Hoe ver ga jij voor een concert?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 12:07

topsylover schreef:
Dat uren in de rij wachten om vooraan te staan heb ik nooit helemaal begrepen, ik sta liever ergens in het midden zodat je je ook nog daadwerkelijk kunt bewegen. :=

Ik ook niet. Aantal gewoon vooraan kunnen staan terwijl ik pas kwam toen de deuren open gingen. Zelfs bij Nightwish in de HMH.

Enamorada, nee helemaal niet! Als het enigszins kan ga ik zitten. Beduidend rustiger, geen enkele haast hoeven maken, niet platgedrukt en weggeduwd worden en na afloop geen pijn in mijn voeten. Is het een kleine zaal dan vind ik staan niet erg maar zorg ik wel zo te staan dat ik veel ruimte heb en zo weer weg kan.
Ik kom echt voor de muziek en vind het niet echt relevant om vooraan te staan omdat ik het dan beter zie of omdat er dan meer sfeer zou zijn. Want dat ervaar ik in elk geval niet zo.

theadora99

Re: Hoe ver ga jij voor een concert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 12:39

Ik vind dat dus wel haha. Voelt zo inactief. Spring liever ergens in een pit haha

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 12:40

Ik weet nooit wat ik met mezelf aan moet als ik zit.:')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 12:44

Ik dacht ook altijd zo, maar naarmate ik ouder word gaat mijn lichaam er tóch anders over denken :+

Al sta ik op de tribune net zo te springen hoor :D maar met verschil dat je er ook voor kunt kiezen om tussendoor te zitten én bonus is dat ik na het concert nog voeten en een rug over heb. En dat ik iets gezien heb van het optreden uiteraard (ik haal de 1,65 niet dus moet het met glimpen van het podium doen. Ook goed, maar soms ook gewoon balen).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:07

Zitten vind ik echt niks, ik sta liever. Maar soms zijn de staanplaatsen al op en is er niks anders. Ik vind wel dat het Nederlandse publiek pas laat op gang komt. Ze zijn vaak zo tam.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:37

Uren in de rij staan, respect voor de mensen die het kunnen, ik moet er persoonlijk echt niet aan denken. Is geen enkele artiest voor wie ik dat over zou hebben. Veel geld betalen doe ik wel, maar de meeste concerten waar ik heen ga zijn gelukkig niet superduur. Duurste tot nu toe was U2 afgelopen zomer. Tot nu toe als ik sta plaatsen had iedere keer geluk gehad. Ed Sheeran in 2014 kwamen we een half uur van te voren in de rij (was echt hondenweer) en stonden toen best vooraan, 5 rijen van het podium denk ik. Hetzelfde bij Nothing But Thieves twee weken terug, uurtje van tevoren in Amsterdam eerst nog eten en toen naar de rij. Toen de deuren opengingen eerst nog naar de merchandise geweest en zelfs toen stond ik nog maar 3 rijen bij het podium vandaan. Zij het een beetje aan de zijkant

Ik woon gunstig precies tussen de grote steden in, dus reis nooit meer dan een uurtje. Dat scheelt voor mij wel. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik wel iemand ben die ook door de mensenmassa heen naar voren loopt als dat kan. Brutaal mens heeft de halve wereld zeggen we dan maar.(maar doe geen ellebogenwerk, dat vind ik flauw)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:43

gekvanfleur schreef:
Jolien87 schreef:
Tijdens alle concerten van Queen in Nederland (net op 2 handen te tellen) hebben mijn zus en ik hier echt een topsport van gemaakt. Dat wil zeggen: dagenlang in de bakkende zon of ijskoude sneeuw wachten met als doel om maar vooraan te kunnen staan. En alle keren was het knotsgezellig, dat wachten. De laatste keer was afgelopen maand, helaas moest ik toen werken dus heeft mijn zus de moeite genomen om de hele dag in de kou te staan waarna ik na het werk naar voren ben geloosd door de rest. := Het scheelt dat een grote groep mensen elkaar wel kent en dat dit dus ook gewoon kan. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit per doelgroep verschilt, als je naar Marco Borsato gaat dan is de kans veel groter dat je te maken hebt met een hysterische horde dames en die zijn moordend.
Als de deuren eenmaal open gaan is het inderdaad altijd wel spannend en dan moet je echt niet te bescheiden blijven want dan sta je achteraan. Natuurlijk moet je ook niet andere mensen onder de voeten lopen maar als je netjes blijft wachten dan kun je, je mooie plekje in de zaal wel vergeten.
Ik weet nog wel dat ik de eerste keer over een hek werd gelanceerd en op de kop in een kliko verdween die aan de andere kant van het hek stond. :') Op dat moment natuurlijk dikke paniek want ik had dit nog nooit meegemaakt en de rest was al lang en breed binnen maar ook toen kon ik me uiteindelijk toch vooraan bij de rest voegen.
En toch moet ik zeggen dat ik 2 jaar terug bij Muse ook best blij was dat we zitplaatsen hadden, dat was toch ook best fijn om na het werk op je gemakje die kant op te gaan. Daaraan merk ik wel dat we geen 20 meer zijn. :o

Die concerten waren in NL toch? Dus zet die bakkende zon of ijskoude sneeuw maar uit je hoofd. :+

Ik betaal gewoon als ik naar een concert ga goed geld, zodat ik niet tussen de hysterische gekkies hoef te staan. Heb zo'n hekel daaraan.

