Japan 2017: Wie, wat, waar en welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:18

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 15:22

Jans schreef:
Handig :+
Dit is wel een fijn alternatief: zo'n 10 minuten van Akiba vandaan
https://www.airbnb.nl/rooms/14126892?lo ... o%2C+Japan

Die boek ik ook weer als wij weer gaan _O- nu eerst weer ff hard sparen (net huis gekocht)

Wat een ontzettend schattig huisje zeg! <3 Zoiets zou ik best voor langere termijn willen huren *\o/*

Ik heb sowieso nu twee foto afspraken staan, een werk overleg en waarschijnlijk 2 photo walks :Y) Ik twijfel nog of ik de 21ste naar een Tokyo Pub Crawl ga (want ze hebben nu al gezegd dat ze een bord meenemen met mijn naam erop en ik maar moet komen :') ).

En de 30ste ga ik.
Naar Odaiba.
Om daar live.
The GazettE.
Te zien.

*\o/*

Anoniem

Re: Japan 2017: Wie, wat, waar en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:23

Oeh! In de venue die aan het winkelcentrum zit? :D daar heb je allemaal genummerde plekken waar je dan buiten moet opstellen tot je naar binnen mag _O-

Ik wil zo graag naar Japan terug. En dan lekker een poos in Kikukawa zitten <3 plan is om de volgende keer zeker 6 weken te gaan. Zal ook wel lekker duur worden gezien dat midden in de zomervakantie zal moeten ivm kind :=

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:25

Dat is een super schattig huisje, word alleen wel een beetje duizelig van die tegeltjes. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:28

Die vielen in het echt niet eens op toen ik er was :))

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 15:29

Toyosu Pit zo te zien, weet niet of die in het winkelcentrum zit haha :P Maar heb gezien dat dat met nummeren inderdaad een erg 'populaire' manier is (aftermovies van de andere shows, haha). Het begint gelukkig vrij vroeg, 18:30 waardoor ik ook redelijk makkelijk nog naar 'huis' kan komen. Maar I'm sooo excited! :D Ik ga wel alleen, maar ja, om je favoriete band te zien moet je wat over hebben :Y) Er word volgens mij ook genummerd voor het kopen van de merchendise, wat totaal anders is dan hoe het hier normaal gaat dus dat is wel echt even wennen.

6 weken geleden kwam er mail van de officiele fanclub met deze trailer erbij, ik ga zelf naar de ABYS (eerste) de 30ste in Tokyo. De 31ste vliegt m'n moeder in en moet ik d'r ophalen anders dan was ik ook nog naar LUCY gegaan denk ik :+ Word de tweede keer dat ik ze live zie, maar deze keer echt in Japan! <3

Pfoeh, in de zomer lijkt me zo naar in Japan. Dat maakt 't wel lastig met een kind inderdaad, maar ja, aan de andere kant: Je bent dan wel in Japan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:32

Ik bedoelde Zepp in Diver City :D

Kan je geen fiets regelen? Vanaf Kikukawa gingen we op de fiets naar Daiba, was heel goed te fietsen :j

Ben al eens in de zomer in Japan geweest, warrmmmmm! Zou liever n de herfst gaan, dat seizoen heb ik nog niet gehad.. maar dan moet het echt volgend jaar als ze nog niet leerplichtig is := en das duur op korte termijn

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 21:22

Fietsen is wellicht ook wel een idee ja, ik heb alleen geen idee of ik die bij m'n appartement kan stallen :+ Ik hoop echt dat alles deze keer rood is wanneer ik aankom! :D Sowieso is het Halloween, dus dat wordt Shibuya verkennen :Y)

Hebben jullie trouwens nog tips voor daytrips vanuit Tokyo? Ik zit naar Kamakura, Kawagoe en Nikko te kijken. Qua OV moet ik er wel uitkomen maar wellicht zeggen jullie nog 'Dit moet je echt even doen!' :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:24

Yokohama! Dat is mij nou nog steeds niet gelukt, wil ik zo graag heen!!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 14:30

Donderdag is het zo ver! :D Packing stress, haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:37

:# :# :# ik ben jaloers hoor :D

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:26

Hou genoeg ruimte over voor souvenirs en eten. :+

Mijn plannen zijn gewijzigd. Geen vakantie meer maar een tussen (half) jaar! dat word dus meer uitzoeken dan alleen sparen en goedkope vluchten vinden. Ben benieuwd! Heb al een leuk bedrijf in Hokkaido gevonden dat o.a. paarden heeft. Ook een vereniging vlakbij tokyo gemaild dat voornamelijk buitenlandse lesklanten heeft.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 13:24

