En toen was de vakantie opeens niet zo leuk meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:30

Oh wat zitten er vreselijke verhalen tussen zeg! Dan zou je bijna niet meer op vakantie willen!

Hier valt alles mee gelukkig. Alleen wat kleine ongemakjes, maar niets dat daadwerkelijk de lol van een vakantie heeft kunnen verpesten.

Toen ik 17 was ben ik gaan liften met een meisje dat ik alleen van internet kende. Wij hadden elkaar nog nooit ontmoet en als je dan ineens een paar dagen 24/7 met elkaar zit opgescheept geeft dat de nodige strubbelingen, met als toppunt dat zij in the middle of nowhere besloot dat ze niet meer wilde liften en met de trein verder ging. Uhm... welke trein, in f*cking niemandsland!? Was uiteindelijk een hele toffe vakantie, maar we hadden even nodig om op 1 lijn te komen hahaha.

Op de boot naar Finland was de zee erg onrustig. De borden kletterden uit de kasten, iedereen moest kotsen en er was maar 1 emmer, die wij dus in een kringetje rond gaven met alle mensen in de bar. Eigenlijk was het heel gezellig, zoiets schept toch een band.

Uhhm... In Italië een eeuwigheid geleden, wilde mijn zusje per se de nieuwste slaapzak en had ze er de eerste nacht in gepist. We stonden nogal op een primitieve camping dus wassen was er niet bij. Heeft zij mijn slaapzak gekregen en heb ik zonder slaapzak mogen slapen. Heel die vakantie hadden we regen maar godzijdank lekte de tent niet.

En meer van dat soort kleine dingetjes. Ik ga in ieder geval nog altijd met plezier op vakantie!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:37

Terug van Botswana naar Nederland. Overstap in Zambia en daar moesten we 10 uur wachten. Van het vliegveld geglipt met 2 andere de stad verkend en naar de campus van de universiteit (Was 3 weken daarvoor grote schietpartij geweest) want de 2 jongens kende daar Nederlanders.

Horen we daar dat onze vlucht is gecanceld omdat de president het vliegtuig nodig heeft. Ja wat nu oké snel terug naar de luchthaven en hopen dat we er weer op konden. Op het vliegveld werden we in een bus gepropt (zonder bagage want die zat nog in het vliegtuig) en met bus en de andere reizigers in een verlaten motel gedumpt zonder bagage, eten, drinken, geld enz. Geslapen en de volgende dag in ondergoed zwemmen in een niet te schoon zwembad wat broodjes en drinken gekregen.

Einde van de middag op eigen initiatief naar de luchthaven en op een of andere manier in een vliegtuig naar Duitsland terecht gekomen en na nog ergens een tussenstop eindelijk Keulen. Een beetje zielig gedaan bij de KLM balie en ja hoor op een vlucht naar Amsterdam 1e klas. Maar onze moeder had dus op Schiphol gestaan en wij kwamen maar niet.

Onze vader was 2 maanden daarvoor overleden dus moeders in paniek.
En het was voor het internet en mobiele telefoon tijdperk, en op Schiphol bleven ze volhouden dat het vliegtuig was geland, dat klopte ook maar zonder de passagiers uit Zambia.

Het reisbureau wist het ook niet en snapte er niks van want ze kregen meer vragen van bezorgde achterblijvers.
Toen we eindelijk op Schiphol waren maar huis gebeld dat we er weer waren, toen nog op zoek naar onze bagage die zoek was en 3 dagen later werd thuis bezorgd.
Mijn zus en il hebben een geweldige vakantie gehad in Afrika alleen de terugreis liep iets anders.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:42

Afgelopen vakantie werden we gestalkt door een grote kever/kakkerlak/geenideehetwasenorm. We hadden een heel leuk appartementje, maar door ons huisdier durfde we niet meer op het balkonnetje te zitten omdat hij elke keer langs kwam rennen _O-

Verder vroeger ook een abonnement op ziekenhuizen gehad, 1 keer met mijn hoofd tussen de draaideur waardoor ik hechtingen nodig had en dus niet kon zwemmen, 1 keer een amandelontsteking, op mn smoel gegaan en een lap vlees van mijn teen geschaafd en noem zo maar op :')

Oh en een keer op vakantie geweest naar zuid Frankrijk en toen waren er ontiegelijk veel bosbranden, werden geëvacueerd en hebben toen een nacht in de auto moeten slapen :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: En toen was de vakantie opeens niet zo leuk meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 23:00

Jemig, wat een horrorverhalen zitten er tussen zeg! :oo

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:27

Over de vraag hoe kan het dat mensen ergens terecht komen waar het zo vies is.

