Naar welk land wil je graag emigreren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:51

BarbaLala schreef:
Telt Drenthe ook als emigratie? :')
Ik hoef niet zo nodig Nederland uit.
Áls ik dat al zou willen dan maar richting Frankrijk denk ik.

Voor mij wel hoor. Ik moet vaak horen van de friezen dat ik import ben en wil graag terug naar Drenthe. Mijn geboorte "land" :D
Nog liever ga ik naar Zweden, maar dan niet in de buurt van grote steden. Krijg het alleen nog niet voor elkaar :/

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:58

Voor ons is het toch de VS ondanks de negatieve toon die in dit topic heerst. Als ik ooit emigreer dan is het naar de VS of Canada. Wel in the middle of nowhere. Ik zie mijzelf al op een ranch in Teddy Roosevelt NP North Dakota eindigen <3 Ik zou nooit als "arbeider" in de VS willen wonen. Klinkt oneerbiedig, zo is het niet bedoelt maar dan zijn er toch wel erg veel nadelen aan het land.

Echter is de VS het enige land waarin ik mij echt thuis voel. Vanaf het moment dat het vliegtuig land voel ik mij goed. Allerlei fysieke ongemakken verdwijnen en ik ben gewoon een leuker mens daar.

Als de jackpot valt boek ik mijn enkeltje!

CaptainJS

Re: Naar welk land wil je graag emigrreren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 16:02

Als ik naar de VS emigreeer dan is het naar california.

Ik zie mezelf niet in new york wonen want, daar is het te druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:04

Ijsland <3

Of een ander scandinavisch land, ik ben verlieft op die hele "streek".
Stiekem ook wel zo serieus dat ik ook nooit nooit zal zeggen O:)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:05

Ik heb mijn hart verloren aan de zandbak die Dubai heet. Zonder te twijfelen zou ik daar mijn bestaan willen voortzetten met man en kind :j

Zweden ook prachtig, maar mij te koud

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:48

Ik zou wel naar een warmer land willen gaan en welke landen mij trekken zijn Spanje (toch nog redelijk dichtbij Nederland) en de USA (Florida, maar dan wel buiten de steden). Ik vind Florida prachtig, maar merk wel dat je als vrouw veel meer nog wordt benaderd dan in Nederland op soms intimiderende manieren. Daarnaast ben ik erop tegen dat wapens daar voor jan en alleman zijn toegestaan. Ook vind ik de kans op orkanen wel een minder fij idee. Spanje vind ik ook mooi (wel iets minder dan Florida) en voel ik me veiliger. Ik kom elk jaar buiten het hoogseizoen op Ibiza en ben er helemaal gek op. Juist de periode zonder het drukke toerisme. Dit zou wel een plek zijn waar ik me zeker thuis zou voelen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:07

Ook Colombia, Costa rica en Amerika (Florida) trokken mij aan maar is toch allemaal net niet

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:20

Indonesië of Singapore!

Net terug van 2 weken Singapore (voor werk) en in 2016 bijna een jaar in Indonesië gewoond. Ik spreek de taal en zou daar prima mijn ding kunnen doen.

Ik hoor de meeste mensen over Europa/Amerika. Niemand anders die de wens heeft om richting Azië te emigreren? Australië/Nieuw-Zeeland lijkt me ook wel gaaf. Maar meer om een tijdje te werken en wonen en daarna weer verder te gaan.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:27

Nee ik wil zelfs niet naar Azië op vakantie. Trekt totaal niet en een te groot verschil in cultuur (denk ik).

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:28

Qua vakantie Australië lijkt het me wel interessant maar wonen denk ik dus echt niet. Te warm maar ook niet zo groen geland.

Azië en dat soort landen is het denk ik inderdaad wat betreft cultuur heel erg anders, zou voor mij een te grote verandering zijn.

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:37

Sill_Monster schreef:
Qua vakantie Australië lijkt het me wel interessant maar wonen denk ik dus echt niet. Te warm maar ook niet zo groen geland.

Azië en dat soort landen is het denk ik inderdaad wat betreft cultuur heel erg anders, zou voor mij een te grote verandering zijn.

Begrijpelijk! Mijn opleiding was gericht op Azië en als je niet zoveel met die landen hebt (alleen voor vakantie) dan heb je er niet veel te zoeken (qua emigreren).
Ik ben wel een beetje een wereldreiziger en kan me vaak snel aanpassen aan nieuwe omgevingen en culturen. Dus naar Amerika of Zuid-Afrika of Curacao of Engeland zijn ook wel landen/werelddelen waar ik zou willen/kunnen wonen.

