Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Re: Mooie stranden, niet te toeristisch en lekker eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:47

Scooter is vanwege het wegdek niet aan te raden. Wij hadden er wel eentje maar gebruikten die alleen om van en naar het strand te rijden.
Was een ander stel en die lagen helemaal open.

Auto huren is sowieso aan te raden om alle mooie plekjes te bezoeken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:56

Een scooter zou ik ook nooit huren, maar zijn de wegen goed begaanbaar en rijden ze een beetje normaal? Het aanbod op tui is niet heel groot maar aangezien ik daar nog een bon voor heb wil ik daar wel uit kiezen.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:07

moonsparkle schreef:
Een scooter zou ik ook nooit huren, maar zijn de wegen goed begaanbaar en rijden ze een beetje normaal? Het aanbod op tui is niet heel groot maar aangezien ik daar nog een bon voor heb wil ik daar wel uit kiezen.

Op Kefalonia zijn de wegen goed hoor! Het is geen groot eiland en heeft geen grote plaatsen waar het druk is. Verkeer valt reuze mee. Denk haast dat het grootste deel toerist is haha.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:13

Wegen zijn prima in Kefalonia.
Ik zou alleen niet via de hostess huren, dan betaal je de hoofdprijs. Je kunt dit makkelijk zelf regelen.
Wij gebruiken daarvoor http://www.economycarrental.com Meestal het goedkoopst met alle verzekeringen en afkoop eigen risico.

Niqui, zowel voor Parga als Lefkas vlieg je op Preveza. Dit ligt op het vasteland.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:21

Is Madeira al langsgekomen? Prachtig daar!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:26

Thassos? Helaas zelf nog niet geweest, maar het schijnt echt onwijs mooi te zijn en niet erg toeristisch! Nadeel is wel dat je niet gelijk op Thassos vliegt, maar op Kavala. Vanaf hier kan je dan de ferry nemen naar Thassos. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:32

Thassos is wel heel erg getroffen door bosbranden nog afgelopen jaar.
En het ligt ook behoorlijk noordelijk wat de kans op minder weer weer vergroot. Wij hebben daar wel eens 2 dagen non stop regen gehad in juni.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:40

Fitzroy schreef:
Thassos is wel heel erg getroffen door bosbranden nog afgelopen jaar.
En het ligt ook behoorlijk noordelijk wat de kans op minder weer weer vergroot. Wij hebben daar wel eens 2 dagen non stop regen gehad in juni.

Sorry, had niet gelezen dat het in juni was. Dan is het misschien niet de beste keuze inderdaad. Had alleen gehoord van mensen die er geweest zijn dat het een prachtig, niet al te toeristisch eiland is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:42

Ericeira - Portugal !

Half uurtje van Lissabon aan zee.
Ook wel Surfers paradise.

Mijn moeder woont er en ik ga eind mei een weekje. Echt een aanrader , rust , schoonheid en de drukte makkelijk op te zoeken met de bus of uber taxi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:58

ziezoziezo22 schreef:
Joolien .wij willen naar Corfu.
Heb je nog tips waar het mooi is.
wel willen in mei

Jazeker! ga naar Paleokastritsa! En dan hotel Valley complex. Dat is echt helemaal fantastisch! Kleinschalig hotel met superlieve eigenaar, supermooi uitzicht en op loopafstand het mooiste strand in de buurt, leuke restaurantjes en kleine supermarktjes. Als je iets verder rijdt, kun je okk een bootje huren, echt een aanrader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:08

Peanutbutter schreef:
Ericeira - Portugal !

Half uurtje van Lissabon aan zee.
Ook wel Surfers paradise.

