Er zijn zeker veel zaken geënsceneerd. Door bezoekers, maar ook door mensen die werken in het gebied. Zelf ben ik maar niet aan spullen gekomen, dat vond ik iets te spannend! Het ziekenhuis was echt bizar. Dat is heel lang gesloten geweest vanwege de hoge straling. De mensen die naar de rampplek waten gestuurd werden daar opgevangen met acute strakingsziekte. Hun kleding bleef daar achter. Bezoekers zijn uiteindelijk met die kleding dingen gaan enseceneren wat er in resulteerde dat ernstig besmette kleding overal slingerde met hele hoge stralingswaarden tot gevolg. De kleding ligt tegenwoordig in beton in de kelder.
De gasmaskers waren echt overal. Ze beschermen niet tegen de straling zelf, maar wel tegen stof en puin. Straling hecht zich aan materie. Dus de gasmaskers zorgden ervoor dat de mensen het stof met daarop de straling niet inademden. Een kleine pleister op een grote wond.
En qua evacuatie. De mensen van pripyat zijn pas dagen na de ramp geëvacueerd en wisten tot op dat moment niet dat ze gevaar liepen. Het was in eerste instantie 1 grote doofpot.
Nog wat foto's (en ik weet niet of het zo mag, maar ik krijg ze niet in linkjes, mocht het niet mogen dan haal ik ze weer weg)
Overzicht over de stad:

En nu nooit meer klagen over de wachtruimte bij de Eerste Hulp

En de natuur doet het fantastisch