Als jullie emigreren is dit dan echt voorgoed en zou je je kinderen daar ook willen opvoeden? Ik denk dat ik dan wel weer terug naar NL zou willen. Maar dat is nog lang niet aan de orde. Ben pas 21 haha :D

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:42

Amaryllis schreef:
Ik heb mijn hart verloren aan de zandbak die Dubai heet. Zonder te twijfelen zou ik daar mijn bestaan willen voortzetten met man en kind :j

Zweden ook prachtig, maar mij te koud

Haha nu is het idd nog koud, ik hou echt van winter en sneeuw :D ligt nu nog zo’n 30 cm en dan zit ik niet eens hoog in het land, zit rond jönköping

Antwoord op de vraag of ik verhuisde voor werk, nee we werden verliefd op t land. Later ben ik gaan werken en heb ik mn vriend ontmoet, een zweed <3

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:47

Ik ben dus echt van plan om naar Zweden te emigreren met mijn jonge pupper paard. Waarom? Mijn vriend is zweed maar ik ben ook verliefd geworden op het land. In juni ga ik er weer heen en ik ben er echt aan toe. Mis het zo erg.
Nu gezien is Zweden niet mijn beste land omdat het erg koud kan zijn en dit tegenwerkt voor mijn gezondheid. Maar het kan nog een jaar duren voor ik ga dus ik zorg gewoon dat ik een stukkie beter ben!

Werk zoeken word nog een dingetje. Omdat ik met mijn opleiding niet echt wat kan vinden wil ik in Zweden dan nog een opleiding starten in de Administratie branche en dan vanuit daar een baan gaan vinden.
Zweden is dan wel echt mijn forever land, kinderen nee, die staan niet op mijn lijstje.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:49

Selka schreef:
Nee ik wil zelfs niet naar Azië op vakantie. Trekt totaal niet en een te groot verschil in cultuur (denk ik).

Eens. Wat ik van Azië weet is er echt niets wat me daar heen trekt. Ik heb weinig met het eten, de mentaliteit van de mensen (vooral de Chinezen dan en dat is ook wel een volk apart denk ik), maar ik ben meer Engelstalig ingesteld. Als ik ergens heen ga wil ik me zelfstandig kunnen redden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:32

eilleen333 schreef:
Selka schreef:

Eens. Wat ik van Azië weet is er echt niets wat me daar heen trekt. Ik heb weinig met het eten, de mentaliteit van de mensen (vooral de Chinezen dan en dat is ook wel een volk apart denk ik), maar ik ben meer Engelstalig ingesteld. Als ik ergens heen ga wil ik me zelfstandig kunnen redden.

In India is Engels overal de tweede taal. Ook in Sri Lanka spreekt bijna iedereen die op school is geweest wel wat Engels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:33

Sterker nog, de meeste Aziatische landen (vooral in Zuid-Oost Azie) zijn momenteel zo toeristisch dat iedereen er wel Engels spreekt als je een beetje binnen de gebaande paden blijft. En anders is er twee straten verderop altijd wel iemand die kan vertalen. Maar het is inderdaad een hele andere cultuur.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:35

Schotland, Engeland, Ierland of Noorwegen <3

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:40

Engeland of Canada

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:42

Polen en dan specifiek Krakau.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:52

Wij zouden heel graag naar Nieuw Zeeland vertrekken. Prachtig land, en ik heb er familie wonen dus totaal vreemd zal het niet zijn. Ach, iedereen mag dromen toch?

De VS zou ik echt niet willen wonen, leuk voor vakantie maar daar laat ik het bij.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:56

Ik heb pas een topic geopend ook over emigreren binnen Europa.

Mijn hart zegt; Portugal, maar ik ben wel realistisch. Het is net even iets ver van onze zoon, soms wel erg warm en de economie is niet geweldig.
Daarom staan we open voor Frankrijk.

We kijken vooral naar klimaat en landschap. Klimaat voor mijn lijf, anders waren we echt naar de Ardennen of de Eifel gegaan. Wat overigens wel een optie blijft.

Het is maar net wie je spreekt. Ik weet mensen die naar de USA zijn gegaan en zich daar ontzettend thuis voelen en nooit meer terug willen, idem met NZ, Zweden, Dld, Italie etc.

