgens zo snel mogelijk wat kinderen uit te persen en vast te zitten voor de rest van haar dagen...
Nou ja dit dacht ik ook wel een beetje...
Verder vind ik het ronduit schokkend dat, volgens jouw opvatting, aanraken niet onder seksueel misbruik valt (ligt dan wel weer An de plek maar daar is hier geen verwarring over mogelijk denk ik zo), wat incest gewoon Is, alleen onder directe familie.
Ik denk dag je absoluut niet moet gaan, ik denk oprecht dat je veel te naïef bent en het mooier inziet dan dat het is
Guinevere schreef:Lieve TS, ik ken je verder niet, maar ik hoop dat je niet nu al in een nare situatie zit waardoor je denkt dat dit soort seksueel misbruik "niet zo erg is." Dat is echt, echt, echt niet goed hoor. Niemand heeft het recht om ongevraagd aan je lichaam te zitten, ook niet als je er niet wakker van wordt. Sexueel misbruik is meer dan alleen penetratie, vandaar dat dit ook onder incest valt.
Ik ben ook geschrokken van de artikelen die Drifter hier geplaatst heeft over de "vereerde gasten" van je mogelijke host familie. Vind je dat zelf niet hartstikke eng? Er zijn grote stukken van de VS waar je echt in de middle of nowhere zit, geen internet, geen bereik met je telefoon, geen buren binnen loopafstand ... geen uitweg als het misloopt.
kimberleyepe schreef:Graag wil ik hier nog even goed en duidelijk proberen te reageren.
Ik wil mensen absoluut niet het idee geven dat ik incest vind goed te praten.
Volgens mij zijn er hier mensen die denken dat die jongen zijn zussen heeft verkracht, maar volgens mij is dit niet zo. Hij heeft ze in hun slaap (en blijkbaar ook iemand wakker) aangeraakt. Dat is wat ik erover weet in ieder geval. Valt dit dan ook onder incest? Anders heb ik hier een verkeerd beeld bij.
Hoe noem jij dat dan?Citaat:Duggar's father reported he had learned in March 2002 that Josh had touched the breasts and genital region of his sisters on multiple occasions while they were sleeping.