[BEU] Alleen op vakantie? tips? ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: [BEU] Alleen op vakantie? tips? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:49

Met handen en voeten kom je ook een heel eind :P

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 22:53

haha ja dat is zeker waar!
dat heb ik in frankrijk een paar jaar terug ook gemerkt.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:52

Welke landen hebben jullie gekozen? Ik wou eigenlijk graag naar de Dominicaanse republiek, maar de kans dat ik daar mensen van dezelfde leeftijdsgroep gaat vinden is klein denk ik :+ en dat is toch leuker denk ik..

Ik denk nu aan Griekenland. Ik ben er al 2 keer geweest maar het is echt om te rusten, niet een ik-wil-allerlei-dingen-bezoeken-vakantie. Zolang ik maar zon en zwembad heb :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:17

Ik ga naar Turkije ;)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:20

Al 4 keer geweest :') maar wel iets populair qua bestemming

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:21

Lang getwijfeld over naar de zon, maar ben heel slecht in stilzitten. Ik neem mijn fototoestel mee en ga een week naar een pension in de Eifel en daarna nog een paar dagen paardrijden in de Belgische Ardennen

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:24

Ik vernam van een kennis dat vrijgezellenreizen ook ook ontzettend gezellig zijn.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:06

Farjen schreef:
Welke landen hebben jullie gekozen? Ik wou eigenlijk graag naar de Dominicaanse republiek, maar de kans dat ik daar mensen van dezelfde leeftijdsgroep gaat vinden is klein denk ik :+ en dat is toch leuker denk ik..

Ik denk nu aan Griekenland. Ik ben er al 2 keer geweest maar het is echt om te rusten, niet een ik-wil-allerlei-dingen-bezoeken-vakantie. Zolang ik maar zon en zwembad heb :+

Ik ga naar Kos :D

Precies hetzelfde als jij. Toe aan rust. Dingen bezoeken doe ik wel in mijn andere vrije tijd.
Griekenland wilde ik erg graag. Al op Rhodos en Kreta geweest dus wilde nu wat anders. Zakynthos leek me gaaf maar mijn portemonnee protesteerde. Dus nu naar Kos. :D

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:08

Farjen schreef:

Ik zag dat ze hele gave aanbiedingen hadden voor de Dominicaanse! Ik zat toevallig net te kijken naar aanbiedingen en je kan redelijk goedkoop die kant uit. Ook ik twijfel om alleen die kant op te gaan. Het lijkt me zo een gaaf land en je schijnt er heel mooi te kunnen duiken (of ben ik nu in de war met een andere plek?). Mocht je een reisgenoot zoeken, ik bied me aan haha

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 22:14

Ik ben helemaal verliefd op de omgeving maar ik zou maar 8 dagen gaan en Dominicaanse is 9u vliegen en dan nog 4 uur met de bus naar het hotel -O- dus zou ik maar 4, 5 dagen echt kunnen genieten.. Qua prijs moet ik het inderdaad niet laten, die valt goed mee..

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:15

Alleen reizen is leuk, doe het altijd supergraag! Maar ik zou geen Airbnb boeken als je gezelschap verwacht van de host, ik doe regelmatig Airbnb, maar op 1x na was het alleen maar sleutel overhandigen, een praatje maken en that's it. Het zijn over het algemeen vaak mensen die helemaal geen tijd hebben om jou vanalles te laten zien, maar die gewoon een extra zakcentje willen verdienen. Als je met die verwachtingen ergens naar toe gaat, dan zul je waarschijnlijk teleurgesteld worden. Couchsurfen kan leuk zijn, maar ervaring leert dat een aanzienelijk gedeelte van de hosts volkomen onbetrouwbaar zijn. Het kan dus goed voorkomen dat je ergens aankomt en je toch geen slaapplek blijkt te hebben, of dat je twee dagen eerder wegmoet. Als je daar tegen kunt is dat prima, maar als je alleen reizen spannend vind dan kan dit zoveel stress veroorzaken dat het ook niet leuk meer is. CS kan wel leuk zijn om mensen te ontmoeten die je de stad kunnen laten zien etc, maar ik zou voor een slaapplek toch gewoon een hotelletje oid boeken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:13

De Dominicaanse republiek had ik ook gezien. Die reizen zijn nu goed te betalen he!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:18

Ik vind alleen op vakantie echt heerlijk en doe het al jaren. Stedentrips of all inclusive, het maakt mij niet uit. Ik vind het geweldig. <3

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:28

Hier ook! Sowieso doe ik vooral stedentrips (geen lange vakanties) en ik vind het echt wel leuk om af en toe samen met iemand anders te gaan, maar in mijn eentje vind ik het zo heerlijk. Met mijn volle aandacht bij alles wat ik zie en doe, en op het allerlaatste moment van plan kunnen veranderen zonder te hoeven overleggen. :))

Leuk om te lezen dat ik lang niet de enige ben, ook al wist ik dat natuurlijk al. :D

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:47

Ik heb ondertussen een week Cyprus geboekt all in :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:05

Leuk topic!

Ik ga over 2 dagen op mijn vakantie richting Krakau, Polen. Voor het eerst echt alleen :D

Ik vind het best wel spannend maar ik ben ook benieuwd. Heb ook verder nog bijna niets gepland ofzo. Voor de eerste twee dagen een hostel geboekt, daarna zie ik 't nog wel :P Ik ga in totaal 10 dagen (incl 2 reisdagen)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 07:26

IsaCalixa schreef:
Leuk topic!

