Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:41

Wij gaan met de onze voor het eerst verder weg, we gaan naar Tsjechie. Twee lokaties, beide met flinke omheinde tuin. Ze gaat wel altijd mee naar de Ardennen, en ook een keer heerlijk in de Vogezen, in het bos. Na eenmaal de smaak van een omheinde tuin geproefd te hebben, willen we niet anders meer vrees ik. Wel ben ik aan het dubben wat ik qua teken/zandvliegenspul enz zal doen. Muilkorf hebben we al voor het geval dit ergens gevraagd wordt.

S_imonee

Berichten: 3848
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:54

Weet iemand hier of je de hond ook achterin (in de bench) in een busje mag/kan vervoeren.
Wij (vooral ik) zitten er een beetje mee. Met welke auto kunnen we het beste op vakantie: Ik heb zelf een al wat oudere Kia Picanto, waarvan de airco kapot is en op hoge snelheid (120 + ) erg graag slurpt. Mijn vriend heeft een peugeot partner busje van het werk, rijdt op diesel, goede regelbare airco.

In mijn auto kan de hond op de achterbank in het tuig, maar dan hebben we bijna geen ruimte voor de bagage en vraag ik mij af of de bench er dan nog wel in past. (opgevouwen)
Wij gaan eigenlijk altijd met de auto van mijn vriend op vakantie, omdat een stuk relaxter rijdt en goedkoper in brandstof is, maar dat zou betekenen dat hond achter in de bak in de bench moet.
Nu vraag ik mij af: wordt het achterin niet te warm voor de hond als het op de dag van vertrek warm weer voorspelt wordt? Wel is het de bedoeling om om het uur te stoppen voor de hond.

Wat denken jullie? Zou dat kunnen? Hoe nemen jullie de hond of honden mee?

black_kelpie

Berichten: 7906
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:01

Vaak hebben busjes waar honden in vervoerd worden een ventilatiesysteem op het dak. In principe kan een bench in een busje natuurlijk heel goed, maar kijk goed of de ventilatie/airco ook achterin wat doet.

Ik heb geen airco in de auto, als we op bloedhete dagen ergens naartoe moeten krijgt ze een koelvest aan en dat werkt heel goed. Bak water erbij en gaan met die banaan, ze hijgt dan niet eens :D

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:07

Wij zijn altijd met onze hond op vakantie geweest, nu we een tweede hond hebben die alles sloopt als ze alleen is, gaan we zonder honden op vakantie.
Ik zou vooral geen paspoort vergeten, een drinkbakje voor onderweg is ook niet verkeerd.

S_imonee

Berichten: 3848
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:13

Bedankt voor de tip black_kelpie. Ik ga straks eens kijken of er een ventilatiesysteem of iets van airco achterin zit, anders ga ik eens kijken naar zon koelvest :)
Water was ik ook van plan inderdaad. De bench is groot genoeg, dus daar kunnen we zijn standaard ook in vast zetten :)
Dinsdag wordt hij gecastreerd, dan ga ik gelijk even navraag bij de da doen over hoe en wat op vakantie :)

lukka63
Berichten: 1433
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:43

wij hebben onze 1e vliegreis met hond gedaan,ze mocht mee in de cabine in een speciale tas.
niks geen probleem ze vond het hartstikke leuk en ook in Spanje geen problemen gehad,dus mag ze vaker mee in voor en najaar.

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:51

Is er al eens iemand met de hond naar Normandie of Bretagne geweest? :)

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:02

Hier gaan de honden altijd mee op vakantie. In 18 jaar tijd is het één keer voorgekomen dat ze niet mee mocht en dat was een paar dagen Disneyland. :-D

Onze vorige hond is mee geweest naar Frankrijk, België, Luxemburg, Oostenrijk, Denemarken, Zweden en natuurlijk gewoon in Nederland.
Afgelopen zomer hebben we haar laten gaan. Volgende maand zou ze 18 geworden zijn en mijn ouders waren met haar in Zweden. Ze zijn met spoed terug gekomen omdat ze verschillende aanvallen kreeg en de volgende dag was ze er niet meer. Toch genoot ze altijd van ieder moment dat ze mee mocht:-)

