Japan 2018: 行きましょ!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Re: Japan 2018: 行きましょ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:06

Ja, we hebben wel veel gezocht qua klimaat, maar eigenlijk gaven ze overal aan dat je vooral geluk moet hebben... eerder in het jaar was ivm werk enz helaas niet echt een optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:26

Tussen Kyoto en Tokyo heb je nog Osaka en mijn favoriet, Nagoya :+:

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:23

Waarom is Nagoya jou favoriet?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:30

Wij hadden in september ook 2 weken regen met 30 graden, en het heeft ons echt niet gestoord. Je koopt een paraplu (zo'n doorzichtige) en eventueel neem je een poncho mee (hebben wij gedaan omdat die ook over onze backpacks heen kon).

Genoeg droge momenten ertussen, hadden wij :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 00:43

Nikko is prachtig, qua daytrips vanuit Tokyo is Kawagoe ook ‘maar’ 30 minuten vanuit Ikebukuro (en vond ik zelf heel erg tof!). Maar de stad is zelf ook enorm uitgebreid, dus rush er niet door want je gaat sowieso wat tijd nodig hebben om te adjusten.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:08

Bij mensen die ook naar Japan gaan, zijn er bij jullie ook Airbnb's gecancelled? :( Door de nieuwe wetgeving zijn heel wat huizen er vanaf gehaald, waardoor ik nu nog 6 nachten in Tokyo moet boeken.. echt een hele klus als je drie weken van tevoren iets moois en redelijks betaalbaars probeert te vinden :+ Heeft iemand nog tips? Op Booking.com staan wel redelijke dingen, maar eigenlijk vooral van die mega hotels.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:55

Mijn favoriete host staat er nogsteeds op, geen idee of hij voor jou data ook beschikbaar is, en voor twee personen vond ik hem niet duur. :D
https://www.airbnb.nl/users/show/42876350
via flipkey had ik mijn huis in kyoto gehuurd, was wel een geheeld huis maar misschien hebben die ook wat.

Ik vind het wel bijzonder dat er zo veel geannuleert is! Is dat ook bij andere gebeurd?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:35

Bij mij was toen ik ging, ook eentje geannuleerd. Van Airbnb kregen we echter wel een mailtje dat we wat extra tegoed hadden, vanwege het ongemak, en gaven ze enkele opties (duidelijk door een mens uitgezocht) in dezelfde prijsrange en met ongeveer dezelfde stijl en inhoud.

Vonden we heel netjes, en we zaten uiteindelijk nog beter qua locatie ook :D

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:35

Ja ik kreeg m'n geld ook terug plus extra tegoed! Heel netjes van ze.
We hebben inmiddels ook al wat anders gevonden in een schattige ryokan-achtige plek. Stond er pas net op, dus heb het tegoed meteen maar gebruikt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 00:12

Ik heb hele goede ervaringen met 1/3 Residence.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 15:45

Ondertussen heb ik niet stil gezeten en is mijn applicatie voor een studiejaar in Japan ook helemaal afgerond en opgestuurd :Y) I'm sooo nervous and excited about it. Gaat nog wel even duren maar ik heb de deadline in ieder geval gehaald. It's something.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:14

Whoa cool! Voor welke school heb je je aangemeld?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 13:44

Ik heb 3 universities als optie opgegeven :) Dus ben erg benieuwd.

Even ene hele andere vraag: AirBnB, hoe kan je zien of een verhuurder 'geverifieerd' is in Japan? Mijn vaste prik aan appartementen is allemaal al verhuurd lees ik net dus ik wil even de opties gaan bekijken. Any recommendations?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:17

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:51

Ik geloof dat alle apartementen vanaf 16 juni ongeveer een verificatie moesten hebben, en dat ze anders zouden worden verwijderd. Voor de zekerheid kan je altijd een berichtje sturen naar de verhuurder!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 21:48

Lynnepinny schreef:
Ik geloof dat alle apartementen vanaf 16 juni ongeveer een verificatie moesten hebben, en dat ze anders zouden worden verwijderd. Voor de zekerheid kan je altijd een berichtje sturen naar de verhuurder!

