Naar Rotterdam, wat moeten we zien en doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:09

Lijstje:

-Fenix Food Factory
-Luchtsingel
-Dakakker, indien deze open is (akker op het dak van het gebouw waar de luchtsingel doorheen gaat, wellicht kan je ook onderaan de luchtsingel iets drinken in Biergarten (restaurant in containers)
-Kralingse bos/plas + Arboretum als je van tuinen houdt
-Oude noorden is leuk met de hofbogen (lunchen bij de Lof der Zoetheid!)
-Wilhelminakade is mooi + Hotel New York, is ook dichtbij de fenix food factory
-Delfshaven wellicht

In de kunsthal hebben ze momenteel een gave kattententoonstelling!

Indi_Vito

Re: Naar Rotterdam, wat moeten we zien en doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:24

Dierenwinkel Animalium O:) lol dat is mijn winkel. Grapje hoor ik durf het zo 123 niet te zeggen ik zou lekker de natuur opzoeken. :j

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 22:50

zanakuzies schreef:
Dierenwinkel Animalium O:) lol dat is mijn winkel. Grapje hoor ik durf het zo 123 niet te zeggen ik zou lekker de natuur opzoeken. :j

Hahaha ik woon in een dorp (Zeewolde) in de polder en bij het bos, iedere dag natuur, ik wil me onderdompelen in een bruisende stad.

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:25

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:52

Kwa eten vapiano of happy italy zitten beide bij de markt en sushi shabu shabu alle 3 erg populair op werk bij de collega's. Zelf gister bij happy italy geweest erg lekker en veel voor weinig geld leftovers mag je zelfs meenemen als je wilt. Je kunt eventueel ook rondvaart maken door de havens met de spido.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:57

Ik vind vapiano en HI wel suf als je speciaal naar Rotterdam komt :o
Die heb je op wel meer plekken en is niet zó bijzonder. Wel goedkoop!
Shabu Shabu vind ik zelf de laatste tijd ontzettend tegenvallen.. net als Sumo. Beide zijn door All you can eat mindere kwaliteit geworden (is mijn theorie haha :D )
Als je Afrikaans wil eten: Viva Afrika op de Nieuwe Binnenweg ook echt een aanrader!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:11

Tapas eten bij Hemel op Aarde op de Oostzeedijk.
Verstandig om wel even te reserveren, het is vrij druk daar.

ik zag dat iemand de Donner ook had genoemd! Wel echt een aanrader.

Klinkt kneuterig, maar als je bij de Coolsingel bent even achter het stadhuis langs lopen. Ze hebben daar een mooie tuin en de rust die daar heerst vind ik heel bijzonder zo midden in de stad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:01

Als je slechte bediening en buikpijn achteraf door vet wil moet je naar Vapiano gaan :') wat een dramatent zeg. Kan je ook geen echt italiaans noemen. net als Happy Italy niet. Dat is gewoon italiaans fastfood. Net als Shabu dat is in de sushi, Er is zoveel meer lekkerdere sushi te krijgen in Rotterdam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:13

Roosje01 schreef:
Kwa eten vapiano of happy italy zitten beide bij de markt en sushi shabu shabu alle 3 erg populair op werk bij de collega's. Zelf gister bij happy italy geweest erg lekker en veel voor weinig geld leftovers mag je zelfs meenemen als je wilt. Je kunt eventueel ook rondvaart maken door de havens met de spido.

HI en Vapiano of all places. :') TS, niet doen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 10:18

Het eten komen we wel uit denk ik, genoeg suggesties om er drie weken door te brengen ipv 3 dagen :')

Donner staat op mn lijstje, de kunsthal (tenzij iemand me nog een mooie tentoonstelling in het Boymans kan aanraden) rondwandelingen, markt hallen en de zaterdagmarkt, station, watertaxi, achter de Coolsingel langs en het arboretum moet ik nog ff checken. Ik wil veel architectuur zien en een stuk oude stad, Delfshaven ? want dat mis ik vooral in ons "nieuwe" dorp. ik ga nog ff kijken of ik een theater voorstelling kan vinden.
Echt super leuk dit.
Laatst bijgewerkt door justkid op 18-10-17 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:21

