Overboeking reis 24 juli, kan ik mij ergens op berechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:22

4EverHobbes schreef:
[Wie zegt dat? Het kan ook een financiële vergoeding zijn, een schadeloosstelling of tegemoetkoming. Afhankelijk van wat het bedrijf daarvoor heeft bedacht.

ja of of of of..... ik dacht dat ik niet de hele lijst mogelijkheden hoefde te geven. Ik doelde op dat een andere bestemming ook gewoon een alternatief kan zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-07-17 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

4EverHobbes

Re: Overboeking reis 24 juli, kan ik mij ergens op berechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:23

Dan moet je minder stellig zijn, want het leest alsof dat de enige oplossingen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:24

4EverHobbes schreef:
Dan moet je minder stellig zijn, want het leest alsof dat de enige oplossingen zijn.

of je zoekt minder spijkers op laag water.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:29

Anoniem schreef:
4EverHobbes schreef:

Jeetje zeg.
Er zijn meerdere mensen die een kritische noot plaatsen bij je opmerkingen, misschien moet je eens bij jezelf nagaan of er misschien iets van waar is?

On-topic: heb je al weet iets gehoord ts?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:34

Anoniem schreef:
4EverHobbes schreef:

?

Ik probeer alleen maar aan te geven dat er meerdere oplossingen mogelijk moeten/kunnen zijn dan in eerste instantie misschien lijkt. Als dat spijkers op laag water zoeken is, mooi toch. Misschien dat TS er iets aan heeft. In elk geval meer dan gemekker over biefstukken bij de AH.

Als consument moet je wel echt op je strepen staan als er iets mis gaat om je recht te halen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:35

Hopelijk heeft TS goed nieuws ontvangen terwijl jullie elkaar hier in de haren vliegen :+

TS: Ik neem aan dat jij al vrij hebt geregeld e.d. voor deze vakantie? Je zit dus vast aan deze data?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:39

_/-\o_
NadjaNadja schreef:
Jeetje zeg.
Er zijn meerdere mensen die een kritische noot plaatsen bij je opmerkingen, misschien moet je eens bij jezelf nagaan of er misschien iets van waar is?

On-topic: heb je al weet iets gehoord ts?

Edit..... Never mind.
Ik ben ontdooid. :j

De TS heeft iig van een aantal kanten informatie gehad waar zij iets aan heeft, daar gaat het om.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:55

De reisorganisatie wil een ingrijpende wijziging doorvoeren. Wat zijn mijn rechten?
Is er sprake van een ingrijpende wijziging? Wordt er bijvoorbeeld een totaal ander hotel aangeboden? Of vertrekt u één of twee dagen later? Dan bent u niet verplicht om hiermee akkoord te gaan. U kunt dit weigeren. En dan mag de reisorganisatie beslissen om de wijziging niet door te voeren. De reis wordt dan uitgevoerd volgens de afspraken die u en de reisorganisatie hierover hebben gemaakt.

Maar de reisorganisatie kan ook beslissen de reis op te zeggen. Zegt de reisorganisatie de reis op? Dan hebt u recht op uw geld terug en op schadevergoeding. De schadevergoeding kan bestaan uit de kosten die u werkelijk hebt gemaakt. Daarnaast kunt u een extra vergoeding krijgen voor misgelopen reisgenot. De extra vergoeding is maximaal één keer het totale bedrag dat u hebt betaald voor de pakketreis.

Heb ik altijd recht op een schadevergoeding?
Soms hebt u geen recht op een schadevergoeding als de reisorganisatie de reis opzegt. De reisorganisatie hoeft u geen schadevergoeding te betalen als er sprake is van overmacht. Bijvoorbeeld door een natuurramp of oorlog. Gaat u niet akkoord met de wijziging? En zegt de reisorganisatie de reis op? Dan hebt u in die situaties wel recht op uw geld terug. Maar geen recht op een schadevergoeding of een vergoeding voor misgelopen vakantiegenot.

Is er sprake van een overboeking? Dan is dit geen overmacht. Overboeking zijn er meer boekingen gemaakt dan waar plaats voor is.

