Een betaalbare onvergetelijke reis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsa

Re: Een betaalbare onvergetelijke reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:10

Een voetreis naar Santiago de la Compostella. Slapen onder de sterren.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:20

Shoestring heeft mooie betaalbare reizen staan.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:36

Fitzroy schreef:
Ik weet niet hoe al die mensen dat doen naar Costa Rica maar ik ben voor 18 dagen al 4000,- kwijt voor 2 personen. En dan kies ik niet eens de meest luxe accommodatie. Maar zeker geen hostels.
Misschien dat het je met hostels en zonder Torteguero lukt maar anders ??

Tortuguero hebben we inderdaad niet gedaan. En in hostels slapen. Dan kom je dus op de helft van jouw budget uit. En dan waren wij 3 weken daar.
En zoals ik al zei: in hostels slapen betekend niet dat je op een slaapzaal ligt. Daar passen wij ook voor. Altijd een eigen kamer en vaak een eigen douche.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:09

ik zag argentinie voorbij komen, wil al jaren maar 3 weken met 2 man ben je al snel 10000 euro kwijt....
thailand en dan de bouwstenen pagina, superleuk!
Je hebt bouwstenen die dus aangeven wat het kost, de duur etc. BV je slaapt 2 nachten in een superluxe hotel, daarna ga je 2 nachten in een boomhut slapen. Al het ophaal en wegbreng gebeuren is daat bij inbegrepen.
Wij hebben toen een hele reis samengesteld, je ziet wat van t land, kan t zo simpel of duur maken als je zelf wilt, hoeft je geen zorgen te maken over bussen treinen of wat ook want dat is echt allemaal prima geregeld. Wij hebben toen rugzak meegenomen en supervakantie gehad.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 13:16

Voor andere mijn mooiste ultieme reis tot nu toe was naar hawaii, koste ook rond de 10.000 voor 3 weken 3 eilanden maar dan ook wel alles gedaan wat we wilden zoals parachutespringen nachtduiken met manta rays, in zon kooi bij de haaien ziplinen tussen de bergen.

Ik denk nu ik lees dat het qua weer echt wel meevalt in het regenseizoen bij thailand dus ik ga toch even daar voor kijken wat de opties zijn. Mocht iemand daar nog tips voor hebben of ervaring dan zijn ze welkom uiteraard

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:05

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:44

connie64 schreef:
ik zag argentinie voorbij komen, wil al jaren maar 3 weken met 2 man ben je al snel 10000 euro kwijt....
thailand en dan de bouwstenen pagina, superleuk!
Je hebt bouwstenen die dus aangeven wat het kost, de duur etc. BV je slaapt 2 nachten in een superluxe hotel, daarna ga je 2 nachten in een boomhut slapen. Al het ophaal en wegbreng gebeuren is daat bij inbegrepen.
Wij hebben toen een hele reis samengesteld, je ziet wat van t land, kan t zo simpel of duur maken als je zelf wilt, hoeft je geen zorgen te maken over bussen treinen of wat ook want dat is echt allemaal prima geregeld. Wij hebben toen rugzak meegenomen en supervakantie gehad.

Ik heb 3 weken door het noorden van Argentinië gereisd en was in totaal zeker niet meer dan €3000,- kwijt, waarvan bijna de helft al voor het vliegticket was (beetje last minute geboekt en was niet zo gunstig := ). Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat, maar ik sliep in hostels en reisde per bus naar de volgende locatie. Ook nog een binnenlandse vlucht genomen en één van Foz de Iguazu naar Rio de Janeiro. Verder gewoon ook nog leuke excursies gedaan. Dus als je zelf alles regelt vind ik €5000,- pp nogal een hoog bedrag..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:21

@polo, dat vind ik dus veel te basic maar ieder het zijne. Overigens zijn dit ook precies de plaatsen waar ik het minste betaal voor de accommodatie ;) dus dat klopt wel. Ik zit daar ook voor rond de 60,- per nacht.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:45

Kijk een op Greenwood travel, zitten in Bangkok met en de eigenaar is Nederlands ..veel
info en goede prijzen!
Je kunt bijna alles wat je wilt ook nog aanpassen aan je eisen en daar werken ze goed aan mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:37

Fitzroy schreef:
@polo, dat vind ik dus veel te basic maar ieder het zijne. Overigens zijn dit ook precies de plaatsen waar ik het minste betaal voor de accommodatie ;) dus dat klopt wel. Ik zit daar ook voor rond de 60,- per nacht.

