Dilemma, grote reis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:31

eva1969 schreef:
_Anneruth schreef:
Heb je wel eens gedacht aan Japan? Laatst met iemand gesproken die er erg enthousiast vandaan kwam. Erg verrassend.
lijkt me ook inderdaad heel bijzonder ik ben er alleen na een documentaire waarbij schorpioenen op stokjes voorbij kwamen enzo weer een beetje vanaf. Gek he, ik ben kennelijk nogal beinvloedbaar :P

:D herkenbaar.. ik kan ook om iets heel kleins compleet ergens op afhaken. Succes met je zoektocht. Ik vind het een fantastisch en genereus gebaar naar je gezin! Lijkt me heel gaaf om op die manier samen tijd door te brengen.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 13:35

Goof schreef:
Dan nog kan er op die leeftijd nog heel veel gebeuren.
Om eerlijk te zijn zou ik weinig rekening houden met je schoondochters en hun eerdere reiservaringen en hun eventuele wensen. Ze mogen allang blij zijn dat ze mee mogen. Jouw huwelijk, jouw feestje em vooral jouw reis met jouw wensen.

Zo zit ik dus niet in elkaar :o

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 13:43

_Anneruth schreef:
:D herkenbaar.. ik kan ook om iets heel kleins compleet ergens op afhaken. Succes met je zoektocht. Ik vind het een fantastisch en genereus gebaar naar je gezin! Lijkt me heel gaaf om op die manier samen tijd door te brengen.

Ik kijk er ook erg naar uit. Herinneringen maken vind ik het mooiste dat er is. Gelukkig gaan ze ook nu nog steeds met ons mee op zomervakantie en met kerst en oud en nieuw gaan we al een aantal jaar met z'n allen naar Portugal. 1 zoon is al op kamers en de ander is ook druk met sport en studie. Het is dan heel fijn om een paar weken per jaar de onverdeelde aandacht voor elkaar te hebben. Het is ook mooi om te zien dat de kids hier ook veel waarde aan hechten. Mijn schoondochters zijn een fijne toevoeging aan ons gezin en maken er dan ook echt deel van uit. Vandaar dus deze hopelijk bijzondere reis met z'n allen. En nee je weet niet wat de toekomst brengt en het is nog ver weg maar ik ben een positief ingesteld mens :j

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:45

Klinkt alsof je een prachtig gezin hebt :j. Geniet ervan +:)+

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 13:49

_Anneruth schreef:
Klinkt alsof je een prachtig gezin hebt :j. Geniet ervan +:)+
ben er ook heel dankbaar voor. Dankjewel!

MariekeS_

Re: Dilemma, grote reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:05

Wij zijn in de zomer naar Sri Lanka geweest en dat was qua weer top. Regenseizoen voorspeld maar uiteindelijk 2x even de poncho aangehad en de rest van de buien waren we in de auto of net ergens aan het eten ofzo.

Wij hebben dat geboekt via Singha reizen. Veel ruimte voor eigen wensen, betaalbaar en een sympathieke organisatie (dat gezin is tijdens het tsunami daar geweest voor vrijwilligerswerk en daarna een reisbureau voor Sri Lanka begonnen)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:14

Prrrr schreef:
Ik ben zelf niet zo van de lange reizen, maar mijn wederhelft is dat wel. En ik heb steeds maar 'Colombia' in mijn hoofd, zowel qua natuur als qua steden als qua mensen vond hij dat een mooie afwisselende reis. Was voor mij wel spannend, hij kwam steeds langs steden waarvan ik de naam wel ken, maar dan in combinatie met het woord 'kartel'. Het blijkt echter gewoon veilig te zijn.

Colombia is <3 <3 <3 . 1 van mijn favoriete landen, net als Brazilie. Laatste staat op de 1ste plaats van grootste bio-diversiteit, Colombia op de 2de plaats. :)

eva1969 schreef:
Lielle schreef:
en de natuur van azië mij meer aanspreekt.
in welk opzicht?

Qua vegetatie, en ik heb het beeld dat azië wat groener is dan afrika of heb ik dat mis dan?

