Aqaba vond ik daardoor echt wel minder aangenaam, hoewel nogsteeds wel echt veilig.

Leuk, kamperen in de woestijn! Hebben wij ook gedaan, een van de hoogtepunten van de reis!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Picassox schreef:Mijn vriend en ik willen van het voorjaar/zomer naar Iran, ik las helaas veel over dat het lastig is om als ongetrouwd stel een kamer te krijgen. Hoe ervaren jullie dit? Is dit net als in Marokko 'bangmakerij' maar niets aan het handje? Of moeten we echt een andere slaapplek hebben?
In het geval van het laatste moeten we helaas uitwijken naar een andere bestemming. We willen ongeveer twee weken samen weg nadat ik terug ben van 10 maanden wereldreis. Dus niet bij elkaar zijn/slapen is even geen optie dan.
Sakura789 schreef:Hoe is Aqaba eigenlijk? Valt daar een beetje in bikini te liggen? Heb eigenlijk geen idee hoe het gaat daar. In Iran heb ik hem in ieder geval nooit gebruikt
Sakura789 schreef:Ik ben trouwens erg benieuwd wanneer de rozen in bloei gaan in Iran. Als m'n wederhelft Jordanie leuk gaat vinden, dan zit het er dik in dat ik toch ergens in de planning Iran weer mee ga nemen. Hij is alleen bang dat we USA niet meer in kunnen![]()
Of je samen op een kamer kunt, hangt wel erg van de hotels af. In het goedkopere segment zijn ze daar over het algemeen wat makkelijker in. Ik ben dan wel getrouwd, maar draag mijn eigen achternaam nog. In het paspoort heb ik e/v *zijn achternaam* opgenomen. Alhoewel ik dan ook met iemand anders met dezelfde naam op de kamer kan
Citaat:U moet aan een aantal voorwaarden voldoen om een 2e paspoort aan te kunnen vragen. Zo moet uw 1e paspoort nog minimaal 6 maanden geldig zijn. U vraagt een 2e Nederlands paspoort aan bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Nederlanders in het buitenland vragen het 2e paspoort aan bij een ambassade of consulaat. Of bij een daarvoor aangewezen gemeente (grensgemeente).
Gebruik 2e paspoort
U kunt een 2e paspoort nodig hebben in de volgende situaties:
U bezoekt landen die met elkaar in conflict zijn. Toegang tot het ene land kan dan problemen geven, als van het andere land een stempel in hetzelfde paspoort staat. In de lijst met conflicterende landen kunt u zien voor welke landen dit geldt.