Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) dus meteen warm ingepakt, camera mee en de fiets op naar de bosrand! Nog geen halve minuut na deze foto verdween de zon achter de wolken en begon het donker te worden. Echt een lucky shot!
.
Maris schreef:Ik weet niet hoe het in het Noors gaat, maar het Deens is inderdaad nogal vreemd en kost wel even tijd om aan te wennen. Ze tellen met een soort twintigtallen-systeem, maar dan in negatieve zin in plaats van positieve zin zoals in het Frans (90 --> quatre-vingt-dix = vier-keer-twintig-plus-tien) - al kennen de meeste Denen die origine niet meer en zien het gewoon hetzelfde als onze tientallen. Negentig heet hier halvfems, origineel halv-fem-sinde-tyve, oftewel half-vijf(4,5)-keer-twintignoordje schreef:Is dat heel anders als in het Noors dan ?Het helpt zoveel als je de taal spreekt.
Maar Deens vind ik zo'n rare taal. Vooral de telwoorden
Zodra je die vreemde logica niet meer probeert te begrijpen, komt het goed 
.
. Miste het nu echt gewoon dat je niet 's avonds even lekker naar een tentje kon om wat te gaan drinken.
. Gaustatoppen zou ik iedereen afraden, vond het een hel om de klim en vooral daling te maken met al die losse stenen en toen we boven waren kregen we sneeuw als dank
, maar Kjerag en Trolltunga zijn zóóóó gaaf! En absoluut de hike van 24km waard! En Dovrefjell NP vond ik ook zó tof, zó mooi
.
Sinds 2006 gaan mijn vriend en ik ook elk jaar naar het Noorden. Hij heeft 6 maanden in Fins Lapland gewoond voor zijn studie, waar ik hem heb opgezocht. Sindsdien zijn we nog een aantal keer teruggeweest om vrienden te bezoeken en vakantie te vieren. Zowel in de zomer als in de winter heel mooi.
Noorwegen nu 2x geweest, maar nog niet zo heel veel van het land gezien. Ik vind het er prachtig! Afgelopen zomer zijn we voor de zesde keer naar Zweden geweest. En in mei voor het eerst naar IJsland, omdat ik daar voor mijn werk naartoe kon.
Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Het was helaas maar kort, drie dagen werken en nog drie dagen vakantie, dus daar gaan we zeker nog eens naar terug.

En ik heb een klein beetje van de taal geleerd
Een weekje vakantie hebben we doorgebracht in Lapland, maar helaas het noorderlicht niet gezien. Dus ik moet nog een keer terug
Tijdens die week hebben we ook nog een dagtrip gemaakt naar Noorwegen, het gedeelte dat boven Finland ligt. Bijzonder hoe de natuur daar opeens heel anders is. En net zo mooi 
)

. Vond het echt heel mooi hoor, maar ik als persoontje kan die ultieme rust denk ik gewoon wat later in mijn leven hebben
.
.

Enorme cruiseschepen, echt van die drijvende flatgebouwen, en dan de hordes toeristen die daar vanaf komen. Wij waren er twee jaar geleden, het was niet wat ik verwacht had. Treinritje hebben we daarom ook maar overgeslagen.
) Maar over het algemeen zijn de toeristische bezienswaardigheden druk (en nu vind ik het al snel ergens druk
) Dan komen er echt busladingen mensen. Qua wandelingen ; niet iedereen is zo fanatiek om uren te gaan wandelen en dan kom je niet echt veel mensen tegen.

bos bij Uppsala 

(Högbonden, een onbewoond eiland bij de hoge kust)

Ik heb vrij gekregen van het werk dus ik ga begin oktober weer heen voor een weekje 'vakantie'
De archipelago en het gebied rondom Abisko staat inderdaad ook echt nog hoog op het lijstje hier!
.
. En dat de Noren zulke uitstapjes gewoon als zondag-uitstapjes doen, of als vrije dag-uitstapje. Als ik met ze kletste, zeiden het het allemaal "This is Norway, this is what we do!"
.