Mijn tante boekte ooit een all in reis naar Turkije. Hotel stond super aangeschreven en had een mooi hoog cijfer op zoover. Echter bij aankomst was het om te janken. Wat bleek, in de tijd tussen boeking en reis was het hotel van eigenaar gewisseld en daar was het niet beter op geworden.

Je kan soms nog zo goed je best doen met googlen. Een paar goede zoover recensies is nog geen garantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 05:49

Ik heb me er nog meer herinnerd :')

Tijdens de Ramadan vliegen vanaf Egypte... we staan in de incheck rij tot de zon onder gaat. Dan mogen de medewerkers weer eten... Heb dus 3 uur in die rij gestaan tot er iemand terug kwam _O-

En niet weten dat je iets eet waar je allergisch voor bent en door de klok van 12 uur (met nieuwjaar dus) gewoon doorslapen na alles eruit gegooid te hebben voor 6 uur straight. Zonde, want we gingen op vakantie om daar nieuwjaar te vieren -O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 06:06

Wij bekijken ook altijd de reviews op Zoover en/of TripAdvisor, maar wat de één prima vind, is blijkbaar weer heel wat anders voor een ander persoon :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:24

Wat een verhalen zeg!!! Hier Gelukkige die ervaringen niet. Ja, naar de state of the sun gaan en dan twee weken rot weer hebben. Maar alsnog genoten. In een 5* hotel in Kameroen waar de douche echt te vies was, overal beesten liepen en er bloed op de lakens zaten. Toch goed geslapen... Maar toen was ik niet voor vakantie in dat land en dat was voor ons prima en hadden wij ons op ingesteld.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:42

In mijn schooltijd wel in een vreselijk hotel gezeten in Parijs. Wasbak viel van de muur, alles hing los, deuren konden niet op slot, echt verschrikkelijk.

Keer daarna overvallen onder aan de Sacre Coeur, dus Parijs ga ik met een grote bocht omheen.

In de USA in de eerste nacht een verkeerd hotel gekozen (was nog voor het internet tijdperk)
Airco deed het niet, deur kon niet op slot en 's nachts werd er geschoten waarop ik zei tegen mijn vriend: heb jij de TV aangelaten ? Niet dus, was echt 8)7

In Griekenland je zicht kwijt raken en door een oogarts die geen Engels sprak een verkeerde diagnose laten stellen waardoor ik nu met 1 oog nog maar 10 % zicht heb. (dat laatste bleek dus pas in Nl)

Maar die beide laatste dingen hebben mijn vakantie overigens niet verpest. Ter plekke hebben wij nog wel genoten.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:07

maliejane schreef:
Er liep verder ook helemaal geen personeel dus dat werd voedballen en racen met bagagekarretjes over het vliegtuig door de kinderen

Huh?
Daar is verdorie toch geen luchthavenpersoneel voor nodig om die kinderen kort te houden? Of zaten toevallig álle bijbehorende ouders al op de vervangende vlucht?

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:14

Wat een horror vakantie hebben sommige gehad zeg.

Wij gingen afgelopen maand een cruise maken op de middellandse zee. Maar mijn vriend kreeg de eerste nacht een ontsteking aan zijn voet en dat werd steeds erger naar uiteindelijk zijn hele onderbeen ontstoken en wondroos. Vanaf de eerste dag elke ochtend bij de bootarts gezeten. Waarvan 2 dagen nog aan het infuus gelegen en uiteindelijk in het ziekenhuis beland. Gelukkig wel toestemming gekregen om naar huis te vliegen met een speciale kous om.
Hij had erge koorts en lag veel op bed en mocht alleen in een rolstoel. Genoten van de vakantie hebben we niet. De kinderen gelukkig nog wel.
Heb nu nog maar een weekje texel geboekt, lijkt me veiliger :Y)

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:44

oomens schreef:
maliejane schreef:
Er liep verder ook helemaal geen personeel dus dat werd voedballen en racen met bagagekarretjes over het vliegtuig door de kinderen

Huh?
Daar is verdorie toch geen luchthavenpersoneel voor nodig om die kinderen kort te houden? Of zaten toevallig álle bijbehorende ouders al op de vervangende vlucht?