Mijn moeder woont er en ik ga eind mei een weekje. Echt een aanrader , rust , schoonheid en de drukte makkelijk op te zoeken met de bus of uber taxi

Hier ben ik idd al eens geweest 10 jaar terug. Erg mooi idd. Wil nog steeds wel terug, maar kan nog niet echt vinden wat ik zoek.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:10

Dank je joolien . Ik ga van de week eens kijken

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:56

Fitzroy schreef:
Niqui, zowel voor Parga als Lefkas vlieg je op Preveza. Dit ligt op het vasteland.
Inderdaad, op Preveza! (Ik dacht dat dat op Lefkas was :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:11

Zo, heb even verder gekeken, tot nu toe vind ik Calpe veel te groot qua plaats :)

Naxos is ook wel mooi, daar ga ik nog eens beter naar kijken!

Oh wauw, wat is Sardinië mooi :oo daar ga ik even verder naar kijken, ook vanwege onze voorliefde voor italiaans eten :P

Lesbos trekt me ook niet zo, hoe is het daar met de vluchtelingen?

De tickets voor Cabarete zijn iets te duur helaas.

Lanzarote heb ik helemaal niks mee, vriend ook niet.

La Gomera is te duur om op te vliegen.

Ok wauw, Skopelos is ook mooi zeg, wat groen! En niet duur overnachten!

Aegina heb ik overlegd met mijn vriend, maar die wil niet te lang reizen.

Zakhyntos is trouwens ook mooi, had ik eigenlijk niet verwacht omdat het zo toeristisch is. Ga ik ook nog even kijken.

Oludeniz is mooi, maar mn vriend wil niet naar Turkije, dat trekt mij eerlijk gezegd ook niet.

Montenegro ga ik ook nog naar kijken, dat soort plekken vind ik ook heel interessant.

Oh My Gosh, Madeira is gaaf zeg! En helemaal niet duur. Daar ga ik zeker naar verder snuffelen :D
Is ook goedkope tickets zeg, daar houd ik van!
Edit: maar de temperatuur is net te laag om er een strandvakantie van te maken, zeker in juni. Dat is tenminste wat ik vind op Google over het klimaat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:22

Als je wilt kan ik je wel helpen, ik loop namelijk momenteel stage bij een reisbureau dus ken wel wat dingetjes! Je kan altijd even pben, kan ik ook even voor je snuffelen in onze systemen. :) let wel op dat de vroegboekkortingen in februari afgelopen zijn en dat last minute bijna geen voordeel meer oplevert helaas!

Edit: madeira is in het noorden vrij koud maar in het zuiden wel heel lekker! Meestal blijven de wolken in de bergen hangen in het noorden. Het kan daar ook 30c worden!

Edit 2: heb je egypte al overwogen? Spot goedkoop nu, heerlijk eten, super mooie hotels en leuke excursies. Egypte begint echt weer in trek te komen nu! Vrij veel mensen hier boeken al weer richting hurghada.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:39

sureido schreef:
Als je wilt kan ik je wel helpen, ik loop namelijk momenteel stage bij een reisbureau dus ken wel wat dingetjes! Je kan altijd even pben, kan ik ook even voor je snuffelen in onze systemen. :) let wel op dat de vroegboekkortingen in februari afgelopen zijn en dat last minute bijna geen voordeel meer oplevert helaas!

Edit: madeira is in het noorden vrij koud maar in het zuiden wel heel lekker! Meestal blijven de wolken in de bergen hangen in het noorden. Het kan daar ook 30c worden!

Edit 2: heb je egypte al overwogen? Spot goedkoop nu, heerlijk eten, super mooie hotels en leuke excursies. Egypte begint echt weer in trek te komen nu! Vrij veel mensen hier boeken al weer richting hurghada.

Dank je, daar kom ik morgen even op terug.
Alleen Egypte, nee. Ik ben er al eens geweest en vond het niet voor herhaling vatbaar. Vind daar de natuur ook niks, bedoel t is bijna alleen maar woestijn en hurghada vond ik totaal niet boeiend, veel te toeristisch al.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 01:08

En Sicilië? Mijn ouders zijn daar helemaal verliefd op geworden en gaan binnenkort weer voor de derde keer. Ze komen altijd met schitterende foto's thuis.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 01:19

Joolien schreef:
Zo, heb even verder gekeken, tot nu toe vind ik Calpe veel te groot qua plaats :)

Naxos is ook wel mooi, daar ga ik nog eens beter naar kijken!

