Italie, welke steden mogen niet ontbreken bij een roadtrip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 01:20

Foaly schreef:
Het Colosseum niet heel bijzonder :=

Ik lees verder even mee, wil misschien volgend zomer naar Italië. Heb alleen geen auto (en geen rijbewijs), dus heeft iemand tips voor reizen met de trein in Italië? Zijn treinkaartjes daar duurder of goedkoper dan in NL? Ik had wel gelezen dat het spoorverkeer op zich prima georganiseerd was, dus dat is alvast fijn :j

Mijn ervaringen met het openbaar vervoer zijn heel goed. Kleine steden gaat lastiger worden, maar de grote steden zijn goed te bereiken. Ben zelf een aantal jaar terug van Oostenrijk naar bologna gegaan met de trein, was heel goed te doen! Kostte ook geen drol!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:38

MarjanB schreef:
Foaly schreef:
Het Colosseum niet heel bijzonder :=

Ik lees verder even mee, wil misschien volgend zomer naar Italië. Heb alleen geen auto (en geen rijbewijs), dus heeft iemand tips voor reizen met de trein in Italië? Zijn treinkaartjes daar duurder of goedkoper dan in NL? Ik had wel gelezen dat het spoorverkeer op zich prima georganiseerd was, dus dat is alvast fijn :j

Pb winged hier op bokt even :) die is in Italië met de trein op pad geweest.

:wave:

Noord-Italie inderdaad. Je hebt verschillende soorten lijnen. De hogesnelheidslijn is duurder dan de regionale. (is alweer 3 jaar geleden, heb de namen van de lijnen niet meer zo in mijn hoofd) Ook hoe meer tussenstops, hoe goedkoper. En als je Nederland gewend bent met de trein dan kan het snel beter :D In Italie heb ik geen 1 keer vertraging gehad. Tickets kun je zelf kopen bij de automaten op het station. Wanneer je eenmaal door hebt hoe het werkt is het appeltje-eitje. 1 van de sites voor het plannen: http://nl.interrail.eu/plan-your-trip/i ... -timetable (vaak linkt hij dan door naar de duitse bahn site, die heeft vrijwel alle treinen door heel EU in het schema :)

renatuuh

Re: Italie, welke steden mogen niet ontbreken bij een roadtrip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:33

He gekkie :+ , wij zijn paar jaar geleden ook naar Italie geweest. Als je maandag bakkie koffie komt doen zal ik je de foto's wel laten zien wat wij gedaan hebben (noord - italie - 10 dagen) neem je Freek mee? <<)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:38

Brutaal vraagje, hoeveel waren jullie ongeveer kwijt voor jullie reis? En waren jullie dan hoogseizoen of niet en waar verbleven jullie?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:43

Gianti schreef:
Brutaal vraagje, hoeveel waren jullie ongeveer kwijt voor jullie reis? En waren jullie dan hoogseizoen of niet en waar verbleven jullie?

Ik heb een paar jaar terug twee weken gekampeerd in Toscane, 2 verschillende campings en 2 verschillende omgevingen (hoogseizoen). Een tentje en wat stroom kost niks, dat is echt heel goedkoop verblijven. Eten/ drinken ben je sowieso kwijt, ook thuis, dus dat reken ik nooit mee als kosten. Het enige wat ik wel echt meer kwijt was was benzine omdat ik echt heel veel heb getourd om zoveel mogelijk te zien.
En je extra kosten zitten uiteraard in bezoeken van 'dingen'.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 12:21

renatuuh schreef:
He gekkie :+ , wij zijn paar jaar geleden ook naar Italie geweest. Als je maandag bakkie koffie komt doen zal ik je de foto's wel laten zien wat wij gedaan hebben (noord - italie - 10 dagen) neem je Freek mee? <<)

Hahah ja is goed!
Ik zal even overleggen met m (:

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:22

Gianti schreef:

Eerlijk gezegd weet ik niet uit mijn hoofd hoeveel het kostte. Ik kan het vanavond wel eens na kijken. We zijn in september gegaan. We hebben het zo uitgestippeld dat we Rome en Venetië niet in het weekend hadden ivm de drukte en kosten.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:47

Tijdens mijn 2 roadtrips (niet door Italie) had ik de tofste tijd toen we een beetje zonder strakke planning in een bepaalde richting (zeg richting Pisa) reden en door allerlei kleine dorpjes kwamen of door mooie natuurgebieden.

Mijn advies is dan ook: Plan een paar stedenbezoeken, maar ga vooral niet van ene highlight naar de volgende.