Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Prop je programma ook niet te vol, je komt vanzelf veel moois tegen! culaccino schreef:Haha, zoveel te zien, maar je kunt gelukkig veel combineren. Je zou onderweg van/naar het Vaticaan ook nog even de engelenbrug/Engelenburcht (Castel Sant'Angelo) kunnen meepakken.
Je moet ook écht even het Pantheon in (gratis!), die is zeker een bezoekje waard. Om de hoek zit het standbeeld met het mooie olifantje van Bernini en een stukje naar het noorden zit de bekende ijssalon Giolitti. Het Pantheon is ook vlakbij Piazza Navona, een Romeins athletiekstadion waarvan je de vorm nog kunt herkennen in het huidige plein.
Vlakbij Piazza Venezia staat het ruiterstandbeeld van Marcus Aurelius, en die is weer vlakbij het mooie Theater van Marcellus. Oké, ik hou al op.Prop je programma ook niet te vol, je komt vanzelf veel moois tegen!
Die horror rijen vielen dus mee. Gulpje schreef:Het allerlekkerste ijs van de hele wereld haal je hier:
https://www.yelp.nl/biz/gelateria-del-teatro-roma
En geweldige pizza hier: Pizzeria Da Baffetto
Bloodymary schreef:Gulpje schreef:Het allerlekkerste ijs van de hele wereld haal je hier:
https://www.yelp.nl/biz/gelateria-del-teatro-roma
En geweldige pizza hier: Pizzeria Da Baffetto
Daar staat die ijssalon om bekend hè, de beste van de wereld. Toch heb ik op heel veel plaatsen in Italië veel lekkerder ijs gegeten. Vond jij het echt heel bijzonder daar?
We zijn bezig met een globale planning (natuurlijk kunnen we nog schuiven, ook ivm het weer) 
supermooie stad en mooi weer!
toen zijn we nog een stuk naar dat grote witte gebouw (ik weet niet meer hoe het heet :’)) gelopen en gingen we vandaar uit op zoek naar iets te eten. We hebben toen best wat gelopen en opeens kwamen we uit bij de Trevifontein (weer een vinkje op de checklist). Van daaruit zijn we naar het hotel gegaan en hebben we daar een hop on hop off bus geboekt. Wel fijn om in het hotel te doen, want je wordt plat gegooid met mensen die bustours aan proberen te smeren...toen hebben we een rondje gereden met de bus en zijn we in de buurt van het hotel gaan eten.
vanuit daar heb je mooie uitzichten op het colosseum en circus massimus. Toen zijn we met de bus naar vaticaanstad gereden (nadat we eerst dat beste ijs van de wereld hadden geproeft...superlekker!). Wij hoefden niet per se in het museum en gelukkig maar...er stond een rij van 4 uur! Dus als je er heen wilt: koop van tevoren kaartjes! Er lopen ook superveel mensen die je kaartjes aan proberen te smeren...die werden ook steeds brutaler, vet irritant...
daarna zijn we naar het hotel gegaan en zijn we gisterochtend weer naar huis gevlogen.
desondanks meer dan 35 km gelopen in 3 dagen
Ballard_L schreef:dat grote witte gebouw (ik weet niet meer hoe het heet :’))
Ik ben er nooit binnen geweest; is daar iets te zien?
Klinkt alsof je een mooie tijd hebt gehad!
Ik was er eind augustus dit jaar, helaas tegelijkertijd met de hittegolf. Wij hadden het Hotel Adriatic, vlak naast Vaticaanstad. Prima hotel, vooral de locatie was perfect. De rest boeit mij toch niet want ik ben toch de hele dag op stap. Wij hebben niet eens geld uitgegeven aan metro tickets, letterlijk alles lopend gedaan
In vier dagen tijd zo'n 100 kilometer gewandeld. Zelfs vanaf het hotel naar de Via Appia Antica gelopen, maar dat was wel echt een paasei eind. Wel prachtig om te zien daar! Absoluut de moeite waard. Net als het beklimmen van de Sint Pieter. De hartpatiënten waarschuwing aan het begin, ik dacht nog 'Mwah zal wel meevallen'.. Nou toen ik eenmaal boven was, was ik bijna zelf hartpatiënt
Wel een hele bijzondere beklimming!