Essentials voor lange vluchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Essentials voor lange vluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:35

Joh, je moet lekker doen wat je zelf wilt :) Maar eerder zei je dat je niet wilde gaan slapen ivm jetlag. Maar daar hoef je dus niet bang voor te zijn. Is ook zowat als je jezelf perse wakker zit te houden zonder dat dat nodig is ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:38

Vergeet niet op het vliegveld je sjaal even in te spuiten met een lekker luchtje.
Altijd prettig, je wil niet 8 uur lang je zwetende buurman ruiken ;)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:39

Emmaa_ schreef:
Ik heb best wel een standvastig dag-nachtritme dus 's middags slapen zit er gewoon echt niet in. En ik wil het niet? :') Ik snap niet waarom dat zo raar is eigenlijk.

Zelfs als ik zou willen kan ik nog niet slapen in het vliegtuig. :')

Wakker blijven kan best hoor! Als je in Toronto om 21:00 uur naar bed gaat is het net alsof je bent gaan stappen tot 3:00 's nachts. Dus dat is best oke, en dan ben je om 8 uur 's ochtens lekker fris en fruitig! ;D

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:46

Een slaappil is het enige wat ik nodig heb!

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 01:39

Emmaa_ schreef:
Ik heb op de heenweg een middagvlucht en op de terugweg een avondvlucht dus dat komt perfect uit :))

Van zo'n adaptertje heb ik nog nooit gehoord, wat voor eentje is dat en waar kan ik die halen? Ik krijg koppijn van goedkope koptelefoons (dat klinkt verwend maar ik krijg last van mijn oren :)) ) dus het is wel handig als ik mijn eigen kan gebruiken!

Volgens mij hebben ze dat op iedere shop op het vliegveld. Deze zag ik bij Bol.com. het is eigelijk gewoon een 2 x mono naar stereo stekker.

Afbeelding

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 01:43

Cowgirl schreef:
Niks zo erg als een smakkende chinees of japanner naast je. -O-

Jawel hoor. Blèrende kinderen is nog erger

.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 01:49

Veel water := ik ben altijd zo uitgedroogd als iets, krijg verstopte neus enz.
Ik kan nooit slapen op een vliegtuig (of ik ben echt een hele tijd bezig met een gemakkelijke houding te vinden) maar ik vermaak mij gewoon met films kijken/tekenen/lezen/muziek.
Naar Canada vliegen zal je niet echt een jetlag ondervinden, maar terugkomen is een ramp :o Hangt natuurlijk af van persoon tot persoon.. maar als ik naar amerika vlieg heb ik nooit last van een jetlag.
Oh en je zal waarschijnlijk in bezit zijn van een ETA, ik zeg het toch maar eens. Mijn moeder ging onlangs terug naar de VS en vloog via canada, ze had geen esta/eta (maar wel greencard), toch moest ze een eta hebben. Altijd stressmoment als dit niet in orde is als je op de luchthaven staat :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:20

Cowgirl schreef:
Niks zo erg als een smakkende chinees of japanner naast je. -O-

Klein tussendoortje, maar Japanners smakken niet - die slurpen hoogstens hun soep. Dus dat zullen waarschijnlijk Chinezen zijn ;) die vinden boeren, smakken en met volle mond praten zeer respectvol.

Grappig om te lezen dat de meeste richting Amerika en Canada juist geen last hebben van jetlag. Dat hadden wij dus juist wel :+ en richting Japan weer helemaal niet.

Word je die compressiesokken niet zat na een lange vlucht, omdat ze zo strak zitten? Ik wil echt zo min mogelijk strakke kleding aan het vliegtuig in. (En zie er dan waarschijnlijk ook een beetje uit als een tokkie als ik een lange vlucht heb :') )

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:33

Trek ook zeker laagjes aan, zodat je ook wat kan uittrekken wanneer het toch warm is. 9 van de 10 keer is het koud in het vliegtuig, maar ik heb wel eens in en vliegtuig gezeten waar het erg warm was. Ik was blij dat ik wat kon uittrekken tijdens de vlucht.

Alvast een goede vlucht!

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:39

Ik doe vaak lange vluchten. Ik heb een Bose koptelefoon gekocht met noice-cancellation. Dat neutraliseert het geluid van het vliegtuig. Echt hemels. Als je je koptelefoon afzet om even naar het toilet te gaan ben ik altijd zo blij dat ik hem heb.

Een vest/trui met rits is ook wel handig, want het is niet altijd makkelijk om iets over je hoofd uit te trekken (ivm ruimte)

Ik neem ook altijd een zitje aan het gangpad, kan je altijd makkelijk naar het toilet of even rondlopen en het is volgens mij gewoon minder claustrofobisch. Voor een kortere vlucht neem ik dan liever een zitje aan het venster.

Naast mijn handbagage (trolley) neem ik ook altijd een kleinere rugzak mee met daarin mijn spullen (iPad, boek, bril,...) die ik meer nodig heb tijdens de vlucht. Die kan je dan onder de stoel voor je stoppen.