Iedereen verveelde zich dood en veel volwassenen lagen gewoon te slapen terwijl de kinderen lol aant trappen waren. Vond het zelf ook vreemd maar hield mij er zelf maar buiten. Er is overigens niks stuk gemaakt hoor, maar het waren wel dingen die niet hoorden en die op schiphol nooit zouden kunnen door het aanwezige personeel en de bewakingscamera's. Ze wisten daar geloof ik ook niet echt wat ze met ons aanmoesten :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:25

Wat een dramatische verhalen allemaal, het zal je maar gebeuren zeg. Ik snap nooit zo goed hoe een hotel dat zomaar kan laten gebeuren, je zou toch denken dat ze hun gasten wel graag tevreden stellen.

Gelukkig heb ik nooit echt van dat soort dingen meegemaakt, maar dat we nu weer voor het 3e jaar op rij in de regen kamperen zijn we wel een beetje klaar mee. Keer op keer is het voor en na die tijd mooi weer en uitgerekend nu hebben we mazzel als we een paar uurtjes zon hebben.

Daarnaast onze grote ergernis van deze vakantie: de dreumes en peuter van twee caravans verderop die iedere dag klokslag 8:00 de jengelwekker luiden. Om vervolgens ieder half uur het nog eens over te doen. Ultieme frustratie. Gelukkig gaan ze de 7e weg en dan hebben wij nog een weekje. O:)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:43

Wat een verhalen!

Gelukkig dat ik tot nu toe niet vaak iets ergs heb meegemaakt, paar kleine dingetjes maar 2005 zal altijd bij mij blijven;

Orkaan Emily categorie 5 (zwaarste cat.) in Mexico. ( https://en.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Emily_(2005) )

Afbeelding
(heb ergens nog meer foto's, maar deze kon ik het snelste vinden)

We waren er net 1 week toen we hoorden dat er voor het eerst in jaren zo'n orkaan over zou komen. Het resort zou orkaanbestendig zijn maar dat was nog niet eerder getest, ehm ja.. oke :')

De speciale ijzeren rolluiken werden dichtgemaakt, we krijgen een survivalpakket met drinken/eten. We moesten onze koffers al inpakken voor het geval dat...(andere hotels werden wél geëvacueerd).
Ik heb tot zo laat mogelijk buiten staan kijken hoe het zich ontwikkelde (heel de dag al harde storm). Nou toen begon de show, het leek alsof er een kudde gnoes op ons af kwam. Wát een bizar geluid! En vervolgens hoor je bomen knakken, glas breken, alarmen afgaan etc. Opeens roken we de zee dus ik was bang dat alles overstroomd was. We zaten op de 1e verdieping en er stond plots 10cm water in de kamer. Toen het oog over ons heen kwam was het compleet stil en mistig. Je mocht niet naar buiten maar toch even door de deur gespiekt. Heel eng... en toen na een kwartier kwam het 2e gedeelte. Woesssjj... die was nóg krachtiger en he-le-maal niets bleef gespaard. Tja, onze huisjes inderdaad die bleven staan. Dus die test was geslaagd, maar de rest.... :wow:

De volgende dag de ravage bekeken en het was hartverscheurend. Ik heb het personeel meegeholpen met opruimen. Het strand lag bezaaid met koraal, kapotte eieren van schildpadden. Vogeltjes.. mangrove verwoest...noem maar op.
Gebouwen waren totaal verwoest, complete steigers waren uit de betonnen constructies gerukt en bij mensen dwars door de rolluiken heen gesmeten.
Ook intens triest voor de bevolking. Wij konden naar huis, maar de mensen daar hadden geen woningen meer en er waren doden gevallen :( zal het nooit meer vergeten.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:01

Wat een verhalen! :')