Historisch Delfshaven is mooi :j
http://www.historischdelfshavenrotterdam.nl/

De doelen zaterdag:
https://www.dedoelen.nl/agenda/?maand=2017-10-21

De doelen zondag:
https://www.dedoelen.nl/agenda/?maand=2017-10-22

Je kan ook een film pakken in Cinerama. Hele oude bioscoop. Ik hou van Cinerama :D

Het is jammer dat er geen voorstellignen van de Marathon zijn in het weekend. Alleen nog in november. De Marathon is een rotterdamse film met theateradaptie. Ik vond de film zo mooi :+:

Ik heb ook steeds meer zin om weer lekker naar mn thuisstad te gaan _O- hoewel ik bij Utrecht lekker woon. Maar weekendje Rotterdam, heerlijk :+:

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:23

Alexandrium winkelcentrum! Echt wel een aanrader. Verder kun je ook naar de Kunsthal If you like cat’s !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:25

Trui schreef:
Alexandrium winkelcentrum! Echt wel een aanrader. Verder kun je ook naar de Kunsthal If you like cat’s !

Alexandrium is niet zo bijzonder? Winkelcentrum op een lelijke plek? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:28

Ik zou ook ten aller tijden centrum verkiezen boven Alexandrium en Zuidplein. Maar, Alexandrium is wel erg compleet qua winkels. Maar TS gaat niet om te winkelen :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 10:29

Super jans :* dank je wel.

Ik heb 10 jaar in Gouda gewoond en oh wat kan ik dat historische oude centrum soms missen. Amsterdam is hier dichterbij en daar komen we ook vaak maar ja een beetje kneuterig en arrogant, nee Nederland is meer dan Amsterdam, kom eens uit je bubbel

En Rotterdam is echt wat anders en ik hoor zoveel mensen enthousiast terug komen dat ik dat echt heel graag met eigen ogen wil zien en beleven.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 10:31

Trui schreef:

Dank je wel voor de suggestie maar ik wil niet echt winkelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:31

Ik heb niet zo veel met Amsterdam, inderdaad door het arrogante, vind de mensen ook niet heel toegankelijk en er is nogal specifiek toerisme. Rotterdam vind ik veel opener, gezelliger ondanks dat het een stuk moderner is, maar ook voel ik mij er een stuk veiligr.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:38

Ik krijg van dit topic helemaal zin in dit weekend, dan ben ik namelijk ook weer in Rotterdam *D . En dat terwijl ik er vandaan kom en me er toch niet zo snel weer zie wonen. ;)
Qua oude stad, Katendrecht en historisch delfshaven inderdaad! En de provenierswijk achter het centraal station, dat is weer een heel andere sfeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:44

Jans schreef:
Ik heb niet zo veel met Amsterdam, inderdaad door het arrogante, vind de mensen ook niet heel toegankelijk en er is nogal specifiek toerisme. Rotterdam vind ik veel opener, gezelliger ondanks dat het een stuk moderner is, maar ook voel ik mij er een stuk veiligr.

Hier moet ik als geboren en getogen Amsterdamse echt heel erg hartelijk om lachen. _O- _O- _O-

edit: en na deze onzin, even on topic: Ik vind de oude haven zo gezellig in de avond, een patatje van Bram Ladage altijd lekker als je in een snackbui bent, de markt en de markthal vind ik ook altijd leuk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-10-17 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 10:44

Dat vind ik ook nog wel een leuke suggestie de provenierswijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:48

justkid schreef:

Zeker doen! :) En dan de hofbogen, luchtsingel (eindigt bovenop de hofbogen) en de dakakker meepakken! :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 11:05

Resistance schreef:
justkid schreef:

Zeker doen! :) En dan de hofbogen, luchtsingel (eindigt bovenop de hofbogen) en de dakakker meepakken! :)

Ik dacht al eerder toen je dat voorstelde, wat is dat, maar echt supervet; http://www.luchtsingel.org/over-de-luchtsingel/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:07

Heel gaaf is dat inderdaad! :) En die dakakker ook zeker doen als hij open is, dat is dus echt een akker bovenop een gebouw.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:18

Resistance schreef:
justkid schreef:

Dat inderdaad, leuk rondje Noord heb je dan!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:58

Ik heb een paar jaar terug een rondleiding op het stadhuis gedaan , zeer de moeite waard!
(Kan helaas niet iedere dag.)