Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maliejane schreef:Er liep verder ook helemaal geen personeel dus dat werd voedballen en racen met bagagekarretjes over het vliegtuig door de kinderen
oomens schreef:maliejane schreef:Er liep verder ook helemaal geen personeel dus dat werd voedballen en racen met bagagekarretjes over het vliegtuig door de kinderen
Huh?
Daar is verdorie toch geen luchthavenpersoneel voor nodig om die kinderen kort te houden? Of zaten toevallig álle bijbehorende ouders al op de vervangende vlucht?
MoppieFilou schreef:Wat een verhalen!![]()
Wat wij ooit hebben meegemaakt is ook best grappig (achteraf gezien dan toch) maar gebeurde al in de luchthaven. We wisten naar welke gate we moesten en hadden nog tijd dus hebben we nog snel een broodje gegeten. Omdat de broodjes net op waren (
) moesten ze er nieuwe bakken. De tijd begon te dringen toen ze eindelijk klaar waren, zei dat mens dat ze nog moesten afkoelen
. We hadden ze al betaald, anders waren daar al tien minuten eerder weggeweest. Uiteindelijk toch nog net op tijd bij de gaten geraakt maar er zat bijna niemand. Wij blij dat we ook eens een keer eerst waren
. Toen het vliegtuig al enkele minuten te laat was en er nog steeds niemand zat toch maar eens gevraagd of we de juiste gate hadden. Niet dus
. Blijkbaar was die nog veranderd terwijl we dat broodje haalden. Wij naar de juiste gate gecrost en gelukkig nog net op tijd het vliegtuig in gestapt. Vrij gênnant hoor, in een vliegtuig stappen met mensen die al een tijdje op jou zitten te wachten
. Ze waren zelfs onze bagage al aan het zoeken om ze eruit te halen
. Gelukkig was het een geweldig hotel en een leuke vakantie
.
Alpha89 schreef:Wat een verhalen!
Gelukkig dat ik tot nu toe niet vaak iets ergs heb meegemaakt, paar kleine dingetjes maar 2005 zal altijd bij mij blijven;
Orkaan Emily categorie 5 (zwaarste cat.) in Mexico. ( https://en.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Emily_(2005) )
[ [url=m/AnkKLW.jpg]Afbeelding[/url] ]
(heb ergens nog meer foto's, maar deze kon ik het snelste vinden)
We waren er net 1 week toen we hoorden dat er voor het eerst in jaren zo'n orkaan over zou komen. Het resort zou orkaanbestendig zijn maar dat was nog niet eerder getest, ehm ja.. oke
De speciale ijzeren rolluiken werden dichtgemaakt, we krijgen een survivalpakket met drinken/eten. We moesten onze koffers al inpakken voor het geval dat...(andere hotels werden wél geëvacueerd).
Ik heb tot zo laat mogelijk buiten staan kijken hoe het zich ontwikkelde (heel de dag al harde storm). Nou toen begon de show, het leek alsof er een kudde gnoes op ons af kwam. Wát een bizar geluid! En vervolgens hoor je bomen knakken, glas breken, alarmen afgaan etc. Opeens roken we de zee dus ik was bang dat alles overstroomd was. We zaten op de 1e verdieping en er stond plots 10cm water in de kamer. Toen het oog over ons heen kwam was het compleet stil en mistig. Je mocht niet naar buiten maar toch even door de deur gespiekt. Heel eng... en toen na een kwartier kwam het 2e gedeelte. Woesssjj... die was nóg krachtiger en he-le-maal niets bleef gespaard. Tja, onze huisjes inderdaad die bleven staan. Dus die test was geslaagd, maar de rest....![]()
De volgende dag de ravage bekeken en het was hartverscheurend. Ik heb het personeel meegeholpen met opruimen. Het strand lag bezaaid met koraal, kapotte eieren van schildpadden. Vogeltjes.. mangrove verwoest...noem maar op.
Gebouwen waren totaal verwoest, complete steigers waren uit de betonnen constructies gerukt en bij mensen dwars door de rolluiken heen gesmeten.
Ook intens triest voor de bevolking. Wij konden naar huis, maar de mensen daar hadden geen woningen meer en er waren doden gevallenzal het nooit meer vergeten.