Turkije 2017. Wel of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lies09

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 19:38

Waar gaan jullie heen in turkije als ik vragen mag?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:28

Lies09 schreef:

Wij gaan naar Belek.

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:49

Lies09 schreef:

Side :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:54

Oludeniz/Fethiye <3

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:47

Waxmelt, dat het voor inwoners anders is geloof ik zo, zonder twijfel. Maar je maakt denk ik een denkfout tussen inwoner en tourist. Toen wij er waren liepen de mensen harder dan ooit de benen uit het lijf om het ons naar de zin te maken, en ons helemaal niks te laten merken. Omdat wij toeristen in hun levensonderhoud te zien. En je buurman of winkelklant doet dat niet in zo'n mate, want als die tegen zijn buur zegt dat de service slecht is of het niet fijn voelde heeft dat 100x minder inpact dan wanneer een tourist uit een bang land dat zegt

Ik ben trouwens beide keren naar Side geweest en daar zou ik ook weer heen gaan als ik ooit weer ga :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:15

knabbelgirl schreef:
Waxmelt, dat het voor inwoners anders is geloof ik zo, zonder twijfel. Maar je maakt denk ik een denkfout tussen inwoner en tourist. Toen wij er waren liepen de mensen harder dan ooit de benen uit het lijf om het ons naar de zin te maken, en ons helemaal niks te laten merken. Omdat wij toeristen in hun levensonderhoud te zien. En je buurman of winkelklant doet dat niet in zo'n mate, want als die tegen zijn buur zegt dat de service slecht is of het niet fijn voelde heeft dat 100x minder inpact dan wanneer een tourist uit een bang land dat zegt

Ik ben trouwens beide keren naar Side geweest en daar zou ik ook weer heen gaan als ik ooit weer ga :)

O, als het familie lid als blank vrouwtje in de Turkse supermarkt boodschappen haalt zien ze meteen door haar blonde haar en blauwe ogen dat het een inwoonster is?
Die aanslag op de nachtclub waar vooral touristen zaten kwam ook omdat ze juist toeristen welkom willen heten? Dat ze met machine geweren bij het vliegveld staan is ook om touristen welkom te heten? Kom nou. Ik kan je nog een langere lijst geven met allerlei zaken waarbij je ook als touristen merkt dat er dingen aan de hand zijn. Dingen zijn natuurlijk overal aan de hand, maar in Turkije spelen meer dingen op dit moment.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:09

waxmeltsenzo schreef:
knabbelgirl schreef:

O, als het familie lid als blank vrouwtje in de Turkse supermarkt boodschappen haalt zien ze meteen door haar blonde haar en blauwe ogen dat het een inwoonster is?
Die aanslag op de nachtclub waar vooral touristen zaten kwam ook omdat ze juist toeristen welkom willen heten? Dat ze met machine geweren bij het vliegveld staan is ook om touristen welkom te heten? Kom nou. Ik kan je nog een langere lijst geven met allerlei zaken waarbij je ook als touristen merkt dat er dingen aan de hand zijn. Dingen zijn natuurlijk overal aan de hand, maar in Turkije spelen meer dingen op dit moment.

Maar de aanslagpleger in de nachtclub / machine geweren op het vliegveld is geen eigen volk 8)7
Je slaat de plank volledig mis... Het leger met machine geweren staan ook op Schiphol.. :roll:

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:39

Hier Alanya geboekt vandaag, vorig jaar bij Side in de buurt.

Over legenmannetjes gesproken, Gazipaza had niemand, hele rustige beveiliging zowel heen en terugvlucht. En op schiphol stond het vol met zware beveiliging... daar leken ze alles veel heftiger op te pakken dan in Turkije zelf!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:38

Niet zo aangevallen voelen Waxmelt, ik zeg alleen dat er toch nog wel een verschil tussen zit, niet dat het niet gebeurd. Die nachtclub is net zo hard geen welkom heten geweest als Nice, Berlijn, Parijs etc, heeft er dus geen drol mee te maken dat was niet de gewone reguliere inwoner, maar een persoon met terroristische banden, 1 persoon is wel wat anders dan de toeristische industrie. Dus als die club daarmee te maken heeft, kan niemand meer uit zijn ondergrondse bunker komen, alleen maar angst.
En die machinegeweren, die zag ik er mijn 1e keer ook al staan, net als in Nederland, Amerika etc. Heb ze liever zo staan dan als in Egypte dat het ze geen ruk kan schelen en eventueel kwaad willende vrij spel hebben

Wat ik juist bedoel is dat ik me echt absoluut geen zorgen zou maken om naar een toeristische badplaats te gaan. Naar Istanbul, of er wonen, nee dikke dank je wel. Ik heb ook echt het te doen met de mensen die daar nu wonen, de problemen ondervinden en geen kant op kunnen. Bedoelde het dus absoluut niet kwaad juist :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:42