Oh ja, zoute snacks neem ik ook wel mee. Omdat je tijdens een vlucht door de droge lucht veel vocht verliest en dan houd je vocht beter vast. (ik krijg daar barstende hoofdpijn van)
Laatst bijgewerkt door Himawari op 18-01-17 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:40

vergeet idd niet je tandenborstel en tandpasta en iets van doekjes om je op te frissen net voor de landing. En iets wat ik ook altijd meeneem in mijn handbagage is een extra setje kleding, voor het geval je koffer niet aankomt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:44

Sicayes schreef:
Grappig om te lezen dat de meeste richting Amerika en Canada juist geen last hebben van jetlag. Dat hadden wij dus juist wel :+ en richting Japan weer helemaal niet.

Ah, ik dacht ook al dat ik de enige was.
Naar Brazilië had ik echt enorm last van een jetlag, eerste paar nachten om 3 uur klaar wakker (8 uur s morgens bij ons) en vanaf een uur of 5 s middags echt kapot.
Terug naar huis een nachtvlucht gehad, paar uur kunnen slapen, dag van thuiskomst normale tijd naar bed en de volgende dag mijn man me laten wakker maken om half 11 ofzo en toen was ik er wel weer.

Ik heb mij op de lange heenvlucht naar Sao Paulo vermaakt met film kijken, het vliegtuig volgen op de kaart in het entertainment systeem :+ , muziek luisteren, beetje lezen.
Wij kregen voldoende eten en drinken aangeboden tijdens de reis, vooral het water was bijna niet aan de slepen door het kabine personeel. Dekentje lag gewoon al klaar op je stoel.
Af en toe een rondje benen strekken en af en toe een klein tukkie doen en de uren vlogen voorbij.
Kauwgom voor het opstijgen en landen is voor mij wel een must in een vliegtuig. En op zulke lange vluchten idd geen strakke kleding, wel laagjes.
Was gewaarschuwd dat het in vliegtuigen vaak koud zou zijn, nou, mijn ervaring was toch heel anders.
Warm! (vandaar ook dat het water zo hard ging, iedereen had het warm).

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:47

ik vlieg met regelmaat naar Amerika ( in het gunstige geval 8 uur en anders ruim 14 uur ligt aan de bestemming) eigenlijk neem ik helemaal niets speciaals mee. ik zorg dat ik comfortabele kleding aan heb ( jogings broek en een lekker zittend shirtje+ vest) op intercontinentale vluchten heb je altijd een tv'tje waar je je uren mee kan vermaken, ook krijg je regelmatig iets te eten onder je neus geschoven , voor de rest een beetje proberen te slapen.

om een jetlag tegen te gaan hoef je je niet aan dat halfuurtje te houden, je krijgt er toch wel 1 , meestal is de regel 1 dag jetlag voor elk uur tijdsverschil. het belangrijkste is gewoon een normaal ritme aan te nemen in land van bestemming.

waar je ook nog geluk mee kan hebben is dat je een gratis ( of zeer voordelige) upgrade kan krijgen, zorg dat je vroeg bij de gate bent en vraag hierom. Op die manier heb ik al meerdere keren eerste klas tterug gevolgen vanaf new york of naar new york / LA :)

veel plezier op plaats van bestemming !!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:09

pjotrg schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb op de heenweg een middagvlucht en op de terugweg een avondvlucht dus dat komt perfect uit :))

Van zo'n adaptertje heb ik nog nooit gehoord, wat voor eentje is dat en waar kan ik die halen? Ik krijg koppijn van goedkope koptelefoons (dat klinkt verwend maar ik krijg last van mijn oren :)) ) dus het is wel handig als ik mijn eigen kan gebruiken!

Volgens mij hebben ze dat op iedere shop op het vliegveld. Deze zag ik bij Bol.com. het is eigelijk gewoon een 2 x mono naar stereo stekker.

[ [url=m/K4WN5I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo'n ding moet je echt hebben ja! Ik had heel enthousiast mijn oortjes meegenomen maar zonder zo'n ding komt daar weinig geluid door haha.

Verder heb ik zelf altijd iets van labello, een crème en dikke sokken/sloffen. Zelf doe ik wel altijd mijn schoenen uit. Tot nu toe niets gemerkt van dikkere voeten. En anders gewoon sneakers aandoen waarbij je de veters losser kunt doen?

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:11

[quote="Sicayes"]Toen ik voor het eerst 8 uur moest vliegen naar Amerika had ik alles bij me..
ereader, puzzelboekjes, m'n Nintendo Ds, M'n iPad, muziek etc. Alles op mezelf maar te vermaken. Naast wat creme's tegen de droge lucht en dat soort dingen.
Wat ik uiteindelijk heb gebruikt?

Niets :') het entertainment systeem in het vliegtuig voldeed namelijk. Heb 3 van de langste films bekeken (tegen de 3 uur) en wat geslapen.
quote]

exact dit !

