Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babeth schreef:Heel langzaam reizen, her en der werken voor een maand of 3. Heel minimalistisch, couchsurfen, wildkamperen, liften etc. Ook werk ik momenteel online. Ik besteed ongeveer 200 euro per maand maximaal. Soms heb ik maanden waarin ik hooguit 50 euro per maand besteed, voornamelijk in goedkope landen. Boek je tickets niet van te voren, je kunt vaak goedkopere tickets krijgen dichterbij de datum. En het geeft je meer flexibiliteit.
)
Ben zelf in Argentinië (noorden), Bolivia en Peru geweest. En in Brazilië bij de watervallen en in Rio de Janeiro. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld en heb ook nog wel een aantal weken alleen gereisd. Genoeg backpackers daar, prima internet en goede reismogelijkheden. Ik ga zeker nog een keer terug voor Patagonië, Colombia en waarschijnlijk nog wel meer landen
(alleen dan is het wel handig om iets meer Spaans te kunnen spreken dan ik nu doe..) 
ik ga je volgen!
Ik wil een rondje wereld doen als ik ben afgestudeerd over 2 jaar, klinkt heel ver weg maar het sparen moet nog gebeuren
Mijn plan is om te beginnen in Azië, een tijdje te werken in Australië of NZ, dan door te vliegen naar Zuid Amerika om daar weer een tijdje door te trekken en dan vervolgens in Canada of ergens in Zuid Amerika nog een tijdje werken. Daarna zijn er nog een paar 'losse' plekken die ik graag wil zien dus het is wel fijn om daar even wat geld voor te sparen. Ik ga in februari eerst een half jaar studeren in Zuid Afrika en wil daar eigenlijk na afloop een beetje vakantie aan vast plakken, misschien Madagaskar of Mauritius.. 
(ik zou dat echt niet kunnen
)
meeste alleen en stukje met mijn man
, we kennen elkaar pas een aantal maanden. Het zal vast momenten lastig worden, maar hij gunt het me heel erg en ik wil graag deze ervaring alleen opdoen. Het is al zo lang zo'n grote droom, en dat begrijpt hij.
heb je nu dan ook al heel je budget bij elkaar gespaard?
maar misschien gaan we ook wel naar China rijden, wie weet!