Verenigd Koninkrijk 2018

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarrieLeen

Berichten: 11400
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:50

Felinde schreef:
@MarieLeen: Canine Cottages en Dogs Invited
Hoop dat hier iets tussen staat, succes en veel plezier! :D

Ik ga kijken, thanks voor de tip! :)

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:27

luuntje schreef:
O nee rotondes.
Nou ja maar als een schaap de rest volgen.

*schraapt landweg van lijstje af*

Galja en anderen nog tips om te bezoeken in de UK?
Of waar je lekker kan eten?

Bristol!!! :D

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 977
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:38

Als je van achtbanen houdt is Alton Towers echt een aanrader!
Ik vind het heerlijk om door kleine dorpjes te rijden. En qua eten, gaan wij vaak naar een pub o.i.d. als het er druk is rond etenstijd, is het eten er vaak goed :Y)

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 00:38

MarrieLeen schreef:
Hebben jullie verder nog tips voor leuke cottages/B&B's in zuidoost-Engeland waar de hond mee mag? :)
Eigenlijk globaal tussen Dover en Portsmouth, of Kent, bij voorkeur in of nabij het bos en/of strand.


Wij verblijven vaak in sta caravans ( aangezien we met onze 2 hondjes uit onze sleurhut zijn gegroeid :o ) Wij hebben het altijd prima naar ons zin en als je goed zoekt zijn ze leuk betaalbaar.
Vorig jaar mei zijn we naar New Beach holiday park geweest ( is een park van Parkholidays , hondjes mogen daar gratis mee) vlakbij Dymchurch, half uurtje rijden vanaf Dover aan de zuidkust.
Nadeel is wel dat het “ strand” daar bestaat uit keien. Maar op een klein half uurtje rijden zit je in the Kent Downs we hebben ons daar best een paar dagen vermaakt, zeker in mei ziet heel het bos paars van de wilde hyacinten <3


Een paar jaar geleden hebben we met onze sleurhut midden in de New Forest gekampeerd, tussen de “wilde” pony’s midden in het bos. Is een stukje verder rijden dan Portsmouth, maar miss een optie?

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 09:20

Iemand nog tips voor leuke regio's (met natuur/cultuur) en verblijfplaatsen voor midden/noord Engeland? Peak District en Lake District staan al op het lijstje :) Wij gaan met onze hond die kant op.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 09:21

Felinde schreef:
@MarieLeen: Canine Cottages en Dogs Invited
Hoop dat hier iets tussen staat, succes en veel plezier! :D


Wat een leuke websites, ook erg mooi vormgegeven.

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:46

Kom net op dit topic! Ook een Engeland fan hier. Woon er sinds september 2016. Lekker dicht aan de zee in Hastings. (zuiden) Ik volg graag mee en wil gerust hier en daar tips geven als ik kan.

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:51

Wij gaan ook!We zetten de tent in het weiland van mijn neef en mijn tante woont er ook
Zij wonen in Devon, Dartmoor.
Mijn nicht en ik zullen gaan paardrijden en ik wil ook graag tripjes naar Cornwall en Torquay maken, zin in!

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:16

Lekker eten kan bijna in iedere Pup. Ik ben zelf kok, maar de lokale Pups zijn echt goed. Je kunt het beste even als je naar een pup gaat even de reviews lezen op internet. Vaak is de hond welkome. En vergeet niet een lokale biertje te drinken.
Man! ik heb heimwee nog 6 weken wachten *\o/* . Gisteren de boot geboekt.

MarrieLeen

Berichten: 11400
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:31

Galja schreef:
MarrieLeen schreef:
Hebben jullie verder nog tips voor leuke cottages/B&B's in zuidoost-Engeland waar de hond mee mag? :)
Eigenlijk globaal tussen Dover en Portsmouth, of Kent, bij voorkeur in of nabij het bos en/of strand.


Wij verblijven vaak in sta caravans ( aangezien we met onze 2 hondjes uit onze sleurhut zijn gegroeid :o ) Wij hebben het altijd prima naar ons zin en als je goed zoekt zijn ze leuk betaalbaar.
Vorig jaar mei zijn we naar New Beach holiday park geweest ( is een park van Parkholidays , hondjes mogen daar gratis mee) vlakbij Dymchurch, half uurtje rijden vanaf Dover aan de zuidkust.
Nadeel is wel dat het “ strand” daar bestaat uit keien. Maar op een klein half uurtje rijden zit je in the Kent Downs we hebben ons daar best een paar dagen vermaakt, zeker in mei ziet heel het bos paars van de wilde hyacinten <3


Een paar jaar geleden hebben we met onze sleurhut midden in de New Forest gekampeerd, tussen de “wilde” pony’s midden in het bos. Is een stukje verder rijden dan Portsmouth, maar miss een optie?

We zijn een aantal jaar geleden inderdaad in New Forest geweest, prachtig was dat. <3
Maar willen nu graag een ander stukje Engeland ontdekken. :j Bij de Seven sisters zijn we toen maar 1 dag geweest op doorreis.

En bedankt voor de links naar die sites, staan erg leuke huisjes op! Moeten we vast iets kunnen vinden. +:)+

luuntje

Berichten: 14007
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:10

Bristol en Alton towers vind ik te ver vanaf Swanage waar we zitten.
Lokale pub zullen ze er vast wel hebben. En New Forest is in de buurt.

