De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:42

Anoniem schreef:
IK HEB TOCH EEN MAILTJE *\%/* *\%/* *\%/*

Voor nu moet ik mij 26 mei melden in Mongolië :D *stuitert door het hele kantoor*


26 mei schiet toch al weer snel op. Ben je al aan het aftellen?
Opeens moest ik aan je denken en ik dacht... ik zal eens een berichtje in je topic doen.
Hoe ver zijn je voorbereidingen? Het is nog maar een paar maandjes :Y)

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 18:19

Een vriendin en ik gaan dit jaar ook een dikke tocht doen! Wij twijfelen nog tussen enkele reizen, ook deze is voorbij gekomen. Wij hebben al verscheidene (trek)tochten te paard gemaakt in het buitenland dus zijn helaas aardig verwend aan het worden :+ :')
Ik volg je ontwikkelingen heel graag en verwacht natuurlijk wel een dik foto- en reisverslag topic! *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:21

Ik had mijn eigen topic ontstipt :+
Echter, wordt het geen Mongolië uiteindelijk <<)
Maar Kirzigië! :D
BOOKED, CONFIRMED EN PAYED *\o/* 02-07 ga ik vliegen, voor een 18-daagse trektocht! Alles is dus al 100%, op naar de voorbereidingen :D

Achterom
Berichten: 23113
Geregistreerd: 28-09-04

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:02

Wow, dat wordt vast een super gave ervaring!

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:00

Anoniem schreef:
Ik had mijn eigen topic ontstipt :+
Echter, wordt het geen Mongolië uiteindelijk <<)
Maar Kirzigië! :D
BOOKED, CONFIRMED EN PAYED *\o/* 02-07 ga ik vliegen, voor een 18-daagse trektocht! Alles is dus al 100%, op naar de voorbereidingen :D


omg dan waren wij bijna tegelijk naar kirgizie gegaan, hahaha! wij hebben ook die tocht serieus over wogen rond die data. wat maakte voor jou dat je tocht hebt gewisseld van mongolie naar kirgizie?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:15

Anoniem schreef:
Ik had mijn eigen topic ontstipt :+
Echter, wordt het geen Mongolië uiteindelijk <<)
Maar Kirzigië! :D
BOOKED, CONFIRMED EN PAYED *\o/* 02-07 ga ik vliegen, voor een 18-daagse trektocht! Alles is dus al 100%, op naar de voorbereidingen :D


Kirgizië? :D :D

Heel veel plezier! Die regio staat ook nog heel hoog op mijn lijst, wellicht volgende zomer! Ben benieuwd naar je foto's!

marjo1996
Berichten: 828
Geregistreerd: 06-06-12

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:17

Wauw wat gaaf zeg!! Kan me voorstellen dat dit je droomreis wordt en wat super dat je die mogelijkheid hebt! *\o/* Alvast heel veel plezier!

In oktober vertrek ik samen met mijn vriend voor 4 maanden naar Azië om daar te gaan backpacken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:40

Ellen_ov schreef:
Anoniem schreef:
Ik had mijn eigen topic ontstipt :+
Echter, wordt het geen Mongolië uiteindelijk <<)
Maar Kirzigië! :D
BOOKED, CONFIRMED EN PAYED *\o/* 02-07 ga ik vliegen, voor een 18-daagse trektocht! Alles is dus al 100%, op naar de voorbereidingen :D


omg dan waren wij bijna tegelijk naar kirgizie gegaan, hahaha! wij hebben ook die tocht serieus over wogen rond die data. wat maakte voor jou dat je tocht hebt gewisseld van mongolie naar kirgizie?