Wat wij ooit hebben meegemaakt is ook best grappig (achteraf gezien dan toch :') ) maar gebeurde al in de luchthaven. We wisten naar welke gate we moesten en hadden nog tijd dus hebben we nog snel een broodje gegeten. Omdat de broodjes net op waren ( |o ) moesten ze er nieuwe bakken. De tijd begon te dringen toen ze eindelijk klaar waren, zei dat mens dat ze nog moesten afkoelen 8)7 . We hadden ze al betaald, anders waren daar al tien minuten eerder weggeweest. Uiteindelijk toch nog net op tijd bij de gaten geraakt maar er zat bijna niemand. Wij blij dat we ook eens een keer eerst waren :') . Toen het vliegtuig al enkele minuten te laat was en er nog steeds niemand zat toch maar eens gevraagd of we de juiste gate hadden. Niet dus :') . Blijkbaar was die nog veranderd terwijl we dat broodje haalden. Wij naar de juiste gate gecrost en gelukkig nog net op tijd het vliegtuig in gestapt. Vrij gênnant hoor, in een vliegtuig stappen met mensen die al een tijdje op jou zitten te wachten :# . Ze waren zelfs onze bagage al aan het zoeken om ze eruit te halen :') . Gelukkig was het een geweldig hotel en een leuke vakantie :) .

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:27

MoppieFilou schreef:
Wat een verhalen! :')

Wat wij ooit hebben meegemaakt is ook best grappig (achteraf gezien dan toch :') ) maar gebeurde al in de luchthaven. We wisten naar welke gate we moesten en hadden nog tijd dus hebben we nog snel een broodje gegeten. Omdat de broodjes net op waren ( |o ) moesten ze er nieuwe bakken. De tijd begon te dringen toen ze eindelijk klaar waren, zei dat mens dat ze nog moesten afkoelen 8)7 . We hadden ze al betaald, anders waren daar al tien minuten eerder weggeweest. Uiteindelijk toch nog net op tijd bij de gaten geraakt maar er zat bijna niemand. Wij blij dat we ook eens een keer eerst waren :') . Toen het vliegtuig al enkele minuten te laat was en er nog steeds niemand zat toch maar eens gevraagd of we de juiste gate hadden. Niet dus :') . Blijkbaar was die nog veranderd terwijl we dat broodje haalden. Wij naar de juiste gate gecrost en gelukkig nog net op tijd het vliegtuig in gestapt. Vrij gênnant hoor, in een vliegtuig stappen met mensen die al een tijdje op jou zitten te wachten :# . Ze waren zelfs onze bagage al aan het zoeken om ze eruit te halen :') . Gelukkig was het een geweldig hotel en een leuke vakantie :) .

Wat gênant. :')

Mijn zus en ik hadden eens een paar uur vertraging toen we naar Londen zouden vliegen. Gelukkig hadden we voor die dag verder geen plannen gemaakt voor in Londen, hoewel we het wel een beetje jammer vonden dat we nu een hele dag daar zouden missen. Maar we hebben ons uiteindelijk prima vermaakt op het vliegveld en via greenclaim kregen we uiteindelijk een best bedrag terug dat hoger was dan de vluchtkosten. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:32

Vanuit de Filipijnen de vlucht terug naar Nederland missen, omdat we bijna 5 uur vast zaten op een ander Eiland die een plaatselijke tyfoon had :roll:

Ook Filipijnen, "huisje" op het strand gehuurd met volgens de beschrijving een 'goed werkende douche', tja... In zekere zin niks gelogen, want een ton met koud water en een emmertje om het water over je heen te gooien kan niet anders dan 'goed werken' op zijn eigen manier :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 10:44

Oh ja, nog vergeten: we hebben een paar jaar geleden in Nederland op een 'gezellige familiecamping' gestaan.
Deze 'familiecamping' bleek bij aankomst al gauw een Polenhotel en 's avonds raceten deze Polen dan ook bezopen lallend over de camping. Je moet echt springen om de auto's te ontwijken :=

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:47

Alpha89 schreef:
Wat een verhalen!

Gelukkig dat ik tot nu toe niet vaak iets ergs heb meegemaakt, paar kleine dingetjes maar 2005 zal altijd bij mij blijven;

Orkaan Emily categorie 5 (zwaarste cat.) in Mexico. ( https://en.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Emily_(2005) )

[ [url=m/AnkKLW.jpg]Afbeelding[/url] ]
(heb ergens nog meer foto's, maar deze kon ik het snelste vinden)

We waren er net 1 week toen we hoorden dat er voor het eerst in jaren zo'n orkaan over zou komen. Het resort zou orkaanbestendig zijn maar dat was nog niet eerder getest, ehm ja.. oke :')