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:13

Ik heb vaak korte reizen naar Canada, VS en Mexico gedaan (3 tot 5 dagen maximaal). Ik had dan geen last van een jetlag. Na een vakantie van 4 weken in Canada had ik echt een stevige. Ik moest de dag na terugkomst een training geven en in de middag hoorde ik mezelf praten, ben gestopt met mijn verhaal en heb tegen de cursisten gezegd: "Sorry, ik moet effe stevig pauzeren want ik sta volgens mij klinkklare nonsen uit te kramen ;-) "

Wat betreft warm of koud in een vliegtuig, dat kan enorm varieren. Ik heb hele warme vluchten gehad en hele koude, dus laagjes kleding is inderdaad een goede aanrader.

Enne dames... laat al die smeerseltjes en cosmetica maar in je ruim bagage. Na een dergelijke vlucht ziet iedereen er toch als een zombie uit, met uitzondering uiteraard van de 1e klasse en Business reizigers die lekker languit hebben kunnen slapen. In de "cattle-class" is dat wat lastiger ;-)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:17

Goof schreef:
Vergeet niet op het vliegveld je sjaal even in te spuiten met een lekker luchtje.
Altijd prettig, je wil niet 8 uur lang je zwetende buurman ruiken ;)

Dit ja :j

Vorig jaar 13 uur lang tussen twee niet fris ruikende mannen gezeten, was blij dat ik mijn sjaal vol gespoten had met parfum :')

Ik kan trouwens nooit wakker blijven tijdens vliegreizen. Of dat de vlucht nou 10 uur duurt of 1 uur, ik lig binnen een half uur te slapen.
Vorig jaar lag ik dus vóór het opstijgen al te slapen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:21

Crème en labello gaan sowieso wel in mijn tas, mijn huid wordt super trekkerig als het droog is en dat is echt een rottig gevoel haha. Dus het is niet cosmetisch, meer gewoon omdat ik het prettiger vind.

Bedankt voor alle tips! Zo'n verloopstukje zal ik voor de zekerheid even halen, dan weet ik zeker dat ik gewoon gebruik kan maken van het entertainment systeem.

Ik maak me er verder niet echt zorgen om maar was wel benieuwd hoe andere bokkers dat aanpakken!

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:54

Darah3 schreef:
Vorig jaar 13 uur lang tussen twee niet fris ruikende mannen gezeten, was blij dat ik mijn sjaal vol gespoten had met parfum :')

En die arme mannen 13 uur in een wolk van jouw "stinkende" parfum !

Ik kan af en toe gewoon echt geen adem halen als ik in de buurt ben van iemand die erg sterk geparfumeerd is (of het nou een man of een vrouw is maakt niet uit). Dat is gewoon verstikkend.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:05

Van een sjaal komt geen wolk parfum af hoor :+ Zeker niet als je het aan de binnenkant gesprayed hebt :)*
Ik ben niet snel vies van geurtjes, maar die mannen roken zo onfris dat ik mijn kokhalsneigingen moest onderdrukken.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:50

pjotrg schreef:
Enne dames... laat al die smeerseltjes en cosmetica maar in je ruim bagage. Na een dergelijke vlucht ziet iedereen er toch als een zombie uit, met uitzondering uiteraard van de 1e klasse en Business reizigers die lekker languit hebben kunnen slapen. In de "cattle-class" is dat wat lastiger ;-)

Ik neem die smeerseltjes niet zozeer mee omdat ik er goed uit wil zien, maar omdat ik die droge huid ontzettend onaangenaam vind :=
Cosmetica vind ik wat dat betreft ook niet nodig nee. Ik doe wat mascara op voor vertrek en daar laat ik het vaak bij.

Af en toe lekker even lopen is ook gewoon wel fijn. Daarom bezetten wij ook graag de stoelen aan het gangpad (of dan als we met zn tweetjes gaan, midden en gangpad.) kunnen we zo vaak opstaan als we willen zonder dat een ander daar last van heeft.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:29

linda_gigant schreef:
op intercontinentale vluchten heb je altijd een tv'tje waar je je uren mee kan vermaken

Dit is helaas niet altijd waar, bijv de vlucht van Amsterdam naar Philadelphia (vv) heeft alleen van die ouderwetse tv's in het gangpad, een beetje hoe de bussen van de schoolreisjes vroeger waren. Dan duurt zo'n vlucht dus heel lang als je dat niet verwacht (want we leven in 2017, niet in 1977) en te weinig meeneemt -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:30

Een paar jaar geleden had ik op een Delta vlucht van Rome naar Boston ook alleen een TV in het gangpad, maar hier weet ik gelukkig zeker dat ze er wel zitten :))

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:35

Delta was inderdaad vrij laat, naar mijn weten hebben die inmiddels wel overal 'normale' faciliteiten op de intercontinentale vluchten :) Ik vind het persoonlijk ook niet meer van deze tijd om op vluchten langer dan een uur of 4 geen eigen scherm te bieden. Extreme low-cost airlines uitgezonderd natuurlijk.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:38

Mijn lijstje is altijd:

Lenzenvloeistof
Iets van suiker (chocola ofzo)
Schoonmaakdoekjes (trust me, dat wil je voordat je eten op je tray komt)
Laagjes kleden en makkelijke schoenen
Schoon shirt/top voor aankomst
Deodorant
In ieder geval 50€ cash

Basically: Met alles wat er in je tas zit kan je eventueel een nacht vooruit mocht je bagage kwijt raken :)