Ik weet niet hoor, maar het lijkt me dat je vrij sterk staat.

Ben overigens wel benieuwd hoe ze het op gaan lossen.
En anders zou ik dit eisen en ergens anders een reis naar Italië boeken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 22:54

Oke, ik weet niet of ik nu blij verdrietig boos of woest moet zijn.

Om kwart over drie belde mijn moeder weer. De reis naar Italië kon toch niet meer lukken (had ergens ook niet anders verwacht) dus ik had mijn tegenbod klaar. Ik zou naar Tossa del Mar gaan (waar ik al eerder naar had gekeken maar dat niet door ging omdat ik het te duur vond) en dan wilde ik het ontbijt erbij en een excursiepakket. Daarnaast ook de boekingskosten terug inc. lakenpakket en de excursie die ik daar betaald had. Oke dat was goed. Nou uiteindelijk dat afgerond. We hadden afgesproken dat hij een bevestiging etc. zou sturen.

Ik had die middag een bbq en met een schuin oog zag ik inderdaad dat er een bevestiging was gestuurd. Echter keek ik later op de avond na de bbq en zag ik dat het appartementen adres opeens een adres is van een appartementencomlex in Blanes. Uhm oke. Raar. Daarnaast staat er ook de prijs bij van de reis naar Blanes. Nu ben ik nog steeds niet verder.

Daarnaast kon in de praktijk mijn moeder zo maar mijn reis wijzigen. Mijn moeder zat met hen aan de telefoon (wellis waar op speaker) en ze hebben geen een keer ter controle mijn geboortedatum oid gevraagd. En mijn moeder heeft niet eens dezelfde achternaam.

Echt als mensen denken dat ze met Bas travel willen gaan reizen doe dit alsjeblieft niet.. morgen is het echt klaar.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 00:43

Waarom zouden ze niet bij een andere touroperator kunnen boeken dan??
Ik ging ooit eens met Sunweb op wintersport, alleen was de bus vol... Optie was met de bus van Husk mee, verder bleef alles hetzelfde!
Waarom zou Bas Travel dit dan niet kunnen doen? Bijna alle reisorganisaties hebben 1 en dezelfde hoofdorganisatie volgens mij!? Vaak staat er als adres hetzelfde in ieder geval.
Lijkt mij dat Bas Travel dit ook gewoon kan, een klant zal eerder bereid zijn terug te komen door je met een ander mee te sturen, dan jou je vakantie te ontnemen! Tenminste, ik waardeerde het wel van Sunweb en ben er gebleven. Als ze mijn vakantie hadden afgezegd onder het mom van geen plek, was ik voortaan wel naar n andere organisatie gegaan.

@TS; ik zou morgen meteen weer bellen!! (Of je moeder). En laat het ze maar uitleggen dan!!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 04:23

iirrssjjee schreef:
Ik ging ooit eens met Sunweb op wintersport, alleen was de bus vol... Optie was met de bus van Husk mee, verder bleef alles hetzelfde!
Waarom zou Bas Travel dit dan niet kunnen doen? Bijna alle reisorganisaties hebben 1 en dezelfde hoofdorganisatie volgens mij!? Vaak staat er als adres hetzelfde in ieder geval.
Lijkt mij dat Bas Travel dit ook gewoon kan, een klant zal eerder bereid zijn terug te komen door je met een ander mee te sturen, dan jou je vakantie te ontnemen! Tenminste, ik waardeerde het wel van Sunweb en ben er gebleven. Als ze mijn vakantie hadden afgezegd onder het mom van geen plek, was ik voortaan wel naar n andere organisatie gegaan.

@TS; ik zou morgen meteen weer bellen!! (Of je moeder). En laat het ze maar uitleggen dan!!

Even ter info, husk en Sunweb valt allebei onder sundio group dus ze hebben je gewoon bij hetzelfde bedrijf onder gebracht ;) als bas travel gewoon alleen staat als tour operator kan die niet switchen. Ik gaf al eerst het voorbeeld aal dat Gogo en beachmasters ook met elkaar samenwerkte en ik als gogo reisleider heb ook mensen van Sunweb/beachmasters opgehaald omdat ze gewoon onder hetzelfde bedrijf vallen. Bas travel is waarschijnlijk niet zo'n grote touroperator dar ze meerdere bedrijven hebben.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 04:39

TS, informeer even bij het juridisch loket. Daar krijg je kosteloos juridisch advies en tips omtrent allerlei situaties.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 05:19

HorseTimeXL schreef:
Oke, ik weet niet of ik nu blij verdrietig boos of woest moet zijn.

