Vakantie met jonge kinderen - leuke bestemmingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:32

Ik zou ook zeker menorca aanbevelen. Dat wordt zelfs buggy island genoemd vanwege de hoeveelheid mensen die daar met hun kinderen naar toe gaan.
Wij gingen eind mei toen mijn dochter 1 jaar was. Toen werd vooraf omgeroepen of iedereen zijn buggy vast wilde inleveren bij de gate omdat ze 31 buggys moesten inladen :') .
Verdacht weinig last gehad van krijserds trouwens (wel een dramatische poepluier vlak voor het landen, dan mag je dus niet meer opstaan om het schoon te maken, aaah). En je hoeft je ook niet schuldig te voelen als die van jou wel huilt want iedereen heeft kids mee en weet hoe ze kunnen zijn...
Het is best toeristisch, maar buiten het seizoen prima te doen, ook qua temperatuur. Als je een autootje huurt zijn er best wat leuke dingen/stadjes/dierentuin/fort/schoenenfabriek te bezichtigen en heerlijke strandjes en prachtige rotskusten (waar we te paard een lange rit langs maakten). Ook hebben ze veel mooie, goed verzorgde paarden.
Alle restaurantjes hebben kinderstoelen en een speelhoek, sommige een hele kermis.
Het is misschien niet een heel spannend land, maar wel heel makkelijk met een kind.
Ik was zelf ook nog volop aan het revalideren van een zware operatie, en had geen behoefte aan extra geregel en gedoe wat je in andere landen kan hebben. De pampers en olvarit liggen gewoon in elk toeristenwinkeltje. Opa en oma en oom en tante van de kleine waren ook mee en die hebben ook een leuke vakantie gehad en weinig last van alle kinders.
Ik zou er nu met 2 kids nog wel een keer heen willen.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 20-01-17 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Re: Vakantie met jonge kinderen - leuke bestemmingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:41

Tsjechie is dichtbij en heeft ontzettend mooie natuur en is niet zo ver. En er moet vast wel ergens een huisje of pension of iets te vinden zijn waar je kunt verblijven voor niet enorm veel geld. Of twee: eerst een week op de ene plek, daarna ergens anders.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 17:45

Dat is idd ook nog wel t overwegen waard, week op de ene plek en week op de andere plek.

Menorca ga ik ook noteren!

Linkje van in Beieren ziet er ook echt leuk uit, wat een prachtig uitzicht!

Bedankt allemaal voor de leuke tips :) Mocht iemand nog linkjes hebben naar accomodaties dan zijn die altijd welkom natuurlijk :)

Enneh ik zou ook niet heel blij worden van krijsende kinderen in t vliegtuig. Daarom zou ik een 1e vliegreis ook niet zo ver doen. Mocht het niet willen dan landen we in ieder geval weer snel. Maar met de auto zou voor deze zomer eigenlijk wel zo relaxed zijn.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:03

Ik zou zeggen ga naar ameland. En ga volgend jaar een "grotere" reis maken ;-) dan kun je vermoedelijk wel een nog groter stuk autorijden

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:04

Mijn kinderen vinden autorijden echt niet leuk. Bij Utrecht had de oudste zich al uit zijn stoeltje gewurmt en vanaf Maastricht heb ik tot aan Zuid Frankrijk in het midden gezeten. :+ Ik vind vliegen echt veel relaxter en de kinderen duidelijk ook, ze slapen gewoon of spelen wat. Ondervind gewoon wat voor jou en je kind het beste werkt. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:11

Waarom draait elk met-kind-op-vakantie-topic uit op gezeur of kids wel of niet in het vliegtuig mogen :=

Ook met kids kan je prima op vakantie, mijn ouders hadden er vier en wij zijn nooit in Nederland op vakantie geweest hoor :+ ik was dat zelf ook niet van plan deze zomer, het Nederlandse klimaat trekt mij niet zo :')

Met het vliegtuig naar Corsica is misschien een leuke afstand om te proberen :P of lekker met de tent naar Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Tsjechië :)

Ik lees hierboven wat over menorca en daar ga ik eens naar kijken want dat lijkt me wel wat :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:26

Met 4 kinderen naar het buitenland op vakantie? Tsss, de brutaliteit! >;) :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:34

Ze durfden zelfs met het vliegtuig of boot *\%/*

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:37

Slovenië is prachtig qua natuur. Niet heel toeristisch en helemaal niet duur. Heel goedkoop uit eten, etc. Ben op meerdere gebieden geweest maar vond het langs de grens met Italië het mooist. Ook heel leuk was Lipica, waar de lippizaners eigenlijk vandaan komen. En kan nog wel honderd dingen opnoemen :D

Heb er toen een uur en drie kwartier over gevlogen.. met de auto deden we er tussen de 12 en 14 uur over, hangt van de plaats af.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 10:33

Bedankt nog voor alle reacties!