Nou,

We zijn een paar uur (23!) verder maar ik ben er :+ Wat een gekke reis zeg, man man man. Ben echt net een uur binnen in het appartement, dus snel naar de FamilyMart geweest om even wat eten te stashen en nu zo lekker slapen. Amper kunnen slapen op de vlucht :+

Ik kwam van AMS op Frankfurt aan, werd er al meerdere keren omgeroepen dat de vlucht overboekt was en dat ze vrijwilligers zochten om hun ticket af te staan. Uiteindelijk ben ik naar de balie gegaan om te checken wat er mogelijk was (ik ben op vakantie, als iemand anders echt urgent naar de bestemming moet wil ik daar best wat voor doen). Puntje bij paaltje: 3 keuzes. Via Hong Kong, via Singapore of via Seoul (en dan nog met redelijk wat zakgeld :+ ). Ik ben uiteindelijk voor Seoul gegaan, duurde 2 uur langer op vliegtijd. Werden we dus ingecheckt in de Business Class :+ Dus ik heb prinsheerlijk naar Seoul gevlogen in een 747-4XX Business Class, haha. Ik moest zelfs m'n eten kiezen, houd op hoor. Maar goed, was dus wel echt wat later in m'n appartement wat resulteerde in best wel het beu zijn. Ben snel even naar de conbini gegaan (letterlijk twee keer lang uit vallen) om even wat dingen in te slaan en ga zo echt slapen, tis mooi geweest voor de afgelopen 24 uur :+

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:45

Wat cool! Was seol een beetje overzichtelijk? Ik krijg gelijk flashbacks van mijn horror in Moskou. :+ Stuur vooral veel foto's wat mis ik dat land.

Was zelf helemaal vergeten dat je via NL geen working holiday visa kan krijgen. Ik kan er wel een krijgen via een student visa, maar dan moet ik wil extra sparen voor een course.
Heb inmiddels al wat rond gemaild om te kijken hoe realistisch een working visa is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:54

Lekker business :))

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 14:08

Ik heb heel eerlijk gezegd weinig van Seoul gezien, het was echt door de douane heen en weer door naar de gate voor de laatste transfer :+ Wel mooie airport, dat dan wel voor zover ik 't heb meegekregen haha.

Ik had wel een reismaatje die gelukkig hetzelfde traject had :+ Kwam ineens hem ook tegen op de gate bij Seoul, dus toen maar besloten dat we een soort van samen gingen reizen. Was wel fijn om even af te kunnen wisselen met koffers als je even snel wat wou halen ofzo. Moest op Schiphol alles steeds meesjouwen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 09:55

Dusseh, morgen een of andere super typhoon. Help? Ik heb echt geen idee wat ik kan/moet verwachten (al kan 't niet meer regen zijn dan dit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:13

Hebben wij ook gehad, blijf het nieuws volgen en stel je reisverzekerig op de hoogte. Blijf zoveel mogelijk binnen ook en regel voor een paar dagen eten en water, just to be surr.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 11:30

Ja helaas was de FamilyMart hier all out dus ga het zo nog even proberen, 2/3 paar schoenen die ik mee had zijn doorweekt dus wil eerst even die drogen (met een fohn onder de airco verwarming op een plastic zak, waar zijn mijn Nederlandse verwarmingen?!) :+ Ik ga de ANWB maar even berichten ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:52

Heb je geen life of grotere super in de buurt?

Ik mis Famima hier wel trouwens, lekkere koffie :+:

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 16:59

Afbeelding

Typhoon, McDonalds, Matcha Latte op de Tokyo Plaza. De usual stuff :+ (1x gokken welke locatie dit is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:03

Lijkt op Golden Gai :D

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:03

Ah ik ga dit topic volgen! Voor mij geen 2017 maar 2018.
Ik ga met de studievereniging naar Japan en zit zelf in de organisatie :).
We gaan waarschijnlijk naar tokyo, osaka en kioto.
Heb er al ontzettend veel zin in.
Binnenkort maar eens dit topic teruglezen voor inspiratie

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:32

Courses schreef:
[ [url=m/Gf9Qhr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Typhoon, McDonalds, Matcha Latte op de Tokyo Plaza. De usual stuff :+ (1x gokken welke locatie dit is)

Of piss alley!! (Maar dit lijkt overdekt?!)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 04:28

Omoide Yokocho inderdaad :D