Ik denk dat het maar net eraan ligt waar je naar toe gaat. Azie heeft ook verdomd veel woestijn, ik heb echt heel veel woestijn gezien in Azie. Afrika heeft ook enorme groene gedeeltes, denk aan Uganda en Ethiopie.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:42

en hangt ook erg af van de tijd van het jaar.

groener dan Ghana in regentijd ken ik niet, hoewel ik je Ghana niet zou aanraden, gezien je 'eisenpakket'.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 14:56

Ijsland(te koud denk ik) maar bvb een rondreis met een grote camper door Zweden en Noorwegen, dat zijn zulke fantastische landen. En ja, het kan er koud zijn maar over het algemeen hebben ze in Zweden mooiere zomers dan in Nederland.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 15:19

Oh ik zie dat ik IJsland ben vergeten, daar zijn we ook al geweest :)

Scandinavische landen wil ik zeker nog eens heen maar voor deze reis zoek ik toch iets exotischer, verder weg.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 18:18

Is er wel eens iemand in zuid-india geweest? Dat is nl. ook te combineren met de Malediven <3

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 18:19

thailand super leuk

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:54

Ik vind de omgeving van Las Vegas met al zijn nationale parken toch wel een uniek stuk van de wereld waar je hele mooie rondreizen kunt maken. Waarom trekt het je man niet?
Dit blijft onze favoriete bestemming voor een rondreis. Er is daar zo veel moois te zien.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 08:33

Thailand is heel makkelijk te reizen en is een makkelijk land vind ik. Maleisië vond ik zelf heel leuk mn de borneo kant was erg mooi. Ook goed te reizen.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 08:43

Combi sri lanka en malediven is erg mooi. Hebben wij ook gedaan.

India is wel vrij confronterend qua armoede en cultuur. Niet iedereen kan daar goed mee omgaan.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:25

eva1969 schreef:
_Anneruth schreef:
Heb je wel eens gedacht aan Japan? Laatst met iemand gesproken die er erg enthousiast vandaan kwam. Erg verrassend.
lijkt me ook inderdaad heel bijzonder ik ben er alleen na een documentaire waarbij schorpioenen op stokjes voorbij kwamen enzo weer een beetje vanaf. Gek he, ik ben kennelijk nogal beinvloedbaar :P

// Dat is niet in Japan geweest denk ik, eerder Thailand, Vietnam of een ander Aziatisch land want schorpioenen komen amper/niet voor in Japan zover ik weet :) Laat staan dat ze ze eten //

Japan is een prachtig en heel respectvol land. Ik ga dit jaar weer terug voor 4 weken. Ik kom er, gek genoeg, altijd enorm tot rust, ondanks de drukte in Tokyo. Het is een groot avontuur met heerlijk eten, prachtige culturele stukken en de natuur is ook adembenemend :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:44

Ik zou ook echt Japan aanraden. Geweldig land, mooie cultuur, super schoon en netjes en veilig en toch ook echt een totaaaal andere beleving dan het westen. Daarnaast heb je zeer mooie natuur en leuke steden, tempels, veel afwisseling, en gaat Japan van tropisch met bounty stranden naar bergklimaat en alles er tussen in. Eten kom je daar ook niet te kort, je wordt er doodgegooid met kleine restaurantjes die een Michelin ster hebben of vermeld staan in de Michelin gids waar je kunt eten voor 1200 yen.

Succes met uitzoeken!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:48

Weet niet of het al genoemd is, maar hou er wel rekening mee dat als het in Europa zomer is, het hier in Nieuw-Zeeland winter is. En zeker op het zuidereiland kan het behoorlijk koud worden in de winter. Mocht je de hele reis naar Nieuw Zeeland ooit eens willen doen, dan raad ik echt de zomer periode aan. :)

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:09

Babeth, zou je mij de titel van de documentaire over de Maldiven kunnen geven?

Ik wil toch nog een balletje op gooien voor China. Ik heb er een maand rondgereisd en juist prachtige natuur gezien. Je kunt er ook je bestemmingen op uitzoeken natuurlijk. China is zo groot dat het echt meer te bieden heeft dan alleen de geikte steden. Dat maakt het wel meteen ook heel lastig on te kiezen. Ik ben in 4 weken van Hong kong naar Beijing getrokken en heb 2x een binnenlandse vlucht genomen omdat de trein anders echt te lang zou duren(+24 uur).

Maleisië is ook echt prachtig. Sla dan ook Borneo niet over.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 08:13

Er is zoveel keus! Dat maakt het niet makkelijker haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:08

Bonna, neem aan dat jij dan op eigen houtje gereisd hebt en niet een georganiseerde reis gemaakt hebt? TS heeft het namelijk over georganiseerd. Zelf dus ook georganiseerd gedaan, Beijing naar Hongkong, ook 2 binnenlandse vluchten en een nachttrein. Maar echt voornamelijk steden, en dat zie ik eigenlijk bij alle georganiseerde reizen.