We gaan t meemaken hoe en langer stuk autorijden bevalt, en dan na de voorjaarsvakantie de knoop doorhakken over wat we gaan doen van t zomer.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:48

Mijn tip je hebt een spruitje wat de wereld gaat ontdekken heb je al een aan een minicamping gedacht op een actieve boerderij (daar kun je ook vaak huisjes ,chalets,stacarvan's huren)
Gewoon de beestjes daar, de tractoren vooral het speeltuintje glijbaan en zandbak is heerlijk voor zo een kotertje. Als je aan de kust gaat kun je elke dag naar het strand, lekker fietsen etc.
Als ik jou was zou ik gewoon voor het gemak niet te ver gaan. zeeland , waddeneiland of heerlijk in de bossen (Belgische Ardennen). Probeer te vertrekken als ze slapen,vroeg in de ochtend (dan is het ook niet zo warm,en de weg is rustig) dan slapen ze als een os en gaan ze niet vervelen!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:55

Pyrenees Passions in Estadens, Frankrijk. Ik kom daar al vanaf mijn 12e, heb mijn man daar ontmoet en zijn er jaren later ook getrouwd. En we zijn daar ook naartoe gereden met onze 6 maanden oude dochtertje. We gingen 's avonds rijden, in Belgie de laatste avondfles gegeven en daarna heeft ze tot half 7 's ochtends geslapen. We zijn ook met de auto gegaan toen ze 1,5 was maar toen waren mijn ouders en zusje ook mee en die wilden graag overdag rijden. Met de iPad op de hoofdsteun prima te doen :')

Het is een grote boerderij met 8 huisjes erin gebouwd van verschillende groottes. Zwembad (afgezet met hek), speeltuin, trampoline, de buren hebben geitjes en een hertje, er worden wandelingen georganiseerd en kinderactiviteiten gedaan, maar meedoen is geen must.

Wij gaan dit jaar weer, inmiddels is ze vier jaar. Voor mij wordt het de 9e x :D

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:00

Wij zijn afgelopen oktober met onze kleine man (toen 9 maand) een weekje naar Ibiza geweest.

We hadden een appartement in San Miguel en een huurauto om het eiland mee te verkennen. Na wat opstartproblemen ( lees: 4 uur wachten op een huur auto in de warme zon en mede hierdoor een ontregelt en ziek kind) hebben we vanaf dag 3 een hele fijne vakantie met ons gezinnetje beleefd.

Al zouden wij de volgende vakantie wel ivm onze kleine man iets kiezen met meer faciliteiten. Wij zijn graag op onszelf, maar tussen een particulier apartement en een overvol toeristisch All in zijn natuurlijk nog 100 tussen oplossingen. :+

Ik hoop in juni te bevallen van ons 2 kindje en in oktober'17 of in het voorseizoen'18 toch graag richting menorca willen. Kleinschalig hotelletje/apartementen complex met (verwarmd) zwembad op basis van logies/ontbijt of iets in de richting.

De Waddeneilanden zijn ook heerlijk!!
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 24-01-17 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:00

Wij zijn met onze kinderen altijd naar het buitenland gegaan. de oudste was 11 mnd oud voor het eerst naar Frankrijk (1200 km) de 2e was 5 mnd toen hij voor het eerst dat eind meereed. de tweeling later was 9 mnd en de jongste was 1,5 toen we met 5 kinderen gingen vliegen.
de leeftijden toen waren 12, 10, 8, 8, 1,5 Ik moet zeggen vliegtuig zat vol kinderen, maar waar je last van had waren een groep opgetogen jonge lui. Ik denk met goede voorbereidingen kun je overal heen met kinderen waar je heen wilt. je zult je reistempo aan dienen te passen aan je kinderen, en soms iets meer hindernissen nemen.
De Ardèche Frankrijk is mooi. lekker warmte, leuke bezienswaardigheden. goede campings met stacaravans in verschillende prijsklassen.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:18

Je zou de reis ook nog in twee delen kunnen doen, we zijn vorig jaar naar t gardameer gereden met de auto en 2 kindjes van 3 en net 1.
De eerste dag vroeg vertrokken met een aantal lange stops (speeltuintjes bij benzinestations) even lekker rondstappen, merkten dat de jongste dat echt nodig had, de oudste hebben we de hele weg haast niet gehoord die vermaakte zich met dvdtjes. Gestopt in oostenrijk en overnacht daar en de volgende dag hoefden we nog maar 4 uurtjes ofzo.
Vond het heel relaxed!

Omgeving was prachtig daar dus echt een top vakantie voor ons alle 4.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:37

Ardennen hebben mijn kinderen zich altijd super vermaakt en willen er nog steeds graag naar toen. Wij zaten maar richting het 3 landen punt met Luxemburg/Duitsland/België. Regio Ouren.
Prachtige omgeving, niet volop toeristisch.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:37

Eigenlijk zouden ze vluchten moeten maken voor gezinnen met kinderen en zonder. Ik zou me zelf met onze Dreumes veel meer op mijn gemak voelen in een vliegtuig vol met gezinnen die een poepbroek of driftbui gewoon begrijpen. :D

Wij hebben op een landalpark een villa gehuurd in dld buiten het seizoen. Er is een natuurpark dichtbij en een peuterzwembad (en speeltuintjes uiteraard).