Ik heb er nu al drie die enkel aangeven ‘geverifieerd’ te zijn maar geen nummer willen geven, dus denk dat dat helaas geen water dicht systeem is.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 23:48

Goed, om toch maar even meteen alles uit de weg te hebben: Ik ben gister geinformeerd dat ik ben afgewezen voor de beurs waar ik mijn aanmelding voor heb ingestuurd vorige maand. Ik heb er een enorme klap van gehad want dit had ik niet zien aankomen en vooral ook niet na alles van het afgelopen jaar. Dit was op dit moment voor mij even de enigste mogelijke optie voor een valid visa en het feit dat ik daar dus niet voor in aanmerking kom is echt een hele grote teleurstelling. Niet alleen dat het niet gaat lukken, maar ook vooral in mezelf en mijn eigen capiciteiten. Ik heb ontzettend veel lieve berichten van mijn vrienden uit Japan gehad die mij enorm steunen en 100% zeker weten dat ik er echt wel ga komen, maar mijn gevoel daar mee is op dit moment wel echt even helemaal weg geslagen na de brief van gister.

Ik ben al een paar weken achter de schermen bezig met een optie om in november voor een paar weken terug te kunnen, maar alles wat ik de afgelopen 5 maanden heb geprobeerd op te bouwen voelt een beetje als wasted time op dit moment. Heb er echt even goed de balen in op dit moment. (Zacht uitgedrukt)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 06:54

Heftig :(:)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 11:07

Snap ook wel dat je daar enorm voor baalt. :(:)
Hebben ze je ook feedback gegeven? Al het werk dat je dee afgelopen 5 maanden hebt gedaan is een goede voorbereiden voor de eventuele volgende keer dat je je aanmeld voor een studie jaar. :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 11:33

Feedback is niet gegeven en word zo te lezen ook niet echt gegeven. Dus eigenlijk ben ik een beetje terug bij square 1.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:34

Ah zuur _-:(

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:39

Vervelend zeg! Kan je niet toch om feedback vragen? En wat moest je precies doen bij de aanmelding?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 00:55

De aanmelding was enorm gecompliceerd, veel papier werk (van academische records tot health certificates en een research voorstel + plan van aanpak). Zo te lezen heeft feedback vragen weinig zin, online lees ik meerdere verhalen dat ze dit niet geven inhoudelijk vanwege de soort afwijzing (beurs). Ik ga even overleggen in mijn eigen kringen of het slim is dat te vragen of dat je daarmee meteen een slecht voetje haalt, mocht ik in de toekomst wellicht nog weer een aanmelding willen doen wil ik niet direct mijn eigen glazen ingooien.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:20

Op het moment regent het kei hard in Japan. Een tyfoon trekt langs en een wolk met regen bedekt heel japan en het regent nu al voor 2 dagen non stop, morgen regent het ook nog de hele dag. Krijg ook net bericht door dat er treinen gestopt zijn met rijden door dat het water te hoog staat in rivieren en er kans zijn op landslides. Hoop dat het zondag droog is want dan staat mijn trip naar Hiroshima gepland en een trein heb ik toch wel nodig om daar te komen. En de tickets voor de Shinkansen en het hoetel zijn al geboekt en betaald.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:57

Gydja schreef:
Op het moment regent het kei hard in Japan. Een tyfoon trekt langs en een wolk met regen bedekt heel japan en het regent nu al voor 2 dagen non stop, morgen regent het ook nog de hele dag. Krijg ook net bericht door dat er treinen gestopt zijn met rijden door dat het water te hoog staat in rivieren en er kans zijn op landslides. Hoop dat het zondag droog is want dan staat mijn trip naar Hiroshima gepland en een trein heb ik toch wel nodig om daar te komen. En de tickets voor de Shinkansen en het hoetel zijn al geboekt en betaald.

Oh dat is balen zeg!

Wij hebben dan echt net geluk gehad, wij waren al weg uit kyoto toen die aardbeving daar was en in tokyo niks van gemerkt.

Bovendien hebben wij 2 weken droog weer gehad en top temperaturen om te wandelen.

Ik duim voor je dat weer beter word!