Om kwart over drie belde mijn moeder weer. De reis naar Italië kon toch niet meer lukken (had ergens ook niet anders verwacht) dus ik had mijn tegenbod klaar. Ik zou naar Tossa del Mar gaan (waar ik al eerder naar had gekeken maar dat niet door ging omdat ik het te duur vond) en dan wilde ik het ontbijt erbij en een excursiepakket. Daarnaast ook de boekingskosten terug inc. lakenpakket en de excursie die ik daar betaald had. Oke dat was goed. Nou uiteindelijk dat afgerond. We hadden afgesproken dat hij een bevestiging etc. zou sturen.

Ik had die middag een bbq en met een schuin oog zag ik inderdaad dat er een bevestiging was gestuurd. Echter keek ik later op de avond na de bbq en zag ik dat het appartementen adres opeens een adres is van een appartementencomlex in Blanes. Uhm oke. Raar. Daarnaast staat er ook de prijs bij van de reis naar Blanes. Nu ben ik nog steeds niet verder.

Daarnaast kon in de praktijk mijn moeder zo maar mijn reis wijzigen. Mijn moeder zat met hen aan de telefoon (wellis waar op speaker) en ze hebben geen een keer ter controle mijn geboortedatum oid gevraagd. En mijn moeder heeft niet eens dezelfde achternaam.

Echt als mensen denken dat ze met Bas travel willen gaan reizen doe dit alsjeblieft niet.. morgen is het echt klaar.

Jeetje zeg. Jouw nu ook nog eens in Blanes onderbrengen in plaats van Tossa vind ik wel heel erg slordig.

Ik zou denk ik gewoon cancellen en al je geld terug vragen en kijken of je misschien bij een andere organisatie last minute iets kan vinden.

Overboekingen kan gebeuren, maar na dit zou ik er geen vertrouwen meer in hebben.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 06:34

Ook al is Bas Travel niet zo groot, dan nog kunnen ze TS bij een andere touroperator onderbrengen. Ja, dat kost geld, maar ja, dan moet je maar niet overboeken.
Als ze een schadevergoeding moeten betalen zijn ze nog meer kwijt.
TS, ik zou echt je rechtsbijstand erachter aan laten zitten of een klacht indienen bij de Geschillencommissie Reizen.
Je kunt ook nog Max inschakelen ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 07:07

sureido schreef:
iirrssjjee schreef:

Even ter info, husk en Sunweb valt allebei onder sundio group dus ze hebben je gewoon bij hetzelfde bedrijf onder gebracht ;) als bas travel gewoon alleen staat als tour operator kan die niet switchen. Ik gaf al eerst het voorbeeld aal dat Gogo en beachmasters ook met elkaar samenwerkte en ik als gogo reisleider heb ook mensen van Sunweb/beachmasters opgehaald omdat ze gewoon onder hetzelfde bedrijf vallen. Bas travel is waarschijnlijk niet zo'n grote touroperator dar ze meerdere bedrijven hebben.

Dan kopen ze maar een reis in bij een ander hoor! Zo moeilijk is dat echt niet. Autoverhuurbedrijven sturen je ook door naar n andere (con)collega als zij niet hebben wat je zoekt. Vind dat zo'n touroperator dat ook gewoon moet doen. Zoals al gezegd, meer waardering voor ze en eerder geneigd om terug te komen, dan dat ze je het helemaal afpakken ;).
En dat het niet kan is onzin! Want ik kan het ook, dus een bedrijf moet dat ook gewoon kunnen!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 07:30