Er zijn altijd mensen die naar de slechte kanten van een ander land kijken, maar dat heb je in Nederland ook. Het ligt alleen aan wat je tegenkomt. Wij hadden te maken met gehandicapten zorg, ik liep zelf veel in zkh en onze zoon heeft hier school doorlopen. Wij hebben in het westen, het noorden en nu de veluwe gewoond. Dan kom je ook echt wel de nadelen en verschillen van Nederland tegen.
Waar Italie eerst achterliep met zorg, is dat al enorm verbeterd en had familie met een gehandicapt iemand het daar de afgelopen jaren beter dan wij hier.

Zweden is een zeer mooi land, maar als mensen daar massaal naartoe blijven trekken, zullen zij vroeg of laat toch ook de nadelen gaan ervaren en tegen problemen aan gaan lopen.

Ik zie ook veel mensen naar het OOsten vertrekken zoals Hongarije. Die kant op trekt me niet, maar wat je er van te zien krijgt, is toch wel erg mooi vaak.

Je moet zeker ergens echt gaan zitten eerst. Toen wij in Drenthe woonden, was dat ook heel anders dan wat je van mensen hoort die er op vakantie gaan bijv. Ik vond het op veel vlakken enorm meevallen, maar wel totaal anders. De een kan beter schakelen, dan de ander.

Het is maar goed dat we niet allemaal hetzelfde willen, want het zou erg krap worden met zn allen op 1 en dezelfde plek.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:57

Canada absoluut, zal ook geen moment twijfelen als ik de kans krijg

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:01

Emmaa_ schreef:
Sterker nog, de meeste Aziatische landen (vooral in Zuid-Oost Azie) zijn momenteel zo toeristisch dat iedereen er wel Engels spreekt als je een beetje binnen de gebaande paden blijft. En anders is er twee straten verderop altijd wel iemand die kan vertalen. Maar het is inderdaad een hele andere cultuur.

Maar de gebaande paden zijn dan weer net niet mijn ding, haha!
Het cultuurverschil is natuurlijk het grootste 'ding'. Kijk, ik ben er niet geweest, dus ik kan alleen oordelen op basis van wat ik op tv zie, in films, het nieuws, facebook etc. Maar daardoor trekt het me minder. Als ik er gratis heen kon zou ik het niet afslaan, maar als ik dan een ticket moet betalen, dan vlieg ik liever naar het westen ;) .

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:34

eilleen333 schreef:
Emmaa_ schreef:

Het cultuurverschil is natuurlijk het grootste 'ding'. Kijk, ik ben er niet geweest, dus ik kan alleen oordelen op basis van wat ik op tv zie, in films, het nieuws, facebook etc. Maar daardoor trekt het me minder. Als ik er gratis heen kon zou ik het niet afslaan, maar als ik dan een ticket moet betalen, dan vlieg ik liever naar het westen ;) .

Wat voor cultuurverschil is dan wat jou niet trekt?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:06

anjali schreef:
eilleen333 schreef:

Wat voor cultuurverschil is dan wat jou niet trekt?

Dit is dus gebaseerd op wat de media in mij heeft gestopt, dus het zal vast niet allemaal helemaal waar zijn. Net zoals niet alle Amerikanen dik zijn en veel McDonalds vreten, maar als je dan in de VS staat merk je wel dat het gemiddelde BMI hoger ligt dan bij ons, zeker in de 'achterwijken'. Maar goed, Azie dus:

Het eten vind ik sowieso niet echt lekker, maar dat is nog wel te overzien.
Het beroemde/beruchte eten van honden vind ik een dingetje. Kinderarbeid en de schrijnende omstandigheden waaronder de mensen moeten werken. Het feit dat Noord-Koreo geen google heeft en je niet je eigen kapsel mag kiezen. Het feit dat je geen commentaar of kritiek mag hebben op iemand met een hogere positie. Zij noemen het respect, ik noem het onderdrukking. Uithuwelijken is ook zoiets...
De armoede en de bizarre omstandigheden waaronder mensen moeten leven, en dan wel een tv hebben.
En heel belangrijk: teveel mensen... Veel te veel mensen... (dan heb je het wel over de toeristische steden denk ik)

Voor mij kloppen de prioriteiten gewoon niet. De filmpjes op youtube waar iemand valt op een kruispunt en anderen er gewoon OVERHEEN rijden?! Kom op zeg! Chinezen die hun baby meisje in de container gooien, want je mag maar 1 kind en een zoon is beter.
Ik heb gewoon niet het idee dat de gemiddelde aziaat een echt sociaal persoon is. Tuurlijk zijn ze aardig als je als toerist komt, want je hebt geld, maar zijn ze ook aardig als je een local zou zijn en een handje nodig hebt?