De speciale ijzeren rolluiken werden dichtgemaakt, we krijgen een survivalpakket met drinken/eten. We moesten onze koffers al inpakken voor het geval dat...(andere hotels werden wél geëvacueerd).
Ik heb tot zo laat mogelijk buiten staan kijken hoe het zich ontwikkelde (heel de dag al harde storm). Nou toen begon de show, het leek alsof er een kudde gnoes op ons af kwam. Wát een bizar geluid! En vervolgens hoor je bomen knakken, glas breken, alarmen afgaan etc. Opeens roken we de zee dus ik was bang dat alles overstroomd was. We zaten op de 1e verdieping en er stond plots 10cm water in de kamer. Toen het oog over ons heen kwam was het compleet stil en mistig. Je mocht niet naar buiten maar toch even door de deur gespiekt. Heel eng... en toen na een kwartier kwam het 2e gedeelte. Woesssjj... die was nóg krachtiger en he-le-maal niets bleef gespaard. Tja, onze huisjes inderdaad die bleven staan. Dus die test was geslaagd, maar de rest.... :wow:

De volgende dag de ravage bekeken en het was hartverscheurend. Ik heb het personeel meegeholpen met opruimen. Het strand lag bezaaid met koraal, kapotte eieren van schildpadden. Vogeltjes.. mangrove verwoest...noem maar op.
Gebouwen waren totaal verwoest, complete steigers waren uit de betonnen constructies gerukt en bij mensen dwars door de rolluiken heen gesmeten.
Ook intens triest voor de bevolking. Wij konden naar huis, maar de mensen daar hadden geen woningen meer en er waren doden gevallen :( zal het nooit meer vergeten.

Zo dan, wat heftig! :wow: Kan me inderdaad voorstellen dat dit een vakantie was die je niet zo snel meer vergeet :n

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:52

Ooit in een ver grijs verleden zijn wij naar Kos geweest. Het hotel daar had idd goede recensies maar was echt verschrikkelijk. We zijn naar huis gegaan toen we de drollen als een soort nieuwe diersoort in het zwembad zagen zwemmen.. :+ . Om over het eten nog maar niet te beginnen maargoed...daar heb je restaurants voor.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:05

Wauw wat een verhalen allemaal!

Twee jaar geleden met de auto naar Noord-Zweden, fantastische vakantie gehad waar ik een boek over kan schrijven. Minder leuk toen (achteraf een geweldig avontuur) is dat we verdwaald raakten in een gigantisch gebied. Een uurtje wandelen, slaande ruzie omdat ik het moeras niet over wilde steken, toch maar gedaan en toen we 'dezelfde weg' terug namen ergens totaal anders uitgekomen. Mijn vriend zei bloedserieus, 'we gaan goed want deze boom herken ik'. Achteraf heb ik zo hard om gelachen...
GPS werkte niet goed, er was uiteraard in deze enorme oerbossen geen mobiele ontvangst... Dan maar wandelen op gevoel. Godzijdank was het in de periode dat het er 's nachts niet meer donker wordt, anders was ik echt doodgegaan van angst of opgegeten door een beer.
We hebben ruim 5.5 uur gelopen, inmiddels regende het, en toen zagen we een auto op ons afkomen, op een verlaten bosweg! Ik ben nog nooit zo blij geweest. Twee Sami-mannen van zo'n 123 jaar oud zaten er in en ze stopten gelukkig (achteraf bleek dat we op hun terrein waren). Helaas spraken ze geen woord Engels... alleen Sami-Zweeds.
Uiteindelijk hebben we via hun telefoon contact gehad met een kleindochter die wel Engels sprak, zijn we meegenomen in de auto naar een huis ergens 50 kilometer verderop en hebben we daar op een kaart kunnen aangeven waar onze camper ongeveer zou staan. Midden in de nacht, een tafel vol eten en zulke lieve, vriendelijke mensen! Zij hebben ons echt gered.
Door onze oversteek over het moeras waren we klaarblijkelijk aan een andere kant van het gebied terechtgekomen. Dat was hemelsbreed een kilometer of 15 van het huis vandaan waar wij nu zaten, maar helaas zat er een stuk water tussen. We zijn toen met de schoonzoon en kleindochter per auto, midden in de nacht, teruggebracht naar het gebied waar we wildkampeerden. 125 kilometer rijden! Echt bizar, zo ver weg als we waren. Tijdens deze rit hebben we enorm veel geleerd over de Sami cultuur. Fantastisch!
Met de auto over al die bosweggetjes, paadje in paadje uit... en uiteindelijk stond ie daar, onze camper.
Wat waren wij BLIJ! We waren om half vier 's middags vertrokken en 12 uur later waren we weer terug op het honk....
Echt nooit meer dat ik ga wandelen en van de paden af wijk, of een moeras oversteek. Dit was echt het avontuur van mijn leven.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:26