Te ver rijden is echt hels bij ons. Krijg er een heel driftig kind van en ook ik zit er na maximaal 40 min al naast. Slapen in de auto is ook niet nodig :+

Jij wil geen dld dus kan je er verder niet bij helpen. Succes met je zoektocht. Ben benieuwd wat het wordt.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:24

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:11

Ik lees ook mee, wij gaan in juni ook voor her eerst met een kleintje op stap van 9 'maanden.

Ik zat een beetje te kijken naar de Alpen, lekker een chalet huren.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:20

Mijn ervaring als stewardess is eigenlijk dat kleine kids tot 2jr in een vliegtuig gewoon rustig zijn tenzij ze last hebben van hun oortjes. Nu doe ik zelf alleen vluchten tot 2,5u dus over langer vliegen kan ik niet veel zinnigs zeggen. 9 van de 10 baby's zijn gewoon stil.

Het lijkt mij voor zowel een kleintje als voor de ouders relaxter om te 2 uurtjes te vliegen dan om 13u in een auto te zitten. Het zijn vaak de iets oudere (niet opgevoedde) kinderen die voor veel overlast zorgen. Noord Italie is vaak maar 1.35 tot 1.45 vliegtijd.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:40

Oostenrijk is ook een heel mooi land en 's zomers vaak goed te betalen, omdat het hoogseizoen het wintersportseizoen is. Wij gingen vroeger vaak bij Saalbach Hinterglemm naar een boerderij met een aantal gastenaccomodaties. Ik was toen wel iets ouder, tussen de 5 en 10 jaar. Daar ook altijd mooi weer gehad.

Maar vergeet ook Nederland niet, de Waddeneilanden en Zeeland zijn prachtig en hebben minder regen en meer zonuren dan de rest van Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:56

Wij kregen zelfs complimenten na het vliegen.. zo'n lief en rustig kind.. zelfs na 5 uur vertraging :+ dit jaar vliegen we naar Japan, .zie er geen seconde tegenop

Aanraders zijn Valencia, auto huren en dan net buiten stad een prive huis met zwembad: http://www.huisinvalencia.com/

En met de auto naar Limoges (Magnac-Laval) ook privehuis met zwembad http://la-fermette.eu

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:35

Ons erg compleet ingerichte chalet wat ligt op 40 meter afstand van het Luganomeer en voorzien van campingbedje en kinderstoel is ook nog te huur. De omgeving is er werkelijk schitterend.
Rondom liggen de Alpen. Het is in Noord-Italie op 12 km van de Zwitserse grens maar natuurlijk veel minder duur dan Zwitserland. Vanaf Utrecht is het ongeveer 930km.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:51

Menorca vind ik echt verschrikkelijk, wij zijn er begin juni geweest in 2013 en toen was het daar nog redelijk fris dus naar het strand en zwemmen was geen dag bezigheid, verder was er vonden wij vrij weinig te doen in de buurt en waren we heel blij dat de 10 dagen om waren.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:54

Wat jammer dat je deze ervaring had.
Wij hadden echt het tegenovergestelde. We hadden het gekozen als 'makkelijke' vakantie met kind en ik als revaliderende. Maar hebben uiteindelijk heel veel gedaan.
Dierentuintje vonden we leuk, we zaten dicht bij ciutadella, wat we een erg gezellig stadje vonden, het fort in mao vonden we niet zo spannend, maar een bootrondvaart met zon boot met doorzichtige bodem was leuk, we hebben prachtige strandjes bezocht waar je alleen kon komen als je door een soort junglepad van de kust afdaalde, die outlet van die luxe schoenenfabriek had superaanbiedingen, heb een kek leren jack wat ik in het voor en najaar draag voor 150 ipv 450 gekocht (haha, hollander...). Wij waren met meer volwassenen, dus we konden ook een avond met een aantal een lange paardrijtocht langs de rotsen maken, terwijl de kleine bij de mannen thuis bleef. Omdat wij al ervaring hadden ging de gids met ons een route van 2,5 uur met veel galop en moeilijker terrein. Het was prachtig en gaaf. Die paarden waren totaal geen afgestompte toeristenpaardjes, maar pittige andalusiers, maar wel zeer goed opgevoed zodat het zelfs voor mij in mijn staat toen te doen was.na de rit liet hij ze los en renden ze zelf met hem mee terug naar de ranch, heel gaaf! Ik weet niet meer hoe dat strand heette van waaruit we vertrokken, maar was ergens zuidwest.
Wij waren ook begin juni en we waren blij dat het de tweede week iets minder heet werd. Pfff.