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 977
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:27

Kan ik me voorstellen Luuntje :)

Ik ben nog niet eerder in die regio van Engeland geweest. Enkel van dover naar Wales :P
Ik zal in de zomer naar de Royal Welsh show gaan, maar deze keer wil ik met het vliegtuig gaan.

shaddy82

Berichten: 1894
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:31

Nee Forest is inderdaad erg mooi tot nu toe 3 keer geweest, staan wel foto's in mijn profiel

MarrieLeen

Berichten: 11400
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:26

shaddy82 schreef:
Nee Forest is inderdaad erg mooi tot nu toe 3 keer geweest, staan wel foto's in mijn profiel

Potverdikkie, prachtige foto's ook van Wales en Cornwall. <3
Zijn nog lang niet klaar in Engeland zie ik wel. :))

shaddy82

Berichten: 1894
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:58

Dank je wel en wij zijn er ook nog lang niet uitgekeken <3

luuntje

Berichten: 14007
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:40

Shaddy wat een prachtige foto’s in je profiel.
Zin om te gaan wordt steeds groter.

Annash
Blogger

Berichten: 26583
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:16

Marijkjuh schreef:
Iemand nog tips voor leuke regio's (met natuur/cultuur) en verblijfplaatsen voor midden/noord Engeland? Peak District en Lake District staan al op het lijstje :) Wij gaan met onze hond die kant op.


Northumberland!
Ik woon zelf in Newcastle, roep maar als je vragen hebt.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 23:37

Jaaaa, hier ook een fan van Britain. Al van jongs af verpest door vakanties in Schotland en later ook Engeland en Wales. Dit jaar in ieder geval een paar dagen naar Schotland in mei, met de DFDS van IJmuiden naar Newcastle. Fijne overtocht voor het hoge noorden. Voor bijna alle andere gebieden gaan we met P&O naar Hull, is een comfortabele overtocht met prettige tijden. Waarschijnlijk in september ook nog een tripje naar ons andere favoriete gebied: de Yorkshire Dales.

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:17

Als er nog iemand zin heeft om in Engeland te wonen/ werken. Op mijn werk zijn we altijd op zoek naar Nederlandstaligen ;)

luuntje

Berichten: 14007
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:34

Bumblehorse wat doe je voor werk?
Klinkt erg leuk wonen in UK.

MarrieLeen

Berichten: 11400
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:07

Mag ik nog even verder om wat tips vragen? :D

Ik heb een paar leuke cottages gezien in High Weald AONB, in de hoek Bodiam-Battle-Rye, maar ook in de South Downs rond Arundel-Brighton-Eastbourne. Welke regio zouden jullie aanraden? Of zijn het allebei mooie regio's? We willen graag wandelen met de hond, bosrijk en heuvelachtig is een pré, en wat dorpjes/stadjes/kastelen bezoeken. We zijn eerder een paar dagen rond Eastbourne (Seven sisters) geweest en al eens eerder in Brighton en dat was prachtig, maar die andere regio ken ik eigenlijk niet. :)

Wat zouden jullie aanbevelen?

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:18

luuntje schreef:
Bumblehorse wat doe je voor werk?
Klinkt erg leuk wonen in UK.


Ik werk bij American Express :)


MarrieLeen schreef:
Mag ik nog even verder om wat tips vragen? :D

Ik heb een paar leuke cottages gezien in High Weald AONB, in de hoek Bodiam-Battle-Rye, maar ook in de South Downs rond Arundel-Brighton-Eastbourne. Welke regio zouden jullie aanraden? Of zijn het allebei mooie regio's? We willen graag wandelen met de hond, bosrijk en heuvelachtig is een pré, en wat dorpjes/stadjes/kastelen bezoeken. We zijn eerder een paar dagen rond Eastbourne (Seven sisters) geweest en al eens eerder in Brighton en dat was prachtig, maar die andere regio ken ik eigenlijk niet. :)
Wat zouden jullie aanbevelen?



Beide zijn super! Battle heb je natuurlijk de Abby die bekend staat voor the battle of hastings (Ik woon in Hastings)
Bodiam castle is naar het schijnt ook de moeite, maar ben ik nog niet geweest. En rye heeft ook wel leuke history.

Arundel heeft volgens mij ook een castle. Brighton niet en Eastbourne ook niet.
Daar is het vooral winkelen denk ik wat trekt en is ook veel toeristischer.

gaucho

Berichten: 9576
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:09

Nu we het toch over eastbourne hebben :o

Wie heeft er tips voor leuke B&B's in de omgeving? Wij willen op de terugweg vanuit Wales daar nog een tussenstop maken.

MarrieLeen

Berichten: 11400
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Verenigd Koninkrijk 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:24

@ Bumblehorse: Nu weet ik nog niet wat we moeten kiezen. :)) Brighton en Eastbourne zijn m.i. gewoon gezellige steden inderdaad.
Maar High Weald is dus qua omgeving en natuur net zo mooi?

@ gaucho: Wij hebben een nacht geslapen bij the Star Inn in Alfriston. Vanuit daar zo bij Eastbourne, de Seven sisters en Beachy Head.
Niet duur en ligt in een leuk Engels dorpje bij de Cuckmere river. :)

gaucho

Berichten: 9576
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:43

@MarrieLeen: dat klinkt al prima, ik zoek m even op.