Yep, maar ik overdrijf niet. ;)
Jaren geleden in het Gelredome was het bloedheet. Geen schaduw en we wilden vooral niet teveel drinken omdat we niet naar het toilet konden. En twee jaar terug in Zigodome begon het 2 uur voor aanvang te sneeuwen. Maar 9 van de 10 concerten is het gewoon echt ijs- en ijskoud geweest.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:45

Geen concert aangezien ik daar een gruwelijke hekel aan heb maar ik ben vorig jaar naar Engeland geweest voor 2 live shows. Op maandag vanaf Eindhoven op Manchester gevlogen en de volgende ochtend met de bus naar Newcastle. Woensdagavond de eerste liveshow van Bear Grylls gezien. Op donderdag met de bus naar Leeds waar ik vrijdag de 2e liveshow (tje) had van Leo Houlding. Vrijdagavond met de bus terug naar Manchester en een nachtje op het vliegveld slapen. Omdat dit een geplande actie was had ik een slaapmatje en slaapzak mee. Op zaterdag ochtend vroeg de vlucht terug naar Rotterdam. Nergens in de rij hoeven wachten aangezien het gereserveerde stoel plaatsen waren.

Ook het vuurwerk in Sydney mee gemaakt jaarwisseling 2014 2015. Dat was veel duw en trek werk, maar gelukkig zijn die Aziaten 3 koppen kleiner en laat ik me dan ook niet weg duwen.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:55

Ook ik was in november bij harry styles, ik kom zelf uit de buurt van Enschede en heb met een vriendin een nacht in een hotel in amsterdam geslapen zodat we om half 8 s'ochtends bij bijlmer konden zijn, heb echt een super gezellige dag gehad met alle fans daar! Slapen gaat me dan wel net even iets te ver, maar ieder zijn ding haha. Uiteindelijk stonden wij alsnog 3e of 4e rij dus mooi dichtbij.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:03

Ver qua afstand..... Uh, van hier naar Chicago. :D :o Ben ook op het punt aangekomen dat ik 'even' naar de UK ga voor een concert. _O-

Qua wachten hangt het van de artiest af, voor Noel hoef je niet echt vroeger dan 12 uur er te zijn voor een mooie plek vooraan, maar vaak zijn wij als soort 'on the road' familie er rond 10:30/11. Is altijd wel gezellig. :D Daarnaast is Noel zelf er vaak om 14 uur dus kan je hem ook nog spreken. :)

Voor U2 was het afgelopen zomer wat erger. We hadden in Brussel een tentje mee, maar we mochten niet buiten slapen van de beveiliging. Bij U2 hebben ze ook check ins, dus vaak ging je dan om 1 uur 's nachts naar bed en was je er om half 7 's ochtends weer. _O- In Londen was er zelfs een check in om 6 uur 's ochtends, sta je daar dan met je brakke hoofd omdat je de dag er voor en concert had gehad. :')

Oh, en qua prijs... Gewoon hoe duur een staanplaats is. :) Ik ga nooit boven face value, dus hoe graag ik ook een kaartje wil.. Duurder dan de oorspronkelijke prijs ga ik niet...

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:05

Hier een fanatiek concertganger! Wanneer artiesten vaker optreden jn Nederland, probeer ik sowieso voor meerdere dagen kaartjes te krijgen. Dit jaar 2 keer naar Ed Sheeran geweest in Amsterdam, 2 keer Bruno Mars in Amsterdam. Verder reis ik buurlanden af om concerten te bezoeken, Duitsland, Engeland m'n België. :D

Ik vind het ontzettend leuk, nu kan het ook nog. Dus geniet nu maar van het leven! Vooraan staak is natuurlijk altijd leuk, maar ben ook wel blij met zitplekken. Zolang ik er bij ben vind ik het al goed!

Afgelopen jaar wel uren en uren gewacht op Pinkpop om een plekje vooraan te bemachtigen. :Y)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:16

ik ben voor de concerten waar ik écht graag vooraan sta, rond 12.00-13.00 wel aanwezig.