Lang verhaal kort:
Mijn boeking voor Mongolië heb ik moeten annuleren. Ben afgelopen jaar heel ziek geworden. Ziekenhuis in ziekenhuis uit en maar niks kunnen vinden... Door de pijn 1,5 maand thuis gezeten dus mijn conditie was 0,0... Uiteindelijk de oorzaak wel gevonden, maar een enorme mentale nasleep (nog steeds) dus ik moet echt even weg en m'n gedachte echt op nul zetten. Geen telefoon, geen bereik en echt voor mijzelf :) Mongolië was al vol inmiddels, dus zo kwam ik op Kirgizië :) En uiteindelijk, lijkt deze reis mij qua landschap ook veel gevarieerder :D Tis een nieuwe reis, dit jaar gaan ze voor het eerst :j

noordje

Berichten: 2266
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:48

Wat grappig dit. Zo had ik eerder nog nooit van Kirgizië gehoord en nu lees ik dat jij daarheen gaat en een goede vriendin van mij gaat ergens half/eind juni.
Heel veel plezier :)

Ellen_ov

Berichten: 1337
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:00

Wat vervelend voor je dat het zo'n nasleep heeft! Ik kan mij voorstellen dat je dan zo een vakantie in het vooruitzicht wil hebben, helemaal dit soort paarden vakanties kom ik altijd helemaal zen van terug. Lichamelijk kapot maar mentaal weer helemaal ontspannen en opgeladen :).
Ik denk dat mongolie en kirgizie niet heel veel verschillend van elkaar zijn qua landschap, ook qua accommodaties en paarden.
Wij zijn uiteindelijk alsnog voor ijsland gegaan :D

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:45

Ijsland wordt het waarschijnlijk volgend jaar, maar dan op de motor samen met m'n vriend! :D Jij ook veel plezier!!

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:11

Net een paar extra rijbroeken bij Decathlon besteld, en warme handschoenen haha!
Nu nog een verzameling powerbanks en een compacte digi-camera! :D Iemand daar suggesties voor die laatste? Welke is licht en klein genoeg om te hele tijd bij je te dragen in een heuptasje of iets dergelijks?

Justme_Lisaa

Berichten: 2186
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:16

Anoniem schreef:
Net een paar extra rijbroeken bij Decathlon besteld, en warme handschoenen haha!
Nu nog een verzameling powerbanks en een compacte digi-camera! :D Iemand daar suggesties voor die laatste? Welke is licht en klein genoeg om te hele tijd bij je te dragen in een heuptasje of iets dergelijks?


Ik heb de Sony hp90v even uit m’n hoofd. Ik vind het een goede vervanger van m’n spiegelreflex en veel makkelijker mee te nemen. Vooral super licht :)

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:49

Even een schopje omhoog.... 2 juli is al over 2weken ts!
Heb je alles geregeld?? En heb je er veel zin in?
Houd je ook en Polarsteps 'dagboek' bij?
Ik heb dat bij mijn reis naar de Noordkaap gedaan en dat is erg goed bevallen.
Succes met de laatste voorbereidingen :)

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:03


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:31

yvje86 schreef:
Even een schopje omhoog.... 2 juli is al over 2weken ts!
Heb je alles geregeld?? En heb je er veel zin in?
Houd je ook en Polarsteps 'dagboek' bij?
Ik heb dat bij mijn reis naar de Noordkaap gedaan en dat is erg goed bevallen.
Succes met de laatste voorbereidingen :)


Jaaaa *\o/*
Het meeste wel :j Enkel nog wat kleine dingetjes die ik nog moet halen (extra warme sokken, extra opladerkabeltje enz.) en dan helemaal klaar!
Ik heb er wel aan gedacht inderdaad zo'n dagboeken bij te houden, maar zal het niet strikt elke dag doen.
Inmiddels heeft deze vakantie een hele andere betekenis en echt even weg van alles, dus wil ook echt alles loslaten :)

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:47

Ah kijk aan!
Bijna ready to go!

Ik vond dat Polarsteps juist heel prettig omdat ik dan niet steeds de vraag kreeg waar we zaten en of alles goed ging en of ik eens wat foto's wou sturen.
Doordat ik iedere avond even een verhaaltje van de dag en wat foto's online zette hoefde ik niet 10x te sturen dat het zo leuk en mooi was met foto's van wat we gezien hadden.
Mij gaf dat juist veel rust op mijn vakantie.