60,-...
In de Filipijnen betaalde wij soms 3,- pp per nacht :') voor een prima bed, douche, wc en een ventilator

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:49

Misschien naar de maledive

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 19:59

3,- is wel heel weinig. Maar Azië trekt ons totaal niet. In de USA zijn prijzen van € 100,- per nacht heel normaal dus ik vind 60,- al een koopje :+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:29

Fitzroy schreef:

Dat kan natuurlijk. Maar ts vraagt of het kan om een onvergetelijke reis te maken voor dat geld. Dan zijn dit soort accommodaties de consequenties.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:44

Maar wat heb je dan nodig? Wanneer is het niet te basic? :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:41

Dat zal voor iedereen verschillend zijn. Voor ons is gratis wifi, een balkon of terras met stoelen, een zwembad en airconditioning op de kamer een vereiste. Bij voorkeur ook nog met ontbijt maar dat hoeft niet perse, je kunt ook uit ontbijten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:37

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:48

moonsparkle schreef:
Ik zat te kijken alvast voor volgend jaar, haha. Ik wou eigenlijk naar IJsland maar ik weet niet of dat financieel haalbaar is. Ik ben op zoek naar een reis buiten Europa, hoewel IJsland hoog bovenaan staat maar misschien te duur is prefereer ik een land met goed weer. Ons budget ligt rond de 3000 voor alles voor 2 personen. Ik dacht bijvoorbeeld aan eilandhoppen of rondreizen op Thailand, maar wat zijn nog meer opties? We zijn absoluut geen stadsmensen. Op de ABC eilanden en Florida zijn we al geweest.

Begin op het ibiza van het noorden (Vlieland) alles heb je hier.
Een sahara een groot bos, duinen en een giga strand. Vervolgens hop je naar terschelling waar je een bruisend nachtleven kan meemaken.
Zeker betaalbaar en in jullie budget.
Genoeg hier te doen.
*\o/* {:}

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 23:54

Haha bedankt voor de tip maar ik ben al op 2 waddeneilanden geweest en ga er dit jaar waarschijnlijk ook weer naar 1. Het goede weer bij die tropische eilanden zijn zo slecht te voorspellen :+

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:15

Ik ben op de Seychellen geweest, vlucht was 420€ rechtstreeks en voor 12 dagen was ik zo'n 350 pp kwijt op 2 eilanden in een net guesthouse en een net pension, beide super gelegen! Eten viel ook reuze mee dus het is opzich zeker wel te doen! En ik ben ook op Hawaii geweest en nog meer mooie plekken, maar ik vond dit absoluut de nieuwe nummer 1! Je kan het zo duur maken als je zelf wilt!

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:10

enny knap hoor ik reken even snel uit dat je 70 euro per dag te besteden had in argentinie....
dat is reizen slapen en eten en bezienswaardigheden neem ik aan?

als ik google naar een haciënda waar ik een criollo wil rijden voor bv 2 dagen ben ik al pp ruim 300 euro kwijt....

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:19

Laten we trouwens niet vergeten dat een onvergetelijke reis voor iedereen iets ander kan betekenen. Zo ook 'enige mate van luxe'. Sommigen hebben het dan over 3/4 sterren hotels en anderen over een prive-kamer in een hostel.
Voor mijn gevoel moet je voor 1500pp.heel makkelijk een mooie reis kunnen maken van 3 weken. Maar: ii vind een prive-kaner in een hostel meer dan luxe genoeg. Dan blijft er gewoon veel geld over voor andere dingen.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:18

connie64 schreef:
enny knap hoor ik reken even snel uit dat je 70 euro per dag te besteden had in argentinie....
dat is reizen slapen en eten en bezienswaardigheden neem ik aan?

als ik google naar een haciënda waar ik een criollo wil rijden voor bv 2 dagen ben ik al pp ruim 300 euro kwijt....

Ja, de ene dag iets duurder dan de andere. Maar ik koos dan natuurlijk ook niet de duurste hostels uit en ging ook niet elke dag op excursie. Dan is het prima te doen :-)

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:03

Wij zijn net terug van Thailand (van gisteren). Zijn er drie weken geweest voor 1200pp. Qua slapen altijd nette slaapkamer en badkamer en de meeste accomodaties zelfs met zwembad (wel fijn na een dag in de hitte). Geen last gehad van de regen en enorm genoten. Voor verplaatsingen namen we altijd het openbaar vervoer. We zijn van Bangkok met enkele tussenstops gereisd naar chiang mai , waarna we in het zuiden nog enkele eilanden hebben gedaan.
Alles zelf uitgezocht en gereserveerd via booking, alleen maar goede ervaringen!
Stuur gerust een pb moest je nog vragen hebben :)