Oh wauw, wat is Sardinië mooi :oo daar ga ik even verder naar kijken, ook vanwege onze voorliefde voor italiaans eten :P

Lesbos trekt me ook niet zo, hoe is het daar met de vluchtelingen?

De tickets voor Cabarete zijn iets te duur helaas.

Lanzarote heb ik helemaal niks mee, vriend ook niet.

La Gomera is te duur om op te vliegen.

Ok wauw, Skopelos is ook mooi zeg, wat groen! En niet duur overnachten!

Aegina heb ik overlegd met mijn vriend, maar die wil niet te lang reizen.

Zakhyntos is trouwens ook mooi, had ik eigenlijk niet verwacht omdat het zo toeristisch is. Ga ik ook nog even kijken.

Oludeniz is mooi, maar mn vriend wil niet naar Turkije, dat trekt mij eerlijk gezegd ook niet.

Montenegro ga ik ook nog naar kijken, dat soort plekken vind ik ook heel interessant.

Oh My Gosh, Madeira is gaaf zeg! En helemaal niet duur. Daar ga ik zeker naar verder snuffelen :D
Is ook goedkope tickets zeg, daar houd ik van!
Edit: maar de temperatuur is net te laag om er een strandvakantie van te maken, zeker in juni. Dat is tenminste wat ik vind op Google over het klimaat.

even een tip voor la gomera.....campingvlucht naar las palmas boeken, en bootje boeken naar la gomera....kan soms heel voordelig uit pakken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 01:37

Hier ook een Kefalonia fan. En dan zeker Assos en Frikes bezoeken.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 01:48

Ik dacht zelf gelijk aan Corsica :). Ik ben daar zelf wel al meer dan 10 jaar geleden geweest dus ik weet niet hoe toeristisch het nu is, maar ik heb daar toen wel echt een prachtige vakantie gehad!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 08:07

Madeira hou ik ook op het lijstje als vakantie met kinderen ooit. Het is er prachtig maar inderdaad niet echt een mooi weer garantie. Ik ga ook meestal in september /oktober.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 16:59

Bedankt voor de tip Peter. Heb dan even gekeken op aankomst Lanzarote, dat is maar 100 euro pp vliegen :P Alleen is t dan weer €128.- voor een bootovertocht, vind ik nog wel veel geld. Dat is €32.- pp per keer, of is dat niet duur? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:04

Volgens mij vliegt Transavia in juni al op Corsica, zo ja zou ik dat zeker aanraden. Aan de kant van Ajaccio heb je een prachtige ruwe kust, en aan de andere kant (Porto Vecchio) heb je echt waanzinnige bounty-stranden. Natuur leent zich er ook nog voor om eens iets te gaan ondernemen.

Een auto huren is de makkelijkste optie om van Ajaccio naar Porto Vecchio te komen (geen directe vlucht van AMS naar PV) maar als je vanaf Brussel of wellicht een Duitse luchthaven kan vertrekken kan het zomaar zijn dat er directe vluchten op gaan.

Toeristisch is het in het hoogseizoen wel, maar als je een stukje uit de stad gaat zitten valt ook dat reuze mee. Juni valt meestal nog net buiten het hoogseizoen (begin juni iig)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:05

Aroha schreef:
Ik dacht zelf gelijk aan Corsica :). Ik ben daar zelf wel al meer dan 10 jaar geleden geweest dus ik weet niet hoe toeristisch het nu is, maar ik heb daar toen wel echt een prachtige vakantie gehad!

Denk dat dat in mei nog best fris kan zijn maar verder inderdaad super mooi eiland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 17:12

Corsica is net niet warm genoeg in juni :P Ik heb 1 keer in Italie gezeten met heel slecht weer, en dat risico wil ik gewoon niet weer lopen :P