Met de camper naar Denemarken, Zweden en Noorwegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Met de camper naar Denemarken, Zweden en Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:57

Ik zou naar de Sundance Ranch gaan. Niet omdat ik daar persoonlijk ervaringen mee heb, maar wel omdat die in Ekshäred is. En daar is ook Värmlands Moose Park!

Sowieso is Värmland een mooi gebied, maar ons bezoek aan het Moose Park afgelopen zomer vond ik echt helemaal geweldig. Zelden heb ik iemand zo gepassioneerd en deskundig horen praten over zijn bedrijf, wat ook duidelijk zijn hobby is. De eigenaar van dit elandenpark is een Engelsman trouwens, goed te verstaan.

Ik zou dit altijd proberen mee te nemen op je route, maar let wel op, ze hebben niet elke dag rondleidingen. De tourtijden staan op de website en ook tips voor andere activiteiten (fietsen, kanoën en elanden kijken) staan erop. Echt zo geweldig: http://moose-world.com

Zie hieronder de link voor onze foto´s van die dag. Wij waren er samen met onze vroegere buren die er op 10 minuten vandaan wonen en gingen ook nog even bij zijn zus op bezoek, dus die foto´s zitten er ook bij :-)

https://reis2017tijmes.wordpress.com/po ... -uddeholm/

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:33

Ik volgde al een tijdje maar ik kom even onder mijn meeleessteen vandaan. Ik zie veel slechte recensies over die ranch. Gebruik even de zoek functie TS, ik zou het er niet op gokken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:39

OK, dat wist ik dus niet. Maar het elandenpark is zo de moeite waard!

Ik heb net even Google geraadpleegd (hum!) en zie deze ook nog: http://ourlittlefarm.se/index.html

Volgens mij is hij de ex van degene die Sundance Ranch heeft trouwens.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 11:56

MoniqueT schreef:
Ik zou naar de Sundance Ranch gaan. Niet omdat ik daar persoonlijk ervaringen mee heb, maar wel omdat die in Ekshäred is. En daar is ook Värmlands Moose Park!

Sowieso is Värmland een mooi gebied, maar ons bezoek aan het Moose Park afgelopen zomer vond ik echt helemaal geweldig. Zelden heb ik iemand zo gepassioneerd en deskundig horen praten over zijn bedrijf, wat ook duidelijk zijn hobby is. De eigenaar van dit elandenpark is een Engelsman trouwens, goed te verstaan.

Ik zou dit altijd proberen mee te nemen op je route, maar let wel op, ze hebben niet elke dag rondleidingen. De tourtijden staan op de website en ook tips voor andere activiteiten (fietsen, kanoën en elanden kijken) staan erop. Echt zo geweldig: http://moose-world.com

Zie hieronder de link voor onze foto´s van die dag. Wij waren er samen met onze vroegere buren die er op 10 minuten vandaan wonen en gingen ook nog even bij zijn zus op bezoek, dus die foto´s zitten er ook bij :-)

https://reis2017tijmes.wordpress.com/po ... -uddeholm/

Bedankt voor je tip over het elandenpark, ik ben al een keer bij een ander elandenpark geweest, maar derest niet, dus dat is wel leuk om te doen!

Over de Sundance ranch zie ik op Google alleen maar goede verhalen en ben zon 2-3 slechte verhalen tegengekomen hier op bokt, of ik heb niet goed gezocht, dat kan ook nog natuurlijk.
Ik ga nog wel even verder zoeken, mocht er iemand nog ervaringen of tips voor een andere plek hebben hoor ik het natuurlijk graag :j

Edit; zie nu je berichtje over de andere ranch, dank je, ik ga kijken!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:02

Ik zit relatief dicht bij, maar je hebt hier zo enorm veel plekken waar je kunt rijden. Ook plekken die ik echt heel veel meer aanraad.

De andere ranch zelf geen ervaring mee staat wel veel beter bekend hier. Is inderdaad van de ex.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 12:16

Quir schreef:
Ik zit relatief dicht bij, maar je hebt hier zo enorm veel plekken waar je kunt rijden. Ook plekken die ik echt heel veel meer aanraad.

De andere ranch zelf geen ervaring mee staat wel veel beter bekend hier. Is inderdaad van de ex.

Zou je me misschien wat mooie/goede plekken kunnen vertellen? Een beetje in die richting, klein beetje uit de richting mag ook hoor, route staat nog niet vast.
Die andere ranch ga ik nog even goed bekijken, maar dan wordt het Sundance ranch in ieder geval niet!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:22

Ja natuurlijk. Wat wil je ongeveer? Islanders, western richting, in het zadel of wagen, uurtje of dag tocht of? Beginners of wat meer gevorderde, rustig stapritje of iets bijzonders (zwemmen bijvoorbeeld).

Als je zoekt op (häst) turridning en dan plaatsnaam erbij, vind je ook veel.

Idre Fjäll kan ik je ook echt enorm aanraden om te rijden! Voor mij wel paar jaar geleden, maar toen stonden de paarden er echt super bij. Vooral veel bijzondere dingen, galop ritten, echte berg ritten, zwemmen, uitzicht, etc.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 17:59

Quir schreef:
Ja natuurlijk. Wat wil je ongeveer? Islanders, western richting, in het zadel of wagen, uurtje of dag tocht of? Beginners of wat meer gevorderde, rustig stapritje of iets bijzonders (zwemmen bijvoorbeeld).

Als je zoekt op (häst) turridning en dan plaatsnaam erbij, vind je ook veel.

Idre Fjäll kan ik je ook echt enorm aanraden om te rijden! Voor mij wel paar jaar geleden, maar toen stonden de paarden er echt super bij. Vooral veel bijzondere dingen, galop ritten, echte berg ritten, zwemmen, uitzicht, etc.

Och jeetje, wat een keuzes. Redelijk beginners, of half gevorderd, ik ben soms een beetje angstig. Graag wel in het zadel, de lengte vd tocht ben ik nog niet helemaal over uit, 2-5 uur denk ik. Zwemmen hoeft niet, al os dat wel leuk natuurlijk, heb ik nog nooit gedaan. ben al tevreden met een stapritje, wat draf vind ik ook leuk, galop heb ik al jaren niet meer gedaan, dus dat lijkt me geen strak plan haha. Idre fjäll ga ik in ieder geval ook even opzoeken, thanks!

Nilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:08

Ik ben afgelopen zomer gaan paardrijden in Zweden, in Dalarna. Een manege met alleen maar ijslandse paarden.

Echt ontzettend leuk. Fijne manege, verzorgde paarden, goede begeleiding en een mooie buitenritten.
http://sorsellnas-islandshastar.se/mobile/

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 13:23

Nilda schreef:
Ik ben afgelopen zomer gaan paardrijden in Zweden, in Dalarna. Een manege met alleen maar ijslandse paarden.

Echt ontzettend leuk. Fijne manege, verzorgde paarden, goede begeleiding en een mooie buitenritten.
http://sorsellnas-islandshastar.se/mobile/

O leuk, ijslanders zijn echt heel leuk. Ik ga de website bekijken en het onthouden!