Sinds december hebben wij een nieuwe hond en deze gaat straks voor het eerst mee naar Lochem in de achterhoek :-D hier komen wij al meer dan 20 jaar dus het wordt tijd om haar in te wijden :-D

8nnemiek

Berichten: 43534
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:07

Mijn hond is vorig jaar een halve week mee geweest op vakantie op onze zeilboot. Tijdens dat laatste stuk van onze tocht zijn we via de rivieren gevaren en dus plek genoeg om 's morgens en 's avonds even aan land te gaan, maar de volledige vakantie zou een stuk lastiger zijn.
Lange weekendjes mee op de boot doen we ook regelmatig, dat gaat prima :)
Zo lang onze hond maar haar eigen plekje heeft waar ze zich kan terugtrekken en kan slapen vindt ze alles prima.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:14

Leuk topic, ik lees meer! Vorig jaar is onze boxer voor het eerst mee geweest op vakantie. Camping in Frankrijk. Ging echt super goed.

We zouden dit jaar graag naar Italië of naar Duitsland gaan. Iemand ervaringen hier mee? Wat zijn dingen waar we echt aan moeten denken of weet iemand leuke plekken!? Waar de hond ook het water in mag.

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:22

xMercury schreef:
Is er al eens iemand met de hond naar Normandie of Bretagne geweest? :)


Jaren geleden eens met onze hond 2 weken in Bretagne geweest. Was best te doen (vakantiehuisjes). Meestal echter naar Engeland en dat is ons in alle opzichten altijd beter bevallen. Engelsen zijn gewoon een stuk relaxter als het op honden aankomt. Meeste pubs / restaurant is er wel een gedeelte waar je met hond in mag, in Frankrijk vond ik dat best tegenvallen. Kroeg / restaurant mag een hond daar gewoon niet in en een bakje water ergens is ook meestal al te veel moeite (dus zelf meenemen!). Dat maakte voor ons de mogelijkheden voor uitjes, anders dan wandelen wel erg beperkt. Vond ze ook niet bepaald vriendelijk daar ten opzichte van honden, terwijl in Engeland mensen juist zeer hondvriendelijk zijn, bijna overal staan wel bakken water voor honden, of hebben ze hondenkoekjes liggen. In 1 B&B in Engeland kreeg onze zelfs ook gebakken worstjes voor het ontbijt ;-)
In Engeland bijna alle streken wel gezien: West Country (Cornwall, Devon, Dorset / Somerset), Lake District, Schotland, Wales, Midlands, New Forest en vast nog wel meer. Wij namen altijd de trein / tunnel met eigen auto. Je kunt dan lekker met hond in de auto blijven en in 40 minuten ben je aan de overkant. Entingen (rabiës!) en ontworming moeten wel in orde zijn uiteraard.

Helaas hebben wij vorige week onze trouwe vriend in moeten laten slapen |( Dit jaar dus vakantie zonder hond... Dat maakt de mogelijkheden voor ons wel ineens een stuk groter!

MarrieLeen

Berichten: 11408
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:33

xMercury schreef:
Is er al eens iemand met de hond naar Normandie of Bretagne geweest? :)

Wij zijn regelmatig met de hond naar Normandië geweest en dat gaat prima! :)
Houdt er wel rekening mee, dat honden lang niet overal op het strand mogen in het zomerseizoen.
In ieder geval niet langs de drukke boulevards. Vaak op strandjes net buiten het dorp geen probleem.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:48

Dropneus95 schreef:
Hier gaan de honden altijd mee op vakantie. In 18 jaar tijd is het één keer voorgekomen dat ze niet mee mocht en dat was een paar dagen Disneyland. :-D

Onze vorige hond is mee geweest naar Frankrijk, België, Luxemburg, Oostenrijk, Denemarken, Zweden en natuurlijk gewoon in Nederland.
Afgelopen zomer hebben we haar laten gaan. Volgende maand zou ze 18 geworden zijn en mijn ouders waren met haar in Zweden. Ze zijn met spoed terug gekomen omdat ze verschillende aanvallen kreeg en de volgende dag was ze er niet meer. Toch genoot ze altijd van ieder moment dat ze mee mocht:-)

Sinds december hebben wij een nieuwe hond en deze gaat straks voor het eerst mee naar Lochem in de achterhoek :-D hier komen wij al meer dan 20 jaar dus het wordt tijd om haar in te wijden :-D



18 jaar.... wat heeft die hond een mooi leven gehad!