Ik ga over 2 dagen op mijn vakantie richting Krakau, Polen. Voor het eerst echt alleen :D

Ik vind het best wel spannend maar ik ben ook benieuwd. Heb ook verder nog bijna niets gepland ofzo. Voor de eerste twee dagen een hostel geboekt, daarna zie ik 't nog wel :P Ik ga in totaal 10 dagen (incl 2 reisdagen)

Super leuk!

Ik vind het wel knap dat je dus maar voor 2 dagen een slaapplek heb nu
en dat je daarna daar zelf weer verder moet gaan zoeken.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:40

lovelyfiefy schreef:
IsaCalixa schreef:
Leuk topic!

Super leuk!

Ik vind het wel knap dat je dus maar voor 2 dagen een slaapplek heb nu
en dat je daarna daar zelf weer verder moet gaan zoeken.

Krakau is fantastisch mooi! Heel veel plezier :D

Slaapplekken komen vast wel goed. Weet niet of je toevallig de Hostelworld app hebt? Die vind ik mega handig. Binnen een minuut heb je een nieuw hostel geboekt.

Ik heb van de week besloten dat het ook weer tijd is voor een reisje. En dat wordt Mn al lang op de planning staande Z/O Europa trip.

Ik reis bijna altijd samen met Mn beste vriendin en dat is ook het beste reismaatje wat ik me kan wensen. Allebei heel makkelijk en dezelfde ideeen waardoor we zelden in de knoop komen. Maar ik ga deze keer toch maar weer een keer alleen. Weer even vertrouwen op mezelf :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:55

@lovelyfiefy Klopt! Maar dat was ook met als idee van, als het niet leuk is in dat hostel zit ik er niet aan vast- en kan ik dus eventueel nog een ander hostel boeken. En als het wel leuk is blijf ik daar langer :P Als je in je eentje bent is er altijd wel ergens een plek over, zeker in een stad als Krakau waar heel veel backpackers zijn.

Ik heb idd de hostelworld app! Super handig :)

Leuk DieL_Zor, al een land/landen in gedachten?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:25

@Isa het idee staat nu op Montenegro, Bosnië-herzegovina, Kroatië, Slovenië en nog even langs Venetië. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik van boven naar onder of onder naar boven ga :+ en ik wil eigenlijk ook wel een stuk met de trein... komende dagen even verder uitzoeken.

Heel veel plezier in Krakau!

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:31

IsaCalixa schreef:
Leuk topic!

Ik ben vorige week samen met een vriendin via srprs.me in een hostel in Wroclaw beland. We hebben daar heel veel mensen ontmoet die een rondreis aan het maken waren door heel Polen heen en inderdaad via hostelworld gewoon telkens (soms maar een dag van te voren) een hostel boekten. De mensen die ik gesproken heb reisden van stad naar stad met de Polski bus, die kost maar een paar euro meestal! Nu ik eenmaal in Polen ben geweest zou ik ook heel graag nog eens naar Krakau, Warschau en Gdansk willen en ben dus ook aan het denken om een keer alleen te gaan! Wij zijn in het hostel ook veel mensen tegen gekomen die alleen op pad waren en juist omdat er zo veel mensen alleen zijn maak je heel makkelijk een praatje met elkaar.

Heel veel plezier en een goede reis!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:52

Dian_Dina schreef:
IsaCalixa schreef:
Leuk topic!

Ik ben vorige week samen met een vriendin via srprs.me in een hostel in Wroclaw beland. We hebben daar heel veel mensen ontmoet die een rondreis aan het maken waren door heel Polen heen en inderdaad via hostelworld gewoon telkens (soms maar een dag van te voren) een hostel boekten. De mensen die ik gesproken heb reisden van stad naar stad met de Polski bus, die kost maar een paar euro meestal! Nu ik eenmaal in Polen ben geweest zou ik ook heel graag nog eens naar Krakau, Warschau en Gdansk willen en ben dus ook aan het denken om een keer alleen te gaan! Wij zijn in het hostel ook veel mensen tegen gekomen die alleen op pad waren en juist omdat er zo veel mensen alleen zijn maak je heel makkelijk een praatje met elkaar.

Heel veel plezier en een goede reis!

Oh wat leuk! Wroclaw lijkt me ook een hele leuke stad! Fijn dat het goed is bevallen. Polen is eigenlijk met alles wel goedkoop, fijn is dat!

Dankje! Ik stap zo dadelijk op het vliegtuig :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:43

Ik ben net terug van mijn weekje vakantie en ik heb genoten <3

Heb een prachtige paardrijdtocht gemaakt en heb een excursie met een zeiltocht gemaakt. Daarnaast heerlijk met een boek aan het zwembad of strand gelegen en dat is me uitstekend bevallen. Ook leuke mensen leren kennen verder.

Maar als je me vraagt of ik liever alleen dan samen op vakantie ga.. dan ga ik toch liever samen denk ik. De gezelligheid. Het alles samen delen. De " weet je nog toen we daar en daar waren" herinneringen.

Aan de andere kant natuurlijk onwijs heerlijk dat je zelf kunt beslissen wat je wil en doet en eet en drinkt. De vrijheid is fijn!

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:07

Wat jammer dat ik dit topic nu pas tegenkom.. K kom net 6 weken uit Polen. Eerst 4 weken bij hele lieve mensen geholpen. En daarna 1,5 rondgereisd. boek nooit vantevoren een hotel oid. Wel wil ik voor 17h iets hebben. Zo blijf ik flexibel. Soms wel langer op 1 plek gebleven als het beviel.

Ik heb al vaker alleen rondgereisd maar ook net paar mooie reizen met mijn moeder. Voor beide Is wat te zeggen.
Mocht iemand tips willen, PB.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 16:02

Ik vertrek maandag 4d naar Bordeaux! Heb na deze hectisch periode echt nood aan rust. Volledig opnieuw opladen!