Bijzonder Rome: tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Bijzonder Rome: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 17:18

Ja water is een heel groot issue. De bomen groeien door de muren heen dus die gaan ze nu verwijderen en het park heraanleggen. Daar was jaren geen geld voor. Het is echt zo'n mooi project. Ze kunnen nog veel uitgraven en restaureren. Het zal nog heel veel veranderen!

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:20

N.a.v. dit topic ook maar even een ticket geboekt voor Domus Aurea, nog nooit geweest.. ben benieuwd!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:45

poes schreef:
Ja water is een heel groot issue. De bomen groeien door de muren heen dus die gaan ze nu verwijderen en het park heraanleggen. Daar was jaren geen geld voor. Het is echt zo'n mooi project. Ze kunnen nog veel uitgraven en restaureren. Het zal nog heel veel veranderen!

Ja klopt!
Nou waren wij in Rome met noodweer, dus overal was water een issue haha. Maar daar is het helemaal een groot probleem.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 17:54

Sommige fresco's zijn hierdoor pas in de afgelopen jaren stuk gegaan en die zijn gewoon 2000 jaar oud. Zo zonde!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 17:54

Plukenkrul: laat je weten hoe het geweest is? :)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:19

Als iemand nog naar rome gaat en al dingen weet die hij/zij wil bezoeken, dan kun je mij altijd een berichtje sturen. Ik ben een paar jaar geleden met school geweest en gemiddeld 10-12 uur per dag gelopen en zo. veel. gezien. *D Ik heb alles verzameld over wat we toen hebben gezien, want iedereen moest iets voorbereiden. Dus als je informatie zoekt, stuur maar een bericht!

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:26

poes schreef:
Plukenkrul: laat je weten hoe het geweest is? :)

Zal ik doen!! A.s. zondag ga ik :)

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:34

Hier ook mensen die ervaring hebben met de rome pass.. je hebt allerlei passen voor ov en standaard musea ik vraag me af of dat handig is?

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:23

Zoals beloofd zou ik nog even laten weten hoe mijn bezoek aan het Domus Aurea was. In 1 woord: fantastisch (of toch indrukwekkend?)! Onwijs bedankt voor de tip! Wat hebben ze dat onzettend gaaf gedaan met die virtuele tour van hoe het vroeger was... nog nooit zoiets gezien, maar WAUW! Echt een aanrader dus. Ze zijn nog druk bezig met de restauraties, dus hopelijk over 10+ jaar nog een keer bezichtigen. ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 23:48

Hè wat leuk dat je het ook zo goed vond!!! Ik vond het ook echt 1 van de gaafste dingen die ik ooit gedaan heb :j dat virtueel filmpje was ook erg indrukwekkend. Ik heb nav dit bezoek palazzo massimo en Ghaleria borghese bezocht en dat sloot heel mooi aan.

Heb jij nog andere leuke dingen bezocht?

Ik mis Rome best wel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:53

Bij het collosseum heb (of had) je ook zo'n virtueel iets..... dat je ziet hoe het oude Rome eruit zag. Weet niet of het nog bestaat. Al heel wat jaren geleden dat ik er geweest ben.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:53

Haha, grappig dat je net die twee dingen noemt. Galleria Borghese is één van mijn favorieten (De handafdruk van Pluto en Proserpina.. gewoon WAUW, en dan te bedenken dat Bernini slechts 23 was toen hij dat beeld heeft gemaakt.. ongelooflijk). Palazzo Massimo ben ik ook op aanraden van een gids naar toe gegaan, onbegrijpelijk dat dat museum niet echt bekend is.. prachtig! Vooral één sarcofaag die ze daar hebben... wat een meesterwerk. Alleen die is al de moeite waard (goed opletten dat je er niet voorbij loopt, staat in een aparte ruimte). https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/20/Sarc%C3%B3fago_de_Portonaccio._01.JPG/1280px-Sarc%C3%B3fago_de_Portonaccio._01.JPG

Andere favoriet is Castel Sant'Angelo (prachtig uitzicht ook) en Museo Nazionale Etrusco di Villa Giulia, onwijs groot museum over de Etrusken... super oude gave stukken en het één nog mooier dan het ander. Helaas ook een vrij onbekend museum, maar wat mij betreft echt een aanrader!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 21:35

Die sarcofaag heb ik gezien :j had audiogids en die was vrij compleet ( goed voor 3 u kijk- en luisterplezier :D ).

Castel sant Angelo heb ik ook bezocht weer deze keer, blijft idd prachtig! De andere denk ik niet.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:02

@poes fijn dat je zoveel hebt gezien en dat je met een auto nog meer hebt kunnen bezichtigen!

Ik ben net terug van een weekje Rome :) Was erg leuk! Heel veel gezien. Sint Pieter, Vaticaan en Castel Sant Angelo waren onze favorieten denk ik. Villa Borghese was ook erg mooi. We zijn ook naar de dierentuin geweest daar :)
En we hadden mooi weer!

Bij het Colloseum en Roma Forum hadden we een guided tour, rest hebben we zelf gedaan, op een enkele audio guide na. Achteraf had ik het Colloseum ook liever zonder guide gedaan, maar bij het Roma Forum was het wel geslaagd.