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:37

Weet iemand of het in juni te doen is om naar Italie/Zuid Frankrijk te gaan kamperen met de hond? Of is het dan al warm?

Tigress

Berichten: 8956
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:44

Wij gaan in september met onze twee viervoeters naar zuid frankrijk :D
Eerste vakantie sinds jaren, en de eerste keer voor de hondjes dat ze zo'n reis gaan maken :D We nemen ruim de tijd voor het rijden, dus dat moet goed komen :D

SamCas
Berichten: 440
Geregistreerd: 07-07-14

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 12:17

Wij zijn ook nog nooit met de hond op vakantie geweest. Als alles goed gaat gaan we in september 10 dagen naar oostenrijk..

KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:19

@mercury Over het algemeen is het dan al erg warm, ik weet niet wat voor hond je hebt?

KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:21

Ik heb een husky en border dus geen zon vakanties voor ons :+ wel veel sneeuw vakanties

CoRiNa1983

Berichten: 1769
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:38

Onze hond gaat elk jaar mee op vakantie, die laat ik echt niet thuis. HIj is nu 12,5 en dit jaar mag hij ook weer mee. Zal misschien zijn laatste jaar zijn maar hopelijk mag hij nog een paar jaartjes genieten met ons.
Inderdaad de rabiës enting, ehbo koffertje, eigen kussen, speeltjes, wat hondenhanddoeken enz.
en van te voren zorg ik dat de DA een gezondheidsverklaring heeft in zijn paspoort heeft ingevuld en dat hij een goede tekenpupetje heeft gehad omdat wij naar het zuiden gaan en bij terugkomst goed ontwormen.

Kijk voor je op reis gaat ook goed naar de regels van de landen waar je doorheen reist.
als je google hond mee op vakantie dan kom je verschillende site's tegen met regels en de meeste DA weten ook wel veel van de regels af
https://www.licg.nl/31d/praktisch/reize ... antie.html
https://www.licg.nl/x0/praktisch/reizen ... uropa.html
Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 29-05-17 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:43

xMercury schreef:
Weet iemand of het in juni te doen is om naar Italie/Zuid Frankrijk te gaan kamperen met de hond? Of is het dan al warm?


Ligt er aan wat je gaat doen. Wat voor hond je hebt. En of er zwem mogelijkheden zijn. Als ze mee naar het strand kunnen dan even een kinderparasol meenemen. Je weet wel die dingen die je in het zand prikt.Makkelijk om ze een vast te zetten en voor de schaduw.

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:54

Dank jullie wel voor het reageren :) Het is een Sheltie, dus heeft een flinke vacht. Ik ben gek op wandelen en aan het strand liggen/zwemmen/baderen, maar alleen als dit voor de hond te doen is natuurlijk. Vriendlief wilt graag naar de zon, maar ik ga liever naar een land waar het niet te warm is zodat het voor het hondje ook leuk blijft. Struggles :+

KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:24

Persoonlijk vind ik het te warm dan maar dat ben ik :D daar in tegen jij kent je hond het beste! Als je vriend graag de hitte ingaat 2 vakanties? 1 met de hond en 1 zonder?

Edit op vakantieveiling kan je vaak wat goedkoops vinden

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:41

Is juist hartstikke fijn dat je kritisch mee denkt :) Daar heb ik echt wat aan! Haha ja ik ga deze zomer al naar California zonder hond en vriendlief, dus je kunt je vast wel voorstellen dat er eentje zich een beetje achtergesteld voelt :Y)

KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 17:38

Haha ja dat snap ik dan. Je kunt ook het riskeren met zweden :j afgelopen tijd hadden wij fijn weer. Mooie natuur genoeg meren en hondvriendelijk je hebt alleen meer kans op regen dan frankrijk of Italia bv

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:08

kirri schreef:
Haha ja dat snap ik dan. Je kunt ook het riskeren met zweden :j afgelopen tijd hadden wij fijn weer. Mooie natuur genoeg meren en hondvriendelijk je hebt alleen meer kans op regen dan frankrijk of Italia bv


Oh gaaf, waar ergens in Zweden? Scandinavie staat sowieso heel hoog op mijn lijst, maar dat is wel vrij prijzig of niet?