Het verste dat ik er tot nu toe voor gereden ben, is 613 km enkele reis (Blind Guardian in Dresden)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:27

Jolien87 schreef:
Tijdens alle concerten van Queen in Nederland (net op 2 handen te tellen) hebben mijn zus en ik hier echt een topsport van gemaakt. Dat wil zeggen: dagenlang in de bakkende zon of ijskoude sneeuw wachten met als doel om maar vooraan te kunnen staan. En alle keren was het knotsgezellig, dat wachten. De laatste keer was afgelopen maand, helaas moest ik toen werken dus heeft mijn zus de moeite genomen om de hele dag in de kou te staan waarna ik na het werk naar voren ben geloosd door de rest. := Het scheelt dat een grote groep mensen elkaar wel kent en dat dit dus ook gewoon kan.

Klopt idd, twee jaar terug bij de Ziggo was écht niet leuk met die sneeuw......

Afgelopen maand was super, was er om iets voor 10:00..... Eerste waren er om 2 uurs nachts al..... Helaas deed de ziggo niks met de nummering maar goed daar is niks aan te doen. Was super gezellig en idd erg goede sfeer. Zowiezo met Queenfans onderling (en glamberts óók trouwens).

Wat het verste is wat ik ooit gegaan ben?

Dat was afgelopen january naar Tokyo voor Valentine. Wat is het gaaf km daarheen concert bij te wonen, super, niks geen dringende vooral stil bij de meer rustige nummers en niet het vaak te luide gepraat aan de bar wat je in Nederland hebt. Echt een geweldige ervaring die ik niet had willen missen.

OoK bijzonder trouwens is een festival in engeland, hele dag regen maar hadden we nauwelijks last van. Einde van de dag was het grasveld een modderpoel.... Dat was wel ff apart want toen we aankwamen was het mooi groen. Maar ja na een dag vooraan staan.... Was voor oa 10cc, Suzie quatro, Ultravox en de SAS band.

Ook gaaf is het werken op de Engelse Queen convention (in de filmcrew), backstage kletsen met artiesten blijft apart en het is nog "werk" ook.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:54

Gut, ik arriveer voor een concert nooit eerder dan een half uur voor aanvangstijd. Meestal kom ik pas binnen als het voorprogramma bijna afgelopen is :')

Maar het interesseert me ook niet veel of ik vooraan sta of niet, achteraan heb je meer ruimte om te dansen, en je ziet die mensen toch wel op een scherm ofzo.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:01

Ik ga tegenwoordig het liefst zitten. Belangrijkste reden is dat ik dan niet niet tegen al die telefoons hoef aan te kijken van "fans" die zo nodig het concert willen filmen met hun telefoon.. Echt een mega frustratie als je het mij vraagt. Ik snap een foto of korte impressie, maar het gaat echt nergens meer over.

Ik ga trouwens niet naar concerten in de Johan Cruijff Arena uit principe, het geluid is dat zó slecht dat ik het mij liever bespaar. Ik wijk tegenwoordig ook uit naar het Sportpaleis in Antwerpen (net zo ver als Amsterdam voor mij) waar de bruikbaarheid via de tram top is en het geluid ook. Heb daar Beyonce en Bruno Mars gezien, was geweldig.

Maar om terug te komen op vroeg in de rij etc: nooit gedaan en ga ik ook nooit doen.

RosaGipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:08

Leuk topic! :)

Afgelopen september ben ik voor een concert van de Red Hot Chili Peppers naar Dublin afgereisd. Dit was mijn eerste concert in het buitenland (afgezien van Rock Werchter) en het smaakte naar meer :D. Voor volgend jaar heb ik voor een concert een reisje naar Brussel in de planning staan.

Qua wachten is 3,5/4 uur voor aanvang het langst wat ik tot nu toe heb gedaan. Dit was ook voor de Chili Peppers en ik stond toen front row. Het was zo'n gave ervaring dat ik sindsdien eigenlijk niet meer achteraan wil staan bij concerten. Vooraan beleef je het allemaal wat intenser vind ik.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:19

Wij zouden naar Level 42 in de Royal Albert Hall in London (kaarten hadden we al) maar helaas gooide een gebroken heup roet in het eten.
Dat was het verst geweest.

Ik had pas ook kaarten voor U2 in Las Vegas kunnen bemachtigen maar vond $ 800,- toch te gek voor 2 kaarten.

In vroeger tijden was ik 1 van de gillende Doe Maar fans en heb daar destijds wel uren van tevoren voor in de rij gestaan.
Tegenwoordig nemen wij alleen maar geplaceerde zitplaatsen en maakt het niet uit hoe laat je komt. En bij een beetje concert is een zitplaats toch gewoon een geplaceerde staplaats ;)