Wauw 4EverHobbes, wat een avontuur!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:28

Heel veel rare dingen meegemaakt, maar een van de raarste herinneringen is van toen ik een kind van ongeveer 10 jaar oud was. Wij (mijn moeder, broer en ik) waren op de bonnefooi met de auto op vakantie. In Franstalig België konden we nergens onderdak vinden. We hadden allerlei plaatsen geprobeerd en alles was vol. We zaten ergens op een terras te overleggen wat we nu moesten doen. Een man hoorde dat (hij was tweetalig) en kwam naar os toe. Hij wist wel wat. We moesten hem maar volgen. We liepen achter hem aan en hij bracht ons naar een obscuur 'hotelletje' in een achterstraatje. Bij de receptie bleek dat de kamers per uur verhuurd werden... ehhh... Maar goed, we konden een kamer voor de hele nacht huren. Helemaal bovenin het snikhete gebouw. In die kamer stond een tweepersoonsbed en er werd een stretcher bijgeplaatst. We hebben nog nooit zo'n vieze kamer gezien. Alleen een gootsteen waar allemaal peuken inlagen, een overvolle prullenbak. Beddengoed was vies en rook muf. Kakkerlakken op de vloer.
Het tweepersoonsbed bleek zo hobbelig als ik nog nooit heb gezien. We waren doodmoe en keus was er verder niet. Ik herinner me dat we zelden zo verschrikkelijk de slappe lach hebben gehad als toen. Uiteindelijk niet eens zo slecht geslapen. Het was natuurlijk een 'hoerenkast', dus de typische bijbehorende geluiden klonken een flink deel van de nacht; maar echt druk maakten we ons er niet om. Wij kinderen, wisten toch niet precies wat dat allemaal inhield.

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:44

Hier in het verleden ooit op vakantie naar Turkije geweest. Mijn jongste broertje kwam daar in het ziekenhuis te liggen met een dubbele oorontsteking, mijn andere jongere broertje ging van de glijbaan af in het zwembad en is met zijn kaak op de rand van het zwembad gekomen met als gevolg dat ie een aantal tanden kwijt was en zijn bot gebroken was, en mijn moeder heeft haar 2 weken vakantie dus in het ziekenhuis door gebracht. Mijn vader kon niet meer lopen door de blaren onder zijn voeten omdat het verbrand was, en ik liep met een opgezwollen rood hoofd door het hotel omdat het verbrand was en ik kwam het hotel dus niet meer uit. De enige die echt genoten heeft van zijn vakantie was mijn oudere broer want die had nergens last van. :')

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:49

Jaren geleden als 14 jarige ofzo met ouders naar een camping in Spanje waar je kon paardrijden. Paar ritjes gedaan. Laatste was een vroege rit, alleen die nacht had het ontzettend geonweerd en gehoost. Maar goed we gingen gewoon, want het was weer prima weer. Moesten toen we bijna terug waren over een houten brug, op zich een prima brug, alleen spekglad door de regen. Paard voor me gleed uit en klapte aan de ene kant door de brugleuning, mijn paard schrok en knalde door de andere brugleuning. Was niet hoog en ze stonden gelukkig nog op hun benen. Ik stond met 1 been op de brug dus kon zo afstappen en via de kant konden allebei de paarden weer omhoog komen, maar ze liepen behoorlijk stijf en mijn benen waren bont en blauw en geschaafd. Die middag aan mijn ouders laten zien waar het was en toen zagen we spijkers van 10 cm uitsteken waar we langs waren gevallen. Gelukkig viel het met de paarden ook mee.

Andere vakantie in Spanje. Hadden een sta caravan gehuurd en na 1 week op vrijdag de 13e klapte ik door mijn enkel en viel de caravan uit. 'S avonds naar het ziekenhuis in Salou, wel een superknappe dokter, en bleken mijn enkelbanden gescheurd. Dus met een enorm ingepakt onderbeen weer naar de camping. Mocht een week erom blijven week erna rekverband dus mocht ik weer in het zwembad en met krukken hobbelen.