Ik voel me niet aangevallen hoor, je spreekt mij aan en daar reageer ik op.
Er gebeuren gewoon aan de lopende band dingen in Turkije, door personen, het leger, en zelfs door burgers. Die dingen die gebeuren niet allemaal in Frankrijk.
Toegegeven ook wij hadden onderweg naar Engeland in Calais die legermannetjes en die kwamen zelfs met machine geweren de camper in om te kijken of we niemand mee smokkelde ;)

Maar wat ik wil zeggen is dat mensen die er niet wonen en er verblijven ivm bijv vakantie, die sfeer ook echt mee krijgen, maar dat zal heus niet voor heel Turkije gelden hoor. Ik vind binnen Europa nergens de sfeer zo grimmig als in Turkije, en Frankrijk heb ik zelf altijd verschrikkelijk gevonden daar gaan wij alleen maar doorheen als het moet, maar niet voor ons plezier. Ik vind het gewoon toch best jammer dat mensen
doen alsof daar totaal niets aan de hand is. Ik geloof dat inwoners er daar iig anders over denken. Ik heb net zo goed met die mensen te doen trouwens, over het algemeen zijn het zeer rustige en bescheiden mensen. En ik gok erop dat binnenkort hier ook weer veiliger is in Turkije. Maar we leven nu en op dit moment zou ik dus zelf niet boeken, maar ik heb al eerder aangegeven dat dat aan ts zelf is er zijn mensen die er niks van merken en mensen die het wel merken, dat kan ook aan de mensen zoals mij zelf liggen natuurlijk. Wij gaan dit hpjaar weer eens veilig naar Scandinaviė ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:58

Oke gelukkig ik was bang dat ik overkwam alsof ik je niet geloofde. Wat je zegt over de sfeer in Europa kan ik weer niet over meepraten behalve horen zeggen :=
Zal er denk ik ook aan liggen waar je heen gaat, het enige wat ik zo zou kunnen zeggen als andere sfeer of minder sfeer, is dat er minder mensen op de markten waren enzo, minder locals. Maar het zal vast helpen in mijn beleving dat wij in het hart van de hotelhoek in Side zaten, en alleen voor de markten buiten de stad kwamen.

Hopelijk kun jij weer snel naar je familie toe!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:06

Ik heb er geen familie ;) mijn vriend wel. Ik ben er wel geweest met mijn vriend meerdere keren, je bent er zo en het weer is bijzonder aangenaam. Maar ik ben er verder niet weg van Turkije en hou meer van Scandinavië en Schotland of Amerika. Maar dat nichtje is afgelopen jaar bevallen van een zoontje en als dan haar eigen ouders er niet heen gaan omdat de vorrige keer het zacht gezegd niet helemaal bevallen was is dat best sneu, maar ze komen binnenkort weer naar nl.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 07:48

Wij hebben geboekt. Wij gaan naar Lara. Ik heb een turks meisje in mijn klas zitten en die zegt dat het in turkije 10 x beter gecontroleert word op het vliegveld dan hier in nederland.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:01

Yenni: Dat klopt! Op Schiphol kan iedereen zo binnen lopen.. Snap echt nog steeds niet dat dat kan, ongelooflijk.. In Turkije gaat eerst je bagage/tas door de scan, jij zelf door een poortje en eventueel nog gefouilleerd voordat je überhaupt door de ingang bent :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:14

Ja, dat is vaak op vliegvelden waar al eens iets iets gebeurd. In Nairobi ook zo. Voor je überhaupt het hele terrein op kan wordt de auto gescand en alle mensen ook.
En de vertrekhallen kan je niet eens in zonder ticket en dan word je ook gelijk gescand en de koffers ook.

Ik snap niet dat ze dat op Schiphol niet doen. Dat is ook echt een belangrijk en groot vliegveld voor heel Europa. En de kans dat die op het lijstje staat voor een aanslag is ook nog behoorlijk :\

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:58

Ja ik ben er van overtuigd dat Schiphol/Nederland ook nog aan de beurt komt hoor..

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 17:24

Onze boeking staat ook vast! Bedankt voor jullie tips en meningen :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:48

Ik kwam deze tegen :)
Afbeelding

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 20:48

Wij gaan ook nog steeds! Bedankt voor het delen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:31

Ik ook, lekker weekje in oktober:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:49

Ik heb alleen de OP gelezen maar mijn vader en stiefmoeder zijn 2 week geleden naar Turkije geweest, mijn stiefzus werkt daar als hostess bij TUI, ik vond het idee ook niet echt fantastisch dat m'n vader er heen ging maar die mensen zijn zo blij dat er iemand komt.. Sommige hotels waren vorige jaren allang open en twijfelen nu of ze überhaupt nog open gaan.. Zij zijn heel hartelijk ontvangen iedereen was erg blij met hun komst en ze hebben nergens iets van gemerkt..

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 08:32

Mooi om te lezen, dit soort berichten. Geeft de burger moed :)