Maar ik ben echt zo benieuwd hoe of je het gaat vinden daarzo en of het je goed zal doen.

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:51

Foto's sturen en dingen online zetten kan ik natuurlijk sowieso niet _O-
Dus men zal sowieso moeten wachten met m'n verhalen horen totdat ik weer op Nederlandse grond sta :D

yvje86

Berichten: 2706
Geregistreerd: 18-09-12

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:04

Natuurlijk.... |o

Hahaha _O-

Anoniem

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:27

Ik heb trouwens gewoon de mogelijkheid om eens in de 2 dagen apparatuur op de laden, dus ik hoef niet met een leger powerbank op pad _O-

En heb wel een paar keer de mogelijkheid post te versturen, ik heb een polaroid camera dus denk dat ik wel een paar envelopjes meeneem en die dan naar huis kan sturen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:25

Ha, ik heb je topic gevonden (vanuit het vakantie-topic) :wave: en ga volgen, spannend en leuk joh!
Ga je via Trailfinders?

Is de rijstijl in Kirgizie net als in Mongolië ook heel anders? Daar heb ik wel eens over gelezen.

prugelpiet

Berichten: 12618
Geregistreerd: 20-01-12

Re: De vakantie die ik al zo lang wil... Geboekt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:32

Wat retegaaf TS!

Waar heb je nou uiteindelijk geboekt? Dit is zeker iets wat ik heel graag een keer wil doen, dus ik volg je even :D (of nou, ik wacht tot je terug bent :)) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:59

Via Trailfinders inderdaad! Ook via daar geboekt @Prugelpiet :)

Geen idee of de rijstijl heel anders is. Wel speciale zadels (inderdaad mongoolse zadel zoveel ik het begreep), en begreep ook dat de meeste van hun paarden ook kunnen tolten (zeg ik dat goed? := ) wat de lange ritten heel comfortabel maakt! En hele dappere en nuchtere paarden allemaal, dus die gaan een "bergje" niet uit de weg :D

Ik heb gister ook de laatste info ontvangen, zoals hoe we onze "taxi" herkennen en noodnummers enzo. Ook dat de hoofdstad waar we de laatste dag zitten echt niet fijn is voor buitenlanders, goed vooruitzicht := Je mag daar echt flink op je hoede zijn... Gelukkig maar 1 dag ;)
...Oh, en een beschrijving per dag hoe je dag er ongeveer uit zal zien + route! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:19

Anoniem schreef:
Via Trailfinders inderdaad! Ook via daar geboekt @Prugelpiet :)

Geen idee of de rijstijl heel anders is. Wel speciale zadels (inderdaad mongoolse zadel zoveel ik het begreep), en begreep ook dat de meeste van hun paarden ook kunnen tolten (zeg ik dat goed? := ) wat de lange ritten heel comfortabel maakt! En hele dappere en nuchtere paarden allemaal, dus die gaan een "bergje" niet uit de weg :D

Ik heb gister ook de laatste info ontvangen, zoals hoe we onze "taxi" herkennen en noodnummers enzo. Ook dat de hoofdstad waar we de laatste dag zitten echt niet fijn is voor buitenlanders, goed vooruitzicht := Je mag daar echt flink op je hoede zijn... Gelukkig maar 1 dag ;)
...Oh, en een beschrijving per dag hoe je dag er ongeveer uit zal zien + route! :D

Klinkt goed die paarden! Mmm, de hoofdstad is wel jammer.

Voorpret is ook al leuk hè :):) :D

chazzie
Berichten: 430
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:20

Wat supergaaf dat je dit gaat doen, alvast heel veel plezier!

Wat betreft een tasje, kan ik je een knoptasje van Dabo Design aanraden, niet te groot en je kan hem goed aan je zadel bevestigen.

Ik heb er nog 1 liggen die ik niet meer gebruik, deze zou je over kunnen nemen.