Ik zou eens gaan kijken bij een andere reisorganisatie.
Bij Tui bijvoorbeeld, zijn nog hotels in Toscane beschikbaar, het is dan geen rondreis, maar meestal organiseren ze wel verschillende tochten die je ter plekke bij kunt boeken.
Je kunt ook direct naar Rome vliegen en er een stedentrip van maken, lijkt me persoonlijk nog altijd leuker dan naar een ander land. Er zijn best nog vluchten en hotels beschikbaar.
Als je je rijbewijs hebt, kun je altijd nog een huurauto nemen en dingen gaan bezoeken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 08:18

Ja ik ga om negen uur ga ik even bellen.
@ _Sannne Ik schrok er ook van. Zeker toen ik het adres zag dat ik dacht wat willen ze mij in hemelsnaam aansmeren. En als het alsnog Tossa del Mar, ik heb nu niet echt meer het vertrouwen dat ik er dan echt terecht kom.

Het lijkt erop dat Labyrinth reizen hetzelfde is als Bas Travel alleen dan zonder de christelijke achtergrond. Alleen ook daar was die reis volgeboekt. Ik heb al naar hun organisatie gebeld en ze zeiden dat er echt geen plek was.

@Kamsel: ik ga hoe dan ook als nog het liefst wel met een groep mee, omdat ik mij in mijn eentje had opgegeven. Dat vind ik prettiger persoonlijk. Of helemaal niet.

iK ben wel op het punt als die Blanes echt voor ogen had dan me geld maar terug en dan hoop ik nooit maar dan ook echt nooit met die touroperator iets te maken gehad. Als je die man alleen al aan de telefoon hoort.. zo koel de hele tijd.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:27

Na zulk gedoe zou ik mijn geld terug vragen/eisen...tot op de laatste cent.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:32

Cowgirl schreef:
Na zulk gedoe zou ik mijn geld terug vragen/eisen...tot op de laatste cent.

Ik ook.
Ik zou echt niet akkoord gaan met het alternatief dat ze je bieden. Je hebt gespaard voor de reis door Toscane, kijkt er onwijs naaf uit en zou dan genoegen nemen met een vakantie in Tossa/ Blanes.
Ik zou alle andere reisorganisaties benaderen en kijken wat zij nog aan Toscane-reizen te bieden hebben. Desnoods in een andere periode. Doodzonde om je geld nu aan iets andera uit te geven terwijl je dat niet wilde.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 08:49

Ja maar los van de Toscane had ik de reis van Tossa del Mar wel al gezien voor dit gedoe maar enkel afgewezen omdat ik de prijs te duur vind. Maar ik snap jullie wel.

Sowieso krijg ik 99 euro terug. Maar wil nu ook de rest plus een vergoeding. Maar ga over 10 min lekker in de aanval ~~}>

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:51

Goed zo, niet over je heen laten lopen hoor. Ze hebben je hele vakantie verpest!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:52

HorseTimeXL schreef:
Ja maar los van de Toscane had ik de reis van Tossa del Mar wel al gezien voor dit gedoe maar enkel afgewezen omdat ik de prijs te duur vind. Maar ik snap jullie wel.

Sowieso krijg ik 99 euro terug. Maar wil nu ook de rest plus een vergoeding. Maar ga over 10 min lekker in de aanval ~~}>

99 euro terug en geen reis? Of...

Wat een vreemd gedoe dit allemaal. erg zonde.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 08:53

Winged schreef:
HorseTimeXL schreef:

99 euro terug en geen reis? Of...

Wat een vreemd gedoe dit allemaal. erg zonde.

Ja jawel dan zou ik 99 euro terug en dan zou ik die reis naar Tossa del Mar doen inclusief actiefpakket en ontbijt waar ik niet voor hoef te betalen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:54

Ah op die manier.

Nja, eerst vandaag maar weer bellen wat er mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:57

Tossa is dus niet genoegen nemen met, of afgescheept worden met, maar wat je eigenlijk al liever wilde? Dan zou je de duurdere reis naar Tossa uiteindelijk toch krijgen voor de prijs van de andere reis? Dat vind ik een heel mooi alternatief.
Ik hoop dat het een domme fout is dat ze Blanes ipv Tossa erin gezet hebben en dat je gewoon de reis naar Tossa del Mar kunt maken.