Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mazida schreef:Dus omdat orka's in dolfinaria slecht worden behandeld is het wel oké om met wilde orka's te gaan zwemmen? En hoe weet jij dat orka's geen last hebben van snorkelaars? Hebben ze je dat verteld? Of ze er nu wel of geen last van hebben, ik ben er zwaar op tegen dat toeristen dieren overal in het wild moeten opzoeken, in Afrika in reservaten en nu zelfs bij wilde orka's
. Laat die beesten toch gewoon met rust, van toerisme zijn wilde dieren nooit beter geworden. Ik zou het in ieder geval niet erg vinden als een orka een keer een toerist opsnackt, dan laten veel mensen het wel
Kuggur schreef:Ik heb een amateur opname gezien van een echtpaar die in een groep andere tandwalvissen ( grienden als ik me goed herinner)aan het snorkelen was. Een van de dieren greep plots de enkel van de vrouw en dook een aantal tientallen meters met haar. Het dier bracht haar ook weer naar de oppervlakte, en besloot gelukkig niet meer verder te willen spelen. Als dat besluit op het diepste punt van de duik was geweest had ze het niet na verteld.
Ik zou het nooit in mijn hoofd halen te gaan zwemmen tussen een groep dieren die in staat zijn een volwassen bultrug te doden...
En zelfs als ze alleen in een "speelse" bui zijn, wel eens orca's met een zeehond zien spelen?
Cayenne schreef:BlackShadowZ schreef:Alsof die orka uberhaubt het verschil ziet tussen een mens of een van de andere miljoenen beesten die ze tegen komen dagelijks.
Ik denk dat je het intelligentieniveau van een orka hier toch wat onderschat.
Kuggur schreef:Je "vlieg" analogie is heel redelijk. Een vlieg die een mens irriteert komt daar vaak mee weg.
En wordt soms platgeslagen.
Mazida schreef:@Captain: dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat een orka je dat niet kan vertellen en dat ik het een slechte zaak vind dat toeristen wilde dieren in hun natuurlijke habitat gaan opzoeken. Daar worden wilde dieren niet beter van. Ik ben er voorstander van om wilde dieren met rust te laten. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat geen orka denkt: go, wat leuk dat mensen bij mij komen opzoeken
Kuggur schreef:BlackShadowZ schreef:En als het hem echt dwars zit merk je het vanzelf.
En als je een 10 ton wegende predator dwars zit zou dat ook wel eens het laatste kunnen zijn wat je merkt....